Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איביזה 1.5FR - מתלים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה עם סקודה פאביה 1.5 גימור סטייל? שקלת? אמורה להיות זהה מכנית לאיביזה אבל יותר נוחה (כמובן עם עיצוב פחות נועז).יותר יקרה.

פורסם
לפני 9 שעות, ntd כתב:

מה עם סקודה פאביה 1.5 גימור סטייל? שקלת? אמורה להיות זהה מכנית לאיביזה אבל יותר נוחה (כמובן עם עיצוב פחות נועז).יותר יקרה.

בקושי יש פאביות יד2
let alone עם מנוע 1.5

לפני 14 שעות, Tom_22 כתב:

במידה 17 אולי (קונטיננטל פרימיום קונטקט, מישלין פרימסי, גודייר אפישנטגריפ ועוד). במידה 18 ככה ככה (פאלקן ZE310 אם זה נחשב).

אבל די בוודאות לא הייתי מחליף את מה שיגיע עם הרכב עד שהם ישחקו.

ושאלה עקרונית:
כיול מתלים מוקשח, בתוואי של שביל לא סלול, אז אני מבין שזה משפיע על הנוחות שלי וגם על המכות שמקבלים כל הפלסטיקים ברכב.

אבל מה לגבי הסבירות שהרכב יקבל מכה מלמטה? יכול להיות שדווקא בגלל שהרכב נוקשה אז יש נגיד פחות סיכוי לסגירת מתלה ולקבל מכה?

פורסם

לעניין נוחות עם מידת צמיג, אני ממליץ לשנות מידה ל-17, הצמיגים יהיו מעט יותר זולים ויש גם הרבה מבחר. זה ירכך מעט את ההרגשה הנוקשה.

אתה חוזר ומזכיר (גם בשרשור הקודם) את עניין הטיולים בשטח, איביזה זה לא הרכב להיכנס איתו לדרכי עפר. הוא נמוך יחסית ואתה יכול לפגוע בגחון. גם המתלים מכוונים לקשיחות יחסית, אתה לא תהנה ויכול להיות שזה לא שווה את כל הכאב ראש הזה. אני חושב שבאמת אולי עדיף לך לשקול לחפש רכב אחר.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, dorgo כתב:

 

אתה חוזר ומזכיר (גם בשרשור הקודם) את עניין הטיולים בשטח, איביזה זה לא הרכב להיכנס איתו לדרכי עפר. הוא נמוך יחסית ואתה יכול לפגוע בגחון. גם המתלים מכוונים לקשיחות יחסית, אתה לא תהנה ויכול להיות שזה לא שווה את כל הכאב ראש הזה. אני חושב שבאמת אולי עדיף לך לשקול לחפש רכב אחר.

זה בדיוק מה שאני מנסה לוודא - האם הרכב הזה מתאים לי.

אני שוב חוזר שמדובר רק על שבילים שמוגדרים כעבירים לכל רכב, אז למה "איביזה זה לא הרכב לזה"? זה לא רכב ספורט... סה"כ פריווט רגיל, גם אם נוקשה יחסית ועם חישוקים גדולים. אני טועה ?
זה שאתה אומר שהוא נמוך יחסית - זה למשל מאוד רלבנטי. האיביזה נמוכה ביחס לסופר מיני אחרות ?
אז זה שיהיה לי קשוח בשבילים האלה - אני מבין. אלה שבילים קצרים ואני אסע בהם לאט מאוד. מה שאני יותר חושש ממנו זה אפשרות לנזק. כי יש מקומות שיש פתאום בורות קטנים או לפעמים אבנים מעבר לגודל של חצץ.

אני כן יכול לציין שלפני זה היה לי פולו, שגם מרגישה יחסית נוקשה, והיה די בסדר בנסיעה איטית בשבילים. מדי כמה חודשים היה קורה שהייתי מקבל איזו מכה קטנה. אבל אף פעם לא נגרם נזק. לא יודע להשוות גובה לאיביזה, אבל הגלגלים שם היו 15".
אם השבילים היו השיקול היחיד הייתי הולך על ארונה באמת. אבל אז אני אתפשר על מנוע 1.0, והמנוע 1.5 שאני יכול לקבל באיביזה קוסם לי מאוד ל 99.9% מהזמן שאני לא על שבילים בשטח.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

כביכול המיתוג של סיאט הוא יותר ״צעיר וספורטיבי״ מאשר המקבילות.

המכות ״פעם ב״ שציינת - זה באמת שווה לך? 

שוב, אני כותב בצורה מאוד אמורפית כי אתה לא נותן דוגמאות גם ל״מסלולים״ שאתה נכנס אליהם.

מה הדרישות שלך מהרכב? מה אתה מחפש? אם יש צרכים שהאיביזה עונה ומתאימה לך כמו כפפה והפשרה היא רק באותם ימים שאתה מטייל - לך על זה וקח בחשבון את הסיכון.

פורסם
לפני 21 שעות, dorgo כתב:

כביכול המיתוג של סיאט הוא יותר ״צעיר וספורטיבי״ מאשר המקבילות.

המכות ״פעם ב״ שציינת - זה באמת שווה לך? 

שוב, אני כותב בצורה מאוד אמורפית כי אתה לא נותן דוגמאות גם ל״מסלולים״ שאתה נכנס אליהם.

מה הדרישות שלך מהרכב? מה אתה מחפש? אם יש צרכים שהאיביזה עונה ומתאימה לך כמו כפפה והפשרה היא רק באותם ימים שאתה מטייל - לך על זה וקח בחשבון את הסיכון.

המשפט האחרון מדוייק - אני רק פשוט מנסה להבין *מהו* הסיכון.

אם זה דומה לפולו שהייתה לי - אז זה בסדר. שאלת לגבי המכות האם זה שווה - כן, כי לא נגרם שום נזק. כמובן שברכב חדש מכה תגרור הרבה יותר חרדה..

דוגמאות ל"מסלולים": יכולים להיות המון, סתם קופץ לי לראש כרגע: שביל החצץ לחניון לילה בורות לוץ, שביל החצץ לתצפית הר אבנון במכתש הגדול, השביל במכתש רמון מחניון בארות לחניון יום עין סהרונים, השביל מכביש 90 לחניון לילה קניון שחורת...

פורסם

אני חושב שאתה אולי חושב יותר מדי על זה. והסיכונים כבר ברורים לך היטב.

אם הרכב מתאים לך עבור 80-90 אחוז מהזמן כשאתה לא מבלה בשבילים האלו, אז תתחדש ותהנה ממנו.

כשתרד לאותם שבילים, סע כמובן בזהירות, ובחן אם יש שינוי כלשהו שאתה צריך לבצע בכלל. אולי רק לדאוג לגלגל ספייר ולא רק ערכת ניפוח 😅

 

פורסם (נערך)

השבילים מהסוג הזה, שמוגדרים עבירים לכל רכב, באמת מסודרים מספיק בד"כ גם לרכבים פרטיים נמוכים. סבלנות וזהירות מספיקות בד"כ. 

ג'יפונים למניהם יהיו יותר מתאימים אם הם מוגבהים. אני חושב שלהחליף ג'אנט מ 18 ל 16 או משהו בסגנון לטובת שבילים אלו זה תעדוף שגוי. זאת אפילו שג'אנט גדול יותר אכן רגיש יותר והצמיג שעליו יקר יותר. כל שימוש ברכב יש לו עלות וסיכון.

 

רכיב הנוחות בנסיעות מזדמנות כאלו נראה לי לא רלוונטי בכלל בכלל. נוסעים בהן בד"כ זמן קצר ובכדי להגיע ליעד, ולא לחווית נהיגה.

 

בקיצור, תבחר לפי הצרכים שלך בכביש. 

ואם אחרי כל מה שכתבתי נראה לך בכל זאת שצריך להכניס שיקול של נסיעה בשטח שאינו אספלט, אז לך על ג'יפון כלשהו ואל תתעסק עם שיוני זניח לעניין זה של מידת הג'אנט.

 

אני כותב את זה כמי שבדיוק מחליף רכב. מחליף מסיוויק 2012 ל סיוויק 2020 גימור ספורט. החדש עם מרכב נמוך יותר, פגושים מועדים יותר (בגלל גימור הספורט) וג'אנט גדול יותר. ובעיקר רכב חדש יותר כי ההונדה הישנה שלי כבר חבוטה כך שאני לא מתעניין בדיוק במצב הפגושים שם. 

אני מטייל הרבה ונוסע יחסית הרבה בשבילים כאלו. עם ההונדה הישנה הייתי נכנס בלי להזהר יותר מידי וזה נחמד. אני בטוח שכשאגיע עם החדשה לשם אתבאס שאני עם רכב בעייתי יותר לשבילים. אבל זה פשוט דורש יותר זהירות ויותר סבלנות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
  • אהבתי 1
  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 29.6.2023 בשעה 02:01, היו זמני בומבה כתב:

אני כן יכול לציין שלפני זה היה לי פולו, שגם מרגישה יחסית נוקשה, והיה די בסדר בנסיעה איטית בשבילים. מדי כמה חודשים היה קורה שהייתי מקבל איזו מכה קטנה. אבל אף פעם לא נגרם נזק. לא יודע להשוות גובה לאיביזה, אבל הגלגלים שם היו 15".

אתה מודע מן הסתם לעובדה שהפולו והאיביזה חולקות אותה שילדה (כיום גירסה מקוצרת של MQB המשובחת).

לא בדקתי, אבל נדמה לי שהבדל במרווח הגחון בין שתיהן הוא זניח - כך שסביר להניח שגם האיביזה תחטוף מלמטה מדי פעם - לא ממש מבשר טובות...

 

לגבי הצמיגים - כמו שכבר נכתב, אין ספק שצמיגי 18" עם חתך 40% יהיו ממש נוקשים, ומאד יתכן שאפילו צמיגי 17" עם חתך 45% כבר ירגישו נוחים יותר.

צמיגי 15" על FR כבר יפגעו חזק בנראות, וללא ספק תרגיש ירידה משמעותית באחיזה. בהנחה שמתלי ה-FR נוקשים מעט יותר מהדגמים הרגילים, מעניין אם היצרן בכלל מאפשר את המידה הקטנה. תבדוק בספר הרכב (ו/או במכון טסטים).

 

ואנקדוטה קטנה לגבי עמידות צמיגי חתך נמוך בנהיגה בבורות:

 

1. יש לי רכב אחד עם חתך 45 - (225-45-17) הוא שורד לא רע את הבורות (בלילה או בגשם) שאינני מספיק להתחמק מהם בכבישי הגליל, שם אני גר.

2. היתה לי סופרב 2.0 עם ג'נטים 18" וחתך 40 - לא ייאמן, אבל הצלחתי להרוס 5 צמיגים בשנה וחצי. יותר מאשר בכל המכוניות שהיו לי ב-40 שנה האחרונות גם יחד....

3. כיום נוסע על A4 שלצערי הגיעה עם 19" וחתך 35.... מזלי שמתלי האודי כ"כ סופגים, שאני לא ממש סובל אפילו בכבישים ישראליים מצויים .

לאחר 70,000 ק"מ אני יכול לדווח "רק" על צמיג אחד שנהרס מבור.

 

הקטע המעניין הוא - מנסיוני בלבד כאמור - שנראה כאילו חתך 45 מעניק מספיק רכות וחתך 35 מעניק מספיק חוזק לעמוד בבורות.

חתך 40 לעומת זאת, (במידה שלי - 225-40-18 לפחות) - היה כ"כ רגיש ולא חזק מספיק, שהשמיד עצמו על כל בור שרק נקרה בדרכי...

לעוד מישהו היה כזה ניסיון?

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

×
×
  • תוכן חדש...