Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אבל אתה נדפק, מבזבז זמן נסיעה וכסף. אז בסוף לא חסכת באמת.

הייתי יכול לבצע את הטיפול במורשה כללי, אבל כיוון שניסיתי לאורך השנים כמה מוסכים ולא מבסוט לגמרי, העדפתי לשלם יקר אבל להיות עם ראש שקט שהכול יבצע כמו שצריך.

 

גם בסיטרואן אני מטפל ביבואן, פשוט כשאני מגיע למורשה יבואן, יש לי תחושה שהגעתי למקום שמכירים טוב את הרכב ואני רגוע. כן גם ליבואן יכולים להיות פאשלות, ואם היה מוסך מומחה כמו רון/גבע/אורן הייתי מטפל באחד כזה.

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ציטוט

 

בגלל דעות כאלה, ישראל הפכה לאחת המדינות היקרות בעולם. אולי כדאי לנו ללמוד מהאמריקני הממוצע, שבשביל חיסכון של 10 סנט לגלון דלק יסע עם הרכב קילומטרים כדי לתדלק בתחנה היותר זולה.

עובדה שבאמריקה כן יסעו. בשביל העיקרון. בגלל זה לא דופקים אותם במחירים כמו שדופקים אותנו.

 

 

גם אני תמיד חשבתי שבמוסכים מורשי יבואן משלמים בארץ ביוקר ובאופן מופרז אבסולוטית ובארצות מתוקנות מערביות המחירים לטיפולים ותיקונים יותר הגיוניים והוגנים.
ממש לאחרונה הסתבר לי שאני טועה מאוד. 

הבת שלי גרה במדינה סקנדינבית. יש להם ג'יפון סאנגיאנג טיבולי 2018. נקרעה להם רצועת אביזרים. במוסך מורשה יצרן גבו מהם על החלפת רצועת אביזרים ומותחן - חלקים והעבודה סכום ששווה ל - 2000 שקל. 

אחיין שלי גר בארה"ב. יש לו פיאט 500 1.4 ידנית. רצה כתחזוקה מונעת להחליף רצועת טיימינג ומשאבת מים. 
במוסך של הדילר של פיאט (כמו מורשה יבואן) ביקשו על חלקים ועבודה - 1900 דולר ! 
בירר במוסכים פרטיים והכי זול שמצא  היה מישהו שעשה זאת ב- 900 דולר כאשר הוא עצמו הביא את החלקים (הסט דווקא מצא בזול יחסית כ- 150 דולר. )
אני בטוח שמחירי העבודה בארץ היו הרבה יותר זולים, גם במורשה יבואן , כך שבאמריקה כלל לא זול יותר....

 

 

IMG-20240729-WA0000.jpg

IMG-20240816-WA0012.jpg

IMG-20240625-WA0035.jpg

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

לא לחינם קיים באמריקאית המונח "Stealership".

אבל למה להרוס סיפורים טובים לשיחות סלון של שישי בצהריים עם עובדות. הרי ידוע שכל האמריקאים יסעו 5 מייל אקסטרה לכל כיוון בשביל לחסוך 2 דולר למיכל דלק. כי זה פרינציפ. ובאמריקע אוהבים פריציפים. וידוע שכל האמריקאים מתחזקים את הטנדר שלהם לבד בגראז'. זה פאקט. והם גם נוסעים מרחקים עצומים, כי באמריקע יש יותר מ-24 שעות ביממה, ולכן לא מפריע להם בכלל לנסוע לעבודה שלוש שעות בכל כיוון כל יום, זה ידוע.

כמות סיפורי הסבתא שישראלים אוהבים לספר, זה משהו...

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1
  • מצחיק 3

חזיר דיזל

פורסם
לפני שעתיים, shha כתב:

עובדה שבאמריקה כן יסעו. בשביל העיקרון. בגלל זה לא דופקים אותם במחירים כמו שדופקים אותנו.

 

ברור כפרה, ארה"ב הפכה למעצמה הכלכלית המובילה בעולם כי כוווווווולם שם נוסעים מיילים בשביל כל ניקל ודיים, ואף אחד מעולם לא דפק שם אף אחד. בגלל זה גם בתי המשפט שם שוממים.

 

לפחות היית בונה קייס אמין, ניחא.

  • אהבתי 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

@shha לא כולם רוצים לטפל בעצמם או ללכת למוסך ״כללי״, וזה מובן.

 

לפני כחודשיים, הייתי צריך לעשות טיפול לאוטו שלי. אני מתגורר בבית עם חניון תת-קרקעי ממוזג, מחסן צמוד ואת כל הכלים שאתה יכול לדמיין לעצמך (היה לי בעבר עסק ל-retrofitים לכן הציוד גם סופר איכותי ויקר). עשיתי טיפולים לרכבים קודמים שלי, החל מטיפולים בסיסיים ועד תקלות מורכבות. חסכתי אלפי שקלים. הפעם, הלכתי למוסך שאני מטפל בו (וקונה את מרבית החלפים בעצמי) ונתתי לו לעשות את זה. למה? כי לא בא לי לחזור הביתה מיוזע, עם ידיים שחורות, חתכים בידיים ב-10 בלילה ולשרוף יום עבודה (שאגב, עולה יותר מהחיסכון של ללכת למוסך). ולפני שתגיד לי לעשות את זה בסופ״ש - אני ממש לא רוצה לשרוף את הזמן הפנוי היחיד שיש לי במהלך השבוע אחרי שאני עובד קשה.

 

אחרי שקראת את מה שכתבתי לעיל, האם אני גם פראייר בעינייך?

 

ברור לכולנו וגם ל- @yulianx שלטפל לבד או לקנות חלפים לבד זה חוסך כסף, אתה לא מחדש פה שום דבר, בטח לא בפורום של חובבי רכב. יש אנשים שפשוט לא רוצים להתעסק עם זה, בטח ברכב שני שהוא של בת זוג וכיו״ב. שחרר.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

פורסם

לפי המחיר של שמן הגיר החליפו לך 2 גלונים.

זה דורש שאיבה של השמן מממיר המומנט. בדר"כ נוהגים לעשות החלפה חלקית של גלון אחד. טיפול שנה רביעית ל ASX במורשה ברמלה שהוא הזולים במוסכי הרשת כולל החלפת שמן גיר ורפידות אחוריות מקוריות סה"כ 2300. ככה שהטיפול שלך לא זול...

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

טיפול שנה רביעית לא כולל את גם פילטר דלק, דיסקים גם החלפת?

אני יודע שהטיפול לא זול, גם ציינתי זאת😎

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעתיים, RK כתב:

 

ברור כפרה, ארה"ב הפכה למעצמה הכלכלית המובילה בעולם כי כוווווווולם שם נוסעים מיילים בשביל כל ניקל ודיים, ואף אחד מעולם לא דפק שם אף אחד. בגלל זה גם בתי המשפט שם שוממים.

 

לפחות היית בונה קייס אמין, ניחא.

אפשר לסובב כל דבר שיראה מגוחך. העובדה שבארה"ב יש תחרות מחירים ואנשים לא סובלים מיוקר מחיה כמו כאן. הנסיון שלך לומר ההיפך, פשוט מגוחך.

לפני שעתיים, Fraysa כתב:

@shha לא כולם רוצים לטפל בעצמם או ללכת למוסך ״כללי״, וזה מובן.

 

לפני כחודשיים, הייתי צריך לעשות טיפול לאוטו שלי. אני מתגורר בבית עם חניון תת-קרקעי ממוזג, מחסן צמוד ואת כל הכלים שאתה יכול לדמיין לעצמך (היה לי בעבר עסק ל-retrofitים לכן הציוד גם סופר איכותי ויקר). עשיתי טיפולים לרכבים קודמים שלי, החל מטיפולים בסיסיים ועד תקלות מורכבות. חסכתי אלפי שקלים. הפעם, הלכתי למוסך שאני מטפל בו (וקונה את מרבית החלפים בעצמי) ונתתי לו לעשות את זה. למה? כי לא בא לי לחזור הביתה מיוזע, עם ידיים שחורות, חתכים בידיים ב-10 בלילה ולשרוף יום עבודה (שאגב, עולה יותר מהחיסכון של ללכת למוסך). ולפני שתגיד לי לעשות את זה בסופ״ש - אני ממש לא רוצה לשרוף את הזמן הפנוי היחיד שיש לי במהלך השבוע אחרי שאני עובד קשה.

 

אחרי שקראת את מה שכתבתי לעיל, האם אני גם פראייר בעינייך?

 

ברור לכולנו וגם ל- @yulianx שלטפל לבד או לקנות חלפים לבד זה חוסך כסף, אתה לא מחדש פה שום דבר, בטח לא בפורום של חובבי רכב. יש אנשים שפשוט לא רוצים להתעסק עם זה, בטח ברכב שני שהוא של בת זוג וכיו״ב. שחרר.

לא תפסתי אף אחד ובטח לא הכרחתי אף אחד לטפל בעצמו. בא אדם וסיפר שעשה טיפול שעלה הרבה כסף, רק ציינתי שבפניו שיש אפשרות אחרת.

לילה טוב לכל חכמי הפורום.

פורסם
לפני 7 שעות, shha כתב:

החלפת שמן מנוע+גיר, פילטר שמן, פילטר דלק, פילטר אויר ומזגן  צלחות ורפידות קדימה, למכונאי מיומן במוסך על ליפט גג שעה כשעובד בנינוחות

 

אני חושב שאתה טועה ומטעה.

 

תוך שעה אחת, המכונאי אמור לסיים החלפה של:

  1. שמן מנוע
  2. שמן גיר
  3. פילטר שמן
  4. פילטר דלק
  5. פילטר אוויר
  6. פילטר מזגן
  7. פירוק 2 גלגלים קדמיים
  8. החלפת 2 צלחות קדמיות ורפידות
  9. הרכבת 2 גלגלים קדמיים

והכל בנינוחות (אתה כתבת את זה )

 

נ.ב

לא יודע אצל איזה מוסכניקים אתה מטפל,

אבל זה מרגיש לי כמו הטרלה לא מוצלחת

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

-

פורסם
לפני שעה, shha כתב:

אפשר לסובב כל דבר שיראה מגוחך.

 

כי מה שאמרת היה מגוחך, לא באמת הייתי צריך לסובב שום דבר.

 

לפני שעה, shha כתב:

העובדה שבארה"ב יש תחרות מחירים ואנשים לא סובלים מיוקר מחיה כמו כאן.

 

סובלים פחות, מי שעובד קשה. אף אחד לא מפיל עליך כספים מהשמיים, אפילו בארה"ב. יש לי כמה וכמה חברים שהצליחו שם מאד, והמשותף לכולם הוא שהם קרעו את התחת בשביל זה בעבודה, לא שנסעו מיילים על גבי מיילים לחסוך 10 סנט.

 

אתה לא חייב להידבק לגירסא לא מוצלחת. הבאת דוגמא מוגזמת, במקום לחזל"ש גיבית אותה עם עוד דוגמא מוגזמת - זה הזמן לרדת מן העץ. זה לא שפות"ש שילם בזול (הוא לא, ממש לא), וזה לא שהוא לא יכול היה לחסוך (אפילו הוא ציין את זה), פשוט לא בשיעורים שאתה מדבר עליהם. זה הכל. פרופורציות.

  • רעיון טוב! 5

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 43 דקות, BEEKER כתב:

 

אני חושב שאתה טועה ומטעה.

 

תוך שעה אחת, המכונאי אמור לסיים החלפה של:

  1. שמן מנוע
  2. שמן גיר
  3. פילטר שמן
  4. פילטר דלק
  5. פילטר אוויר
  6. פילטר מזגן
  7. פירוק 2 גלגלים קדמיים
  8. החלפת 2 צלחות קדמיות ורפידות
  9. הרכבת 2 גלגלים קדמיים

והכל בנינוחות (אתה כתבת את זה )

 

נ.ב

לא יודע אצל איזה מוסכניקים אתה מטפל,

אבל זה מרגיש לי כמו הטרלה לא מוצלחת

 

 

 

 

 

 

כל הפילטרים זה החלפה מיידית. החלפת פעם פילטר אויר? 15 שניות והוא מוחלף. פילטר שמן, קצת יותר. דקה. פילטר מזגן, 2 דקות.

שמן מנוע וגיר, ברגע שהרמת את הרכב על הליפט, זה לפתוח בורג, לחכות 2-3 דקות שיצא השמן ולסגור את הבורג.

לפרק גלגל לו רק ח חצי דקה עם מברג אימפקט, אותו זמן להרכיב אותו בחזרה. לפרק קליפר וצלחת יקח כמה דקות.

תסכם את כל זה, זה הרבה פחות משעה, אבל כשעובדים בניחותא, זה יקח שעה.

אילו עבדת במוסך, היית יודע שאלו הזמנים לעובד מיומן שיש לו ליפט וכל הכלים שיש במוסך, אם עובדים ברצף. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לתחזק פיאט בארהב זה בערך כמו לתחזק מזראטי אז הדוגמא קצת פחות מתאימה.

לפני כמה שבועות הייתי אצל הדילר שלי לטיפול של הג'יפ וראיתי שהם התחילו "למכור" פיאט 500 חשמליות כי כנראה סטלנטיס מאלצים אותם.

34k$ והתענוג הזה שלך. 

החלפת שמן ברוב המוסכים של הדילרים תעלה בסביבות ה100 דולר לרוב הרכבים האמריקאים וגם אלו שלא, אבל נפוצים (טיוטה, הונדה וכו..) בטקסס. גם v8 שכמות השמן שם יכולה למלא את כל תא הנוסעים של הפיאט ועדיין לנזול קצת (פיאט ,לא ;) )

 

פורסם
לפני 16 שעות, yulianx כתב:

טיפול שנה רביעית לא כולל את גם פילטר דלק, דיסקים גם החלפת?

אני יודע שהטיפול לא זול, גם ציינתי זאת😎

השאלה היא האם החליפו לך 2 גלון עם מכונה.

אם סתם פתחו את הפקק והוסיפו 2 גלון או אם החליפו רק גלון וגבו על 2?

גלון מקורי עולה סביב ה 400 ש"ח. יש הבדל בין יקר לחזירות. 

 

לשאלתך לא החלפתי דיסקים או פילטר דלק ועדיין 2300 לטיפול כולל שמן גיר ורפידות אחוריות מקוריות במוסך מורשה זה נסבל

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 17 שעות, shha כתב:

לא תפסתי אף אחד ובטח לא הכרחתי אף אחד לטפל בעצמו. בא אדם וסיפר שעשה טיפול שעלה הרבה כסף, רק ציינתי שבפניו שיש אפשרות אחרת.

לילה טוב לכל חכמי הפורום.


החכם הוא זה שחושב שלהגיד שיש אפשרות אחרת זו בשורה למישהו כאן. אתה בפורום חובבי רכב, להזכירך. 

  • אהבתי 3

2016 BMW M235i.

פורסם

 היום חזרתי מטיפול שני ( מה שמוכר כטיפול 30000, אצלי בסך הכל 9000 ) במוסך מורשה יבואן עם חור של אלפיה וחצי בכיס, כולו פילטרים ושמנים, בדיקה שאין לי מושג מה זה ולמה זה, 400 ש"ח ועוד כל מיני שטויות. ברור קודם שעשיתי דרך אתר גלגלים העלה הצעות החל משליש ועד למחצית ועוד כמה לירות מהסכום ששילמתי. יודע שנקרעתי באכזריות, אבל אוטו באחריות וסיפורי ה" הרצון הטוב ", שלא נזדקק, הכריעו. אוטו שלא באחריות לא הייתי שוקל פעמיים, לא הולכים למוסך יבואן. נקודה ועוד נקודה ועוד נקודה. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...