Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות האם נעקצתי (טיפול והחלפת קלאץ', סוזוקי סוויפט ידנית)


Carnewbie2

פוסטים מומלצים

אהלן, יש לי סוזוקי סוויפט עם בערך 120 אלף קמ ידני. 

עשיתי טיפול וטסט שבוע שעבר ובעל המוסך (רשמי של סוזוקי) אמר לי שהקלאץ על הפנים ולא יחזיק עוד הרבה, ואם אני מתכנן להחזיק את האוטו עוד כמה שנים (מה שאני אכן מתכנן) אז כדאי לי להחליף קלאץ כי אם לא ילך מתישהו הגיר ואז זה כבר פי5 במחיר. 

בקיצור יצאתי עם חשבון של 4500 על טיפול פלוס העברת טסט. 

 

רציתי להתייעץ, האם חורטטתי? האם יש היגיון במה שנאמר? (הוא הראה לי משהו כשהרים את הרכב אבל אני לא מבין בזה כלום). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית סורק את הקבלה בטשטוש פרטים מזהים אפשר היה להחוות דעה על הטיפול והמחיר.

המחירים במוסך מורשה גבוהים ממוסכים רגילים, לרכב פשוט כמו סוזוקי, לדעתי טיפול וקלאץ במוסך רגיל היו נמוכים ב 30-40 אחוז

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור מה עוד נכלל בטיפול.

כדאי להעלות סקירה של החשבונית (בטשטוש פרטים מזהים של הרכב ובעליו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

אם היית סורק את הקבלה בטשטוש פרטים מזהים אפשר היה להחוות דעה על הטיפול והמחיר.

המחירים במוסך מורשה גבוהים ממוסכים רגילים, לרכב פשוט כמו סוזוקי, לדעתי טיפול וקלאץ במוסך רגיל היו נמוכים ב 30-40 אחוז

 

 

לפני שעתיים, sperial כתב:

לא ברור מה עוד נכלל בטיפול.

כדאי להעלות סקירה של החשבונית (בטשטוש פרטים מזהים של הרכב ובעליו).

הוספתי למעלה, תודה. 

IMG_20240412_205738.jpg

עריכה אחרונה על ידי Carnewbie2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Carnewbie2 כתב:

אהלן, יש לי סוזוקי סוויפט עם בערך 120 אלף קמ ידני. 

עשיתי טיפול וטסט שבוע שעבר ובעל המוסך (רשמי של סוזוקי) אמר לי שהקלאץ על הפנים ולא יחזיק עוד הרבה, ואם אני מתכנן להחזיק את האוטו עוד כמה שנים (מה שאני אכן מתכנן) אז כדאי לי להחליף קלאץ כי אם לא ילך מתישהו הגיר ואז זה כבר פי5 במחיר. 

בקיצור יצאתי עם חשבון של 4500 על טיפול פלוס העברת טסט. 

 

רציתי להתייעץ, האם חורטטתי? האם יש היגיון במה שנאמר? (הוא הראה לי משהו כשהרים את הרכב אבל אני לא מבין בזה כלום). 

כפי שנאמר, המחירים במוסך יבואן תמיד יותר יקרים.  אתה מצפה ממוסך כזה שאיכות הטיפול תהיה גבוהה.

לא ברור מה עלול לעלות פי 5, נשמע כמו הפחדה.

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ מחירים סבירים למוסך מורשה.

תתנחם בזה שהכל בוצע בחלקים מקוריים והרכב ימשיך לשרת אותך נאמנה שנים רבות

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, רוןS כתב:

 

לא ברור מה עלול לעלות פי 5, נשמע כמו הפחדה.

בלתי אפשרי כאן לקבוע את מצב המצמד.

אם המצמד באמת היה לקראת הסוף,  מה שכנראה נחסך זה החלפת גלגל תנופה,  מה שהיה מעלה את המחיר בצורה משמעותית.

ברור שלא פי 5,  אבל היה יכול לעלות עוד כ 2500-3000₪ ( בטח במורשה יבואן ).

אם תפסיק ללכת למוסך יבואן, כנראה לא תצטרך לשלם מעל 600 רק על  העבודה בטיפול בינוני.

אני מניח גם שהעבודה של החלפת מצמד היתה עולה פחות מ 1000₪.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה ניגשת למוסך? היו לך החלקות בהחלפת הילוכים? היו רעשים מוזרים מגלגל התנופה? רעידות בדוושת המצמד?

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך שקט לכמה שנים טובות מהקלאץ' זה חשוב ברכב ידני. תהנה מהרכב. (תבדוק בדיוק איזה שמן מנוע שמים לך שהתקן יהיה טוב

זה ישמור לך על המנוע הם לא מציינים בחשבונית שהוא המקורי כדאי לברר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, רוןS כתב:

כפי שנאמר, המחירים במוסך יבואן תמיד יותר יקרים.  אתה מצפה ממוסך כזה שאיכות הטיפול תהיה גבוהה.

לא ברור מה עלול לעלות פי 5, נשמע כמו הפחדה.

אני חושב שהוא אמר שעלול להישבר גלגל שיניים ואז זה 10 אלף שקל. 

 

לפני 10 שעות, Coro כתב:

למה ניגשת למוסך? היו לך החלקות בהחלפת הילוכים? היו רעשים מוזרים מגלגל התנופה? רעידות בדוושת המצמד?

כלום, הכל היה בסדר מבחינת הקלאץ. זה פשוט היה טיפול שנתי והוא אמר שהקלאץ נראה על הפנים. אמנם אחרי ההחלפה הקלאץ הרבה הרבה הרבה יותר רך אבל לא היה לי שום קושי לפני הטיפול בהעברת הילוך או משהו אחר. 

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה מסיר פיח מנועי טורבו?

אני מבין שיש מוסכים שמשחילים כדי לנפח את הקבלה, אבל אם אני זוכר נכון, לסוזוקי סוויפט אין דגם טורבו (או שאני טועה?). ואני מצטרף לדעת הרוב - יש לך עכשיו ראש שקט לכמה שנים עם קלאצ׳ חדש, את הסכום כבר שילמת. 

להבא אם תרצה להפחית במחיר תשאל לפני הטיפול כדי שנוכל להכווין :-)

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילמת לא זול, גם על העבודה גם על קיט המצמד עצמו, אבל לא הייתי אומר ש"נעקצת". אא"כ ההחלפה בכלל היתה מיותרת. אבל קלאץ' זה חלק מתבלה שמתישהו צריך להחליף, אולי היית יכול למשוך עוד שנה עם הקודם אולי לא. לא הייתי מפסיד על זה שינה.

  • רעיון טוב! 1

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק אכתוב כמה דברים בכללי. 

 

קלאץ' בלוי לא יכול לגרום נזק לגיר או לגלגל תנופה או למכלול אחר ברכב. 

 

 

מי שיכול לגרום נזק לחלקים האלו זה הנהג, אם הוא ממשיך לנהוג ומתעלם מסימנים מאוד מאוד ברורים של קלאץ לא תקין, כמו:

 

נותן גז, הסל"ד עולה אבל האוטו לא מאיץ בהתאם. 

 

לוחץ על הקלאץ', ההילוכים לא נכנסים חלק אבל הנהג ממשיך בכוח ועם חריקה להכניס הילוכים. 

 

רעידות בזינוק למרות שחרור קלאץ' הדרגתי תוך העלת סל"ד מתאימה. 

 

דוושה קשה מאוד שמעייפת את הרגל, זה יכול לגרום לשחיקת סחוס וכאבים בברך. 

 

 

אם הרגשת משהו מהתופעות האלו ולא המשכת לנהוג תוך התעלמות מהן, אלא הלכת להחליף קלאץ' לא יגרם נזק לשום חלק אחר.

 

 

אם כן המשכת, אז אתה גרמת לנזקים בעצמך...

 

 

החלפה כשלא הופיעו הסימנים הנ"ל אלא פרוונטיבית, לדעתי מיותרת. 

 

אבל יתכן שהמכונאי במוסך כן ראה משהו מזה והמליץ על החלפה.

 

את זה אנחנו לא נוכל לדעת. 

המחיר בסדר גמור למוסך מורשה יבואן, הייתי אומר אפילו על הצד הלא יקר.

 

 

  • אהבתי 8

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...