Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הבעיה שלא כול מוסך כללי יודע מה צריך, למשל הקקטוס שלי אני מטפל ביבואן, כמה מוסכים יודעים על השמן 2297? מולי ראיתי איך ממלאים סתם שמן ל308 במוסך שטיפלתי בו. 

לכן לדבר קריטי כמו שמן גיר, רציתי ללכת למקצוענים שאני מכיר.

במוסך אחר שהייתי מטפל בו במיצובישי, לא ידעו שצריך להחליף שמן גיר ולכן הוא הוחלף ב 100 אלף ולא 80 אלף ק״מ באופן יזום ביבואן.

ביבואן אתה יודע שיחליפו הכול בזמן עם הנוזלים שהיצרן הנחה.

  • רעיון טוב! 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

גם אני כמוך מעריך את הידע והניסיון של מוסך מורשה שמכיר את הרכב ואת נקודת הכשל שלו. 

גם אני לא מצאתי מוסך כמו רון או גבע למיצובישי ומהטיפול הבודד שעשיתי במוסך שקורא לעצמנו מתמחה... לא נפלתי וגם פער המחירים לא היה משמעותי.

Having said that... עדיין יש פעולות שאפשר לעשות או במוסך רגיל או לבד ויחסכו המון כסף, בטח ברכב ישן וזול. כמו החלפת בלמים ומצתים ויש מצב שגם החלפת שמן גיר חלקית, כי תכלס... זה לפתוח בורג.

נכון שזה דורש יותר בלבול ביצים, אבל עץ הכסף ששתלתי בחצר השנה לא נותן פירות ואפשר לחסוך לא מעט עם מעט מאמץ.

סה"כ זו תעודת ענייות לכל תחום המוסכים. אני לא נכנס לכיס של מוסך. יש לו עלויות גבוהות קל וחומר מוסך מורשה, תתמחרו את העבודה כראות עיניכם תרוויחו כמו שמגיע לכם אבל לגנוב גם על החלפים זו כבר זנות. לקחת מעל 1000 שקל (+מע"מ?) וכמובן לפני עבודה (של פתיחת בורג) על גלון שעולה לצרכן 420 כולל מע"מ ולמוסך עוד הרבה פחות זו גניבה.

  • רעיון טוב! 2
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אני כמו יוליאן בעניין הזה, עשיתי טיפול שכלל שמן גיר להונדה של אשתי בהונדה.. וכן אני יודע שהם יקרנים אבל בטיפולים שהם לא שמן מנוע, פילטר שמן/ אוויר ורפידות אני מעדיף לשים עוד כמה שקלים ולדעת ששמתי את ההכי טוב והעבודה בוצעה אצל מי שהחליף כבר מאות כאלה ופועל לפי הספר.

  • רעיון טוב! 1

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם
לפני 13 שעות, סולל הדרך כתב:

גם אני כמוך מעריך את הידע והניסיון של מוסך מורשה שמכיר את הרכב ואת נקודת הכשל שלו. 

גם אני לא מצאתי מוסך כמו רון או גבע למיצובישי ומהטיפול הבודד שעשיתי במוסך שקורא לעצמנו מתמחה... לא נפלתי וגם פער המחירים לא היה משמעותי.

Having said that... עדיין יש פעולות שאפשר לעשות או במוסך רגיל או לבד ויחסכו המון כסף, בטח ברכב ישן וזול. כמו החלפת בלמים ומצתים ויש מצב שגם החלפת שמן גיר חלקית, כי תכלס... זה לפתוח בורג.

נכון שזה דורש יותר בלבול ביצים, אבל עץ הכסף ששתלתי בחצר השנה לא נותן פירות ואפשר לחסוך לא מעט עם מעט מאמץ.

סה"כ זו תעודת ענייות לכל תחום המוסכים. אני לא נכנס לכיס של מוסך. יש לו עלויות גבוהות קל וחומר מוסך מורשה, תתמחרו את העבודה כראות עיניכם תרוויחו כמו שמגיע לכם אבל לגנוב גם על החלפים זו כבר זנות. לקחת מעל 1000 שקל (+מע"מ?) וכמובן לפני עבודה (של פתיחת בורג) על גלון שעולה לצרכן 420 כולל מע"מ ולמוסך עוד הרבה פחות זו גניבה.

מסכים לחלוטין, העובדה שמחירי מוסכי היבואן במרבית המקרים קרובים למכפלה של המחירים במוסכים מורשים שאינם ברשיון היבואן, היא פשוט הכשרה של עושק, לא פחות מכך. מנצלים את העובדה שהלקוח, ודאי בשנות האחריות מרגיש צורך להצמד אליהם, למרות שחוקית אין בכך כדי לפגוע באחריות ( בפועל התמונה כמובן שונה ), בכדי "לקרוע" אותו. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יידרש לענין הזה. 

פורסם

לאזן את התמונה, מוסכי יבואן נדרשים להכשרות עובדים, ספרות, כלים ואפילו דרישות עיצוב של היבואן ויש לזה עלות
אני גם לא חושב שהם מלכ"ר וצריכים להפסיד כסף.
עם זאת, אין שקיפות התמחור הרווח שלהם. אם המוסך גובה שעתון, אז שיתמחר את השעתון באופן גלוי וברור שאומר, אלו העלויות שלי לשעה!
מה שעושים זה שגונבים מהדלת האחורית, דרך חלקי החילוף וזה בעיני לא תקין.
סה"כ משרד התחבורה ניתק את הזיקה בין המורשים למוסכים שלא מורשים ועל זה שאפו... לא מעט מבעלי ה VAG מטפלים אצל רון או אופיר וכד" ועדיין נהנים מאחריות יבואן ע"פ חוק. זה נכון שמימוש אחריות של רצון טוב, מעבר למחוייבות היא הדדית של מוסכי היבואן ועם זה אין מה לעשות (תקרא לזה פרמיית ביטוח)
אבל ראבק! תהיו שקופים בתמחור וברווחים.
להרוויח 700-800 שקל על החלפת גלון שמן שמסתכם לפתיחה וסגירה של בורג!!!
יש הבדלים בין השעתון של המוסכים ברשת היבואן ולכן חשוב לעשות תמיד השוואת מחירים, לבקש הצעות מחיר ואפילו לנסוע קצת יותר רחוק.
לשם השוואה, טיפול שנה רביעית ASX - אוטו-רן ברעננה 2300 ש"ח... מוטורוני בת"א 1499 ומוסך המרכז ברמלה 1200 (אל תתפסו אותי במספרים, 100 שקל לפה ולפה). אותם החלקים, אותו הטיפול, הכל מקורי. בסוף כמו מטומטמם הלכתי למוסך "מתמחה" שהציג את עצמו ככה אבל היה מוסך כללי (וסבבה לגמרי), הפילטר אוויר לא מקורי, החליף לי שמן בלמים לא לצורך (כי לא הכיר את שגרת הטיפולים ולא זכרתי שהוחלף שנה קודם) ויצאתי עם 850 ש"ח! את הלקח למדתי ואני חוזר רק למורשה, אבל לאחד שהוא זול (באופן יחסי)
אז לדעתי פותח השרשור פשוט נכנס לאחד מהמוסכים היקרים של הרשת.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני כשעה, סולל הדרך כתב:

בסוף כמו מטומטמם הלכתי למוסך "מתמחה" שהציג את עצמו ככה אבל היה מוסך כללי (וסבבה לגמרי), הפילטר אוויר לא מקורי, החליף לי שמן בלמים לא לצורך (כי לא הכיר את שגרת הטיפולים ולא זכרתי שהוחלף שנה קודם) ויצאתי עם 850 ש"ח! את הלקח למדתי ואני חוזר רק למורשה, אבל לאחד שהוא זול (באופן יחסי)

 

סתם שאלה, 

כשאתה פונים למוסך בשביל לעשות טיפול,אתם אומרים לו תעשה לי טיפול X קילומטרים? אתם לא באים ומפרטים לו מה אתם רוצים בטיפול? 

 

לפני כול טיפול שאני בא למוסך, אני אומר לו "אני רוצה שתחליף לי שמן, פילטר X מקורי ופילטר Y לא מקורי. כמה זה יעלה לי? אחרי שהוא אומר לי את המחיר, אני אומר לו שעל הדרך תעשה בדיקה כללית ואם יש משהו שניראה לך צריך להחליף, שזה לא מנורה, תתקשר אליי

 

אין מצב שמוסך שם חלף שלא סיכמתי איתו על זה, או מחליף לי משהו מבלי שאישרתי לו. 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 55 דקות, davemustaine87 כתב:

 

סתם שאלה, 

כשאתה פונים למוסך בשביל לעשות טיפול,אתם אומרים לו תעשה לי טיפול X קילומטרים? אתם לא באים ומפרטים לו מה אתם רוצים בטיפול? 

 

לפני כול טיפול שאני בא למוסך, אני אומר לו "אני רוצה שתחליף לי שמן, פילטר X מקורי ופילטר Y לא מקורי. כמה זה יעלה לי? אחרי שהוא אומר לי את המחיר, אני אומר לו שעל הדרך תעשה בדיקה כללית ואם יש משהו שניראה לך צריך להחליף, שזה לא מנורה, תתקשר אליי

 

אין מצב שמוסך שם חלף שלא סיכמתי איתו על זה, או מחליף לי משהו מבלי שאישרתי לו. 

 

במוסך מורשה יבואן הטיפול התקופתי הוא בהתאם להוראות היצרן, לא הלקוח, הברירה של הלקוח היא בין חלקים מקוריים לתחליפיים, בהנ

 

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

לאזן את התמונה, מוסכי יבואן נדרשים להכשרות עובדים, ספרות, כלים ואפילו דרישות עיצוב של היבואן ויש לזה עלות
אני גם לא חושב שהם מלכ"ר וצריכים להפסיד כסף.
עם זאת, אין שקיפות התמחור הרווח שלהם. אם המוסך גובה שעתון, אז שיתמחר את השעתון באופן גלוי וברור שאומר, אלו העלויות שלי לשעה!
מה שעושים זה שגונבים מהדלת האחורית, דרך חלקי החילוף וזה בעיני לא תקין.
סה"כ משרד התחבורה ניתק את הזיקה בין המורשים למוסכים שלא מורשים ועל זה שאפו... לא מעט מבעלי ה VAG מטפלים אצל רון או אופיר וכד" ועדיין נהנים מאחריות יבואן ע"פ חוק. זה נכון שמימוש אחריות של רצון טוב, מעבר למחוייבות היא הדדית של מוסכי היבואן ועם זה אין מה לעשות (תקרא לזה פרמיית ביטוח)
אבל ראבק! תהיו שקופים בתמחור וברווחים.
להרוויח 700-800 שקל על החלפת גלון שמן שמסתכם לפתיחה וסגירה של בורג!!!
יש הבדלים בין השעתון של המוסכים ברשת היבואן ולכן חשוב לעשות תמיד השוואת מחירים, לבקש הצעות מחיר ואפילו לנסוע קצת יותר רחוק.
לשם השוואה, טיפול שנה רביעית ASX - אוטו-רן ברעננה 2300 ש"ח... מוטורוני בת"א 1499 ומוסך המרכז ברמלה 1200 (אל תתפסו אותי במספרים, 100 שקל לפה ולפה). אותם החלקים, אותו הטיפול, הכל מקורי. בסוף כמו מטומטמם הלכתי למוסך "מתמחה" שהציג את עצמו ככה אבל היה מוסך כללי (וסבבה לגמרי), הפילטר אוויר לא מקורי, החליף לי שמן בלמים לא לצורך (כי לא הכיר את שגרת הטיפולים ולא זכרתי שהוחלף שנה קודם) ויצאתי עם 850 ש"ח! את הלקח למדתי ואני חוזר רק למורשה, אבל לאחד שהוא זול (באופן יחסי)
אז לדעתי פותח השרשור פשוט נכנס לאחד מהמוסכים היקרים של הרשת.

אין שום הצדקה  למחיר כפול אצל מוסך יבואן מאשר מוסך רגיל, לאותו טיפול. אני לא מתייחס למוסכי מדרכה אלא למוסכים מורשים, הבדלי הדרישות של הרגולטור בכל הנוגע לציוד ולהכשרת מכונאים זהים בשני המקרים. אתה עושה הנחה מיותרת למוסכי היבואן, ודאי כך כשאתה משווה מחירי חלפים כאן לחלפים זהים בחו"ל ומזהה מכפלות. במוסך בו קיבל הרכב שלי את הטיפול, היתה שקיפות מלאה, אמרו לי מראש מה כולל הטיפול ומה המחיר. האופציה היחידה שנותרה לי היתה בין חלקים תחליפיים למקוריים. המוסכים הללו, ודאי בשנות האחריות, מתייחסים ללקוחות כלקוחות שבויים מסיבה זו ופשוט קורעים אותם, כנראה בהנחה סבירה שאחרי תום האחריות הם יגיעו ממילא למוסכים " נורמליים ". משרד התחבורה מחייב הצגת מחירון שעת עבודה, זה אכן מוצג. היצרן קובע מהו הזמן הנדרש לכל פעולה ועל פי זה מתמחרים, אין קשר לזמן הנדרש בפועל. בקיצור שקיפות יש מכאן ועד הונולולו, אין בעיה מבחינה זו, הבעיה היא בתמחור המופקע של החלפים ואין פוצה פה ומצפצף.

פורסם

גם בפעמים שהלכתי למוסך יבואן אמרתי להם בדיוק מה לעשות וזהו, מעולם לא היתה להם בעיה עם זה.

מעולם לא השתמשתי ב״תעשה לי טיפול 60 אלף״ ותמיד הניסוח הזה נראה לי הזוי.

להגיד ״תעשה לי טיפול 60 אלף״ זה הדרך המושלמת להגיד להם ״תוסיף לי כסף על בדיקה, תחייב אותי על נוזל שמשות ווישרים ונורות, תחליף לי מצתים ופילטר אוויר כי עברו 5 שנים ולא לפי ק״מ״

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

 

סתם שאלה, 

כשאתה פונים למוסך בשביל לעשות טיפול,אתם אומרים לו תעשה לי טיפול X קילומטרים? אתם לא באים ומפרטים לו מה אתם רוצים בטיפול? 

 

לפני כול טיפול שאני בא למוסך, אני אומר לו "אני רוצה שתחליף לי שמן, פילטר X מקורי ופילטר Y לא מקורי. כמה זה יעלה לי? אחרי שהוא אומר לי את המחיר, אני אומר לו שעל הדרך תעשה בדיקה כללית ואם יש משהו שניראה לך צריך להחליף, שזה לא מנורה, תתקשר אליי

 

אין מצב שמוסך שם חלף שלא סיכמתי איתו על זה, או מחליף לי משהו מבלי שאישרתי לו. 

 

לא תמיד שגרת הטיפולים זמינה וידועה ולכן הפרקטיקה שלך לא מתאימה לכולם.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

זה לא תמיד זמין ונגיש. היבואנים לא ששים לשתף ויש גם הבדל בין המדינות השונות, שלא תמיד מובן. למשל ב ASX ההמלצה להחלפת שמן גיר היא בין 80 ל 100 אלף ק"מ או 4 ו 5 שנים בהתאמה, לפעמים במדינות שתנאי האקלים שלהם מאוד דומים. וכמו כן למשל במצתים, יש מדינות בהם מחליפים כל חמש שנים ובאחרות ללא הגבלת גיל אלא אחרי 100 אלף ק"מ. אז איך תדע? לא לכולם יש את הידע וההבנה ולכן רוב הציבור יבקש טיפול בהנחה המוסך נצמד להגדרות היצרן/יבואן וכן יבדקו לו בדיקה כללית כולל נורות וכד... את הרכב.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

הטיפול בוצע בכרמיאל באזור תעשיה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, liorwohl כתב:

גם בפעמים שהלכתי למוסך יבואן אמרתי להם בדיוק מה לעשות וזהו, מעולם לא היתה להם בעיה עם זה.

מעולם לא השתמשתי ב״תעשה לי טיפול 60 אלף״ ותמיד הניסוח הזה נראה לי הזוי.

להגיד ״תעשה לי טיפול 60 אלף״ זה הדרך המושלמת להגיד להם ״תוסיף לי כסף על בדיקה, תחייב אותי על נוזל שמשות ווישרים ונורות, תחליף לי מצתים ופילטר אוויר כי עברו 5 שנים ולא לפי ק״מ״

המותג שאני מכיר תולה את תוקף האחריות בקיום מדוקדק של הוראות היצרן. אלו אגב ולרוב לא מתייחסות לנוזל שטיפת שמשות גם לא תוספי דלק, אבל בכל הנוגע לתדירות החלפת חלקים, יש הקפדה. לתפיסתך בכלל לא צריך לעשות טיפול שנתי. בשביל מה זה טוב, האוטו כמעט לא נוסע, אז מה אם היצרן מחייב פעם בשנה, סתם לזרוק כסף. והכל אולי נכון, אבל אם אתה מפספס טיפול וקורה משהו בתקופת האחריות, הסיכוי להתמודדות לא מוצלחת עם היבואן בהחלט קיים. 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • משעמם 1
פורסם
לפני שעה, סולל הדרך כתב:

זה לא תמיד זמין ונגיש. היבואנים לא ששים לשתף ויש גם הבדל בין המדינות השונות, שלא תמיד מובן. למשל ב ASX ההמלצה להחלפת שמן גיר היא בין 80 ל 100 אלף ק"מ או 4 ו 5 שנים בהתאמה, לפעמים במדינות שתנאי האקלים שלהם מאוד דומים. וכמו כן למשל במצתים, יש מדינות בהם מחליפים כל חמש שנים ובאחרות ללא הגבלת גיל אלא אחרי 100 אלף ק"מ. אז איך תדע? לא לכולם יש את הידע וההבנה ולכן רוב הציבור יבקש טיפול בהנחה המוסך נצמד להגדרות היצרן/יבואן וכן יבדקו לו בדיקה כללית כולל נורות וכד... את הרכב.

 

הכוונה הייתה לאנשים שכבר יש להם מושג כלשהו בשגרת טיפולים, ויודעים להתסכל עליה ולהבין מה הולך שם(לא שזה פיזיקה קוונטית...) 

ברור שאם זה בנאדם שרק אומרים לו את המילה שמן מנוע מתחיל להזיע, ו-5W30 זה אנגלית של מוסכניקים, אז כן, אין פה מה לדבר. 

אבל הבנאדם שכן מבין, יודע להצליב מידע ולראות מה מתאים לו יותר. 4 שנים או 5 שנים לשמן גיר? אני לא מבין בזה מספיק, אז בוא נלך על המחמיר יותר. להחליף פלאגים לפי שנים או קילומטראז? להחליף לי זמן מריח לי כמו בולשיט, אז לא עושים. 

 

לא מרגיש לי משהו כול כך עילאי ומסובך. 

 

עזוב גם מעבר לחיסכון הכספי שזה נותן לי, זה רק בונוס.

היתרון הכי גדול בזה, שאני באמת יודע ומבין מה עובר על הרכב שלי. לא מקבל קבלה בסוף הטיפול שאני סתם בוהה בה, ותוהה אם באמת קיבלתי את הטיפול שהייתי צריך, או שאולי שכח לעשות משהו או שסתם החליף חלף מתפקד לגמרי שהיה אפשר להמנע לגמרי מההחלפה שלו. 

 

 

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...