Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנמוך גלגלים 17" -> 15"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1097 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתחדש באיביזה FR, שמגיעה עם גלגלי 17" (לעומת הגרסא הבסיסית של האיביזה שנועלת 15")
אני לא מבין גדול אבל זה נשמע שאין שום צורך בגלגלים גדולים לרכב קטן. אני לא יודע כמה אני צודק אבל המחשבה שלי היא שזה:

  • נועד אך ורק בשביל פוזה\כבוד\וכו'
  • מגדיל את המשקל הבלתי מוקפץ מה שפוגע בזריזות
  • מוריד מהנוחות של הרכב בגלל חתך צמיג נמוך
  • גורר רכישת צמיגים יקרים יותר

מה אתם חושבים על הרעיון לשנמך את הגלגלים ל- 15" ? מה ארוויח מזה?

פורסם

שלום

  מזל טוב ,

בנושא הנוחות אתה צודק, כמה שדופן הצמיג גבוה , ככה טיפול במיפגעי הכביש טובה ונוחה יותר, זה תלוי גם בסוג הצמיג שתרכיב ברכב,

ותיבדוק שאתה בלחץ אוויר נכון לפי המדבקה במשקוף הדלת.

עם הרכב תוכנן במקור עם ג'נט 17, ולא 15 לא יהיה לך הפסד בביצועים, רק עם תרכיב צמיג צר יותר מהמידה שמגיעה עם ג'נט 17,

תרגיש טיפה שיפור בהאצה, וגם לזה מתרגלים אחרי יום יומיים.

אתה יכול להרכיב ברכב ג'נט איכותי וקל יותר מהמקורי , גם תרגיש בהבדל בהאצה ויהיה לך פחות משקל מוקפץ.

מה בוער לך ברכב חדש עם צמיגים חדשים ללכת ולהשקיע כסף מיותר בסט ג'נטים 15 , וסט צמיגים חדש, מה חסכת פה מבחינת כסף?

חכה שהצמיגים במידה 17 אינץ' יתבלו, ואז תחליף מה שצריך.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

הוא לא צריך להשקיע כסף בהכרח. אפילו להיפך אם ימצא מישהו שקנה איביזה בסיסית יותר רוצה לשדרג ל-17 וישלם לו על כך בתמורה להחלפה.

פורסם

זריזות: גלגלים קטנים יותר משפרים בדרך כלל את הזריזות ואת יכולת התמרון. עם קוטר קטן יותר, הגלגלים קלים יותר, מה שמפחית את המשקל הבלתי קפיץ. עוזר במהלך פניות מהירות ושינויי כיוון.

נוחות: לגלגלים גדולים יותר יש בדרך כלל צמיגים בעלי פרופיל נמוך עם גובה דופן קצר יותר. זה יכול להוביל לנסיעה נוקשה יותר ועלול להפחית את הנוחות הכללית של הרכב. גלגלים קטנים יותר עם צמיגים בעלי פרופיל גבוה יותר מספקים ריפוד רב יותר ועשויים לגרום לנסיעה חלקה ונוחה יותר.

אסתטיקה: לגלגלים יש תפקיד משמעותי במראה הכללי של המכונית. בעוד שגלגלים גדולים יותר יכולים לספק מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר, יש אנשים שמעדיפים את האסתטיקה של גלגלים קטנים יותר. זה עניין של העדפה אישית.

יעילות דלק: לגלגלים ולצמיגים קטנים יותר יש בדרך כלל פחות התנגדות לגלגול, מה שיכול לתרום לשיפור יעילות הדלק. עם זאת, ההבדל בצריכת הדלק הוא בדרך כלל מינימלי וייתכן שלא תהיה השפעה משמעותית על היעילות הכוללת.

פורסם

לגבי הביצועים אתם מנהלים פה דיון כאילו מדובר בפיאסטה עם מנוע 1.0 60 כ"ס וגיר 4 הילוכים.
מדובר במנוע 1.0 טורבו עם גיר DSG סופר מהיר ויעיל ולפחות 110 כ"ס. למה צריך לדאוג? מה תרוויח מג'אנט קטן?

תתחדש. סע ברכב ותהנה.
אני חושב שאם הרכב לא מספיק נוח ברמה בלתי נסבלת אולי מראש לבחור ברכב אחר?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

תודה על התשובות. עדיין חושב על זה
שאלת המשך. אני פשוט שוקל לקנות את הדגם עם מנוע 1.5, שמגיעים עם גלגלי 18", מה שמקצין קצת את אותה הדילמה
ושיקול ששכחתי לכתוב:

אני נוסע לעיתים קרובות (יחסית) בשטח. לא שום דבר שלא נועד לפריווט, רק שבילי חצץ (אך עם בורות קטנים לרוב) שנועדו לכל רכב (בדרך לאתרי קמפינג או מסלולים פופולריים וכו'). האם כאן יש יתרון משמעותי לגלגל 15" (ומכאן חתך פרופיל גבוה) על פני 17" או (רחמנא לצילן) 18" עם חתך פרופיל נמוך ?

פורסם

ככל שהחתך נמוך יותר, כך הצמיגים (והחישוקים) בגדול פגיעים יותר לבורות וכד'.

 

אולי ניתן למצוא את עמק השווה עם חישוקים במידה 16 אינץ'.

אבל, אם ההחלפה תבוצע לחישוקים שאינם מקוריים, חשוב לקנות מותג איכותי וכנ"ל לגבי צמיגים (ודגם מומלץ).

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, hello54345 כתב:

אני נוסע לעיתים קרובות (יחסית) בשטח. לא שום דבר שלא נועד לפריווט, רק שבילי חצץ (אך עם בורות קטנים לרוב) שנועדו לכל רכב (בדרך לאתרי קמפינג או מסלולים פופולריים וכו'). האם כאן יש יתרון משמעותי לגלגל 15" (ומכאן חתך פרופיל גבוה) על פני 17" או (רחמנא לצילן) 18" עם חתך פרופיל נמוך ?

אני מתחיל לתהות האם אתה צריך ייעוץ לגבי מידת צמיגים או ייעוץ לגבי רכישת רכב.
אתה צריך להסביר לנו מה זה "לעיתים קרובות" ומה זה אומר "שטח" ומה בדיוק המרחק שאתה נוסע באותו "שטח".
לנסוע עם פריווט חדש פרטי שלך כל יום בדרכי אפר זה לא רעיון מדהים.
לנסוע בסופשבוע כשאתה מטייל בשביל לפריווטים כדי להגיע לאתר קמפינג/מקום יפה בטבע זה דבר אחר.

לגבי המנוע. שוב לדעתי מנוע טורבו מודרני עם 110 כ"ס וגיר כמו הDSG אמור להסתדר יפה מאוד עם ג'נט 17". לא רואה צורך לקנות מנוע חזק יותר רק בגלל העניין הזה.
אל תשכח שהשילוב מנוע/גיר הזה מזיז אוקטביות יפה מאוד, קצת יותר כבד מאיביזה.
עשית נסיעת מבחן ברכב? אם לא כדאי שתעשה. גם יסגור לך את החשש לגבי הכוח (בטוח לדעתי) וגם לגבי הנוחות (פה אני לא יודע).

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)
לפני כשעה, farkash7 כתב:

אני מתחיל לתהות האם אתה צריך ייעוץ לגבי מידת צמיגים או ייעוץ לגבי רכישת רכב.
אתה צריך להסביר לנו מה זה "לעיתים קרובות" ומה זה אומר "שטח" ומה בדיוק המרחק שאתה נוסע באותו "שטח".
לנסוע עם פריווט חדש פרטי שלך כל יום בדרכי אפר זה לא רעיון מדהים.
לנסוע בסופשבוע כשאתה מטייל בשביל לפריווטים כדי להגיע לאתר קמפינג/מקום יפה בטבע זה דבר אחר.

לגבי המנוע. שוב לדעתי מנוע טורבו מודרני עם 110 כ"ס וגיר כמו הDSG אמור להסתדר יפה מאוד עם ג'נט 17". לא רואה צורך לקנות מנוע חזק יותר רק בגלל העניין הזה.
אל תשכח שהשילוב מנוע/גיר הזה מזיז אוקטביות יפה מאוד, קצת יותר כבד מאיביזה.
עשית נסיעת מבחן ברכב? אם לא כדאי שתעשה. גם יסגור לך את החשש לגבי הכוח (בטוח לדעתי) וגם לגבי הנוחות (פה אני לא יודע).

עשיתי נסיעת מבחן. על שביל בשטח מן הסתם שלא אוכל לעשות

הדרישה היא טיולים בסופי שבוע (אבל ברבים מהם - לא פעם באף פעם), נסיעות של 5-10 דקות כל פעם.

ב"שטח" אני מתכוון לשבילים שמוגדרים כעבירים לכל רכב, שזה אומר חצץ אבל לרוב גם מעין מהמורות (גלים כאלו) וגם בורות קטנים מאוד.

עשיתי את זה עד עכשיו עם הפולו (15") והיה נהדר. פשוט תוהה האם עם 18" ההבדל יהיה מורגש לרעה

עריכה אחרונה על ידי hello54345
פורסם
Just now, Michael01 כתב:

תיסע על הגלגלים שיגיעו עם הרכב, אם תרגיש שלא מספיק נוח לך תחליף.

ברור שלא אחליף מראש ואצטרך לבחון את זה בעצמי. בכל זאת רציתי לדעת בקטע של תיאום ציפיות. גם אם בטוח אצטרך להחליף זה לא מה שיגרום לי לא לרכוש את הרכב

×
×
  • תוכן חדש...