Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האוטו החליק בגשם


מן

פוסטים מומלצים

אז ה-ESP שלו לא עובד טוב, ועדיין הוא לא מפרפר.

 

עכשיו כל אחד ייקפוץ עם זה מקרה קצה שהוא שם גלגל של טוסטוס על הברונקו והוא פירפר?!

 

אם אתם לא זוכרים איך היה לפני עשרים שנה ויותר אתם לא זוכרים מה זה רכב מפרפר, פס הקול של שישי בלילה...

האוטו מתקדם?

אתה לא מפרפר.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפרפר בקטנה עד שהבקרות תופסות. בשביל רוב האנשים זה נקרא מפרפר.

 

ג'ילי, אגב, בלי בקרות, לכאורה מצייר יפה על הכביש, מקורות זרים בניכר הצליחו לצייר פסים של כ-10 מטרים, חוליגנים שכמותם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, falou כתב:

אתם לא זוכרים מה זה רכב מפרפר, פס הקול של שישי בלילה...

זוכר היטב את ה'חראקות' וגם את ה'דריפטים' בעזרת בלם היד...

ועדיין, סובארו מפרפרת יפה מאוד את 4 הגלגלים על עפר או בוץ

בלי שה-ESP או ה-TCS מתערבים.

לעומת אופנועי אדוונצ'ר מסויימים שה-TC לא מאפשר כמעט תנועה על עפר/בוץ

ומחייב לנתק את הבקרה לפני כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

ועדיין, סובארו מפרפרת יפה מאוד את 4 הגלגלים על עפר או בוץ

בלי שה-ESP או ה-TCS מתערבים

 

בשטח לא אמורים. 

אבל לא אמרתי להפסיק עם דוגמאות לא רלוונטיות? 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, RK כתב:

 

בניגוד למה שאתה חושב שאתה מרגיש, אין כמעט סיכוי שיחליקו לך האחוריים, ואין כמעט סיכוי שזה יקרה בלי או לפני שהחליקו לך הקדמיים.

 

זה ממש לא מדויק. נכון שמכוניות מודרניות מכוילות לתת היגוי, כי זה איבוד אחיזה קל יותר לתפעול עבור נהג לא מיומן... אבל כיול ממש לא מבטיח שזה מה שיקרה תמיד, הכל תלוי מצב. כנס לפניה מהר, תשים לב להולך רגל מאוחר מדי, ותבלום... הגלגלים האחוריים יחליקו, ולא משנה מה הכיול, מה ההנעה, והאם אתה בדיוק עוזר לחבר להעביר מקרר משרדי בבגאז'. ובלימה בסיבוב זה מצב קלאסי לאיבוד שליטה/אחיזה.

 

מה שאתה מתייחס אליו (איבוד אחיזה קודם כל מקדימה) רלוונטי למצבים של כניסה מהירה מדי לסיבוב. גם נפוץ, אבל ממש לא הופך מצבים אחרים ל-"אין כמעט סיכוי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, chrono כתב:

אבל כיול ממש לא מבטיח שזה מה שיקרה תמיד, ה

 

לא כיול מבטיח, הבקרות מבטיחות

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת - מעניין לבדוק את זה (במסלול או בחניון ריק). כבר עבר עשור מאז שלמדתי את הלקח של לא לבלום בפתאומיות בתוך פניה, ואז היה מדובר ברכב ללא ESP, אז אני לא יכול להגיד נחרצות שאתה טועה. אבל קשה לי להאמין שהבקרות יכולות למנוע זריקת זנב במצב כזה, כי יש פה אילוץ מאוד חזק - דרישה של נהג לבלום... אתה רוצה להגיד לי שבקרת יציבות תמנע בלימה פתאומית כי מניעת החלקת זנב חשובה יותר? נשמע לי תמוה.

 

אם בלימה פתאומית אכן נדרשת, אני לא מצליח לדמיין איך בקרת היציבות אמורה למנוע את ההחלקה - היא שולטת בבלמים ומצערת, אבל לא בחוקי הפיזיקה... בלמת חזק - המשקל כולו עבר קדימה - היית בתוך פניה - האחוריים החליקו. איך בלמים או מצערת אמורים לעזור במצב כזה? אני חושב שהדרך היחידה זה לשחרר את הבלמים הקדמיים ברגע שמתחילה העברת משקל יתרה קדימה, אבל בניגוד ל-ABS תחושת הבטן שלי היא שמניעת העברת משקל כזו תאריך משמעותית את זמן ומרחק הבלימה - אני טועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון הדבר הכי טוב לנהג הרגיל והלא מיומן ברגע שהרכב מחליק בסיבוב, זה לבלום הכי חזק שאפשר, עם ההגה לכיוון ההחלקה, זה יגרום לרכב "להינעץ" במקום. הוא אכן יחליק, אבל הבלימה החזקה תקצר את ההחלקה.

במקרה חירום אנחנו רוצים לעצור את הרכב הכי מהר שאפשר.

יש הבדל גדול בלהתנגש במשהוא ב 60 קמש או 30.

אני נוהג על רכבים ללא בקרות בכלל, רק עם ABS.

כל המשחקי הגה, הפניה לכיוון ההחלקה, והחזרה שלו למרכז, אפקט המטוטלת, זה לנהגים שלמדו והתנסו במהיגה מתקדמת במסלול.

למי שלא שיבלום הכי חזק שהוא יכול, הגה לכיוון ההחלקה ומבט לאיפה שהוא רוצה להגיע.

וכן לנסוע יותר לאט שיורד גשם.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, chrono כתב:

אבל קשה לי להאמין שהבקרות יכולות למנוע זריקת זנב במצב כזה, כי יש פה אילוץ מאוד חזק - דרישה של נהג לבלום... אתה רוצה להגיד לי שבקרת יציבות תמנע בלימה פתאומית כי מניעת החלקת זנב חשובה יותר? נשמע לי תמוה.

 

כנראה לא נהגת ברכב מודרני הרבה שנים.

 

בקרה תווסת את הבלימה בין כל ארבעת הגלגלים ותבלום כל אחד באופן מקסימלי, כשהיא מאזנת את העברת המאסה ומונעת נעילה של כל גלגל בנפרד, משהו שאף נהג אי פעם לא היה מסוגל לעשות.

ברור שהיא לא תצליח לגרום לך לקחת סיבוב של 70 ב-140, אבל היא מתפעלת את הרכב באופן שנהג לא מסוגל וללא ספק עושה את המקסימום.

 

הדרך להביס את הבקרה היא דווקא... לא לעשות כלום. כמו שהראיתי פעם לאיביזה קופרה, הדרך לגרום לרכב להחליק בכיכר היא להתחיל החלקה ואז ליישר את ההגה ולעזוב בלמים וגז. בלי שום input הבקרה פשוט לא עושה כלום (במקרה זה), והרכב מחליק (עד שנעצר). ברגע שמנסה לכניס היגוי/בלימה/מצערת, הבקרה מתחיל להתערב.

לכן, דווקא כן. לבלום, ולתת לבקרה לעבוד. אם אפשר גם לתת היגוי לכיוון אליו רוצים להגיע, בכלל טוב. ולא, לא לנסות לתקן את ההחלקה.

כשלמדתי נהיגה מתקדמת הבקרות היו נדירות ובחיתולים, כמו גם מערכות ה-ABS. יכולת להביס אותן בנהיגה טכנית נכונה. היום זה כבר לא נכון.

 

דרך אגב, זה לא חדש. זה קיים במכוניות יוקרה כבר מסביבות תחילת/אמצע המאה.

פעם ראשונה שחוויתי את זה ממש היה ב-BMW E46 קופה, בסיבובי הירידה לאילת. מכביש 12 (וזה היה די מזמן). גם מבלי שזה מורגש, הבקרה מווסתת את הבלימה, כדי לשמור את הזנב מלברוח. זה אכן כמו קסם והרגיש כמו יד נעלמה שמכוונת את הרכב בסיבוב.

מאז הטכנולוגיה ירדה אל העם.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון תיאורטי מעניין מאוד אני חייב לומר, אבל עד עכשיו לא קיבלנו מידע אילו צמיגים היו על הרכב.
אולי מדובר בצ'אנג יואנג כלשהו? ידוע שהרבה (אולי כולם) צמיגים סיניים מספקים 0 אחיזה על כביש רטוב.
בכביש יבש עוד יש להם מה למכור אבל ברגע שהכביש נרטב? אויי אלוהים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, falou כתב:

 

כנראה לא נהגת ברכב מודרני הרבה שנים.

 

בקרה תווסת את הבלימה בין כל ארבעת הגלגלים ותבלום כל אחד באופן מקסימלי, כשהיא מאזנת את העברת המאסה ומונעת נעילה של כל גלגל בנפרד, משהו שאף נהג אי פעם לא היה מסוגל לעשות.

ברור שהיא לא תצליח לגרום לך לקחת סיבוב של 70 ב-140, אבל היא מתפעלת את הרכב באופן שנהג לא מסוגל וללא ספק עושה את המקסימום.

 

הדרך להביס את הבקרה היא דווקא... לא לעשות כלום. כמו שהראיתי פעם לאיביזה קופרה, הדרך לגרום לרכב להחליק בכיכר היא להתחיל החלקה ואז ליישר את ההגה ולעזוב בלמים וגז. בלי שום input הבקרה פשוט לא עושה כלום (במקרה זה), והרכב מחליק (עד שנעצר). ברגע שמנסה לכניס היגוי/בלימה/מצערת, הבקרה מתחיל להתערב.

לכן, דווקא כן. לבלום, ולתת לבקרה לעבוד. אם אפשר גם לתת היגוי לכיוון אליו רוצים להגיע, בכלל טוב. ולא, לא לנסות לתקן את ההחלקה.

כשלמדתי נהיגה מתקדמת הבקרות היו נדירות ובחיתולים, כמו גם מערכות ה-ABS. יכולת להביס אותן בנהיגה טכנית נכונה. היום זה כבר לא נכון.

 

דרך אגב, זה לא חדש. זה קיים במכוניות יוקרה כבר מסביבות תחילת/אמצע המאה.

פעם ראשונה שחוויתי את זה ממש היה ב-BMW E46 קופה, בסיבובי הירידה לאילת. מכביש 12 (וזה היה די מזמן). גם מבלי שזה מורגש, הבקרה מווסתת את הבלימה, כדי לשמור את הזנב מלברוח. זה אכן כמו קסם והרגיש כמו יד נעלמה שמכוונת את הרכב בסיבוב.

מאז הטכנולוגיה ירדה אל העם.

 

אני מרגיש שאנחנו מדברים על דברים שונים

 

אתה מדבר על החלקה בגלל סיבוב מהיר מדי, או אינפוט טיפה אגרסיבי מדי מהנהג (בין אם בבלמים, במצערת, או בהפניית הגה). במקרים כאלה ברור לי איך בקרת יציבות תתקן ותמנע החלקה.

 

אני מדבר על מצב של בלימה פתאומית וחזקה באמצע פניה. איך הבקרה אמורה למנוע החלקה של זנב הרכב, תוך שהיא מספקת עצירה מהירה?

עריכה אחרונה על ידי chrono
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק באותו אופן. בסיבוב ההגה הבקרה לא שולטת. בהאצה ובבלימה, כן. זה לא משנה כמה חזק אתה בולם, הבקרה בולמת/משחררת כל גלגל בנפרד באופן אופטימלי. זה באמת לא חדשות. 

 

פעם ראשונה שאני זוכר שקראתי על זה עוד לא היה אינטרנט והמכונית היתה BMW 850.

 

 

הנה סרטון קצת פחות חדש

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, RK כתב:

 

הנירו דווקא מתנהגת מאד עגול וצפוי. מה שקרה לך (עד כמה שניתן לפרש את זה בדיעבד ובאינטרנט) זה תגובה חריפה מדי להחלקה, לא של התחת (כי הנעה קדמית לא תזרוק תחת בלי משקל על האף, ואתה כותב שאחרי זה הוספת ברקס בצורה משמעותית) ואחרי שנתת ברקס, אז נזרק התחת לכיוון השני, מהעברת המשקל קדימה. עד שהבקרות תפסו. האוטו לא אשם בזה.

אז אתה אומר שזה בגלל הצורת נהיגה ובכל רכב זה היה קורה? מוזר כי קרה לי פעמיים ועכשיו אם סיאט אטקה חדשה מהליסינג גם כבר שנתיים ולא קרה כזה דבר. אולי משהו בחלוקת משקל עם הסוללה ההיברידית בשילוב עם הנהיגה הגרועה שלי גרם לזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...