Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוכבים על קורקינט? איך אתם מתנהלים בכבישים?


cohen motor 377

פוסטים מומלצים

צהריים טובים חביביי.

כאחד שרוכב על קורקינט חשמלי יום יום יותר מחצי שנה,

אני כבר לא יודע איך להתנהל עם הכלי הזה(?).

אני רוכב מאד זהיר, עניים על הכביש כל הזמן, הקורקינט שלי היא נטו לנסיעה ולא לפעלולים או לכל מני משחקים

שהערס'ים עושים עם קורקינט, ווילי, וכו, קניתי אותה נטו לשימוש ככלי שמחליף את הסיוט של התחב"צ הידוע לשימצה.

כשהייתי נער בן 14, היו לי אופניים חשמליים שהייתי נוסע איתם כל יום בכבישים עירוניים בצורה זהירה כמה שנים טובות,

ולא הייתה הסתכלות כל כך רעה עלינו הרוכבים, נהגים בכביש לא היו צועקים, מצפצפים, עושים תנועות גנאי עם הידיים,

והיום, זוועה, כל יום שאני רוכב, רכב עוקף אותי בצורה פראית ומסוכנת, צופרים, מתעצבנים, מקללים, מסתכלים עלי(נו) כמשוגע(ים),

מתאבד(ים), ואין ספור תקלים מכשולים וסכנות, ואני לא מדבר בכלל על השביליי אופניים/קורקינט שיש במשה דיין בתל אביב,

סכנה ממשית כל רגע מפתיחת דלת בפתאומיות של רכב חונה ליד השביל, או שפתאום מחלקת שפ"ע עשו גיזום,

אז הם משאירים את כל הענפים על שביל האופניים, וחוץ מהפנצ'רים שזה גורם, זה גם מכניס לדילמה שאין איפה לרכב, 

כי בכביש אתה לא רצוי, בשביל אתה מסתכן כל שניה, במדרכה אתה "רוצח" וצפוי לקנס גם אם אתה על 5-6 קמ"ש.

אז מה עושים????

מקרה מאתמול בבוקר, יש מקטע של כמעט 100 מטר שאני חייב לרכב על מדרכה שלרוב אין עליה עוברי אורח,

כי בתחילת המדרכה אם אני מנסה לרדת לכביש ולהשתלב, זה כמעט תאונה של רכב שמעיף אותי לדימונה,

זה מעבר חצייה בפניה שבאים אליה במהירות, וכל פעם שניסיתי כמעט נדרסתי, אז אני רוכב על המקטע הקצר ההוא,

ואז משתלב לכביש בצורה הרבה יותר בטוחה, ככה כל יום, אתמול עמדו שם ניידות פיקוח ושוטרים, והפקח עצר אותי,

ושאל למה אני על מדרכה, הסברתי לו את הנימוקים והסכנה הממשית וזה לא הועיל, הוא פינק אותי בקנס של 250 שקלים טריים

ונזף בי שהכלי הזה נקרא "כלי תחבורה" לכל דבר ועניין. (למרות שהנהגים בכביש לא מקבלים את זה ומסכנים אותנו וצופרים לנו)

היום בבוקר בשביל האופניים, אני רוכב, ואני רואה נער שרץ על המדרכה לכיוון תחנת אוטובוס, אבל התחנה ממוקמת מעבר 

לשביל האופניים, זאת אומרת שצמוד לתחנה יש מעין "מעבר חצייה" של הולכי רגל, אבל הנער הטיפש הזה רץ על המדרכה, 

ואני רואה שהוא סוטה לכיוון השביל, אז אני צופר לו שלא יעבור כי זה היה קרוב, העגל הזה מסתכל עליי ובכל זאת קפץ לי לשביל,

כי כנראה הוא חשב שהוא יספיק לחצות את השביל למרות שהוא עשה את זה באלכסון ארוך, בקיצור, כמובן שלא הצלחתי

לבלום ברגע קטן, נפגשנו, ושנינו נמרחנו על השביל, הוא כמובן קילל והתחיל ליילל, כי כנראה הוא פחד שהאוטובוס יברח לו,

הוא קם, ורץ לכיוון האוטובוס שכבר הגיע לתחנה, צעקתי לו שלא ילך כי צריך לראות מה עושים, הוא לא הקשיב והמשיך בריצה

ועלה לאוטובוס, פחדתי שאם אני אמשיך בדרכי, יגידו לי שזה נקרא "פגע וברח", אז הוצאתי את הפלאפון והסרטתי את המקום

שנפלנו עם הקורקינט, תוך כדי שאני מספר בקול מה קרה, ושהנער החליט לברוח לתחב"צ שלו, ואת הנזק שנגרם לקורקינט,

הנער היה נראה בסדר גמור, ללא שפשופים ומכות לפי מה שהצלחתי לראות, אבל נסער, ולי נהיה שפשוף קטן בכף היד 

וכאבים בברך, מה שמוזר ומעניין, זה, כששאלתי את האנשים שנכחו אם הם ראו, כולם ענו שאף אחד לא ראה איך זה קרה,

למרות שהצפירות שצפרתי לנער לפני שזה קרה משכו אוזניים ועניים.

בקיצור, מעצבן להיחשב כאחד שלא אחראי או משוגע שנוסע על כאלו דברים.

איך אתם רואים את זה? ומה אתם חושבים על זה? ולרוכבים שיש פה, איך אתם מתנהגים ורוכבים? האם יש משהו שאני מפספס?

מה אפשר לעשות כדי לרכב רגוע ובטוח?

סליחה על החפירה, ותודה רבה לכל מי שהגיע עד לפה.

יום מוצלח ומבורך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללכת ברגל לא אפשרי.

אני לא טלך ברגל מתל אביב לגבעתיים כל בוקר וצהריים.

אוטובוס? תחב"צ? כנראה שלא ניסת את זה.

או שאתה לא מודע.

תל אביב-גבעתיים, גבעתיים-תל אביב בתחב"צ=שעה וחצי ביום יום, יום ששי כמעט שעתיים.

קורקינט-15 דק' בנסיעה רגוע.

במצב שלי אני לא יכול להיות תלוי בתחב"צ.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוסע כל יום באוטובוסים ורקל בת"א, רמת גן וגבעתיים קרוב לעשור. ניסיתי. זה עובד. לא מושלם אבל עובד. אתה לא רוצה. כמו כל שאר הרוכבים. לגיטימי. אבל זו המציאות. 

 

  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי נוסע מנקודה א' לב' ומ ב' לא' הייתי מסכים איתך אבל לא כך הדרך שלי יש לי איזה חמש או שש נקודות מהבוקר עד הצהריים אני מלווה ילדים עם מוגבלויות במונית כך שאני חייב להיות נייד ולא עם רכב/אופנוע ואפילו לא אופניים כי צריך משהו שמתקפל לקטן ככל האפשר

כשהתחלתי בחודש הראשון הייתי בתחבצ וזה היה כמעט בלתי אפשרי לא הבנתי איך כל המלווים עושים את זה

לא חשבתי על האופצייה של קורקינט

עד שראיתי שזה מה שכל מלווה נורמלי עושה 

בחורף בימים גשומים או כשהכביש רטוב אני לא עולה על קורקינט רק תחבצ ואין סיוט מזה

והייתי מאחר גם כשהייתי יוצא מןקדם בארבעים דקות

מהמיקום שלי לאיפה שאני צריך בגבעתיים צריך שניים או שלושה אוטובוסים הלוך וחזור למרות שאלו ערים צמודות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, cohen motor 377 כתב:

התחנה ממוקמת מעבר לשביל האופניים, זאת אומרת שצמוד לתחנה יש מעין "מעבר חצייה" של הולכי רגל, אבל הנער הטיפש הזה רץ על המדרכה, 

ואני רואה שהוא סוטה לכיוון השביל, אז אני צופר לו שלא יעבור כי זה היה קרוב, העגל הזה מסתכל עליי ובכל זאת קפץ לי לשביל,

 

התיאור שלך לא מסתדר עם זה שאתה קורא לעצמך רוכב זהיר.

אתה יודע שאתה בקרבת תחנת אוטובוס ונוסעים לא רוצים לפספס, רואה שהוא רץ באמוק כדי להספיק, ומטיל את כל האחריות עליו כי החוק לצדך, במקום להאט ולמנוע את הסכנה.

 

התייחסת אליו בדיוק כמו שנהגים מתיחסים אליך בכביש, בתור הפרעה, מטרד, חס וחלילה שהוא יגרום לך להאט או להעזר בעוד שתי שניות של סבלנות.

 

לפני שעה, cohen motor 377 כתב:

ואני לא מדבר בכלל על השביליי אופניים/קורקינט שיש במשה דיין בתל אביב,

סכנה ממשית כל רגע מפתיחת דלת בפתאומיות של רכב חונה ליד השביל, או שפתאום מחלקת שפ"ע עשו גיזום,

כמו רוכבים רבים, אתה מתיחס לשביל אופניים כבועה מוגנת. אפשר לחשוב שבכביש אין מפגעים, אין מקומות שבהם צריך להאט כי אתה יודע שמישהו עלול להפתיע אותך ביציאה מחניה או שמדובר בצומת עם שדה ראיה בעייתי. 

 

נכון, היה נחמד עם כל שבילי האופניים היום נפרדים פיזית מהמדרכה, ממכוניות חונות, מתחנות אוטובוס, מצמתים, פחים, עצים, כניסות לבתים וכו׳. אבל המציאות מאלצת למצוא פתרונות לא אידאלים, וצריך להתמודד.

חינוך והטמעה יעזרו, אבל צריך לזכור שהכלים החשמליים הם ענין חדש יחסית, אנשים עוד לא הולכים בראש עם הצורך לבדוק שנתיב האופניים פנוי כשהם פותחים את דלת הנוסע, או חוצים שביל בדרך לאוטובוס.

אם אתה רוצה לשרוד, קח אחריות על עצמך, צפה את נקודות החיכוך והתאם את מהירותך.

 

התחלתי לרכב על אופניים בת״א כשהשבילים היחידים היו בפארק הירקון. ועברתי לחשמליים כשעוד עלו הון. שרדתי 25 שנה עם תאונה אחת שתאורטית לא היתה באשמתי אבל לחלוטין יכולתי למנוע. הכלל מאוד פשוט, לא חייבים לנסוע במלוא המהירות כל הזמן.  הולכי רגל, נהגים, ולא לשכוח רוכבים אחרים, הם פוטנציאל לתאונה. זיהוי של נקודות חיכוך והתאמת מהירות הם המתכון להשאר בחתיכה אחת.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, cohen motor 377 כתב:

ולא הייתה הסתכלות כל כך רעה עלינו הרוכבים

הרוויחו את זה ביושר.

 

כתבת:

לפני שעה, cohen motor 377 כתב:

כל יום שאני רוכב, רכב עוקף אותי בצורה פראית ומסוכנת, צופרים, מתעצבנים, מקללים

 

ואז:

לפני שעה, cohen motor 377 כתב:

אבל הנער הטיפש הזה רץ על המדרכה, ואני רואה שהוא סוטה לכיוון השביל, אז אני צופר לו שלא יעבור כי זה היה קרוב, העגל הזה מסתכל עליי ובכל זאת קפץ לי לשביל

אתה לא רואה את הולך הרגל כמישהו שחולק איתך את הדרך? אתה מיילל על איך שנהגים מתייחסים אליך ואז עושה את אותו הדבר. 

 

 

יצא לי להיות ללכת בדיזינגוף בת"א לפני הרבה זמן. עם כמות הקורקינטים/אופניים שיש שם, ללכת על המדרכה זו התאבדות. אסור לעשות שבילי אופניים על המדרכות. זה מתכון לאסון.

 

 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Be roo כתב:

אתה יודע שאתה בקרבת תחנת אוטובוס ונוסעים לא רוצים לפספס, רואה שהוא רץ באמוק כדי להספיק, ומטיל את כל האחריות עליו כי החוק לצדך, במקום להאט ולמנוע את הסכנה.

 

התייחסת אליו בדיוק כמו שנהגים מתיחסים אליך בכביש, בתור הפרעה, מטרד, חס וחלילה שהוא יגרום לך להאט או להעזר בעוד שתי שניות של סבלנות.

 אני רואה ששכחתי לכתוב, אני התחלתי בלימה ברגע הראשון שראיתי אותו!

לא משנה מה וכמה ואיך אני תמיד עם אצבעות על הברקסים.

המרחק בין התחנה למקרה היה די רחוק, לכן הוא רץ, כדי להספיק, אם זה היה קרוב הוא לא היה רץ.

לפני 9 דקות, Be roo כתב:

במקום להאט ולמנוע את הסכנה.

זה מה שעשיתי רק מבחינה טכנית זמן התגובה וזמן העצירה בפרט בקורקינט הוא ארוך מאופניים או כל כלי אחר.

ועוד משהו ששכחתי לכתוב, הוא יצא מפתח הבניין וכנראה ראה את האוטובוס שלו בקרבתו

ואז הוא פתח בריצה ישירות לשביל בצורה אלכסונית בגלל זה זמן התגובה היה ארוך כי הוא הפתיע אותי.

לפני תחנות אוטובוס אני תמיד מהאט את נסיעתי גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה טכנית.... !

לפני 14 דקות, Be roo כתב:

אם אתה רוצה לשרוד, קח אחריות על עצמך, צפה את נקודות החיכוך והתאם את מהירותך.

את זה אני עושה מעל עשור כמו שכתבתי

לפני 15 דקות, Be roo כתב:

אבל צריך לזכור שהכלים החשמליים הם ענין חדש יחסית,

כשהם היו חדשים אני הייתי בין הראשונים עם אופניים חשמליים

וכמו שכתבתי לא היה את כל העצבים על הדבר הזה בכביש

לפני 17 דקות, Be roo כתב:

זיהוי של נקודות חיכוך והתאמת מהירות הם המתכון להשאר בחתיכה אחת.

גם את זה אני עושה, הקורקינט שלי מוגבלת.

 

 

אבל בכל זאת תודה על הארות וההערות.

לפני 18 דקות, ArikB כתב:

אתה לא רואה את הולך הרגל כמישהו שחולק איתך את הדרך?

 

לפני 18 דקות, ArikB כתב:

אסור לעשות שבילי אופניים על המדרכות.

השביל אופניים שם הוא לא על מדרכה הוא על הכביש.

יש הפרשי גובה בין השביל למדרכה.

זה שאני צופר זה לא כדי להתבריין ולהפחיד, אלא להזהיר ולהודיע על כך שאני באיזור (ותאמין לי שזה מנע מלא מקרים)

וזה גם לא אומר שאני צופר וממשיך לנסוע אלה אני גם עוצר ומהאט את נסיעתי.

 

 

החיפוש האשמות שיש בתגובות הוא לא כל כך מעניין, כי אתם לא נמצאים איתי בזמן הרכיבה ולא רואים את אופן רכיבתי.

וגם לא התכוונתי שתמצאו מי אשם בכל העניין.

הקטע של השרשור הוא שאלה כיצד אתם רוכבים (למי שרוכב) ומתנהלים בדרך?!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, גם למי שהכי זהיר יכול להיות מקרה שלא ניתן למנוע. אם מישהו עושה משהו לא צפוי בעליל, ברגע האחרון, שלא יעלה על הדעת של אדם סביר לצפות, תהיה תאונה.

אבל העוצמה שבה התנגשת בו, שגרמה לשניכם להמרח על הרצפה מרמזת שאולי האטת, אבל לא מספיק.

 

ליד תחנת אוטובוס צריך להיות מסוגל לעצור כמעט מיד, זו נקודת חיכוך מלאה הפתעות. אנשים מרוכזים בעצמם: האם האוטובוס עבר, מגיע, האם הם בתחנה הנכונה, האם לרוץ להספיק...

ואם התחנה ממוקמת ליד יציאה מבית, על אחת כמה וכמה.

יש לי כמה תחנות אוטובוס בדרך הקבועה, למזלי רובן באיזור עם שדה ראיה רחב, ניתן לראות מרחוק מי בתחנה ומי מתקרב אליה. אבל אחת מהן בעייתית, יש שביל אופניים ושביל הולכי רגל שמובילים אליה חוץ מהשביל שאני עליו, ילדים שמחכים שם בחבורות... שם כבר קרה לי לרדת למהירות הליכה, מראש, לא לחכות להפתעה. 

 

מבחינתי היחידים שלא אקח בגלל אחריות עלי עצמי הם ג׳וגרים שבוחרים לרוץ על שביל אופניים במודע.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ חשוב נוסף לגבי תחנת אוטובוס, להתכונן לזה שהיא מסתירה לך רוכב/הולך שמגיע ממול.

יצא לי לראות שתי רוכבות שהתנגשו בדיוק כך, כל אחת מאשימה את השניה. מהצד שלי זה היה משעשע כמו סרטים מצויירים (אף אחת לא נפגעה ממש), לראות איך שכל אחת עשתה את אותה טעות ומאשימה את האחרת...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טיפ חשוב בכללי כי צפציפי איפה שאני רוכב זה חד סתרי כמו הכביש כאילו כמו ברכב

ולא פעם ולא פעמים שועט מולי רוכב קורקינט או אופניים שזה אומר "נוסע בנגדי" כאילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, cohen motor 377 כתב:

איפה שאני רוכב זה חד סתרי

המציאות מלמדת שאין כזה דבר ״חד סטרי״ בשבילי אופניים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לא מעניין אם מסוכן לך או אפילו אם אין לך כביש. המדרכה מחוץ לתחום והדוח מוצדק.

 

גם בשביל אופניים אתה חייב לצפות קפיצה כזו של הולך רגל ולנסוע יותר לאט.

 

וכשהיית בן 14 פשוט ראית דברים בצורה שונה. בזמני לא היוצאופניים חשמליים או אופני הרים והיינו בטוחים שאנחנו רוכבים זהירים (למרות שבמיון לא כך כך הסכימו איתי). היום במבט לאחור אני לא מבין איך נשארתי חי.

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Night Driver כתב:

קודם כל לא מעניין אם מסוכן לך או אפילו אם אין לך כביש. המדרכה מחוץ לתחום והדוח מוצדק.

לא הייתה לי טענה על הדוח, אני מבכים לגמרי שרכיבה על מדרכה היא סכנה.

 

לפני 5 דקות, Night Driver כתב:

גם בשביל אופניים אתה חייב לצפות קפיצה כזו של הולך רגל ולנסוע יותר לאט.

צפיתי ובכל זאת זה קרה, ואפילו שהאטתי בלחיצה על הברקסים.

כמו שכבר כתבתי, זה היה פתאומי לחלוטין והמהירות שאני נוסע בפרט בכזה מקום

לא מהירה בכלל ואפילו מתחת למהירות שהחוק מתיר (25 קמש אאל"ט).

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

כשהיית בן 14 פשוט ראית דברים בצורה שונה. בזמני לא היוצאופניים חשמליים או אופני הרים והיינו בטוחים שאנחנו רוכבים זהירים (למרות שבמיון לא כך כך הסכימו איתי). היום במבט לאחור אני לא מבין איך נשארתי חי.

הגיוני מאד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודה שאני רציתי להאשים אותך בתאונה, אבל מחקתי. מי שאשם באמת בתאונה הזו, זו עיריית תל אביב. ההמצאה של תחנות איים היא אומנם לא שלהם, אבל זו גם שיטה גרועה (למען האמת אני לא חושב שיש שיטה טובה לשלב תחנות תחבורה ציבורית ליד שבילים. או לפחות אני לא מכיר). והם גם יישמו אותה בצורה גרועה ברוב העיר.

 

ובכלליות, המצב מאוד קשה לרוכב הנורמטיבי. אין ספק. אינספור פעמים אני רואה נהגים מסכנים אותם. השבילים מתוכננים גרוע ברוב העיר. אין רציפות. כמעט בכל מקום יש אופנוענים על שבילים. אנשים מפגרים רוכבים נגד הכיוון. מלא כלים לא חוקיים. וכל זה, זה רק חלק מהרשימה. מבאס לגמרי. כי כשרואים איך זה עובד כשזה כן עובד - זה נפלא.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...