Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 2011 - נורת חום מנוע דולקת בצבע כחול לאחר החלפת מונע


Acejin

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

המנוע ברכב של אמא שלי הוחלף לפני בערך חודש (מנוע מיבוא), הרכב התחמם בגלל שלא היה מספיק נוזל קירור. בנוסף למנוע הוחלף גם רדיאטור ותרמוסטט. 

מאז שהוחלף המנוע תמיד בזמן התנעת הרכב מופיעה נורת חום מנוע בצבע כחול, אחרי כמה דקות של נסיעה היא נכבית, לאחר בירור מול המוסך נאמר לי שזה תקין.

 

אני חייב להודות שזה מאוד מוזר בעיניי, הנורה נדלקת בהתנעה הראשונית אפילו אם הרכב מחנה מתחת לשמש ישירה עם 38 מעלות חום בחוץ. 

בדקתי ברכבים של בני משפחה וגם אצלי והנורה הזאת אף פעם לא נדלקת בזמן התנעה, אני בכלל לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי את הנורה הזאת דולקת אצלי ברכב.

 

התקשרתי כמה פעמים לבעל המוסך והוא טוען שזה לגמרי תקין שהנורה הזאת תמיד דולקת בהתנעה הראשונית ואז נעלמת, הוא אפילו הזמין אותי לראות את הנורה דולקת ברכבים אחרים שיש אצלו במוסך.

לפני שהמנוע הוחלף הנורה הזאת אף פעם לא נדלקה, אבל מהרגע שהמנוע הוחלף היא דולקת באופן קבוע בכל התנעה. 

 

אני מאוד אשמח לקבל חוות דעת, האם זה באמת תקין? 

 

 

IMG524.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקין

היה קיים אצלי ב 2 מאזדות ועכשיו גם בהונדה

קריטי יותר לאקלים קר שבו למנוע לוקח זמן להגיע לטמפ' אופטימלי ולכן מתנצל ומבקש בנימוס לא לתת לו לעבוד קשה (מנורה כחולה)

יש רכבים שמגדילים לעשות ומוסיפים גוף חימום לשמן להאיץ הגעה לטמפ' עבודה אידיאלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעת, תודה לכם! 

 

חשבתי שזה מוזר כי במנוע הקודם הנורה הזאת אף פעם לא נדלקה.

האם זה אומר שצריך לחכות שהנורה תכבה כדי להתחיל בנסיעה או שזה בסדר להתחיל בנסיעה? חוץ מזה, תוך כמה זמן בממוצע הנורה צריכה להיעלם תוך כדי נסיעה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Acejin כתב:

טוב לדעת, תודה לכם! 

 

חשבתי שזה מוזר כי במנוע הקודם הנורה הזאת אף פעם לא נדלקה.

האם זה אומר שצריך לחכות שהנורה תכבה כדי להתחיל בנסיעה או שזה בסדר להתחיל בנסיעה? חוץ מזה, תוך כמה זמן בממוצע הנורה צריכה להיעלם תוך כדי נסיעה? 

אפשר להתחיל נסיעה גם אם הנורה דולקת. כמו שאמרו, כל עוד היא דולקת - לא לאמץ את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Acejin כתב:

האם זה אומר שצריך לחכות שהנורה תכבה כדי להתחיל בנסיעה או שזה בסדר להתחיל בנסיעה? חוץ מזה, תוך כמה זמן בממוצע הנורה צריכה להיעלם תוך כדי נסיעה? 

הנורה הזו פשוט מאוד, דולקת עד שטמפ' נוזל קירור מגיעה 50-60 מעלות. 

 

זאת אומרת יש טמפ' מדוייקת, רשמתי טווח כי זה לא אחיד אצל כל היצרנים.

 

נגיד 60 מעלות. 

בחורף יום קר הנעת את האוטו, הטמפ' הייתה 10 מעלות, יקח כמה דקות טובות עד שיגיע ל 60 והנורה תכבה. 

 

בקיץ 40 מעלות בחוץ, חנית לשעה - שעתיים, המנוע עדיין לא התקרר - הנורה תכבה אחרי 20 שניות או חצי דקה.

 

אין ממוצע. 

 

לא לאמץ את הרכב עד שהנורה כבית - בלי  זינוקים והאצות בפול גז, בלי קיק דאון אם אחרי הקיק דאן אתה מעל 4000-4500 סל"ד וחוץ מזה רגיל. 

 

אם חייבים האצה מהירה אז כמובן להאיץ ולא משנה הנורה.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...