Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מהנדסים/קבלנים בקהל? (מהנדסי בנין)


cohen motor 377

פוסטים מומלצים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, חולה רכב#1 כתב:

בנוגע לשאלתך, מדוע הרבה קבלנים פושטי רגל: 

 

החוק בארץ מחייב כי על מנת לקחת עבודה, על קבלן להיות בעל סיווג. 

משמע, עליו להיות רשום בפנקס הקבלנים ולעמוד בכל התנאים המינימליים לאופי והיקף העבודה (אופי עבודה: תשתיות/פיתוח/בנייה. עלות כספית). 

 

הרבה קבלני ביצוע הם ללא רישיון מתאים, והם משתמשים בקבלנים בעלי סיווג בתור מטרייה בכדי שיוכלו לגשת בשמם לעבודה בתמורה לאחוזים נכבדים. 

זו תופעה מוכרת ונפוצה מאוד בארץ. 

 

מה הבעיה ? 

1. עבודות מבוצעות בהתאם לפרט של מזמין העבודה, עוברות אישור של גורמי הפיקוח וההנדסה הנדרשים.

ז"א צריך להעביר לאגף הגזברות כדי לשלם, והלה לא משלמים במועד הקרוב. 

תמיד יש בעיות שצצות כמו פטריות לאחר הגשם, כמו למשל ברשויות מקומיות שפתאום אין להם תקציב לעבודה שהם הוציאו. בלגנים. 

או שמורחים את הקבלן הרבה זמן כדי להגיע לפשרה ולשלם סכום נמוך מאוד. 

 

2. אם בנס הכסף עובר, אז הוא עובר ראשית לקבלן הראשי. 

אשר מנכה ממנו ישירות את אחוזי עמלת הקבלן הראשי. 

מנכה תשלומים אשר שילם במקום קבלן המשנה (קבלן הביצוע) במכה אחת. 

האבסורד הוא, שהקבלן הראשי משלם כפי שבא לו, למשל בפריסה לתשלומים ומנכה ישירות מהקבלן את הסכום ששילם, ולא פועל בהגינות ומבקש שיקים בטחון למשל. 

** הרבה מהקבלנים הראשיים גם גובים ריבית גבוהה על החומרים שהם רכשו ואשר קיבלו את תמורתם במלואה עם קבלת הכסף לפני קבלן המשנה. 

כך יוצא שאם קבלן ראשי רכש חומרים  ב 100 א' ש"ח, הוא יגבה את ה 100 א' ש"ח האלו עם קבלת הכספים וגם ריבית שיכולה להגיע אפילו ל 5% לחודש (עד קבלת הכסף). 

 

וכאשר הקבלן הראשי לחוץ בכסף הוא לוקח את החשבון המאושר (וטרם שולם) מנכה אותו אצל חברה חיצונית, מתגלגל על חשבון הקבלן ביצוע ומחייב את המסכן בריבית על העסקאות + עמלת קבלן ראשי על כל הכסף שנכנס. 

 

 

קבלני הביצוע הם הזונה של שוק הכסף הישראלי. 

כל הקבלנים הגדולים עם סיווגים גבוהים כבר מזמן לא משמנים טרקטורים. 

 

 

ועכשיו נשאלת השאלה: אם קבלן ראשי כל כך גרוע, למה ממשיכים איתו ולא חותכים באמצע הפרוייקט ? 

כאשר קבלן משנה משתמש בשמו של קבלן ראשי הוא נוטל על עצמו גם את האחריות לדאוג לטיב שמו של הקבלן הראשי, אשר עבודה לא טובה עלולה לפגוע בסיכויי קבלתו לפרוייקטים עתידיים. 

בכדי לכסות עצמם, הקבלנים הראשיים דואגים לשים סעיפים המבטחים אותם, לדוגמה: 

באם קבלן הביצוע יעזוב את העבודה בטרם השלמתה לשביעות רצונם של המזמין ו/או הקבלן הראשי, יהיה רשאי הקבלן הראשי לבצע "סילוק יד" מאתר העבודה הנ"ל וקבלן הביצוע לא יהיה זכאי לתשלומים עבור עבודה שאותה ביצע. 

 

אלו היו 2 סיבות עיקריות ממש. 

 

סיבה 3 - הבנקים לא נותנים מימון לקבלן המשנה כי הוא לא אוחז בהגה, ואז הוא הופך להיות בן ערובה של הקבלן הראשי. 

 

סיבה 4 וחשובה לא פחות, קבלנים גדלים בקצב מהיר ונאלצים להתגלגל כדי לשרוד, לא להרוויח. עד שהם קורסים. 

הכי טוב היום אלה עבודות פרטיות קטנות, עם מקדמה מראש. 

או להיות שכיר. אופציה שרבים מהקבלנים נאלצים לשקול בכובד ראש היום. 

 

 

כתיבה יפה מאד.

זה היה הפחד שלי כי ראיתי קבלנים שנפלו בקצב מהיר, וגם שוחחתי הרבה עם קבלנים שהזהירו אותי.

את האמת, לא כולם ידעו לשים את האצבע על מקור הבעיה.

אחל'ה שיעורי בית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, חולה רכב#1 כתב:

זה חוויה על הבשר, בגלל זה קח זאת כעובדה. 

 

אין עתיד לקבלנים בארץ. 

יש עתיד לקבלנים מקצועיים.

אני עובד מול קבלני תשתיות מכל הסוגים (החל מחברות כמו סולל בונה ועד למשה ובנו). יש כאלה שיודעים להרויח יפה ויש כאלה שלא וזה נכון גם לראשיים וגם לקבלני המשנה (ואפילו לקבלני המשנה של קבלני המשנה).

 

נכון שהבעיה היא הרשויות שמוציאות מכרזים שאתה קונה בלא מעט כסף, שם ערבות, זוכה ומחכה אחר כך 10 שנים ויותר לצו התחלת עבודה או לביטול המכרז ללא כל פיצוי. פשוט צריך לדעת לתמחר את זה ולא ללכת על זכיה בכל מחיר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי, אך אני לא מסכים. 

 

שיטת התמחור היא לא הבעיה, אין אף אחד שמוכן לעבוד בהפסד, חוץ ממי שמתגלגל. 

 

אני לא עבדנו כדי להתגלגל. 

 

עבדנו כדי להביא פרנסה, אבל תאוות הבצע של האנשים עושקת אותך לרמה שגם מחירים פנטסטיים הופכים להיות חרא. 

 

יש כסף בענף, הרבה כסף, אבל הוא פשוט לא מגיע לקבלן המשנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אידאלי. 

אבל קבלן קטן יכול לקחת פרוייקטים קטנים

לדוג' שיפוץ בית פרטי ששם הוא עובד ישירות מול המזמין. ועם הזמן לגדול.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, חולה רכב#1 כתב:

צר לי, אך אני לא מסכים. 

 

שיטת התמחור היא לא הבעיה, אין אף אחד שמוכן לעבוד בהפסד, חוץ ממי שמתגלגל. 

 

אני לא עבדנו כדי להתגלגל. 

 

עבדנו כדי להביא פרנסה, אבל תאוות הבצע של האנשים עושקת אותך לרמה שגם מחירים פנטסטיים הופכים להיות חרא. 

 

יש כסף בענף, הרבה כסף, אבל הוא פשוט לא מגיע לקבלן המשנה. 

מגיע גם לקבלן המשנה ולקבלנים הקטנים בתנאי שהם יודעים לא לעבוד עם כל אחד ולתמחר גם את הקבלן הראשי (אין דין עבודה מחברות עם מוסר תשלומים ונוכלויות גרוע כדין חברות מסודרות בדיוק כמו שאין דין עבודה עבור עירייה כדין עבודה עבור התעשייה הכימית למשל).

מעבר לזה קבלן קטן צריך לעבוד להעלאת סיווג ובמקביל לעבוד חזקר בסיווג שלו ישירות. קבלני הבית למשל של התאגידים עושים ים של כסף מהעבודות הקטנות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, חולה רכב#1 כתב:

שיטת התמחור היא לא הבעיה, אין אף אחד שמוכן לעבוד בהפסד, חוץ ממי שמתגלגל. 

אני רואה את זה כל יום.
לוקחים מכרזים במחירי הפסד, רק כדי "להתאזן" אחרי זה בתוספות ובבצ"מ ים.

ראיתי במו עיני שלקחו אומדנים שאני הכנתי (לפי דקל) וה"מכרז" היה מי נותן הנחה הכי גדולה מהאומדן...

וככל שאתה נמוך יותר בשרשרת, אתה יותר אוכל את מחירי ההזייה האלה, ופחות נהנה מהתוספות שאחרי.

 

זה משפיע ישירות על רמת הגמרים ואיכות הביצוע. כל מה שאתה לא מגדיר בתכניות/מפרט, אתה תקבל את המוצר הכי נחות שיש בשוק. 

ואלו גופים עירוניים, אלו שבונים/משפצים את מוס"ח שהילדים שלכם נמצאים בהם אח"כ 8-9 שעות ביום. לא על איזה משרד ממשלתי אפור, שרק העובדים שלו יסבלו.

 

ומי שחושב שקבלני ביצוע של יזמים קטנים בבנייה הפרטית לא אוכלים את אותו ח*א פשוט לא מכיר את המאטריה.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה לפני שדיברנו על התמחור ההזוי של דקל עוד לפני ההנחות.

הבנייה על חריגים היא דבר ידוע וחלק לא מבוטל מתפקיד הקבלן זה לזהות אותם עוד בשלב המכרז. יש בהם הרבה מאוד כסף שצריך לדעת לאסוף. יש גם סעיפים שידוע שלא יבצעו וגם אותם צריך לקחת בחשבון.

היה לי כבר מכרז אספקה שנהזוכה נקבע לפי סה"כ מחיר מוצע כפול כמות רק שזיהיתי מיד שהפריט הכי נפוץ אצלהם שהולך באלפים מופיע בכמות 1 ופריט שלוקחים אולי 5 בשנה מופיע ב 1000.
פניתי אליהם עוד בשלב שאלות ההבהרה (טלפונית. אין לי שום סיבה לחשוף את הקלפים) והם טענו שזה בסדר ככה אז הצעתי את הפריט שהולך הרבה במחיר מעולה עבורי ואת זה שהופיע בכמויות גדולות נתתי מחיר קצת מתחת לעלות. עשיתי ים של כסף מהמכרז הזה.

  • אהבתי 4

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור עשיתי טוב שהעלתי את הנושא הזה בשביל ללמוד ולהבין יותר לעומק מה הקטע של קבלנים.

 

ואם כבר מדברים על קבלנים, נזכרתי בבדיחה(?!) שמשקפת את המציאות איך הכל עובד.

 

ראש עיר רצה לבנות קאנטרי, קרא לקבלן א' לראות את העבודה, הקבלן עשה חישובים ומדידות, ואגיש לראש העיר הצעה של מליון ש"ח.

ראש העיר שמע את הסכום ומייד גירש אותו.

קרא לקבלן ב' בן דוד שיראה את העבודה, הקבלן הגיע עשה מדידות וחישובים וביקש גם הוא מליון,

מייד ראש העיר בעט אותו גם.

קרא לקבלן ג' יהודי שיראה את העבודה, עשה חישובים ומדידות וביקש בבטחון על 3 מליון ש"ח,

כששמע ראש העיר את הסכום מייד שאל איך 3 מליון אם היו לפניך שביקשו מליון והעפתי אותם? 

מייד ענה הקבלן ואמר קודם כל מליון לך! 

ואחר כך מליון לי ומליון לקבלן ב' שיעשה את העבודה.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש את הבדיחה על שלושה חברים שסיימו לימודים והפכו לקבלנים. אחד היה בגרמנה, השני בארה"ב והשלישי ברוסיה.

לפני שנסעו קבעו להיפגש אצל הגרמני עוד 3 שנים. כשהגיעו הגרמני חי בדירה יפה וסיפר שיש לו משכורת יפה והוא חי טוב.

אחרי עוד 3 שנים נפגשו אצל האמריקאי. הוא חי בבית פרטי גדול ויפה וסיפר שכשהוא בונה אז במקום כביש ברוחב 5 מטרים הוא בונה 4.9 ובמקום לשים קוב בטון הוא שם יותר חול וככה הוא הגיע לרמת החיים הזו.

אחרי עוד 3 שנים הם נפגשים אצל השלישי שחי באחוזה מפוארת עם משרתים. החברים מביטים עליו בפליאה שואלים איך?

ואז הוא אומר אתם רואים את הגשר הגדול שחוצה את המפרץ?
אחרי כמה שניות שהם לא מבינים על איזה גשר הוא מדבר הוא אומר אז זה ממנו.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, חולה רכב#1 כתב:

בנוגע לשאלתך, מדוע הרבה קבלנים פושטי רגל: 

 

החוק בארץ מחייב כי על מנת לקחת עבודה, על קבלן להיות בעל סיווג. 

משמע, עליו להיות רשום בפנקס הקבלנים ולעמוד בכל התנאים המינימליים לאופי והיקף העבודה (אופי עבודה: תשתיות/פיתוח/בנייה. עלות כספית). 

 

הרבה קבלני ביצוע הם ללא רישיון מתאים, והם משתמשים בקבלנים בעלי סיווג בתור מטרייה בכדי שיוכלו לגשת בשמם לעבודה בתמורה לאחוזים נכבדים. 

זו תופעה מוכרת ונפוצה מאוד בארץ. 

 

מה הבעיה ? 

1. עבודות מבוצעות בהתאם לפרט של מזמין העבודה, עוברות אישור של גורמי הפיקוח וההנדסה הנדרשים.

ז"א צריך להעביר לאגף הגזברות כדי לשלם, והלה לא משלמים במועד הקרוב. 

תמיד יש בעיות שצצות כמו פטריות לאחר הגשם, כמו למשל ברשויות מקומיות שפתאום אין להם תקציב לעבודה שהם הוציאו. בלגנים. 

או שמורחים את הקבלן הרבה זמן כדי להגיע לפשרה ולשלם סכום נמוך מאוד. 

 

2. אם בנס הכסף עובר, אז הוא עובר ראשית לקבלן הראשי. 

אשר מנכה ממנו ישירות את אחוזי עמלת הקבלן הראשי. 

מנכה תשלומים אשר שילם במקום קבלן המשנה (קבלן הביצוע) במכה אחת. 

האבסורד הוא, שהקבלן הראשי משלם כפי שבא לו, למשל בפריסה לתשלומים ומנכה ישירות מהקבלן את הסכום ששילם, ולא פועל בהגינות ומבקש שיקים בטחון למשל. 

** הרבה מהקבלנים הראשיים גם גובים ריבית גבוהה על החומרים שהם רכשו ואשר קיבלו את תמורתם במלואה עם קבלת הכסף לפני קבלן המשנה. 

כך יוצא שאם קבלן ראשי רכש חומרים  ב 100 א' ש"ח, הוא יגבה את ה 100 א' ש"ח האלו עם קבלת הכספים וגם ריבית שיכולה להגיע אפילו ל 5% לחודש (עד קבלת הכסף). 

 

וכאשר הקבלן הראשי לחוץ בכסף הוא לוקח את החשבון המאושר (וטרם שולם) מנכה אותו אצל חברה חיצונית, מתגלגל על חשבון הקבלן ביצוע ומחייב את המסכן בריבית על העסקאות + עמלת קבלן ראשי על כל הכסף שנכנס. 

 

 

קבלני הביצוע הם הזונה של שוק הכסף הישראלי. 

כל הקבלנים הגדולים עם סיווגים גבוהים כבר מזמן לא משמנים טרקטורים. 

 

 

ועכשיו נשאלת השאלה: אם קבלן ראשי כל כך גרוע, למה ממשיכים איתו ולא חותכים באמצע הפרוייקט ? 

כאשר קבלן משנה משתמש בשמו של קבלן ראשי הוא נוטל על עצמו גם את האחריות לדאוג לטיב שמו של הקבלן הראשי, אשר עבודה לא טובה עלולה לפגוע בסיכויי קבלתו לפרוייקטים עתידיים. 

בכדי לכסות עצמם, הקבלנים הראשיים דואגים לשים סעיפים המבטחים אותם, לדוגמה: 

באם קבלן הביצוע יעזוב את העבודה בטרם השלמתה לשביעות רצונם של המזמין ו/או הקבלן הראשי, יהיה רשאי הקבלן הראשי לבצע "סילוק יד" מאתר העבודה הנ"ל וקבלן הביצוע לא יהיה זכאי לתשלומים עבור עבודה שאותה ביצע. 

 

אלו היו 2 סיבות עיקריות ממש. 

 

סיבה 3 - הבנקים לא נותנים מימון לקבלן המשנה כי הוא לא אוחז בהגה, ואז הוא הופך להיות בן ערובה של הקבלן הראשי. 

 

סיבה 4 וחשובה לא פחות, קבלנים גדלים בקצב מהיר ונאלצים להתגלגל כדי לשרוד, לא להרוויח. עד שהם קורסים. 

הכי טוב היום אלה עבודות פרטיות קטנות, עם מקדמה מראש. 

או להיות שכיר. אופציה שרבים מהקבלנים נאלצים לשקול בכובד ראש היום. 

 

 

מניח שבמקרה הזה שרשמת התייחסת למכרזי ממשלה ועייריות. .

בן אדם פרטי שבונה וילה גם הקבלן עובר את מה שרשמת ?

 

ועוד דבר שעניין אותי שקבלן רוצה להיכנס לפרויקט, לאחר סיור במבנה הוא מקבל סט תכניות ועושה עליו חישובי כמויות? 

והכל מתומחר לפי מחירון דקל ? או שהדקל זה רק לחריגים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מכרז מתפרסם

2. סיור (לפעמים חובה, לפעמים לא)

3. אם העבודה מתאימה - רוכשים את פרטי המכרז

4. קוראים את תקנון המכרז, ערבות מכרז, תנאי תשלום וכו'.... 

5. מגישים הצעה. 

6. זוכים, מתחילים לעבוד. 

7. נתקלים באלף ואחד בעיות על ההתחלה כי המתכנן דפוק, ולך תתחיל ויכוחים שהשיפוע לא נכון ובמקום שהחרא יזרום למטה הוא עולה 🙂

 

משלמים לספקים, לא משלמים לקבלן. 

פשיטת רגל. 

 

מזה כמה שנים שהשם הנכון של הקבלן זה "כלבן". 

** מחירון משתנה בהתאם לדרישת המזמין. ישנם מספר מחירונים שונים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב חוזר על מה שכתבתי זה נכון רק למכרזים שמתפרסמים..

אדם פרטי שבונה וילה / שיפוצים לא עובר את מחצית מהדברים שרשמת

 

לגבי סעיף 7 זה לחלוטין נכון לכל בנייה ולא משנה מה סוג והיקף הפרויקט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...