Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איביזה 1.5FR - מתלים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1092 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני עומד לקנות את הרכב הנ"ל שאני מאוד אוהב, מלבד דבר אחד שמפריע לי - הרכב קשיח לי מאוד.

זה המקום לציין שאני נוסע לעיתים בשבילי חצץ בדרך לאתרי קמפינג או מסלולים. שבילים שעבירים לכל רכב, אבל יש לפעמים בורות קטנים. אני מקפיד לסוע שם לאט מאוד, ובכל זאת.

אז האיביזה הרגישה לי קשיחה מדי כבר בנסיעה בעיר על פסי האטה, אז נשאר רק לנחש שבשטח זה יהיה גרוע מאוד. אני מודאג גם מההרגשה הלא נעימה אבל גם מזה שהרכב עצמו לא יפגע.

האם יש אפשרות לשינוי שישפר את המצב? 

חשבתי על להחליף לחישוקים קטנים יותר (הרכב מגיע עם גלגלי 18" !). או האם אפשר להחליף לבולמים רכים יותר? אין לי בעיה להתפשר על האחיזה לטובת כך, ומוכן להשקיע עד כ- 3000 ש"ח (אם זה להחליף גלגלים אני בטוח שאמצא בעל איביזה עם גלגלים קטנים שישמח להחליף איתי בחינם בשמחה)

 

 

 

 

 

 

פורסם

שובב 😅

 

אני מניח שניתן להחליף גם קפיצים/בולמים, בדיוק כפי שניתן לשדרג למשהו קשיח יותר.

אבל, לדעתי זה עשוי להתלוות בביטול אחריות על הרכב אם יתגלה (ושאר סיבוכים פוטנציאלים כמו ביטוח בשעת הצורך, חלילה).

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, Tom_22 כתב:

שובב 😅

 

אני מניח שניתן להחליף גם קפיצים/בולמים, בדיוק כפי שניתן לשדרג למשהו קשיח יותר.

אבל, לדעתי זה עשוי להתלוות בביטול אחריות על הרכב אם יתגלה (ושאר סיבוכים פוטנציאלים כמו ביטוח בשעת הצורך, חלילה).

והחלפה לגלגל 15" (זה של האיביזה הבסיסית ביותר) ומכאן חתך גבוה, יוביל לשיפור *מורגש* בנוחות ?

והאם הקשיחות משפיעה גם על יכולת ההתמודדות של הרכב עם מהמורות, או שזה משפיע רק על ההרגשה שלי בתא הנוסעים ?

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

הצמיגים משתתפים בהחלט בשיכוך.

 

עד כמה זה יהיה משמעותי במקרה שלך? לא יודע להגיד במדויק.

אם יש לך אפשרות סע ברכב עם שתי המידות.

פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, Tom_22 כתב:

הצמיגים משתתפים בהחלט בשיכוך.

 

עד כמה זה יהיה משמעותי במקרה שלך? לא יודע להגיד במדויק.

אם יש לך אפשרות סע ברכב עם שתי המידות.

תודה

אתה יודע לענות על השאלה האחרונה שלי - האם הקשיחות משפיעה רק על הנוחות שאנחנו מרגישים או שגם פחות בריאה לרכב?

כי אם זה משפיע רק על ההרגשה (קשה לי להאמין, כי שומעים את הפלסטיקיםבתוך הרכב מקבלים מכות), זה משהו שאהיה מוכן להתפשר עליו

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

אותה הפיזיקה פועלת עליך כפי שהיא פועלת על הרכב.

איכות הבניה תשפיע כמה זמן תישאר ללא פלסטיקים מקרקשים וכד'.

כל חלקי המתלה יעבדו כנראה קצת יותר קשה, אבל יש לקוות שהם תוכננו לעמוד בכך גם בשימוש בצמיגים בעל פרופיל נמוך (יתכן אפילו ע"י שימוש בחלקים אחרים) למשך החיים המתוכנן שלהם.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, Tom_22 כתב:

אותה הפיזיקה פועלת עליך כפי שהיא פועלת על הרכב.

איכות הבניה תשפיע כמה זמן תישאר ללא פלסטיקים מקרקשים וכד'.

כל חלקי המתלה יעבדו כנראה קצת יותר קשה, אבל יש לקוות שהם תוכננו לעמוד בכך גם בשימוש בצמיגים בעל פרופיל נמוך (יתכן אפילו ע"י שימוש בחלקים אחרים) למשך החיים המתוכנן שלהם.

מבין.

ותקן אותי אם אני טועה: אם אני הולך על גודל החישוק הכי קטן שמותר לי ברישיון, אני בעצם מרוויח כמה שיותר נוחות על חשבון המידה עם האחיזה הנמוכה ביותר?

 

פורסם

לא בהכרח (לענין האחיזה). אם כי בפועל ההבדל בין 15 ל-18, אפילו עם אותו הדגם, יהיה כנראה מורגש (גם לגבי התנהגות הרכב בכלל).

בגלל זה גם הצעתי אולי למצוא פשרה במידה 16, ובנוסף לרשום מטה לבדוק אילו צמיגים זמינים במידות המדוברות, אם זה חשוב לך. 

 

הרבה מאוד מכך תלוי בדגם הצמיג שמותקן. כלומר, צמיג אוחז מאוד במידה 15 לעומת צמיג ביניים במידה 18 עדין עשוי להשיג אחיזה עדיפה בתנאים שונים.

יחד עם זאת במידות הגדולות יותר יש נטיה לאפשרויות אוחזות/ספורטיביות יותר בדר"כ (כמובן בעלות נילוות).

כמו כן, הדגם הבכיר יותר אולי גם מגיע עם בלמים גדולים יותר, שגם פה יש ענין לחישוקים גדולים יותר (כדי שהבלמים יתאימו).

פורסם
לפני 2 דקות, Tom_22 כתב:

לא בהכרח (לענין האחיזה). אם כי בפועל ההבדל בין 15 ל-18, אפילו עם אותו הדגם, יהיה כנראה מורגש (גם לגבי התנהגות הרכב בכלל).

בגלל זה גם הצעתי אולי למצוא פשרה במידה 16, ובנוסף לרשום מטה לבדוק אילו צמיגים זמינים במידות המדוברות, אם זה חשוב לך. 

 

הרבה מאוד מכך תלוי בדגם הצמיג שמותקן. כלומר, צמיג אוחז מאוד במידה 15 לעומת צמיג ביניים במידה 18 עדין עשוי להשיג אחיזה עדיפה בתנאים שונים.

יחד עם זאת במידות הגדולות יותר יש נטיה לאפשרויות אוחזות/ספורטיביות יותר בדר"כ (כמובן בעלות נילוות).

כמו כן, הדגם הבכיר יותר אולי גם מגיע עם בלמים גדולים יותר, שגם פה יש ענין לחישוקים גדולים יותר (כדי שהבלמים יתאימו).

אם אני הולך למכון טסטים ומקבל רשימה של מידות צמיגים מאושרות, זה בוודאות יהיה בסדר מכל בחינה כולל גודל הבלמים ?

פורסם
לפני כשעה, היו זמני בומבה כתב:

מבין.

ותקן אותי אם אני טועה: אם אני הולך על גודל החישוק הכי קטן שמותר לי ברישיון, אני בעצם מרוויח כמה שיותר נוחות על חשבון המידה עם האחיזה הנמוכה ביותר?

אתה יכול לחשב את גובה הדופן של שני הצמיגים, (אין הבדל גדול)

לעומת זאת תפסיד אחיזה עם צמיג צר יותר וחתך גבוה.

תלוי גם באיכות הצמיגים.

  

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, היו זמני בומבה כתב:

אם אני הולך למכון טסטים ומקבל רשימה של מידות צמיגים מאושרות, זה בוודאות יהיה בסדר מכל בחינה כולל גודל הבלמים ?

מידות הצמיגים מצוינות גם בקטלוג: 185/65R15, 215/45R17, 215/40R18

מידה 16 תהיה תאורטית 195/55R16 לפי מידע שאני מוצא ברשת.

 

מה שלא מוזכר שם (בקטלוג) זה מידת רוחב החישוק והאופסט. שני נתונים חשובים לענין זה, אבל אם תחליף בחישוקים מקוריים לדעתי לא תהיה בעיה.

והעלת נקודה לענין בעקבות מה שכתבתי לגבי הבלמים, צריך אכן לבדוק שבגרסה הבכירה אין הבדל ברכיבים (גודל) שאכן ישפיע על ירידה במידת החישוק בהקשר זה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

מוסיף שאלה נוספת: האם במי

לפני 7 שעות, Tom_22 כתב:

מידות הצמיגים מצוינות גם בקטלוג: 185/65R15, 215/45R17, 215/40R18

מידה 16 תהיה תאורטית 195/55R16 לפי מידע שאני מוצא ברשת.

 

מה שלא מוזכר שם (בקטלוג) זה מידת רוחב החישוק והאופסט. שני נתונים חשובים לענין זה, אבל אם תחליף בחישוקים מקוריים לדעתי לא תהיה בעיה.

והעלת נקודה לענין בעקבות מה שכתבתי לגבי הבלמים, צריך אכן לבדוק שבגרסה הבכירה אין הבדל ברכיבים (גודל) שאכן ישפיע על ירידה במידת החישוק בהקשר זה.

מוסיף שאלה: האם במידות כאלו של צמיגים (אם אני נשאר עם 18" או מחליף רק ל- 17") יש דגמי צמיגים ששמים דגש על הנוחות ?

פורסם

במידה 17 אולי (קונטיננטל פרימיום קונטקט, מישלין פרימסי, גודייר אפישנטגריפ ועוד). במידה 18 ככה ככה (פאלקן ZE310 אם זה נחשב).

אבל די בוודאות לא הייתי מחליף את מה שיגיע עם הרכב עד שהם ישחקו.

  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...