Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בשיפור מערכת קירור - קאלידק ATS


שימו לב! השרשור הזה בן 336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברה,

יש לי קאדילק ATS שמדיי פעם נלקחת למסלול להשתולל קצת. בימי קיץ חמים המנוע מתחמם במסלול ואני נאלץ להוריד את הרכב להתקרר לאחר כמה דקות.

הייתי שמח לשפר את מערכת הקירור ברכב ואין לי מושג איך לעשות את זה.. המוסך שלי שמתעסק גם בשיפורים ורכבי ספורט המליץ לי לחפש קיט מוכן ולהזמין מחו"ל, ולבוא אליו להרכבה, אבל לא הצלחתי למצוא קיט כזה.

 

קראתי בכל מניי פורומים מחו"ל שאנשים החליפו את נוזל הקירור המקורי (DEX-COOL) לנוזל קירור של פולקסווגן (G12 / G13) וקיבלו תוצאות טובות יותר למערכת הקירור. אבל זה נראה לי קצת מפוקפק ואני תוהה אם זה יכול לעשות נזק למנוע, גם אם לא לטווח הקצר אז אולי לטווח הארוך. אם מישהו מבין בעניין אשמח להתייחסות.

 

אשמח לכל המלצה או לחנות שבה אוכל למצוא קיט קירור משופר לרכב שלי.

מדובר במנוע LTG 2.0 רמת גימור פרימיום שנת 2014.

 

תודה רבה לעוזרים

  • אהבתי 1
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחפור לעומק , יש קיטים מוכנים והמנוע שלך די מסוכן עם בעיות  lspi, . 

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח להמלצה לקיט ספציפי או חנות לחפש בה.. מחיפושים שעשיתי לא מצאתי שום קיט שנשלח לישראל.

 

מה שכן, עברתי על ספר הרכב ומצאתי שהיצרן ממליץ:
1. לשים קצת יותר שמן, מה שלדעתי  פשוט יגרום לשמן להתחמם אחרי קצת יותר זמן כי יש כמות גדולה יותר, וימעיט את החיכוך והבלאי של הרכיבים הנעים. בכל אופן אני כבר עושה את זה (ומשתמש ב- amsoil ss שזאת סדרת הקצה שלהם שמיועדת למירוצים). לא עוזר, לפחות לא באופן שאני שם לב אליו.

2. לשפר מאוורר - אבדוק את העניין. לא יודע המ מותקן אצלי עכשיו.

3. דלק באוקטן גבוה יותר - אני מתדלק קבוע 98 (ה-99 של אמריקה נמוך יותר מ98 בארץ).
image.thumb.png.f7fef17ca866ab243896e0d88fb80e4d.png

עריכה אחרונה על ידי motek
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 יש ל zzp. תבדוק אם ניתן להזמין מהם. 98 זה מצויין לאמסויל נהדר. אני משתמש בסדרת ss  גם ויש שם תוסף מונע lspi

עריכה אחרונה על ידי 98civic
  • אהבתי 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מלך. מצאתי את זה:
https://zzperformance.com/collections/ats/products/ats-intercooler-kit?_pos=1&_fid=7bb03b8a8&_ss=c

קצת יקר עם משלוח ומיסים.. אבל אם זה מה שצריך זה מה שיהיה.. אוודא עם המוסך שלי שזה מתאים.

עריכה אחרונה על ידי motek
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.6.2023 בשעה 11:58, motek כתב:

אהלן חברה,

יש לי קאדילק ATS שמדיי פעם נלקחת למסלול להשתולל קצת. בימי קיץ חמים המנוע מתחמם במסלול ואני נאלץ להוריד את הרכב להתקרר לאחר כמה דקות.

הייתי שמח לשפר את מערכת הקירור ברכב ואין לי מושג איך לעשות את זה.. המוסך שלי שמתעסק גם בשיפורים ורכבי ספורט המליץ לי לחפש קיט מוכן ולהזמין מחו"ל, ולבוא אליו להרכבה, אבל לא הצלחתי למצוא קיט כזה.

 

קראתי בכל מניי פורומים מחו"ל שאנשים החליפו את נוזל הקירור המקורי (DEX-COOL) לנוזל קירור של פולקסווגן (G12 / G13) וקיבלו תוצאות טובות יותר למערכת הקירור. אבל זה נראה לי קצת מפוקפק ואני תוהה אם זה יכול לעשות נזק למנוע, גם אם לא לטווח הקצר אז אולי לטווח הארוך. אם מישהו מבין בעניין אשמח להתייחסות.

 

אשמח לכל המלצה או לחנות שבה אוכל למצוא קיט קירור משופר לרכב שלי.

מדובר במנוע LTG 2.0 רמת גימור פרימיום שנת 2014.

 

תודה רבה לעוזרים

בעבר השתמשתי בנוזל קירור שלהם למנוע שהתחמם ועזר מאוד, הנוזל שלהם פתר את בעיית החימום ב30 אחוז לפחות לטובה, אבל זה היה ברכב ישן מאוד שנועד לנסיעות

בשטח בלבד בדרום החם שלנו בימי הקיץ, בנוסף התווספו לקירור גם מאווררים משופרים שהוספתי והם בכלל הורידו את הטמפרטורה לרמות נורמאליות.

המאווררים היו בנוסף והודלקו ידני למקרה של עומס חום ותמיד היה חם בשטח אז עבדו שעות נוספות מה שהצריך גם אלטרנטור מספק יותר כי היו מרוקנים את המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.6.2023 בשעה 09:58, 98civic כתב:

תחפור לעומק , יש קיטים מוכנים והמנוע שלך די מסוכן עם בעיות  lspi, . 

 

אין שום משמעות ל-LSPI בנסיעה במסלול. כשמו כן הוא (LOW-SPEED), מתרחש במהירות סיבוב נמוכה של המנוע.

 

נתקלתי ב-Coolant boost - שעל הנייר לפחות אמור להוריד טמפ' הנוזל בכמה מעלות (קריטיות).

שוחחתי על הבוסטר הנ"ל עם היבואן של AMSOIL במקרה ממש, והוא טוען שהבוסטר מפרק כימיקלית את נוזל הקירור הקיים ומצליח לשפר את היעילות שלו. מודה שלא בדקתי, אבל בסרטונים נראה שזה עובד.

 

בכללי, המלצה אישית - פשוט לא לסוע למסלול בקיץ. אני בהחלטה מודעת יוצא לפגרה בין מאי לספטמבר. ביום מסלול האחרון שעשיתי באפריל, הרגשתי שבשתי ההקפות האחרונות למקצה הטורבו גדש פחות, על אף ששעון טמפ' השמן נותר במקומו. 

עוד המלצה זה להתארגן עם כמה חבר'ה או לדבר עם המפעיל של היום מסלול כדי להגיע ליום בו יש "פיטס פתוח", אז עולים ויורדים למסלול ככל העולה על רוחך. לי זה היה הרבה יותר כיף בפעם היחידה שהגעתי ליום כזה. 

מפסיקים את המקצה כשהצמיגים/בלמים מתחממים יתר על המידה, מתקררים מעט וחוזרים לכמה הקפות בכל פעם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה בהודעה הרבה מידע לפרק.

נתחיל מזה - איך אתה קורא את הטמפ׳?

הייתי ממליץ מלהתחיל מdongle OBD2 ולנטר את הטמפ׳ במהלך יום מסלול ולחזור לפה (אלא אם כן אתה יודע את זה וזה מספרית ברכב שלך בתצוגה דיגיטלית. כי ״באמצע״ לא אומר כלום במחוג)

חשוב לא פחות מטמפ׳ המים - טמפ׳ השמן! למעשה זה כנראה פרמטר פי כמה יותר קריטי ומה שאתה באמת צריך להיות מודאג ממנו.

 

בתאריך 1.6.2023 בשעה 04:58, motek כתב:

קראתי בכל מניי פורומים מחו"ל שאנשים החליפו את נוזל הקירור המקורי (DEX-COOL) לנוזל קירור של פולקסווגן (G12 / G13) וקיבלו תוצאות טובות יותר למערכת הקירור. אבל זה נראה לי קצת מפוקפק ואני תוהה אם זה יכול לעשות נזק למנוע, גם אם לא לטווח הקצר אז אולי לטווח הארוך. אם מישהו מבין בעניין אשמח להתייחסות.

כל עוד אתה ממלא מנוזל אחד ולא מערבב - אתה בסדר.

that aside - אתה מסתכל על הדבר הלא נכון - מה שמשנה יותר זה היחס נוזל קירור למים (מים עדיפים בקטע הזה אז מאוד נפוץ למצא אחוזים יותר גבוהים. ברוב הרכבים בכביש - שמים 50/50 ולרכבי מסלול מקובל לרדת ל30/70 וכו)

בנוסף תעיף מבט על מוצר שנקרא water wetter אם זה ממש קיצוני. אבל בשלב הזה אתה כבר רוצה להסתכל על רדיאטור. עדיף crossflow. (סוג של מבנה פנימי, לא שם של מותג)

 

בתאריך 3.6.2023 בשעה 06:17, motek כתב:

לשים קצת יותר שמן, מה שלדעתי  פשוט יגרום לשמן להתחמם אחרי קצת יותר זמן כי יש כמות גדולה יותר, וימעיט את החיכוך והבלאי של הרכיבים הנעים. בכל אופן אני כבר עושה את זה (ומשתמש ב- amsoil ss שזאת סדרת הקצה שלהם שמיועדת למירוצים). לא עוזר, לפחות לא באופן שאני שם לב אליו

זה ישפיע על טמפ׳ השמן - לא על טמפ׳ המים - כפי שציינתי תכלס שמן מתחמם זה ה ר ב ה יותר מסוכן - כי ברגע שהוא מתחיל להתפרק - הלחץ צונח והמנוע הולך. מהר מאוד.

הייתי מעיף מבט על זה - כדי להבין אם קולר שמן זה לא הדבר שאתה רוצה לשים קודם... או במקביל.

בתאריך 3.6.2023 בשעה 06:17, motek כתב:

דלק באוקטן גבוה יותר - אני מתדלק קבוע 98 (ה-99 של אמריקה נמוך יותר מ98 בארץ).

אין 99 באמריקה במשאבות. יש 93/4 שמקביל ל98 בארץ. הספר רכב הוא כנרא מדבר על דלק אירופאי.

בתאריך 3.6.2023 בשעה 16:42, motek כתב:

זה בכלל קולר אוויר לטורבו שישמור את הטמפ׳ יניקה סבירה. זה ישפיע בעיקר על הכח של המנוע - לא על הטמפ׳ שלו. (וזו טמפ׳ נוספת ששווה לעקוב אחריה ביום מסלול - אבל היא לא משפיעה על הבריאות של המנוע.)

 

בתאריך 4.6.2023 בשעה 05:28, bigmik כתב:

בנוסף התווספו לקירור גם מאווררים משופרים שהוספתי והם בכלל הורידו את הטמפרטורה לרמות נורמאליות.

מאווררים משפיעים על נסיעה במהירות איטית / עמידה. מאוד רלוונטי לשטח - לא רלוונטי למסלול כמעט.

 

לפני שעתיים, Ziv כתב:

נתקלתי ב-Coolant boost - שעל הנייר לפחות אמור להוריד טמפ' הנוזל בכמה מעלות (קריטיות).

שוחחתי על הבוסטר הנ"ל עם היבואן של AMSOIL במקרה ממש, והוא טוען שהבוסטר מפרק כימיקלית את נוזל הקירור הקיים ומצליח לשפר את היעילות שלו. מודה שלא בדקתי, אבל בסרטונים נראה שזה עובד.

זה עובד - ביחד עם / במקום לשים coolent או לפחות להקפיד על אחד מתאים. כמובן שזה דורש החלפת נוזל קירור תכופה יותר / החלפה בoff season.

לפני שעתיים, Ziv כתב:

בכללי, המלצה אישית - פשוט לא לסוע למסלול בקיץ. אני בהחלטה מודעת יוצא לפגרה בין מאי לספטמבר. ביום מסלול האחרון שעשיתי באפריל, הרגשתי שבשתי ההקפות האחרונות למקצה הטורבו גדש פחות, על אף ששעון טמפ' השמן נותר במקומו. 

זה בגלל הטמפ׳ אוויר ביניקה - האינטרקולר והטורבו שלך הגיעו למצב שנקרא heat soak ואז היעילות שלהם בדחיסת אוויר יורדת. כמה היא יכולה לרדת ? אצלי במיאטה עם אינטרקולר מקורי פיצי - אני יורד כמעט לרמה של NB אטמוספרית ביום ממש חם בסוף הsession (כלומר מ200 לסביב ה140-150 כ״ס). פה אינטרקולר יותר גדול והזרקת מים וכו הם הפיתרון - אבל כאמור זה לא קשור בשום דרך לחיי המנוע.

לפני שעתיים, Ziv כתב:

מפסיקים את המקצה כשהצמיגים/בלמים מתחממים יתר על המידה, מתקררים מעט וחוזרים לכמה הקפות בכל פעם.

נשמע שאתה צריך לעבור ל200TW בצמיגים אם אתה עדיין נוסע על צמיגי כביש רגילים + רפידות מסלול + נוזל DOT4 יעודי. זה נכון בכמעט כל רכב שמבלה בקצב מהיר על המסלול.

בלי קשר - pit in ולהירגע כמה שניות ולחזור לקצב - זו אחלה עיצה שהלוואי שכולם היו לוקחים. במיוחד אם אתה נתקע ב״שיירה״ או שאתה מרגיש את האגו קצת עולה. אני עושה את זה בערך פעם פעמיים ביום מסלול ממוצע.

 

אבל לסיכום:

כשאתה עולה על המסלול יש 2 טמפ׳ שאתה רוצה להשגיח עליהן: מים ושמן. ואתה צריך לאסוף נתונים - עדיף עם OBD2 וLogger על הטלפון כדי להסתכל אח״כ ברוגע.

מים:

הפתרונות מהקל לכבד: (בהנחה והמערכת המקורית תקינה)

1. להחליף נוזל קירור ולשים יחס מים יותר גבוהה

2. להוסיף water wetter

3. לוודא שאוויר לא עובר מסביב לרדיאטור (מה שנקרא לעשות ducting)

4. להחליף לרדיאטור עבה יותר - עדיף crossflow ולסגור את הפינה

 

שמן:

1. לעבור לשמן קצת יותר ״עבה״ ואיכותי - לדוגמא 5w30 במקום 0w20 (יש כמה סיבות - אבל עמידות לחום וטמפ׳ קצת יותר נמוכה בראש) לפי הוראות יצרן

2. אם היצרן מאשר כמו אצלך - אפשר להוסיף עוד שמן. אם לא - אז ממש לא כי זה מעלה את הלחץ שמן ברוב המצבים לא בצורה טובה

3. קיט קולר שמן - עם טרמוסטט.

 

אוויר: (שוב - משפיע על הכח)

1. פילטר אוויר נקי.

2. אינטרקולר.

 

ומכיוון שנגענו:

צמיגים - אם אתה עושה ימי מסלול קבוע - 200tw בקיץ. הקפיצה שזה יתן לך תרגיש ע צ ו מ ה

רפידות - במיוחד ברכבים כבדים יותר - רפידות מסלול או לפחות ספורטיביות.

דיסקים - אין מה לגעת. (יש כמה תרדים בפורום על למה... כבר חפרתי על זה מספיק)

נוזל בילום - אם הוא מתחמם לך (דוושה מתחילה לרדת ולא מגיב להיט / ראית בועות במיכל נוזל בילום / הוא משנה צבע) - הגיע הזמן ללעבור לDOT4 כמו ATE או Motul RBF600 - זה יעלם.

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.6.2023 בשעה 13:17, motek כתב:

לשים קצת יותר שמן, מה שלדעתי  פשוט יגרום לשמן להתחמם אחרי קצת יותר זמן כי יש כמות גדולה יותר, וימעיט את החיכוך והבלאי של הרכיבים הנעים. בכל אופן אני כבר עושה את זה (ומשתמש ב- amsoil ss שזאת סדרת הקצה שלהם שמיועדת למירוצים). לא עוזר, לפחות לא באופן שאני שם לב אליו.

amsoil שמן טוב מאוד, יקר מידי בארץ אבל זה סיפור אחר, אבל שמן פחות קשור לקירור המנוע אלא בעיקר לשימון החלקים הנעים. הוספה של קצת שמן מיועדת בעיקר עבור רכבים ללא עוקת שמן יבשה שכן ברכבים כאלו כוחות G גבוהים וממושכים כמו בנהיגת מסלול גורמים לשמן להיצמד לצד אחד בעגן השמן דבר שיכול להוביל למצב קטסטרופלי של הרעבת שמן בשל ספיקת שמן נמוכה (לצערי מכיר את זה ממקור ראשון). כל מנוע שונה בזה כמובן, יש מנועים שרגישים לזה יותר ויש שפחות או כלל לא. 

 

לפני הצעות אחרות, בנוסף לעצות הטובות שקבלת כאן, הייתי בודק היטב שהתריסים האקטיביים שיש לך בגריל הקדמי נפתחים כמו שצריך ובכלל, אם אתה נוהג להתגרזן קצת סתם ביום יום הייתי מקודד את זה שיהיה תמיד פתוח באופן מלא או בכלל מסיר את זה לחלוטין. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.6.2023 בשעה 13:17, motek כתב:

3. דלק באוקטן גבוה יותר - אני מתדלק קבוע 98 (ה-99 של אמריקה נמוך יותר מ98 בארץ).

הפוך. כמו ש-Liviur נתן לדוגמה.

לפני 31 דקות, Liviur כתב:

אין 99 באמריקה במשאבות. יש 93/4 שמקביל ל98 בארץ. הספר רכב הוא כנרא מדבר על דלק אירופאי.

בתמונה מספר הרכב מצוינת שיטת 2/(R+M) הנהוגה בארה"ב להבנתי.

כך שמקבילה בארץ כנראה תהיה דלק מרוצים כלשהו עם אוקטן סביב 104 (ועם תכולת אתנול מתחת ל-15%).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים שקולר שמן+הגדלת רדיאטור הם הפתרונות ה'קלים'. למה קלים? כי הכי הרבה תמורה לכסף.
הגדלת הרדיאטור תוסיף גם לקיבולת נוזל הקירור מה שיוסיף עוד ליכולת פינוי החום.
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Ziv כתב:

 

אין שום משמעות ל-LSPI בנסיעה במסלול. כשמו כן הוא (LOW-SPEED), מתרחש במהירות סיבוב נמוכה של המנוע.

 

נתקלתי ב-Coolant boost - שעל הנייר לפחות אמור להוריד טמפ' הנוזל בכמה מעלות (קריטיות).

שוחחתי על הבוסטר הנ"ל עם היבואן של AMSOIL במקרה ממש, והוא טוען שהבוסטר מפרק כימיקלית את נוזל הקירור הקיים ומצליח לשפר את היעילות שלו. מודה שלא בדקתי, אבל בסרטונים נראה שזה עובד.

 

בכללי, המלצה אישית - פשוט לא לסוע למסלול בקיץ. אני בהחלטה מודעת יוצא לפגרה בין מאי לספטמבר. ביום מסלול האחרון שעשיתי באפריל, הרגשתי שבשתי ההקפות האחרונות למקצה הטורבו גדש פחות, על אף ששעון טמפ' השמן נותר במקומו. 

עוד המלצה זה להתארגן עם כמה חבר'ה או לדבר עם המפעיל של היום מסלול כדי להגיע ליום בו יש "פיטס פתוח", אז עולים ויורדים למסלול ככל העולה על רוחך. לי זה היה הרבה יותר כיף בפעם היחידה שהגעתי ליום כזה. 

מפסיקים את המקצה כשהצמיגים/בלמים מתחממים יתר על המידה, מתקררים מעט וחוזרים לכמה הקפות בכל פעם.

לא דיברתי על המסלול, דיברתי בכללי שהמנוע שלו בעייתי ואני מודע לראשי תיבות של  low speed pre ignition

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.6.2023 בשעה 15:41, Ziv כתב:

בכללי, המלצה אישית - פשוט לא לסוע למסלול בקיץ. אני בהחלטה מודעת יוצא לפגרה בין מאי לספטמבר. ביום מסלול האחרון שעשיתי באפריל, הרגשתי שבשתי ההקפות האחרונות למקצה הטורבו גדש פחות, על אף ששעון טמפ' השמן נותר במקומו. 

עוד המלצה זה להתארגן עם כמה חבר'ה או לדבר עם המפעיל של היום מסלול כדי להגיע ליום בו יש "פיטס פתוח", אז עולים ויורדים למסלול ככל העולה על רוחך. לי זה היה הרבה יותר כיף בפעם היחידה שהגעתי ליום כזה. 

מפסיקים את המקצה כשהצמיגים/בלמים מתחממים יתר על המידה, מתקררים מעט וחוזרים לכמה הקפות בכל פעם.

זה בדיוק מה שקורה עכשיו.. ובארץ 70 אחוז מהשנה זה קיץ.. אז באסה. לכן פתחתי את הפוסט בתקווה שאמצא פיתרון אחר. אבל תודה בכל אופן, אולי אנסה להשתמש בתוסף של AMSIOL 
 

לפני 23 שעות, Liviur כתב:

נתחיל מזה - איך אתה קורא את הטמפ׳?

מסתכל במחוג. לא מספר מדוייק. ברגע שאני רואה שהוא ברבע העליון אני יורד מהמסלול. ניסיתי פעם אחת להמשיך והוא הגיע עד למעלה.

 

לפני 23 שעות, Liviur כתב:

הייתי ממליץ מלהתחיל מdongle OBD2 ולנטר את הטמפ׳ במהלך יום מסלול ולחזור לפה (אלא אם כן אתה יודע את זה וזה מספרית ברכב שלך בתצוגה דיגיטלית. כי ״באמצע״ לא אומר כלום במחוג)

חשוב לא פחות מטמפ׳ המים - טמפ׳ השמן! למעשה זה כנראה פרמטר פי כמה יותר קריטי ומה שאתה באמת צריך להיות מודאג ממנו.

במחוג יש חלק אדום שאמור להורות על אזהרה שהשמן חם מדיי.. לא מספיק להסתמך על זה? שורה תחתונה ע"פ היצרן המנוע מתחמם מדיי, למה חשובה הטמפ' המדוייקת?

 

לפני 23 שעות, Liviur כתב:

זה ישפיע על טמפ׳ השמן - לא על טמפ׳ המים - כפי שציינתי תכלס שמן מתחמם זה ה ר ב ה יותר מסוכן - כי ברגע שהוא מתחיל להתפרק - הלחץ צונח והמנוע הולך. מהר מאוד.

הייתי מעיף מבט על זה - כדי להבין אם קולר שמן זה לא הדבר שאתה רוצה לשים קודם... או במקביל.

אז הOBD2 זה כדי לנתר טמפ' מים ושמן בנפרד? כי הטיפול בבעיה הוא שונה?

 

לפני 23 שעות, Liviur כתב:

1. להחליף נוזל קירור ולשים יחס מים יותר גבוהה

מים?? אני שם 70% נוזל קירור ו30% מים.. אמור להיות הפוך ?

 

לפני 23 שעות, Liviur כתב:

צמיגים - אם אתה עושה ימי מסלול קבוע - 200tw בקיץ. הקפיצה שזה יתן לך תרגיש ע צ ו מ ה

רפידות - במיוחד ברכבים כבדים יותר - רפידות מסלול או לפחות ספורטיביות.

דיסקים - אין מה לגעת. (יש כמה תרדים בפורום על למה... כבר חפרתי על זה מספיק)

נוזל בילום - אם הוא מתחמם לך (דוושה מתחילה לרדת ולא מגיב להיט / ראית בועות במיכל נוזל בילום / הוא משנה צבע) - הגיע הזמן ללעבור לDOT4 כמו ATE או Motul RBF600 - זה יעלם.

צמיגים - האם לא בעייתי לנסוע עם 200tw בכביש? זו גם הדיילי שלי.. ימים גשומים וכו'. ותכלס כשהצמיגים מתחממים במסלול אני עובר לדריפטים :) 
רפידות אני משתמש בEBC yellowstuff עושות אחלה עבודה ומתאימות גם לכביש

נוזל בלם אני משתמש בRBF600

 

לפני 23 שעות, Supertigre כתב:

לפני הצעות אחרות, בנוסף לעצות הטובות שקבלת כאן, הייתי בודק היטב שהתריסים האקטיביים שיש לך בגריל הקדמי נפתחים כמו שצריך ובכלל, אם אתה נוהג להתגרזן קצת סתם ביום יום הייתי מקודד את זה שיהיה תמיד פתוח באופן מלא או בכלל מסיר את זה לחלוטין. 

לא ידעתי שיש לי דבר כזה.. מעניין, אני אבדוק את העניין. אם תוכל להגיד לי את השם של זה באנגלית או כל דבר שיעזור לי למצוא על זה בגוגל/ספר רכב זה יהיה נחמד.

 

 

חברה תודה רבה לכולם.. תענוג לקבל כזאת ערימת מידע.

אני חושב שאנסה בתור התחלה לעשות את הדברים שהעלות שלהם זניחה, כמו החלפת נוזל קירור + תוסף + שינוי מינונים, קולר שמן.
אם זה לא יעזור אשקול את הצעדים הבאים. אולי באמת אקנה התקן OBD2 ואסה להבין מה מתחמם.

עריכה אחרונה על ידי motek
  • אהבתי 1
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקרא Active Grille Aero Shutter זה לא קיים בכל הגרסאות אך ברובן כן, כאשר הרכב כבוי ולא חם אם תסתכל דרך הגריל תוכל לראות אותם סגורים. זו היחידה שיושבת מאחור הגריל (צמוד אליו). 

cf17cbb128b891cd51784246c9befc20.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, motek כתב:

מסתכל במחוג. לא מספר מדוייק. ברגע שאני רואה שהוא ברבע העליון אני יורד מהמסלול. ניסיתי פעם אחת להמשיך והוא הגיע עד למעלה.

קנה דונגל OBD2 - בצד הזול - וואטאבר סיני שתומך ELM327 בצד היקר יש מוצרים כמו PLX Devices kiwi4 שכולל Data logger מובנה - רק תכניס כרטיס זיכרון - ותקרא במהלך יום מסלול את הטמפ׳ של השמן , מים ויניקה ותחזור לפה.

לא מכיר את הרכב שלך - אם המד הוא לינארי או לא - אבל הייתי לגמרי מפסיק הרבה לפניך.

 

לפני 32 דקות, motek כתב:

במחוג יש חלק אדום שאמור להורות על אזהרה שהשמן חם מדיי.. לא מספיק להסתמך על זה? שורה תחתונה ע"פ היצרן המנוע מתחמם מדיי, למה חשובה הטמפ' המדוייקת?

כי:

1. אתה בטוח אם זה שמן או מים ? אלו שתי מערכות נפרדות לגמרי עם קירור נפרד לגמרי.

2. אתה רוצה לדעת כמה גרוע הבעיה ואיפה היא כדי לדעת מה לפתור נכון ?

3. כמו שכתבתי - בהרבה רכבים המדים הם לא לינארים (כמו שאתה רואה בהרבה יפניות משנות ה2000 - שהמד תמיד ״תקוע על האמצע״ ובחלק הוא זז על באמת ואז הוא עולה ויורד וזו פעולה נורמאלית של המנוע. מספר לעומת זאת זה ערך מדויק.

לפני 34 דקות, motek כתב:

אז הOBD2 זה כדי לנתר טמפ' מים ושמן בנפרד? כי הטיפול בבעיה הוא שונה?

כן.

לפני 34 דקות, motek כתב:

מים?? אני שם 70% נוזל קירור ו30% מים.. אמור להיות הפוך ?

מכיוון שאתה לא גר באנטרטיקה - בהחלט. ה״נוזל קירור״ מיועד לשימון ושמירה על המערכת ומניעת קפיאה. מים יותר יעילים ממנו בהעברת חום (שוקינג נכון ?)

לפני 35 דקות, motek כתב:

צמיגים - האם לא בעייתי לנסוע עם 200tw בכביש? זו גם הדיילי שלי.. ימים גשומים וכו'. ותכלס כשהצמיגים מתחממים במסלול אני עובר לדריפטים :) 
רפידות אני משתמש בEBC yellowstuff עושות אחלה עבודה ומתאימות גם לכביש

נוזל בלם אני משתמש בRBF600

זו שאלה מעניינת. בגדול לגשם קל - צמיגים כמו הRS4 / Z3 / Conti extreme force יהיו בסדר בנסיעה מנהלתית ורגועה. לא מדהימים אבל אפשר.

ההבדל באיך הרכב ירגיש על המסלול אבל יהיה שמיים וארץ - אתה לא תאמין איך הרכב נוסע (לא רק האחיזה - אלא הדופן).

המחיר היותר גדול ליומיום הוא רעש גילגול מורגש , חיי צמיג קצרים יותר ורכב קשיח משמעותית (חלק גדול מהשיכוח מגיע מדופן הצמיג שעכשיו תיהיה קשיחה בהרבה).

לי זה שווה מספיק כדי להחזיק רכב שנוסע רק באביב עד הסתיו / 2 סטים של צמיגים. מצד שני אני גר בצפון מזרח ארה״ב - אז לנו יש חורף על מלא.

הרפידות והנוזל בלם אחלה.

 

 

לגבי המה לעשות הלאה: הייתי אומר שלאסוף ידע של איפה הבעיה זה יותר חשוב ויותר פשוט מכל דבר אחר. אתה מחבר דונגל , מריץ אפליקציה ומסמן בה להקליט את הטמפ׳ שמן , מים ויניקה - ותצא עם ידע בדיוק אם יש בעיות , מה הבעיות ומה צריך לשפר וכמה.

אם הבעיה היא אכן המים - יש סיכוי טוב מאוד שרק השינוי מינונים בעצמו יוציא אותך מהבעיה , אם זה שמן - כנראה קולר שמן יהיה הפתרון היחיד שישנה באמת - אבל אני הייתי רוצה לדעת לפני שאני מתחיל לעשות שינויים לשם השינויים.

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...