Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא צריך איזון גלגל לאחר תיקון פנצ'ר?


era

פוסטים מומלצים

שלום

 

תיקנתי פנצ'ר (גלגל אחורי). הבחור סימן על הצמיג את הנקודה מול הוונטיל והרכיב אותו בחזרה כך שהצמיג נשאר באותו מקום ביחס לג'אנט. הוא לא ביצע איזון לצמיג והסביר שבגלל שאין שינוי במיקום הצמיג, לא צריך.

 

דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא פנצ'ר מאכר, אבל בגדול הוא צודק

לא יודע עד כמה משקל המדבקה באמת משפיע על איזון הגלגל, כנראה די מינורי

למיטב ידעתי, יש צמיגים שמגיעים עם סימון כזה כבר מהמפעל, כדי להקל על תהליך האיזון ולפעמים בכלל לא נדרשים באיזון

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחזוקה-והחלפת-צמיגים (1).pdf

לפני כשעה, Alberrto כתב:

אני לא פנצ'ר מאכר, אבל בגדול הוא צודק

לא יודע עד כמה משקל המדבקה באמת משפיע על איזון הגלגל, כנראה די מינורי

למיטב ידעתי, יש צמיגים שמגיעים עם סימון כזה כבר מהמפעל, כדי להקל על תהליך האיזון ולפעמים בכלל לא נדרשים באיזון

לפני שתביע את דעתך השגויה לא רק שאתה מטעה אתה טועה ובגדול . תעשה חיפוש קצר באינטרנט ותגיע לאמת המוחלטת.

באתר איגוד המוסכים רשום בדיוק מה צריך לעשות לאחר תיקון תקר. 

זה שהרבה צמיגאים מחליטים לקצר תהליך ולחרטט אנשים ואז לנרמל את זה ולהפוך את זה לאמת גמורה( ראה ערך מדינת פלסטין ,🤣) ובסוף לגבות על זה עוד כמה שקלים כדרך להתעשר על הבטיחות שלך.

 

 אני מצרף לך את עיקרי הדברים. 

 

מציאת האמת מצריכה טיפונת עבודה.

ואיך פעם אמרו לי " לכל אחד יש דעה בדיוק כמו שלכל אחד יש תחת".

 

 כל תיקון צמיג בצמיגיה יתבצע בנוכחות ופיקוח המנהל המקצועי או מחליפו, שאושרו ע''י משרד התחבורה.
 יש לתקן תקר בתיקון פטריה בלבד.

 


 לרכב פרטי יש לבצע איזון גלגל לאחר תיקון תקר, טרם הרכבתו מחדש על הרכב.

 

 

 לרכב משא יש לבצע איזון גלגל לאחר תיקון תקר לגלגל קדמי בטרם הרכבתו מחדש על הרכב.
 יש להשתמש בציוד ייעודי )טכנו-רולר( לצמיגי חתך נמוך ולצמיגי אל-תקר )רנפלט(.
 רוחב הסוליה וזווית החדירה ימדדו בעזרת סרגל מדידה.
 יש לתקן עד תיקון 1 בכל שליש בהיקף הצמיג, כלומר עד 2 תיקונים מקסימום בכל צמיג.
 המרחק המינימלי בין תיקונים הוא 11 ס''מ לאורך היקף הצמיג )בכיוון האקסואלי(. 
 באופנועים עד קוד מהירות J,מותר לתקן עד 3 תיקונים, באופנועים מעל קוד מהירות - מותר לתקן תיקון 1 בלבד.
 לאחר כל תיקון תקר יש לבצע בדיקת דליפה באמבט מים ואיזון.
 צמיגים מיוחדים כגון SILENT או SEAL יתוקנו ע"פ הנחיות יצרן הצמיג. 
 אין לתקן צמיג "רנפלט"/אל-תקר שנסע ללא אוויר ונתגלו בו סימני בלאי. 
 מותר לתקן תקר בצמיג בגיפור קר, אך ורק באזור המדרס- סוליה.
 אין לתקן תקר בכתף, בדופן, או בעקב הצמיג. 
 יש לבנות פטריה כאשר חור החדירה לצמיג הוא מעל 11 מעלות.
 בשימוש בטלאי עם רבדים יש להמתין 34 שעות לפני שימוש וניפוח.
 זמן הדבקה לדבק כחול לצמיגים ינוע בין 11 ל45- דקות.
 זמן הדבקה לדבק לבן לאבובים ינוע בין 1 ל15- דקות.
 בכל שימוש בטלאי עם רבדים יש להשתמש בדבק כחול ולהמתין 34 שעות עד הגיפור הסופי.
 התיקון יתבצע אך ורק על ידי בעל כתב הסמכה אשר עבר הליך הכשרה והסמכה לתיקון צמיגים בגיפור חם )רצוי מאייסטר של איגוד 
המוסכים/גרמניה(.
 בעל כתב ההסמכה יחויב לנהל רישום ותיעוד ביומן גיפור חם אשר בו יפורטו כל פרטי הצמיג כדלהלן: גודל, קוד מהירות, תוצר, דגם, 
תאריך ייצור ומספר זהות.
 

בהצלחה.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, צמיגי כתב:

תחזוקה-והחלפת-צמיגים (1).pdf 1.42 \u05de\"\u05d1 · 2 downloads

לפני שתביע את דעתך השגויה לא רק שאתה מטעה אתה טועה ובגדול . תעשה חיפוש קצר באינטרנט ותגיע לאמת המוחלטת.

באתר איגוד המוסכים רשום בדיוק מה צריך לעשות לאחר תיקון תקר. 

זה שהרבה צמיגאים מחליטים לקצר תהליך ולחרטט אנשים ואז לנרמל את זה ולהפוך את זה לאמת גמורה( ראה ערך מדינת פלסטין ,🤣) ובסוף לגבות על זה עוד כמה שקלים כדרך להתעשר על הבטיחות שלך.

 

 אני מצרף לך את עיקרי הדברים. 

 

מציאת האמת מצריכה טיפונת עבודה.

ואיך פעם אמרו לי " לכל אחד יש דעה בדיוק כמו שלכל אחד יש תחת".

 

 כל תיקון צמיג בצמיגיה יתבצע בנוכחות ופיקוח המנהל המקצועי או מחליפו, שאושרו ע''י משרד התחבורה.
 יש לתקן תקר בתיקון פטריה בלבד.

 


 לרכב פרטי יש לבצע איזון גלגל לאחר תיקון תקר, טרם הרכבתו מחדש על הרכב.

 

 

 לרכב משא יש לבצע איזון גלגל לאחר תיקון תקר לגלגל קדמי בטרם הרכבתו מחדש על הרכב.
 יש להשתמש בציוד ייעודי )טכנו-רולר( לצמיגי חתך נמוך ולצמיגי אל-תקר )רנפלט(.
 רוחב הסוליה וזווית החדירה ימדדו בעזרת סרגל מדידה.
 יש לתקן עד תיקון 1 בכל שליש בהיקף הצמיג, כלומר עד 2 תיקונים מקסימום בכל צמיג.
 המרחק המינימלי בין תיקונים הוא 11 ס''מ לאורך היקף הצמיג )בכיוון האקסואלי(. 
 באופנועים עד קוד מהירות J,מותר לתקן עד 3 תיקונים, באופנועים מעל קוד מהירות - מותר לתקן תיקון 1 בלבד.
 לאחר כל תיקון תקר יש לבצע בדיקת דליפה באמבט מים ואיזון.
 צמיגים מיוחדים כגון SILENT או SEAL יתוקנו ע"פ הנחיות יצרן הצמיג. 
 אין לתקן צמיג "רנפלט"/אל-תקר שנסע ללא אוויר ונתגלו בו סימני בלאי. 
 מותר לתקן תקר בצמיג בגיפור קר, אך ורק באזור המדרס- סוליה.
 אין לתקן תקר בכתף, בדופן, או בעקב הצמיג. 
 יש לבנות פטריה כאשר חור החדירה לצמיג הוא מעל 11 מעלות.
 בשימוש בטלאי עם רבדים יש להמתין 34 שעות לפני שימוש וניפוח.
 זמן הדבקה לדבק כחול לצמיגים ינוע בין 11 ל45- דקות.
 זמן הדבקה לדבק לבן לאבובים ינוע בין 1 ל15- דקות.
 בכל שימוש בטלאי עם רבדים יש להשתמש בדבק כחול ולהמתין 34 שעות עד הגיפור הסופי.
 התיקון יתבצע אך ורק על ידי בעל כתב הסמכה אשר עבר הליך הכשרה והסמכה לתיקון צמיגים בגיפור חם )רצוי מאייסטר של איגוד 
המוסכים/גרמניה(.
 בעל כתב ההסמכה יחויב לנהל רישום ותיעוד ביומן גיפור חם אשר בו יפורטו כל פרטי הצמיג כדלהלן: גודל, קוד מהירות, תוצר, דגם, 
תאריך ייצור ומספר זהות.
 

בהצלחה.

 


מוריד בפניך את הכובע, מעניין מאוד לא ידעתי שקיים לזה חוק


לפותח השרשור, אם תבצע אצלם איזון מחדש תעדכן אותנו בבקשה אם באמת היה צורך בהספת משקולת לאיזון

תודה

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן האחרון ביותר ויותר צמיגיות צריך ממש להתעקש על איזון לאחר תיקון תקר, לפעמים הצמיגיה גובה עוד 10-20₪ נוספים על איזון.

הרבה מספרים את הסיפור על סימון מיקום, אבל הצמיג לא חוזר בדיוק לאותו המקום והגלגל לרוב יוצא מאיזון. 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Alberrto כתב:

מוריד בפניך את הכובע, מעניין מאוד לא ידעתי שקיים לזה חוק

זה לא חוק ואף לא תקנה. אלו הוראות נוהל (הנחיות) של משרד התחבורה, לכן לא ניתן לאכוף זאת מול התקריות ו/או בעלי התפקידים.

מקסימום, יעשו להם - נו, נו, נו עם האצבע.

  • אהבתי 2

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, kompy כתב:

זה לא חוק ואף לא תקנה. אלו הוראות נוהל (הנחיות) של משרד התחבורה, לכן לא ניתן לאכוף זאת מול התקריות ו/או בעלי התפקידים.

מקסימום, יעשו להם - נו, נו, נו עם האצבע.

חבל שגם אתה טועה ומטעה

 

ברור ששלפת משפט מבלי לקרוא כלום

 

ההוראות תיקון הן לפי הנחיות של תקנה 322

לתקנות התעבורה.

 

תנסה לעשות משהו בניגוד לתקנה ונראה כשתתפס מה יהיו ההשלכות. 

 

בבקשה תעדכן.🙏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, צמיגי כתב:

לאחר כל תיקון תקר יש לבצע בדיקת דליפה באמבט מים ואיזון.

גם בדיקה באמבט מים לא נעשתה, עכשיו שאני חושב על זה.
כשאני מנסה להיזכר בתיקונים מהעבר, אז גם אחרים דילגו לפעמים על בדיקה באמבט.

שאלתי את המנהל של הצמיגייה, לא רק את העובד שלו וגם הוא אישר שמבחינתו אין צורך באיזון. לאור זאת לא ברור לי איך אני יכול לדרוש איזון. להתלונן למשרד התחבורה?

דרך אגב, לא שאני מנסה לסנגר על הצמיגיות, אבל יש הרבה מקרים של נהלים ותקנות במדינה שאינם מחוייבי המציאות ו/או מזמן היו צריכים לעדכן אותם ולא טרחו. כך שאם בין אנשי הפורום יש איזה צמיגאי, היה מעניין לשמוע מה הוא חושב על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם אחת הספיק לי להסתמך על הסימון במקום איזון - הרכב התחיל לרעוד במהירות 100 קמ"ש,  הייתי צריך לחזור ולשלם בניפרד על איזון .

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חזרתי לאותו אחד.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחזור להתעסק עם אותו הגלגל שהיה בו תקר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, NTZSV כתב:

אצלנו הוא רוצה תוספת כסף. אם רוצים איזון בנוסף לסימון.

חבל מאוד. אני מקווה שזאת לא הידרדרות קולקטיבית, עד כה בכל הפנצ'ריות שתיקנתי בהן ביצעו איזון בלי לבקש ובלי כלום.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...