Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האוטו החליק בגשם


מן

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, הרקוליטו כתב:

הדבר החשוב ביותר זה ללחוץ על הבלם

התכוונת לא ללחוץ? 

בהחלקה לחיצה על הבלימה רק תחריף את אי האחיזה, אם זה היגוי יתר  (רוב המקרים) זה ירים עוד יותר את החלק האחורי ל הרכב וימשיך את ההחלקה גם כשיש ABS, אם אתה בשטח פתוח ולא משנה לך כמה תחליק ותסתובב אז תוכל לעצור ככה הכי מהר אבל בנסיעה בכביש יותר חשוב במצב כזה החזרת ההיגוי מהעצירה.

עבודת ההגה היא גם לא פשוטה ולא 'מיישרים' הגה אלא מפנים אותו כלפי הסיבוב, זה לא פשוט לעשות את זה כי הזנב יזרק לצד השני וצריך להיות מוכנים לתקן אותו דבר לצד השני ו / או לשחרר את ההגה עוד לפני. 

 

סרטון טוב שראיתי בנושא:

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, ELI001 כתב:

בהחלקה לחיצה על הבלימה רק תחריף את אי האחיזה, אם זה היגוי יתר

 

לא נכון.

זה אולי היה נכון במכוניות שלא היה להן ESP, עם נהג מיומן.

נהג לא מיומן, תמיד טוב שבמקרה של איבוד שליטה, יעמוד על הברקס כמה שיותר חזק. זו הדרך הכי טובה להגיע לעצירה כמה שיותר מהר.

זה עוד יותר נכון במכונית עם ESP.

 

הסרטון שהבאת לא רלוונטי. (1) הוא מאוד ישן. (2) נהיגה על קרח זה מקרה מאוד ייחודי וקיצוני. בהחלקה על קרח באמת לא משתמשים בבלמים (או בהאצה), אבל בארץ הייתי אומר שזה די נדיר...

לפני 49 דקות, ELI001 כתב:

עבודת ההגה היא גם לא פשוטה ולא 'מיישרים' הגה אלא מפנים אותו כלפי הסיבוב,

 

זה גם לא נכון ואף פעם לא היה נכון. במכונית הנעה קדמית נטולת ESP, מיישרים את ההגה כדי להחזיר את הזנב, כדי לספק מקסימום אחיזה תחת האצה לצמיגים המניעים (להוציא מקרה בו איחרת מאוד בתיקון). אבל זה באמת כבר לא רלוונטי לנהג ההדיוט במכונית עם ESP. זה מסוג התמרונים שאו שאתה מיומן בהם או שחבל על הזמן לנסות.

 

לסיכום, נהג לא מיומן במכונית עם ESP, בלום וכוון את ההגה לאן שאתה רוצה להגיע. אם ממש אבדת שליטה, מקסימום ברקס וכוון את ההגה לאן שאתה רוצה להגיע. אם כי בד״כ נהג לא מיומן פשוט נכנס לפאניקה ועושה מה שיוצא אני מרוצה...

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, falou כתב:

לא נכון.

זה אולי היה נכון במכוניות שלא היה להן ESP, עם נהג מיומן.

אוקיי, קיבלתי.

דיברתי על נהיגה מתקדמת ואחרי אימונים. 

אני לא כ"כ בטוח באיזה שלב נכנסת מערכת הESP לפעולה מניסיון שלי  זה היה בשלב די מאוחר ככה שאולי כדאי גם לדעת מה עושים גם בלעדיה או לפניה. 

לפני 44 דקות, falou כתב:

נהג לא מיומן, תמיד טוב שבמקרה של איבוד שליטה, יעמוד על הברקס כמה שיותר חזק. זו הדרך הכי טובה להגיע לעצירה כמה שיותר מהר.

גם על זה אין חולק וברור שזה הדרך לעצור כמה שיותר מהר השאלה אם זה המטרה גם על חשבון האחיזה או המטרה היא החזרת האחיזה. 

לפני 44 דקות, falou כתב:

במכונית הנעה קדמית נטולת ESP, מיישרים את ההגה כדי להחזיר את הזנב, כדי לספק מקסימום אחיזה תחת האצה לצמיגים המניעים

לא הצלחתי להבין איך יישור ההגה (כלפי הרכב) יחזיר את הזנב ומה עוזר לי אחיזה בקדמיים (מה שלרוב יש) אם אין לי אחיזה בגלגלים האחוריים.

לפני 44 דקות, falou כתב:

לסיכום, נהג לא מיומן במכונית עם ESP, בלום וכוון את ההגה לאן שאתה רוצה להגיע. אם ממש אבדת שליטה, מקסימום ברקס וכוון את ההגה לאן שאתה רוצה להגיע. 

לאן שאתה רוצה להגיע זה ליישר את ההגה או להפנות לכביש? 

לפני 44 דקות, falou כתב:

בד״כ נהג לא מיומן פשוט נכנס לפאניקה ועושה מה שיוצא אני מרוצה...

בולם הכי חזק... בדיוק מה שכתבת.

עריכה אחרונה על ידי ELI001
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ELI001 כתב:

אני לא כ"כ בטוח באיזה שלב נכנסת מערכת הESP לפעולה מניסיון שלי  זה היה בשלב די מאוחר ככה שאולי כדאי גם לדעת מה עושים גם בלעדיה או לפניה. 

לפני 47 דקות, falou כתב:

 

היא כל הזמן בפעולה. מתי פעם אחרונה ראית/שמעת מכונית מפרפרת בהאצה (מחזה נפוץ בימים עברו)?

נהגים לא מיומנים שלא נהגו במכוניות ״של פעם״ אולי לא מרגישים, אבל מי שיודע וזוכר מרגיש שהמערכות האלו מתערבות כל הזמן, גם אם באופן מינורי.

 

לפני 5 דקות, ELI001 כתב:

גם על זה אין חולק וברור שזה הדרך לעצור כמה שיותר מהר השאלה אם זה המטרה גם על חשבון האחיזה או המטרה היא החזרת האחיזה. 

לפני 49 דקות, falou כתב:

 

המטרה היא לא לעשות תאונה ואם לעשות אותה, אז במהירות הכי נמוכה האפשרית, כי החזרת אחיזה היא משהו שלא נמצא בטווח הכישורים של נהג לא מיומן.

 

לפני 6 דקות, ELI001 כתב:

לא הצלחתי להבין איך יישור ההגה (כלפי הרכב) יחזיר את הזנב ומה עוזר לי אחיזה בקדמיים (מה שלרוב יש) אם אין לי אחיזה בגלגלים האחוריים.

לפני 50 דקות, falou כתב:

 

הזנב מחליק כי המאסה עוברת לפנים. ההאצה (החלק הכי חשוב בהחזרת האחיזה) היא זו שמעבירה משקל לאחור ומחזירה לאחוריים את האחיזה, לא ההיגוי הנגדי. היגוי נגדי מגיע בסוף לסוף ההיגוי, ואם ההחלקה לא הפסיקה עד אז... מה נשאר?

בנוסף, כאמור, ככל שתפנה את ההגה יותר, תתקשה יותר להאיץ.

ולבסוף, אם עשית היגוי נגדי, נתקעת עם תנועת המטוטלת והצורך להחזיר מהר את ההגה.

מיותר (אלא אם התחלת לתפוס את ההחלקה ממש מאוחר מדי).

 

לפני 11 דקות, ELI001 כתב:

לאן שאתה רוצה להגיע זה ליישר את ההגה או להפנות לכביש? 

לפני 55 דקות, falou כתב:

 

תלוי באיזה שלב של ההחלקה התחלת לתפוס אותה. אם איחרת והזנב כבר יצא לו ב-45 מעלות, אין לך ברירה.

לפני 12 דקות, ELI001 כתב:

בולם הכי חזק... בדיוק מה שכתבת.

 

במקרה הטוב. ברב המקרים, פשוט עוזבים הכל ומסובבים את ההגה בפאניקה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניראה לי שזה קשור לרכב, קרה לי בול אותו המקרה - פעמיים!!
קיה נירו 2019 חדשה, אז מליסינג, פניה שמאלה - האוטו זורק את התחת אני נותן ברקס והיגוי הוא זורק לצד השני ואז מתיישר.
ועוד פעם נוספת שאני כבר לא זוכר. אבל אני זוכר שפעמיים החלקתי, בקטנה, לא קרה כלום. אבל הרגשתי חוסר שליטה וחוסר אונים.
אני לא יודע אם זה קשור לרכב או לצמיגים כי הכל היה חדש ולדעתי צמיגי מישלין אבל אני ירדתי מקניה של הרכב בגלל הזכרונות הללו.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.youtube.com/watch?v=HwRbU3GWrk0

הנה סרטון של מכוניות הנעה קדמית מחליקות בשליטה (לפעמים)

@ELI001 שים לב, אין היגוי הפוך (אם יש זה או שהתרסק או שיש פנייה בכיוון ההפוך בהמשך).

 

בניגוד ל...

https://www.youtube.com/watch?v=BhMxOHYPs28

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, falou כתב:

https://www.youtube.com/watch?v=HwRbU3GWrk0

הנה סרטון של מכוניות הנעה קדמית מחליקות בשליטה (לפעמים)

@ELI001 שים לב, אין היגוי הפוך (אם יש זה או שהתרסק או שיש פנייה בכיוון ההפוך בהמשך).

 

בניגוד ל...

https://www.youtube.com/watch?v=BhMxOHYPs28

לא יודע מה אתה ראית, אני ראיתי 90% שעשו היגוי הפוך בלי קשר הכרחי להמשך, הרבה מהם עשו ממש בקטנה כתלות בזווית זריקת הזנב וחוזק ההאצה -שעדיף להימנע מזה בכביש. 

בכל מקרה הם וודאי לא נוהגים עם ESP...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 15 דקות, ELI001 כתב:

אני ראיתי 90% שעשו היגוי הפוך בלי קשר הכרחי להמשך

 

תביא דוגמא מדקה מסויימת ואני אסביר, כי אני רואה 90 אחוז ההפך.

אתה בהחלט יכול לראות את ההבדל בין התיקון בהנעה קדמית לאחורית בין הסרטונים.

 

תסתכל על הדוגמא הזו. הוא נכנס עם קצת היגוי הפוך (לא ברור למה, לא רואים את הכניסה), מחליק יותר מדי ומתקן נכון, ע״י יישור הגלגלים והאצה. הוא לא שומר את הגלגלים בכיוון הכביש, הוא מיישר כדי לקבל מקסימום העברת משקל לאחור ושליפה של הרכב מההחלקה.

 

https://youtu.be/HwRbU3GWrk0?t=469

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 53 דקות, ELI001 כתב:

עשו היגוי הפוך

למרות שדי ברור למה הכוונה - המינוח הנכון הוא היגוי נגדי.

היגוי הפוך מתבצע בדו-גלגליים ע"מ 'להשכיב' בפנייה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, falou כתב:

תסתכל על הדוגמא הזו. הוא נכנס עם קצת היגוי הפוך (לא ברור למה, לא רואים את הכניסה), מחליק יותר מדי ומתקן נכון, ע״י יישור הגלגלים והאצה. הוא לא שומר את הגלגלים בכיוון הכביש, הוא מיישר כדי לקבל מקסימום העברת משקל לאחור ושליפה של הרכב מההחלקה.

הוא נכנס עם היגוי הפוך כדי לתקן את הזריקת זנב, הוא לא מספיק ובגלל שהוא החליק יותר מידי לא נשאר לו מקום להחליק התיקון שהוא עשה היה בשביל להחזיר את הרכב למסלול כי הוא כבר היה מחוץ למסלול ולא לתיקון הזריקה ואת זה הוא יכול לעשות רק עם האצה חזקה (מה שפחות מומלץ בתנאי כביש). 

 

לפני 47 דקות, falou כתב:

תביא דוגמא מדקה מסויימת

לדוגמה.

רואים שבהתחלה הוא מתקן כמו שאתה אומר (רק עם הרבה דלק) אבל זה בשביל להחזיר אותו למסלול ואז הוא מתקן את הזריקת זנב עם נגיעה היגוי נגדי ומיד מחזיר עוד לפני התגובה של הרכב. 

 

 

https://youtu.be/HwRbU3GWrk0?t=17

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, ELI001 כתב:

הוא נכנס עם היגוי הפוך כדי לתקן את הזריקת זנב, הוא לא מספיק ובגלל שהוא החליק יותר מידי לא נשאר לו מקום להחליק התיקון שהוא עשה היה בשביל להחזיר את הרכב למסלול כי הוא כבר היה מחוץ למסלול ולא לתיקון הזריקה ואת זה הוא יכול לעשות רק עם האצה חזקה (מה שפחות מומלץ בתנאי כביש).

 

1. אתה לא יודע למה הוא נכנס עם היגוי הפוך, כי לא רואים מה היה קודם.

2. אתה רואה שמה שהוא עשה כדי להפסיק את ההחלקה זה ליישר את ההגה. זה מה שהוציא אותו מההחלקה.

 

לפני 19 דקות, ELI001 כתב:

רואים שבהתחלה הוא מתקן כמו שאתה אומר (רק עם הרבה דלק) אבל זה בשביל להחזיר אותו למסלול ואז הוא מתקן את הזריקת זנב עם נגיעה היגוי נגדי ומיד מחזיר עוד לפני התגובה של הרכב. 

https://youtu.be/HwRbU3GWrk0?t=17

 

אין פה שום היגוי נגדי בשום שלב. יש משחק עם ההיגוי בגלל שזה חצץ והרכב מפרפר תחת האצה. לאורך כל ההחלקה ההגה, פחות או יותר, מיושר.

 

ככה נראה היגוי נגדי. מפנה את ההגה נגד כיוון ההחלקה, עד שהיא נגמרת:

 

____________

 

אתה יכול לראות אותו הדבר פה, מאוד יפה. ברגע שהוא רוצה לתקן/להפסיק את ההחלקה, הוא נותן מיישר את ההגה ונותן גז

 

https://youtu.be/HwRbU3GWrk0?t=277

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ELI001 כתב:

התכוונת לא ללחוץ? 

בהחלקה לחיצה על הבלימה רק תחריף את אי האחיזה, אם זה היגוי יתר  (רוב המקרים) זה ירים עוד יותר את החלק האחורי ל הרכב וימשיך את ההחלקה גם כשיש ABS, אם אתה בשטח פתוח ולא משנה לך כמה תחליק ותסתובב אז תוכל לעצור ככה הכי מהר אבל בנסיעה בכביש יותר חשוב במצב כזה החזרת ההיגוי מהעצירה.

עבודת ההגה היא גם לא פשוטה ולא 'מיישרים' הגה אלא מפנים אותו כלפי הסיבוב, זה לא פשוט לעשות את זה כי הזנב יזרק לצד השני וצריך להיות מוכנים לתקן אותו דבר לצד השני ו / או לשחרר את ההגה עוד לפני. 

 

סרטון טוב שראיתי בנושא:

 

הפוך גוטה!!!

אין לי יכולת הקלדה גבוהה. לכן ממליץ לך לגשת עם רכבך לאחד המסלולים בארץ וללמוד תחת הדרכה איך עושים את זה נכון.

לאחר מכן ממליץ לנהוג ברכב מרוץ יעודי שבו אין מערכות עזר לנהג וחייבים לדייק בביצוע.

מניסיון אישי במסלול רטוב עם רכב רישוי אפור, כשהרכב נכנס לתת היגוי ולא הספקת לתקן (לפתוח הגה ולצאת מהקו ) (אתה כבר לא שולט ברכב ), לבלום חזק בכל הכוח, הרכב עושה סבסוב ( ספין) נעצר, מניע וממשיך במסלול.

אחד הדברים הכי מהנים זה לנהוג עם רכב רישוי אפור קל משקל במסלול רטוב עם צמיגים לא יעודיים לגשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ELI001 כתב:

לא הצלחתי להבין איך יישור ההגה (כלפי הרכב) יחזיר את הזנב ומה עוזר לי אחיזה בקדמיים (מה שלרוב יש) אם אין לי אחיזה בגלגלים האחוריים.

לפני 5 שעות, falou כתב:

 

בניגוד למה שאתה חושב שאתה מרגיש, אין כמעט סיכוי שיחליקו לך האחוריים, ואין כמעט סיכוי שזה יקרה בלי או לפני שהחליקו לך הקדמיים. לכן, בגדול, מה ש-falou אמר. אם בהנעה קדמית בכל זאת הגעת למצב שעף לך התחת, פשוט תן הרבה גז ותיישר את ההגה.

 

לפני 4 שעות, תחבצ כתב:

לא ניראה לי שזה קשור לרכב, קרה לי בול אותו המקרה - פעמיים!!
קיה נירו 2019 חדשה, אז מליסינג, פניה שמאלה - האוטו זורק את התחת אני נותן ברקס והיגוי הוא זורק לצד השני ואז מתיישר.
ועוד פעם נוספת שאני כבר לא זוכר. אבל אני זוכר שפעמיים החלקתי, בקטנה, לא קרה כלום. אבל הרגשתי חוסר שליטה וחוסר אונים.
אני לא יודע אם זה קשור לרכב או לצמיגים כי הכל היה חדש ולדעתי צמיגי מישלין אבל אני ירדתי מקניה של הרכב בגלל הזכרונות הללו.

 

הנירו דווקא מתנהגת מאד עגול וצפוי. מה שקרה לך (עד כמה שניתן לפרש את זה בדיעבד ובאינטרנט) זה תגובה חריפה מדי להחלקה, לא של התחת (כי הנעה קדמית לא תזרוק תחת בלי משקל על האף, ואתה כותב שאחרי זה הוספת ברקס בצורה משמעותית) ואחרי שנתת ברקס, אז נזרק התחת לכיוון השני, מהעברת המשקל קדימה. עד שהבקרות תפסו. האוטו לא אשם בזה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, falou כתב:

מתי פעם אחרונה ראית/שמעת מכונית מפרפרת בהאצה (מחזה נפוץ בימים עברו)?

מחזה מאד נפוץ גם בימינו במקומות קרים... קצת שלג או קרח על הכביש ומכוניות מודרניות מפרפרות אפילו בהתחלת נסיעה רגועה...

אם כי באמת לא כולן... ודווקא מכוניות עממיות יותר מפרפרות פחות מהחוויה האישית שלי (ב.מ.וו ומרצדס למשל מפרפרות רציני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, דג כתב:

מחזה מאד נפוץ גם בימינו במקומות קרים... קצת שלג או קרח על הכביש ומכוניות מודרניות מפרפרות אפילו בהתחלת נסיעה רגועה...

 

 

ברור. נפוץ כמו קרח ושלג בישראל:roll:

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...