Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אכילת שמן קיצונית, ירידה בכוח ועלייה בתצרוכת הדלק (פיג'ו 208)


THELAD

פוסטים מומלצים

מחירי היד ה-2 הרקיעו שחקים ביחס ללפני 5 שנים, אין יותר מדי אופציות באיזור ה-20-30 אלף, רק רכבים עם קילומטראז' גבוה מאד משנתונים מוקדמים. אני בעצם אחליף צרות בצרות, וסביר להניח שיהיה צורך להשקיע לפחות 25% מעלות הרכב בתיקונים שהבעלים הקודם דחה. מה השגתי כאן בעצם? החלפתי את הרכב שלי שאני מכיר בו כל בורג ותוחזק ברמה הכי גבוהה שיש ברכב אחר שאין לי מושג איך תוחזק, וגם שילמתי על כל התענוג הזה פי 2 מאשר הייתי משלם על שיפוץ המנוע.

 

לצורך העניין, את הרכב המדובר רכשתי לפני 5 שנים ב-20 אלף ש"ח, שמור ועם קילומטראז' נמוך, אין חיה כזאת היום.

 

אם נתאגד כמה בעלי רכבים כאלו, במידה ונצליח להוזיל עלויות שיפוץ, אני חושב שזאת תהיה החלטה נכונה לשפץ ולהשאר עם הרכב עוד כמה שנים.

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 דקות, THELAD כתב:

אין חיה כזאת היום.

יש הרבה חיות כאלה היום ובפחות מ 20 אלף שקל.

תבדוק ביד2 208 גיר ידני, תשתמש במנגנון הסינון.

אל תעשה מהרכב שלך יחיד ומיוחד במינו.

יש אחד או שניים שלא פחות שמורים משלך .

יש עשרות לברור מבנייהן, זו אומנם משימה .

אבל גם להלחיף מנוע זה משימה.

(ולא צחקתי לגמרי על לישמור את שלך לחלקים, או לתת אותו למוסך שאתה מכיר כמתנה "על החשבון" לעתיד לבוא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, THELAD כתב:

לצורך העניין, את הרכב המדובר רכשתי לפני 5 שנים ב-20 אלף ש"ח, שמור ועם קילומטראז' נמוך, אין חיה כזאת היום.

 

 

לדעתי זה טעות להתסכל על זה כאילו זה יתרון. קנית רכב שמור שאיבד 80 אחוז(!) מהערך שלו. זה לא נורמלי גם לא במחירים של לפני 5 שנים. דברים כאלה שמורים רק לרכבים שיש להם מוניטין של צרות על גלגלים. והנה קיבלת צרה. 

רצית לחסוך ובפועל קיבלת רכב שתצטרך לזרוק אותו כניראה לפח הזבל. 

ועכשיו אתה מכוון לעשות את אותו דבר עם רכב אחר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, IsraCar כתב:

יש הרבה חיות כאלה היום ובפחות מ 20 אלף שקל.

תבדוק ביד2 208 גיר ידני, תשתמש במנגנון הסינון.

אל תעשה מהרכב שלך יחיד ומיוחד במינו.

יש אחד או שניים שלא פחות שמורים משלך .

יש עשרות לברור מבנייהן, זו אומנם משימה .

אבל גם להלחיף מנוע זה משימה.

(ולא צחקתי לגמרי על לישמור את שלך לחלקים, או לתת אותו למוסך שאתה מכיר כמתנה "על החשבון" לעתיד לבוא).

 

לא הבנתי מה ההגיון בהצעה שלך. לקנות רכב דומה לזה של פות"ש שעדיין לא פיתח צריכת שמן, ולדחות את הצורך בהחלפת מנוע בעוד שנה-שנתיים? נשמע לי שהזמן והכסף שצריך להשקיע במשימה לא שווים את התמורה.

 

בסוף, אמנם 13 אלף זה לא זול, צריך לשקול מה מקבלים בתמורה - ומה עלות האלטרנטיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, davemustaine87 כתב:

 

לדעתי זה טעות להתסכל על זה כאילו זה יתרון. קנית רכב שמור שאיבד 80 אחוז(!) מהערך שלו. זה לא נורמלי גם לא במחירים של לפני 5 שנים. דברים כאלה שמורים רק לרכבים שיש להם מוניטין של צרות על גלגלים. והנה קיבלת צרה. 

רצית לחסוך ובפועל קיבלת רכב שתצטרך לזרוק אותו כניראה לפח הזבל. 

ועכשיו אתה מכוון לעשות את אותו דבר עם רכב אחר? 

נגיד ואכן זה הוא אובדן הערך, מדובר סה"כ על אובדן ערך של 16 אלף ב-5 שנים. מה היה אובדן הערך בשקלים אם הייתי רוכש מקרר על גלגלים עם מוניטין של אמינות? כנראה שהרבה יותר. בתור אדם שקונה רכבים רק במזומן וללא הלוואות, אני מכניס למשוואה גם את אובדן הריבית העתידית שאקבל על הכסף.

 

כשרכשתי את הרכב, לקחתי את כל הדברים האלו בחשבון, בגלל זה גם לא הסכמתי לשלם יותר מ-20 אלף ובגלל זה גם הבעלים הקודם של הרכב הסכים למכור לי במחיר הזה רכב שנראה כאילו הרגע ירד מפס היצור. הבנתי את משמעות האריה בחרטומו הרכב וניצלתי זאת עד תום בעת המיקוח.

 

הייתי מוכן עכשיו לעשות עסקה כזאת בשנית.

עריכה אחרונה על ידי THELAD
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, THELAD כתב:

נגיד ואכן זה הוא אובדן הערך, מדובר סה"כ על אובדן ערך של 16 אלף ב-5 שנים. מה היה אובדן הערך בשקלים אם הייתי רוכש מקרר על גלגלים עם מוניטין של אמינות?

 

1. יש אובדן ערך ויש עוגמת נפש וסטרס בהתעסקות עם רכב בעייתי. הייתי לי סי 3 עם המנוע הזה. תאמין לי שחוויתי את זה טוב מאוד, ולא מתחרט לשניה על ההפסד הכספי הגדול יחסית שנגרם לי בהתפטרות מהגוש צואה הזה. 

2. לפני 4 שנים כמעט וקניתי סוזוקי סוויפט אוטומטית 2013 מהדגם הכי מאובזר. המחירון שלה היה 38 אלף. כמה הוא היום? 28 אלף. מניח ששזה תקף גם לגרסא הידנית פחות או יותר. אין פה שום ירידת ערך מאסיבית. 

3. אתה עדיין תקוע בקונספציה של "צרפתי = רכב מהנה וטוב ויפני- מקרר על גלגלים"? לא יודע אם יצא לך לנהוג בסוזוקי סוויפט או איביזה ידניות, הם סבבה של רכבים ולא נופלים מה-208. לדעתי הסוויפט גם טובה יותר, אבל זאת דעתי בלבד. וכן, נהגתי בשניהם יותר מ-5 דקות. 

 

לפני 39 דקות, THELAD כתב:

הייתי מוכן עכשיו לעשות עסקה כזאת בשנית.

 

כול אחד והמזוכיזם שלו :) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, davemustaine87 כתב:

3. אתה עדיין תקוע בקונספציה של "צרפתי = רכב מהנה וטוב ויפני- מקרר על גלגלים"? לא יודע אם יצא לך לנהוג בסוזוקי סוויפט או איביזה ידניות, הם סבבה של רכבים ולא נופלים מה-208. לדעתי הסוויפט גם טובה יותר, אבל זאת דעתי בלבד. וכן, נהגתי בשניהם יותר מ-5 דקות. 

 

שניכם מגזימים. רכבים יפנים יכולים להיות מצוינים ולא ליפול משום רכב אירופאי. מצד שני, צריך גב של רובוט כדי לא להרגיש את ההבדל התהומי בנוחות הנסיעה בין C3 לבין סוויפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, THELAD כתב:

מחירי היד ה-2 הרקיעו שחקים ביחס ללפני 5 שנים, אין יותר מדי אופציות באיזור ה-20-30 אלף, רק רכבים עם קילומטראז' גבוה מאד משנתונים מוקדמים. אני בעצם אחליף צרות בצרות, וסביר להניח שיהיה צורך להשקיע לפחות 25% מעלות הרכב בתיקונים שהבעלים הקודם דחה. מה השגתי כאן בעצם? החלפתי את הרכב שלי שאני מכיר בו כל בורג ותוחזק ברמה הכי גבוהה שיש ברכב אחר שאין לי מושג איך תוחזק, וגם שילמתי על כל התענוג הזה פי 2 מאשר הייתי משלם על שיפוץ המנוע.

 

לצורך העניין, את הרכב המדובר רכשתי לפני 5 שנים ב-20 אלף ש"ח, שמור ועם קילומטראז' נמוך, אין חיה כזאת היום.

 

אם נתאגד כמה בעלי רכבים כאלו, במידה ונצליח להוזיל עלויות שיפוץ, אני חושב שזאת תהיה החלטה נכונה לשפץ ולהשאר עם הרכב עוד כמה שנים.

 

 

זה ממש לא בהכרח להחליף צרות בצרות.

יש בשוק הסופר מיני הידניות לא מעט אופציות טובות, ובהחלט אפשר גם למצוא שמורות בתקציב של 20 אלף.

פיאסטה ידנית, למשל, אפשר למצוא במצב מצוין בתקציב הזה. גם איביזה או פאביה ידניות עם מנוע 1.4.

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך רנו קליאו מבחינת אמינות? מנוע 0.9 או 1.1 , היא עדיפה על ה-208 מבחינת האמינות? או שגם שם המנוע שובק חיים ב-100 אלף ק"מ.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה 1.1 סוס עבודה, אבל חלש ועובד בסל״ד גבוה בשיוט.

ה0.9 הרבה יותר חזק, סך הכול גם די אמין.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, THELAD כתב:

איך רנו קליאו מבחינת אמינות? מנוע 0.9 או 1.1 , היא עדיפה על ה-208 מבחינת האמינות? או שגם שם המנוע שובק חיים ב-100 אלף ק"מ.

 

המנוע 1.1 מאוד חלש, גם ביחס למנוע 1.2 של פיג'ו. המנוע 0.9 יחסית אמין - אבל כמו כל רכב טורבו, יש רכיבים נוספים שעלולים לייצר בעיות פוטנציאליות. 

אני לא יכול להעיד אם מייצג או לא, אבל אחי נוהג על דאצ'יה סנדרו ספטווי עם אותו מנוע וב-130,000+- הלך הטורבו, וההחלפה עלתה באזור ה-8,000₪, לא במוסך יבואן, שם רצו עוד כמה אלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, THELAD כתב:

איך רנו קליאו מבחינת אמינות? מנוע 0.9 או 1.1 , היא עדיפה על ה-208 מבחינת האמינות? או שגם שם המנוע שובק חיים ב-100 אלף ק"מ.

תקלות מחשב גיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, ay115 כתב:

 

המנוע 1.1 מאוד חלש, גם ביחס למנוע 1.2 של פיג'ו. המנוע 0.9 יחסית אמין - אבל כמו כל רכב טורבו, יש רכיבים נוספים שעלולים לייצר בעיות פוטנציאליות. 

אני לא יכול להעיד אם מייצג או לא, אבל אחי נוהג על דאצ'יה סנדרו ספטווי עם אותו מנוע וב-130,000+- הלך הטורבו, וההחלפה עלתה באזור ה-8,000₪, לא במוסך יבואן, שם רצו עוד כמה אלפים.

לא הייתה אופציה להזמין טורבו תחליפי מחו"ל ולחתוך עלויות? אני רואה באיביי שהם נמכרים בכמות מאות דולרים, גם אם נוסיף מיסים בארץ, לא רואה את זה מתקרב ל-8000.

לפני 16 שעות, yulianx כתב:

מנוע ה 1.1 סוס עבודה, אבל חלש ועובד בסל״ד גבוה בשיוט.

ה0.9 הרבה יותר חזק, סך הכול גם די אמין.

איך ה-1.1 של רנו יחסית לפיורטק 1.2 אטמוספרי של ה-208? גם כשהמנוע תקין, יש לרכב תאוצה של מכונת תפירה.

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...