Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1061 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, mcaspi כתב:

מספר שילדה הוא בעיקר לנוחות. אפשר לעבוד עם שאר פרטי הרכב. אני עובד כך שנים.

לאף אחד זה לא מדליק נורה אדומה?

מה זה אומר?

שצריך להיות יותר?

תוכל לפרט מה הנורה האדומה?

 

אגב,

מישהו מכיר חשמלאי רכב בפ"ת בשם שלמה תוהמי, אצלו אני הולך להחליף שוב.

אם מישהו מכיר, אשמח לקבל בפרטי המלצות או דיס המלצות.

בנוסף, אשמח להמלצות על חשמלאים טובים בפ"ת באזור תעשיה סגולה.

 

תודה

פורסם
לפני 3 שעות, OhadH כתב:

מה זה אומר?

שצריך להיות יותר?

תוכל לפרט מה הנורה האדומה?

 

אגב,

מישהו מכיר חשמלאי רכב בפ"ת בשם שלמה תוהמי, אצלו אני הולך להחליף שוב.

אם מישהו מכיר, אשמח לקבל בפרטי המלצות או דיס המלצות.

בנוסף, אשמח להמלצות על חשמלאים טובים בפ"ת באזור תעשיה סגולה.

 

תודה

 

בקישור המצורף תוכל לרכוש אלטרנטור חדש של ייצרן פולני במחיר של 122 דולר + 22 דולר משלוח סה"כ 144 דולר שהם כ-530 שקלים פחות מעלות שיפוץ.

תבחר במשלוח רגיל ולא פדקס או UPS.

 

*** אתה צריך לקחת בחשבון שרשויות המס יבקשו לשלם מס על הרכישה כאשר המוצר יגיע לארץ.

בכול מקרה גם אם תשלם מיסים עדיין המחיר הסופי מצדיק רכישה מהאתר.

 

לפני ההזמנה צור קשר עם האתר ותברר איתם אם האלטרנטור בקישור המצורף מתאים לרכבך ב-100 אחוז. אני בדקתי אבל חשוב לבצע בדיקה נוספת לפני רכישה.

 

https://cars245.com/en/item/as-pl-A5240-alternator/

 

לפני 5 שעות, mcaspi כתב:

מספר שילדה הוא בעיקר לנוחות. אפשר לעבוד עם שאר פרטי הרכב. אני עובד כך שנים.

לאף אחד זה לא מדליק נורה אדומה?

 

אם אתה מתכוון שסל"ד הסרק צריך לעלות מעל 650 סיבובים לדקה עם הדלקת המזגן ? במידה וכן קח בחשבון שלא בכול רכב מהשנים האחרונות סל"ד הסרק לא עולה עם הפעלת המזגן.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, OhadH כתב:

מה זה אומר?

שצריך להיות יותר?

תוכל לפרט מה הנורה האדומה?

לא כתבתי נכון. התכוונתי ל"מדליק" נורה אדומה. ועלית על זה, כמו ששאלת בהודעה הראשונה, על סל"ד סרק עם מזגן עובד שנראה נמוך. ת'כלס, היה 900 בעבר? אתה נהגת ברכב. מה המתח/סל"ד ב-P/N? גם מרק10 התייחס לזה. אגב מרק, הרכב משנת 2010.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
פורסם
לפני 12 שעות, mcaspi כתב:

לא כתבתי נכון. התכוונתי ל"מדליק" נורה אדומה. ועלית על זה, כמו ששאלת בהודעה הראשונה, על סל"ד סרק עם מזגן עובד שנראה נמוך. ת'כלס, היה 900 בעבר? אתה נהגת ברכב. מה המתח/סל"ד ב-P/N? גם מרק10 התייחס לזה. אגב מרק, הרכב משנת 2010.

 

ברכב של פותח האשכול סלד סרק תקין בין 600-800 סיבובים לדקה ולא משנה אם התיבה במצב N/P או D. ברכב שלי גולף שנת 2006 סל"ד סרק תקין סביב 680 סיבובים לדקה ולא משתנה עם הדלקת המזגן. במידה ובסל"ד סרק מדליקים מפוח על מהירות גבוהה+אורות מתח המוצא של האלטרנטור עלול לרדת מתחת ל-12.6 וולט. בכדי למנוע את פריקת המצבר מערכת ניהול מנוע מעלה סל"ד סרק ל-850-900 (לא זוכר במדוייק).

 

אל תשכח שייצרני הרכב מפחיתים את סל"ד הסרק בכדי להוריד את פליטת המזהמים לסביבה. סל"ד סרק נמוך פחות צריכת דלק=פחות זיהום אוויר.

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 21 שעות, מרק10 כתב:

 

בקישור המצורף תוכל לרכוש אלטרנטור חדש של ייצרן פולני במחיר של 122 דולר + 22 דולר משלוח סה"כ 144 דולר שהם כ-530 שקלים פחות מעלות שיפוץ.

תבחר במשלוח רגיל ולא פדקס או UPS.

 

*** אתה צריך לקחת בחשבון שרשויות המס יבקשו לשלם מס על הרכישה כאשר המוצר יגיע לארץ.

בכול מקרה גם אם תשלם מיסים עדיין המחיר הסופי מצדיק רכישה מהאתר.

 

לפני ההזמנה צור קשר עם האתר ותברר איתם אם האלטרנטור בקישור המצורף מתאים לרכבך ב-100 אחוז. אני בדקתי אבל חשוב לבצע בדיקה נוספת לפני רכישה.

 

https://cars245.com/en/item/as-pl-A5240-alternator/

 

 

אם אתה מתכוון שסל"ד הסרק צריך לעלות מעל 650 סיבובים לדקה עם הדלקת המזגן ? במידה וכן קח בחשבון שלא בכול רכב מהשנים האחרונות סל"ד הסרק לא עולה עם הפעלת המזגן.

תודה רבה מרק.

שלחתי להם מייל, ממתין לתשובה.

בינתיים באופן זמני החלפתי למשופץ (הייתה לי אחריות וקשה להשאר בלי רכב כ"כ הרבה זמן) כעת אין מתח יתר, אך יש לא מעט נפילות מתח עד 11.9

 

החשמלאי סיים לעבוד היום ואמר לי לבוא יום אחר

איך מאתרים את הגורם לנפילות הללו?

הוא גם שם לי חוט חשמל עבה מהאלטרנטור ישירות למצבר, ולכאורה זה רק נהיה פחות טוב ולא יותר טוב.

 

פשוט מייאש כל העניין הזה?

מישהו יודע מה עושים?

מישהו מכיר מומחה ברמה שידע לאתר תקלה כזו?

 

תודה רבה

פורסם (נערך)

תראה. אצלך האלטרנטור מקבל פיקוד ממחשב ניהול המנוע כלומר המחשב שולט על מתח המוצא של האלטרנטור. במקרים מסויימים בכדי להוריד עומס מהמנוע ולהפחית את פליטת המזהמים המחשב מוריד את תפוקת האלטרנטור לכן מתח המוצא משתנה (ראה הסבר בתמונה שצירפתי).

בתמונה שצירפתי לך ניתן לראות כיצד עושים בדיקת זרם מוצא של האלטרנטור בעזרת צבט זרם. אף חשמלאי כבר לא עושה בדיקה כזו.

 

כול עוד מנורת ההתראה של האלטרנטור בלוח השעונים לא נדלקת אז קיימת טעינה. אם פתאום המצבר מת או מנורות נשרפות בתדירות גבוהה כדי לבדוק שוב פעם את האלטרנטור.

 

אולי האלטרנטור שהתקינו ברכבך הוא קטן מהמקורי כלומר פחות מ-110 אמפר ? תנסה לבדוק אם על גוף האלטרנטור יש מדבקה עם נתוני הייצרן של האלטרנטור ולצלם.

 

* אני אישית הייתי מזמין אלטרנטור מהאתר שצירפתי לך קודם לכן. אין כמו אלטרנטור חדש. 

Untitled.jpg

 

לפני 3 שעות, OhadH כתב:

מישהו מכיר מומחה ברמה שידע לאתר תקלה כזו?

 

לא מכיר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • מעניין 1

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 10.7.2023 בשעה 20:23, מרק10 כתב:

תראה. אצלך האלטרנטור מקבל פיקוד ממחשב ניהול המנוע כלומר המחשב שולט על מתח המוצא של האלטרנטור. במקרים מסויימים בכדי להוריד עומס מהמנוע ולהפחית את פליטת המזהמים המחשב מוריד את תפוקת האלטרנטור לכן מתח המוצא משתנה (ראה הסבר בתמונה שצירפתי).

בתמונה שצירפתי לך ניתן לראות כיצד עושים בדיקת זרם מוצא של האלטרנטור בעזרת צבט זרם. אף חשמלאי כבר לא עושה בדיקה כזו.

 

כול עוד מנורת ההתראה של האלטרנטור בלוח השעונים לא נדלקת אז קיימת טעינה. אם פתאום המצבר מת או מנורות נשרפות בתדירות גבוהה כדי לבדוק שוב פעם את האלטרנטור.

 

אולי האלטרנטור שהתקינו ברכבך הוא קטן מהמקורי כלומר פחות מ-110 אמפר ? תנסה לבדוק אם על גוף האלטרנטור יש מדבקה עם נתוני הייצרן של האלטרנטור ולצלם.

 

* אני אישית הייתי מזמין אלטרנטור מהאתר שצירפתי לך קודם לכן. אין כמו אלטרנטור חדש. 

Untitled.jpg

 

 

לא מכיר.

הי מרק,

 

החליפו לי אלטרנטור,(משופץ - לבינתיים)

גם לאחר ההתקנה היו פעמים שהיה מתח נמוך

החשמלאי בדק והוא טען שאין מתח ל G (אחרי סוויצ')

ולכן הוא עשה לו מעקף כך שהוא לקח מתח ממקור אחר אחרי סוויצ' (מתח קבוע)

לאחר מכן רוב הזמן היה מתח תקין,

בעמידה לפעמים היה נופל ל 12.2 ואפילו ל 12

כעת שוב הלך האלטרנטור - לדעתי הוא גרם לו להשרף עקב הזנת מתח כפול

מצרף תמונה

האם אני צודק?

 

מה ממליצים לי לעשות?

קשה להשאר בלי רכב הרבה זמן - במיוחד בחופש,

עד שיגיע מחו"ל יקח לא מעט זמן

וגם אז יש לי רק אחריות על ההתקנה ואם יהיה שוב קלקול לא תהיה לי אחריות

ולכאורה זה נראה שיש עוד בעיה לא ידוע שגורמת לאלטרנטורים ללכת אחד אחרי השני

בארץ אצל המכונאי עולה 1250 + מע"מ לסיני חדש

 

אני ממש מרגיש אבוד עם הרכב הזה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2023-07-18 at 12.40.35.jpeg

Screenshot 2023-07-18 123352.png

פורסם
לפני 8 שעות, OhadH כתב:

הי מרק,

 

החליפו לי אלטרנטור,(משופץ - לבינתיים)

גם לאחר ההתקנה היו פעמים שהיה מתח נמוך

החשמלאי בדק והוא טען שאין מתח ל G (אחרי סוויצ')

ולכן הוא עשה לו מעקף כך שהוא לקח מתח ממקור אחר אחרי סוויצ' (מתח קבוע)

לאחר מכן רוב הזמן היה מתח תקין,

בעמידה לפעמים היה נופל ל 12.2 ואפילו ל 12

כעת שוב הלך האלטרנטור - לדעתי הוא גרם לו להשרף עקב הזנת מתח כפול

מצרף תמונה

האם אני צודק?

 

מה ממליצים לי לעשות?

קשה להשאר בלי רכב הרבה זמן - במיוחד בחופש,

עד שיגיע מחו"ל יקח לא מעט זמן

וגם אז יש לי רק אחריות על ההתקנה ואם יהיה שוב קלקול לא תהיה לי אחריות - אלטרנטור חדש אמור להחזיק לפחות 150-200K לפני שהוא מזדכה על הציוד.

ולכאורה זה נראה שיש עוד בעיה לא ידוע שגורמת לאלטרנטורים ללכת אחד אחרי השני - כן הבעיה זו החשמלאים שפגשת+התקנה של אלטרנטור משופץ.

בארץ אצל המכונאי עולה 1250 + מע"מ לסיני חדש

 

אני ממש מרגיש אבוד עם הרכב הזה

 

 

נפלת על חשמלאים מדור קודם שהיו בודקים את מערכת החשמל של הרכב בעזרת מנורה+דוקרן.

רוב החשמלאים בארץ לא מבינים מאומה באלטרנטורים "חכמים" בגלל זה כתבתי לך כבר בהודעה הראשונה לרכוש אלטרנטור חדש ולא משופץ.

 

הפין המסומן באות G מתחבר למחשב ניהול מנוע ותפקידו לשנות את זרם/מתח המוצא של האלטרנטור.

אסור לחבר את פין G לפלוס. אם כבר עדיף לא לחבר בכלל את פין G ואז האלטרנטור יהפוך להיות טיפש ומתח המוצא יתקבע על 14.4 וולט.

 

לדעתי גש למוסך הייבואן וברר איתם עלויות תיקון. עדיף להשיג אלטרנטור מפירוק מרכב דומה ולהתקין אותו לאחר ניתוק כול הקומבינות שנעשו עד עכשיו.

 

האם קיבלת תשובה מהאתר שהמלצתי לך עליו ?

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 9.7.2023 בשעה 19:51, מרק10 כתב:

 

בקישור המצורף תוכל לרכוש אלטרנטור חדש של ייצרן פולני במחיר של 122 דולר + 22 דולר משלוח סה"כ 144 דולר שהם כ-530 שקלים פחות מעלות שיפוץ.

תבחר במשלוח רגיל ולא פדקס או UPS.

 

*** אתה צריך לקחת בחשבון שרשויות המס יבקשו לשלם מס על הרכישה כאשר המוצר יגיע לארץ.

בכול מקרה גם אם תשלם מיסים עדיין המחיר הסופי מצדיק רכישה מהאתר.

 

לפני ההזמנה צור קשר עם האתר ותברר איתם אם האלטרנטור בקישור המצורף מתאים לרכבך ב-100 אחוז. אני בדקתי אבל חשוב לבצע בדיקה נוספת לפני רכישה.

 

https://cars245.com/en/item/as-pl-A5240-alternator/

 

 

אם אתה מתכוון שסל"ד הסרק צריך לעלות מעל 650 סיבובים לדקה עם הדלקת המזגן ? במידה וכן קח בחשבון שלא בכול רכב מהשנים האחרונות סל"ד הסרק לא עולה עם הפעלת המזגן.

שאלה לי אליך. למה אתה לא ממליץ על אלטרנטור משופץ בארץ?

הרי בסוף ב 99% מהמקרים זה החלפת ווסת (בארץ שמים mobiletron) והחלפת מייסב.

מה ההבדל בין זה לבין לקנות אחד של as pl?

הוסתים של as pl לא יקרים יותר משל מובילטרון, אז אני בספק שיש איזה הבדל גדיל באיכות.

אני בדיוק החלפתי וסת של מובילטרון שמת באחד של as pl, אז זה לא שאני חושב שהם חברה גרועה.. אבל עדיין.

פורסם
לפני 17 דקות, Ooga כתב:

שאלה לי אליך. למה אתה לא ממליץ על אלטרנטור משופץ בארץ?

הרי בסוף ב 99% מהמקרים זה החלפת ווסת (בארץ שמים mobiletron) והחלפת מייסב.

מה ההבדל בין זה לבין לקנות אחד של as pl?

הוסתים של as pl לא יקרים יותר משל מובילטרון, אז אני בספק שיש איזה הבדל גדיל באיכות.

אני בדיוק החלפתי וסת של מובילטרון שמת באחד של as pl, אז זה לא שאני חושב שהם חברה גרועה.. אבל עדיין.

 

הבחור כבר התקין 2 או 3 אלטרנטורים משופצים בארץ והתאכזב. אין כמו אלטרנטור חדש במיוחד כאשר מדובר על הבדל לא משמעותי במחיר.

  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני כשעה, מרק10 כתב:

 

נפלת על חשמלאים מדור קודם שהיו בודקים את מערכת החשמל של הרכב בעזרת מנורה+דוקרן.

רוב החשמלאים בארץ לא מבינים מאומה באלטרנטורים "חכמים" בגלל זה כתבתי לך כבר בהודעה הראשונה לרכוש אלטרנטור חדש ולא משופץ.

 

הפין המסומן באות G מתחבר למחשב ניהול מנוע ותפקידו לשנות את זרם/מתח המוצא של האלטרנטור.

אסור לחבר את פין G לפלוס. אם כבר עדיף לא לחבר בכלל את פין G ואז האלטרנטור יהפוך להיות טיפש ומתח המוצא יתקבע על 14.4 וולט.

 

לדעתי גש למוסך הייבואן וברר איתם עלויות תיקון. עדיף להשיג אלטרנטור מפירוק מרכב דומה ולהתקין אותו לאחר ניתוק כול הקומבינות שנעשו עד עכשיו.

 

האם קיבלת תשובה מהאתר שהמלצתי לך עליו ?

כן,

זה מה שרשמו לי.

Good day,
1 piece available. Unfortunately - we couldn't scan the car, but it
suits OEM a3tg3491
Kind regards,
Constantine, Cars245.com team

 

יש לי קצת הרבה חשש מלהביא חלק והמוסך רק יתקין, במקרה שיש בעיות אני נופל בין הכסאות.

יש לי הצעה להתקנה של אלטרנטור חדש סיני ב 1600 כולל עבודה ומע"מ (אני מודע שהם מגזימים במחיר, אבל הצעה מאוד דומה מ 2 מוסכים)

ואז הוא נותן לי שנה אחריות.

לא עדיף לי כך?

כי יש לי חשש שיש ברכב עוד בעיה מסתורית שהורגת אלטרנטורים. (אתמול הלכתי לחשמלאי שבדק מתחים פלוס מצבר בעומס, אמר שהכל תקין, ואז הראתי לו מצב אין הכל נופל, שילבתי לרוורס וירדה טעינה ל 12, אח"כ גם ב d עלה ל 12.3, הוא טען שכנראה יש כשל או קצר בצמות חוטים וזה יכול להיות ים עבודה ועדיף למכור את הרכב)

 

כם עד שיגיע המשלוח מחול אני מושבת וכבר מתחיל החופש של הילדים, חשבתי שיהיה לי עוד פרק זמן עם המשופץ אך הוא מת ממש מהר.

 

מרק,

לדעתך החשמלאי שרף לי את האלטרנטור עם האלטור הנ"ל?

 

 

 

פורסם
לפני 33 דקות, מרק10 כתב:

 

הבחור כבר התקין 2 או 3 אלטרנטורים משופצים בארץ והתאכזב. אין כמו אלטרנטור חדש במיוחד כאשר מדובר על הבדל לא משמעותי במחיר.

כן אבל גם ה as pl הזה הוא סוג של משופץ.

רכיבים באותה רמה של מה ששמים בשיפוץ בארץ.

פורסם

 

לפני שעה, OhadH כתב:

מרק,

לדעתך החשמלאי שרף לי את האלטרנטור עם האלטור הנ"ל?

 

לא יכול להתחייב שהחשמלאי שרף לך את האלטרנטור אבל חיבור של פלוס לפין G זו טעות בדיוק כמו שתקצר את הפלוס עם המינוס של המצבר.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, Ooga כתב:

כן אבל גם ה as pl הזה הוא סוג של משופץ.

רכיבים באותה רמה של מה ששמים בשיפוץ בארץ.

 

אם אתה חושב שכדאי לשפץ בארץ שוב פעם את האלטרנטור עם ווסת מתח תוצרת חברת מובילטרון אז תמליץ לפותח האשכול

על חשמלאי שמשפץ אלטרנטורים עם ווסת מתח תוצרת מובילטרון.

שאתה קונה אלטרנטור מהספק AS-PL Sp. z o.o אתה קונה אלטרנטור חדש קרי ווסת מתח חדש דיודות יישור ודיודות ערעור וסלילים חדשים ואין מה להשוות 
בין אלטרנטור חדש למשופץ.

 

l.com/en/p/A5240
 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...