Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[חשמלאים התפקדו]מחפש המלצה על בעל מקצוע לשיפוץ אלטרנטור + מדחס במידת הצורך


Pavtul

פוסטים מומלצים

לפי הקובץ המעניין הזה מטעם החבר הנחמד שלנו קיורטוש

האלטרנטור הוא:

8GD Alternator 90 A

אבל חבל שלא נותנים עוד פרטים כמו עובי הפולי, שמאוד עוזר

יש מצב לשדרוג של 120 אמפר?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת "קובץ מעיניין"?

חלפים לרכבי VAG מחפשים לפי מספר PR לפי VIN, ואני שעובד בתחום לא יכול להרשות לעצמי לבזבז זמן לקלוע לחלק הנכון...וכן אלו מקומות שצריך להכיר אם מחפשים בחינם או עולה כסף.

038903018.thumb.png.2f95bc99a7f85b02e4c688efe7a4b047.png

 

תתחיל לחפור מפה עד רמה של בורג הכי קטן, לפי מק"ט הזה...מפה תשתולל עם מר גוגל :mm_cool:
https://aftermarket.schaeffler.com/en/catalog/oe/038903018qx

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Pavtul כתב:

מצאתי. 

כמובן שבמנוע של ה1.6 בנזין האלטרנטור הוא מגיע ל70 אמפר וגם המצבר עד 60 אמפר שעה, מערכת קצת אחרת. אבל גם חווה תסמינים דומים.

 

אני רואה שכבר מצאו לך את גודל האלטרנטור.

הנחות הייסוד שלך קצת לא מוטעות. גם בגולף דור 4 עם מנוע 1.6 BLF שנמכרו בארץ הותקן אלטרנטור 90A בוש/וולאו. הבחירה של האלטרנטור לא ממש קשורה לקיבולת המצבר.

 

לפני 5 שעות, mcaspi כתב:

לא רואה איך סתם כך הכבל דק. הוא אמור להיות הכבל המקורי.

 

אם הבחור מתכוון לשדרג את האלטרנטור ל-120 אמפר רצוי גם להתקין כבלים בעלי שטח חתך מתאים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, מרק10 כתב:

 

 

תודה על התגובות חברים.

אני מחר קופץ לחשמלאי כדי לראות מה באמת קורה שם. אבדוק את הכבלים ונראה אם אפשר לשדרג את האלטרנטור ל120 אמפר (האם צריך גם להגדיל מצבר עם אמפרג' גבוה יותר?) 

כרגע מותקן שם 74 אמפר/שעה של שנפ או משהו, כבר לא הכי טרי בעולם מכול הנפילות מתח והנעות בוסטר שעשיתי מתחילת המלחמה.

 

עריכה אחרונה על ידי Pavtul
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Pavtul כתב:

 

תודה על התגובות חברים.

אני מחר קופץ לחשמלאי כדי לראות מה באמת קורה שם. אבדוק את הכבלים ונראה אם אפשר לשדרג את האלטרנטור ל120 אמפר (האם צריך גם להגדיל מצבר עם אמפרג' גבוה יותר?) 

 

לא אין צורך לשדרג את קיבולת המצבר בגלל שדרוג האלטרנטור.

 

לפני 19 דקות, Pavtul כתב:

כרגע מותקן שם 74 אמפר/שעה של שנפ או משהו, כבר לא הכי טרי בעולם מכול הנפילות מתח והנעות בוסטר שעשיתי מתחילת המלחמה.

 

 

קנה רק מצבר תוצרת בוש/וורטא.

 

* למה אתה מתעניין בקוטר הפולי ?

 

בעקרון אם אתה מזמין אלטרנטור עם פולי לפי מק""ט ייצרן הרכב הפולי זהה בקוטר החיצוני באלטרנטור 90 ו-120A. אצלך מדובר על פולי בעל 6 חריצים

וקוטר חיצוני של 56 מילימטר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Pavtul כתב:

למה ? כי יש 51, 56, 60 ,68 

כן, עכשיו נזכרתי שיש לי רצועת אביזרים בתא המטען. פשוט למדוד ולהבין מה עובר הפולי.

 

56 מילימטר. תבדוק האם אצלך מותקן פולי בעל מצמד חד כיווני (פולי קלץ') שבדרך כלל מותקן (לא רק) במנועי דיזל של קבוצת VW.

  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלות תם: 

- מצבר גמור לא יכול לגרום לתופעות המדוברות? האם נבדקה גם זליגת זרם? 

- האם יתכן ומדובר רק בבעיה של מייצב המתח ולא כל האלטרנטור? 

- יש סיבה ממשית להחליף אלטרנטור ל-120A? נראה לי שבמצב תקין 90A זה מעל ומעבר אלא אם יש מערכת סאונד עתירת כוח או צרכנים לא מקוריים כבדים אחרים. לא?

-בהמשך להודעתו של איציק לגבי ניקוי חיבורים, אולי שדרוג/רענון "שלושת הגדולים" גם יעזור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Tom_22 כתב:

שאלות תם: 

- מצבר גמור לא יכול לגרום לתופעות המדוברות? האם נבדקה גם זליגת זרם? 

- האם יתכן ומדובר רק בבעיה של מייצב המתח ולא כל האלטרנטור? 

- יש סיבה ממשית להחליף אלטרנטור ל-120A? נראה לי שבמצב תקין 90A זה מעל ומעבר אלא אם יש מערכת סאונד עתירת כוח או צרכנים לא מקוריים כבדים אחרים. לא?

-בהמשך להודעתו של איציק לגבי ניקוי חיבורים, אולי שדרוג/רענון "שלושת הגדולים" גם יעזור?

אענה לך על מה אני יודע:

1. הוא לא גמור, הוא מניע בקלות אבל יכול להיפרק די מהר 

2. הלוואי והייתי יודע יותר למדוד זליגת זרם אולי היה פותר לי חלק מהתעלומה.

3. אין סיבה ריאלית והרכב הוא דיי סטנדרטי עם צריכת זרם רגילה

4 . אין ספק שאני אחליף כבלים להזנה/אחליף קטבים גם 

עריכה אחרונה על ידי Pavtul
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כך כתבת: "שנפ או משהו, כבר לא הכי טרי בעולם מכול הנפילות מתח והנעות בוסטר שעשיתי מתחילת המלחמה." 

לי נשמע לא אידאלי. האם ענין נפילות המתח/ריצודים היה קיים כבר קודם או שהתחיל במהלך התקופה הנ"ל? 

 

2. המידע קיים במרחק כמה קליקים. חפש How to measure parasitic draw או אפילו בעברית. אני משוכנע שאי שם בפורום גם מרק הסביר איך לבצע זאת. אם אין לך את הכלי המתאים, זו בדיקה סטנדרטית אצל כל חשמלאי/מוסך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

1. כך כתבת: "שנפ או משהו, כבר לא הכי טרי בעולם מכול הנפילות מתח והנעות בוסטר שעשיתי מתחילת המלחמה." 

לי נשמע לא אידאלי. האם ענין נפילות המתח/ריצודים היה קיים כבר קודם או שהתחיל במהלך התקופה הנ"ל? 

 

2. המידע קיים במרחק כמה קליקים. חפש How to measure parasitic draw או אפילו בעברית. אני משוכנע שאי שם בפורום גם מרק הסביר איך לבצע זאת. אם אין לך את הכלי המתאים, זו בדיקה סטנדרטית אצל כל חשמלאי/מוסך. 

אז זהו שכחתי לציין שהיה גם לפני הנפילות מתח כשהמצבר היה טרי, עכשיו בגלל שאני עובד 4 ק"מ מעבודה ולא מספיק להטעין את המצבר כולל נפילות מתח ופעם אחת ששכחתי את האורות דלוקים לשלוש שעות והמתנות מרובות בזמן הלחימה העיקרית הצלחתי להוריד אותו למינימום.

כרגע המצב אחר אני במילואים ונוסע 110 ק"מ ליום אז אין שום בעיה להתנייד ולהטעין את המצבר.

כנראה בהחלפת/שיפוץ אלטרנטור אני גם אשדרג את המצבר לחדש.

עריכה אחרונה על ידי Pavtul
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, רשמים מנסיעה לילית שעשיתי כרגע.

 

נוסע בחושך מוחלט עם אור דרך נמוך, נוגע בכפתור העלאת חלון מעלה, האור נחלש קצת כמו במכוניות הישנות.

מדליק עמעם אורות, המוזיקה נעלמת למאית שניה.

בדוק יש איפשהו זליגת מתח גם שתורמת להיחלשות הגנרטור. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Pavtul כתב:

הנה, רשמים מנסיעה לילית שעשיתי כרגע.

 

נוסע בחושך מוחלט עם אור דרך נמוך, נוגע בכפתור העלאת חלון מעלה, האור נחלש קצת כמו במכוניות הישנות.

מדליק עמעם אורות, המוזיקה נעלמת למאית שניה.

 

מזגן דולק ? מהי צריכת הזרם של מערכת השמע (איזה מערכת שמע מותקנת ברכבך ?).

אם אתה מכבה את מערכת השמע התופעה של עמעום האור גם מתרחשת ?

 

לפני 33 דקות, Pavtul כתב:

בדוק יש איפשהו זליגת מתח גם שתורמת להיחלשות הגנרטור

 

לא זליגת מתח אלא זליגת זרם פרזיטית שגורמת לפריקה של המצבר כאשר הרכב חונה בחניה.

 

* אפשר לחפור בתקלה בפורום גם עוד חודש אם לא תבצע בדיקות חשמליות עם ציוד מתאים. רב מודד, צבט אמפרמטר וללמוד

איך עובדים עם הכלים האלה.

 

לפני 22 שעות, Tom_22 כתב:

שאלות תם: 

- מצבר גמור לא יכול לגרום לתופעות המדוברות? האם נבדקה גם זליגת זרם ?

 

אפשרי אבל זה אופייני יותר לרכבים חדשים ובעיקר בצרפתיות :D

 

לפני 22 שעות, Tom_22 כתב:

- האם יתכן ומדובר רק בבעיה של מייצב המתח ולא כל האלטרנטור ?

 

בהחלט ייתכן שקיימת בעיה בווסת המתח או נברשות לקראת סיום חייהם. אם אתה מבצע לבד את ההחלפה אז בהחלט ניתן לרכוש ווסת מתח חדש ולהרכיב במידה והיישן תקול.

כמו שאתה יודע בארצינו כול מה שקשור לתקלות באלטרנטור/סטרטר/מדחס מזגן מסתכם במילים שיפוץ.

 

לפני 22 שעות, Tom_22 כתב:

- יש סיבה ממשית להחליף אלטרנטור ל-120A? נראה לי שבמצב תקין 90A זה מעל ומעבר אלא אם יש מערכת סאונד עתירת כוח או צרכנים לא מקוריים כבדים אחרים. לא?

 

יש לבדוק עם צבט אמפרמטר מהי צריכת הזרם בפועל בסרק ובסל"ד גבוה ואז להסיק מסקנות לגבי גודל האלטרנטור הדרוש.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • מעניין 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מרק10 כתב:

 

מזגן דולק ? מהי צריכת הזרם של מערכת השמע (איזה מערכת שמע מותקנת ברכבך ?).

אם אתה מכבה את מערכת השמע התופעה של עמעום האור גם מתרחשת ? 

 

 

 

לא זליגת מתח אלא זליגת זרם פרזיטית שגורמת לפריקה של המצבר כאשר הרכב חונה בחניה.

 

* אפשר לחפור בתקלה בפורום גם עוד חודש אם לא תבצע בדיקות חשמליות עם ציוד מתאים. רב מודד, צבט אמפרמטר וללמוד

איך עובדים עם הכלים האלה.

 

 

אפשרי אבל זה אופייני יותר לרכבים חדשים ובעיקר בצרפתיות :D

 

 

בהחלט ייתכן שקיימת בעיה בווסת המתח או נברשות לקראת סיום חייהם. אם אתה מבצע לבד את ההחלפה אז בהחלט ניתן לרכוש ווסת מתח חדש ולהרכיב במידה והיישן תקול.

כמו שאתה יודע בארצינו כול מה שקשור לתקלות באלטרנטור/סטרטר/מדחס מזגן מסתכם במילים שיפוץ.

 

 

יש לבדוק עם צבט אמפרמטר מהי צריכת הזרם בפועל בסרק ובסל"ד גבוה ואז להסיק מסקנות לגבי גודל האלטרנטור הדרוש.

לא יודע איך לצטט רק את שאלתך כי אני כותב מהאפליקציה הסלולרית אך נסעתי הערב ללא מזגן.

ויש לי דאבל דין לא כל כך חדש שיש לו חיבור כפול לקופסת פיוזים עם פיצול הגנה של שתי פיוזים 10 או 20 אמפר, יש לי מד מתח משולב שהתקנתי שבו הפלוס מחובר למערכת בקופסת נתיכים (ראה תמונה)

 

כשאני נזכר בו הקטבים של החיבור שלו קצת מלוכלכים עם שאריות בדיל, יכול להיות קצה חוט.

אני מאמין שהוא צורך 1.5 אמפר 

 

IMG-20240330-WA0001.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...