Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 6 vs טסלה מודל 3


Jerusalem100
שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, TheArcane כתב:

או לא רוצים להיות שפני ניסיון של אילון מאסק שהחליט שהוא לא אוהב מכ״מים...

אתה לא צריך להיות שפן ניסיון, בשביל זה יש מבחנים. טסלה קיבלה ציון של 98% בתפקוד מערכות אקטיביות ביורונקאפ, שהוא הציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם.

 

לגבי שאר הדברים שכתבת אני מסכים איתך. אין רכב אחד שהוא הכי טוב, לכל רכב יתרונות וחסרונות כשחלק גדול מהם סובייקטיבים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 2 דקות, Uri-G כתב:

אתה לא צריך להיות שפן ניסיון, בשביל זה יש מבחנים. טסלה קיבלה ציון של 98% בתפקוד מערכות אקטיביות ביורונקאפ, שהוא הציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם.

 

לגבי שאר הדברים שכתבת אני מסכים איתך. אין רכב אחד שהוא הכי טוב, לכל רכב יתרונות וחסרונות.

המבחנים של EuroNCAP למערכות אקטיביות נעשים בתנאים אידיאליים, יום בהיר, רכב נקי וכו׳. אני לא חושב שמישהו בודק איך מערכת מבוססת מצלמה בלבד מתפקדת בתנאים יותר קשים כגון גשם, ערפל וכו׳.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

נגיד וכן. כמה גשם וערפל יש בארץ שמצדיק מערכות פחות טובות ברכבים אחרים. 

גם אם לא הרבה, אלה בדיוק התנאים שבהם אתה צריך שהיא לא תאכזב אותך. אבל גם אם לא הולכים לתנאי קיצון - לילה, רכבים אחרים שנוסעים בלי אורות... אני מעדיף ריבוי חיישנים שמכסים את נקודות התורפה אחד של השני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לילה בודקים ובאופן אישי אני מעדיף יותר כח שיאפשר לי לעקוף ולהשתלב בתנועה יותר בביטחה.

וכדרך אגב, ההפך הוא הנכון. סביר להניח שבתנאי גשם וערפל הנדירים בארץ תנהג הרבה יותר לאט ובזהירות.  המערכות האלה יעילות דווקא בנהיגה יומיומית משעממת אז לרוב תתן לעצמך לצאת מריכוז.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Supertigre כתב:

 

נחותה משמעותית? במה בדיוק? האיוניק הרבה יותר מרווח לנוסעים, אולי זה יתרון חשוב יותר עבור רוכשים מסוימים? סוללות LFP זה לצורך הוזלת עלויות, לא שום דבר אחר, אין שום דבר יוקרתי בטסלה, ראבק, היצרן הזה מודה בפה מלא שהוא מנסה להוזיל עד כמה שניתן את ייצור הרכבים שלו, זה בא על חשבון המון דברים כמו בידוד רעשים עלוב בטסלה (גם במודל S) גימורים פח אשפה, איכות ייצור נמוכה ועוד ועוד. מערכות בטיחות מתקדמות יותר בטסלה? יש המון מערכות שיש באיוניק ואין בכלל בטסלה וגם לא יהיה, אז על מה אתה מדבר?! 

 

 

ראשית, לאיוניק טווח קצר יותר, סוללה עם מחזור חיים קצר יותר, מנוע חלש יותר, תאוצה איטית יותר, דרישות אחזקה יקרות יותר ותא מטען קטן יותר. 

מדובר בפערים אמפיריים מובהקים בפרמטרים העיקריים ביותר, וזה הופך אותה לנחותה ביחס לטסלה (לכל הפחות בנקודות הקריטיות הללו).

 

סוללות ה-LPF זה לא ״רק לצורך עלויות״. לגופו של עניין, סוללות ה-LFP עמידות יותר להשפעות חיצוניות, בעלות מחזור חיים ארוך משמעותית (מעל 2,700 מחזורים), מאפשרות טעינה ל-100% מבלי להיפגע וזולות יותר לתיקון.

 

למערכות הבטיחות של טסלה יש הצלחות מוכחות במבחני בטיחות בינלאומיים מזה שנים. איזו מערכת יש ליונדאי שאין בטסלה?

 

בסופו של דבר מה שקרה זה שהיבואן לקח רכב נחות לטסלה במרבית הפרמטרים, שנמכר בעולם במחירים די דומים לאלה של טסלה, ומוכר אותה בישראל במעל 20k יותר! ובמקום שאנשים ידהמו מעזות-המצח והחוצפה הזו, הם עוד מתרצים אותה עם קלישאות נבובות.

 

פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים… ובישראל ביתר שאת.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, TheArcane כתב:

יש אנשים שמעדיפים לכוון את הפתחים של המזגן עם הידיים ולא דרך המסך 🤷‍♂️

או לא רוצים להיות שפני ניסיון של אילון מאסק שהחליט שהוא לא אוהב מכ״מים...

בנימה רצינית, לא רוצה להיות סתם טרול, אני לא מתחבר לפילוסופיה של טסלה לגבי הנדסת אנוש, תפעול הרכב ובטיחות, ובוודאות אני לא לבד. לכן יש זכות קיום לרכבים אחרים וכל אחד שיתמחר לעצמו כמה ״שווה״ לו.

מצטרף. הסיפור הזה של תפעול הכל דרך מסך, נראה לי גם לא נוח, אבל בעיקר פשוט מסוכן. ריבוי אייקונים מדי קטנים על המסך, פשוט לא מאפשר תפעול אינטואיטיבי. הגיע הזמן לטעמי לאסור את הדבר הזה. אולי התפעול הקולי פותר את הבעיה, לא מכיר אותו בטסלה, אבל טרם נתקלתי בתפעול קולי מספיק טוב שיוכל להחליף תפעול ידני. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה עדיין לא מסביר (בעיני) למה שמישהו יעדיף את האיוניק 6 על פני האלטרנטיבות. 

 

אם התפעול הדיגיטלי בטסלה הוא דיל-ברייקר ללקוחות, אז קיימות חלופות סיניות עם תפעול פיזי וכן טווח, כוח וביצועים עדיפים על האיוניק ב-50k זולות יותר.

 

מה היתרון של האיוניק 6 על האטו 3 של BYD או על הג׳יאומטרי C?

הסיניות עולות עליה בטווח, בביצועים, במומנט ובסוללות. אגב, כמי שחווה את האיוניק 5, אני חייב לציין שלא הרגשתי שהגימור שלו מתעלה על הסיניות הללו. 

 

זה לא ברור שהיבואן קבע מחיר מופרך לחלוטין על הרכב הזה?

עריכה אחרונה על ידי Jerusalem100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, רועי5 כתב:

מצטרף. הסיפור הזה של תפעול הכל דרך מסך, נראה לי גם לא נוח, אבל בעיקר פשוט מסוכן. ריבוי אייקונים מדי קטנים על המסך, פשוט לא מאפשר תפעול אינטואיטיבי. הגיע הזמן לטעמי לאסור את הדבר הזה. אולי התפעול הקולי פותר את הבעיה, לא מכיר אותו בטסלה, אבל טרם נתקלתי בתפעול קולי מספיק טוב שיוכל להחליף תפעול ידני. 

זה מסוג הדברים שעד שלא תנסה, לא תבין. לא כיוונתי את פתחי המזגן כמעט מאז שקניתי את הרכב, כי פשוט לא צריך. הסיבה, הרכב זוכר את הכיוון של כל נהג בנפרד ומכוון לפי פרופיל הנהג שנמצא ברכב. גם אחרי שאשתי נוהגת ואני נכנס לנהיגה הפתחים מתכווננים לכיוון שלי וזה נכון להרבה דברים שהאוטו זוכר לפי פרופיל נהג. הצורך בשימוש במסך בנהיגה הוא מועט עד אפסי וכמובן שאת הכל (כמעט) ניתן להפעיל באופן קולי. אבל זה מסוג החששות שקשה להפיג.

למרות שאני מסכים שכפתורים פיזיים נוחים יותר, גם יותר מידיי  כפתורים היא בעיה שנתקלתי ברכבים וכמות הפיצ'רים ברכבים רק הולכת ועולה כלל שהם משתכללים. דווקא את ניקיון סביבת ונהג שממקדת אותי בנהיגה הוא משהו שלמדתי לאהוב, גם אם אינו מושלם.

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://cars.walla.co.il/item/3578199?utm_source=Generalshare&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=general&utm_campaign=socialbutton

 

יונדאי איוניק 6 מול טסלה מודל 3 במבחן השוואתי ראשון


מצד אחד מי שהפכה בתוך שנתיים לחשמלית הנפוצה בישראל, ושינתה את השוק בארץ ובעולם לתמיד. מצד שני, העולה החדשה מקוריאה, עם עיצוב מרהיב והבטחה לטווח של 614 ק"מ. מי המנצחת?

 

כמו תמיד שכחו פה נתון מאוד קריטי ברכבים חשמליים - טעינה מחוץ לבית. אחד היתרונות המרכזיים של טסלה היא רשת תחנות הטעינה המסודרת שלה. לדוגמא בסופ"ש האחרון היינו ליד מטולה ועברנו ליד תחנת הטעינה של טסלה. 6 תחנות לטסלאים, 2 לכל שאר הרכבים ההחשמליים האחרים שאחד מהם לא תקין. רק 3 בטסלה היו תפוסים כשב"מתחרים" היה תור. זה לבד שיקול אדיר לדעתי.

 

ומה לגבי עלויות תפעול? כמה עולה לתחזק את היונדאי ב 3-5 שנים הראשונות וכמה הטסלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקשתי מה AI של גוגל (BARD) להשוות בין ה 6 ל 3 הגירסה הבסיסית. זה מה שקיבלתי:


The 2023 Hyundai Ioniq 6 and the 2023 Tesla Model 3 RWD are both excellent electric sedans, but they have different strengths and weaknesses.

The Ioniq 6 has a more aerodynamic design, which gives it a longer range than the Model 3 RWD. The Ioniq 6 also has a more spacious interior, with more legroom and cargo space. However, the Model 3 RWD is faster and has a more responsive driving experience.

Here is a more detailed comparison of the two cars:

 

Hyundai Ioniq 6

EPA estimated range: 310 miles
Motor: Single electric motor
Power: 225 horsepower
Torque: 258 pound-feet
0-60 mph: 7.6 seconds
Top speed: 115 mph
Price: Starting at $46,650


Tesla Model 3 RWD

EPA estimated range: 267 miles
Motor: Single electric motor
Power: 283 horsepower
Torque: 327 pound-feet
0-60 mph: 5.8 seconds
Top speed: 125 mph
Price: Starting at $46,990
Ultimately, the best car for you will depend on your individual needs and preferences. If you're looking for a car with a long range and a spacious interior, the Ioniq 6 is a great option. If you're looking for a car with a more responsive driving experience, the Model 3 RWD is a better choice.

 

 

זה מה שה AI של מיקרוסופט ב EDGE סיפק:

 

Based on web search results, the Hyundai Ioniq 6 and the Tesla Model 3 are both electric sedans that offer different configurations and performance levels. Here are some key points of comparison:

 

The Ioniq 6 has a longer range than the Model 3 in its rear-wheel drive long range variant, with 361 miles versus 356 miles12.
The Model 3 is quicker than the Ioniq 6, with a 0-60 mph time of 3.1 seconds for the performance AWD variant versus 5.2 seconds for the Ioniq 6 AWD long range variant1.
The Ioniq 6 has a lower drag coefficient than the Model 3, with 0.22 for the US version versus 0.23 for the Tesla23.
The Ioniq 6 is larger than the Model 3, with a length of 196.4 inches and a wheelbase of 118.1 inches, versus 184.8 inches and 113.2 inches for the Tesla14.

עריכה אחרונה על ידי huber
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רלוונטי לישראל - המידע הוא של הרכבים בארהב. גם הטווח שונה פה לגרסת הבסיס, וגם המחיר שונה פה...

 

טווח:

מודל 3 - 491 ק"מ

איוניק 6 - 429 ק"מ

 

מחיר:

מודל 3 - 192,633 ש"ח

איוניק 6 -  213,990 ש"ח

 

מנוע:

מודל 3 - 275 כ"ס

איוניק 6 - 151 כ"ס

 

 

לא כוחות...

עריכה אחרונה על ידי shrie
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכרגע בכל המבחני רכב בארץ נותנים יתרון לאיוניק 6 לעומת הטסלה מודל 3.

 

יש לי תחושה שכלמוביל ריפדו יפה את כתבי הרכב.

  • מצחיק 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קינן הגיב באחת מקבוצות טסלה, הוא גם הסביר את ההיגיון בבחירת האיוניק 6 ולמען האמת יש בזה רציונל. לטענתו האיוניק 6 תהיה מעבר קל יותר למי שעובר לרכב חשמלי ובשביל עצמו היה מעדיף טסלה. יש בזה הגיון ובעיקר כמו הרבה דברים אלה דעות סובייקטיביות ולא אובייקטיביות. הוא גם טען שהם לא התייחסו לנושא התמחור ורק לגירסאות ה lr שהופיעו למבחן(בשאר הגרסאות היתרונות לטובת טסלה אפילו גדולים יותר. אם זה טווח או אבזור), שזה כבר טפשי לדעתי כי יש פער של 20 אלף שח בין רמות הגימור הנ"ל.

 

יש לציין שבאותו דיון אני שלחתי לו תגובה על הבעיות הטכניות של הכתבה. זו הייתה התגובה:

"אין לי ביקורת על המסקנה שלך. הכתבה שלך, ואתה זה שקובע מי קהל היעד ומה הוא צריך וזה גם מהות המקצוע. יש לי בעיה עם התוכן. יש טעויות, חלקן מהותיות לרוכש רכב חדש אותו הגדרת כקהל יעד.

אבזור - ציטוט מהכתבה: "
ליונדאי ברמת הגימור לקצ'רי שבחנו (259 אלף שקל) יש תצוגה עילית מוצלחת, צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ושקע 220 וולט במושב האחורי, שאין בטסלה. יש לה גם פנסי מטריקס לד, לעומת לד בטסלה ואוורור למושבים הקדמיים.

לטסלה חלון שמש פנורמי גדול יותר מחלון השמש החשמלי של היונדאי, אך נטול כיסוי פנימי שיחסום כניסת חום פנימה. הטסלה מצוידת גם במערכת הסנטרי ("זקיף") המתעדת פגיעות ברכב כשהוא חונה. בשתיהן כל המושבים מחוממים, עטופים בריפודי עור, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים וכניסה והנעה ללא מפתח..."(מתוך הכתבה בוואלה)

הנה כמה חוסרים שלא הוזכרו לגבי האבזור בטסלה: " מערכת סטריאו של 15 רמקולים מול...לא ברור כנראה 6 באיוניק (אם המערכת דומה לאיוניק 5 היא גם גרועה בנוסף לכל), הטסלה מגיע עם איתורן כחלק מהמערכת(גם אפשר להוסיף קודן במסך. וכדרך אגב, רוכש האיוניק יצטרך כנראה לרכוש בכסף את שתי המערכות לאור גל הפריצות ברכבי קיה יונדאי ומחיר הרכב), מצלמת רכב מובנית, זיכרונות לכסא החשמלי ולא רק, גם להגה, למראות, להעדפות הנהיגה והמזגן ו..."

אבל האמת שאין לי טענה לגבי חוסר האיזכור, זו כתבה ולא רשימת מכולת. הבעיה מגיע בסוף הכתבה, כשאחד היתרונות של האיוניק 6 , הוא יותר אבזור. איך?! ויותר גרוע אין שום אזכור שהאבזור של האיוניק 6 עולה 20 אלף שח יותר מבטסלה כי מול הטסלה lr מעמידה יונדאי גירסה הרבה יותר עירומה מאבזור. זה לא נתון שלפי דעתך אתה אמור לרשום לקונה פוטנציאלי?

שימושיות - אתה כותב על תאי המטען, כותב על התאים העדיפים בטסלה ומזכיר כבדרך אגב גם תא נוסף מתחת לרצפת תא המטען. רק שוכח שזה הופך את תא המטען של טסלה לתא של 560 ליטר(מעבר ל 88 ליטר הקדמיים) שזה הפרש אדיר מול התא של יונדאי, זה כבר בקטגוריית גודל של סופרב גם אפ לא שימושי כמו סופרב, בגלל חלוקת המטען ל 3 תאים שונים. למען האמת תא המטען של יונדאי הוא תא המטען הקטן ביותר שיש היום בסדן משפחתית ואליו גם צריך להכניס כבלים וערכת תיקון פנצ'רים וזה אמור להיות רכב משפחתי גדול, כזה שיכול להכיל ציוד גדול. וכרגיל כדי להוסיף חטא על פשע בסיכום המבחן אחד מיתרונות הרכב הוא שימושיות גבוהה יותר. איזה בדיוק? מרווח הראש מוגבל לאנשים בגובה מטר שמונים במושב האחורי, כלומר אפילו אנשים גבוהים לא באמת יוכלו לשבת שם, תא המטען נחות משמעותית מטסלה ובכלל לרכב משפחתי אפילו בגודל קומפקטי. במבחן הטרולי של what car באיוניק נכנסו 7 טרולי ובטסלה 10, כמעט 50% יותר.

טווח - במבחן הטווח רשמת. ציטוט:
"כך ששתיהן לא הראו יכולת להגיע במציאות ל-600 ק"מ: היונדאי הייתה משיגה בשיוט 493 ק"מ והטסלה 559 ק"מ. תחת מאמץ הידרדרו הטווחים והסדר התהפך: כמעט 300 ק"מ בטסלה ו-350 ק"מ ביונדאי"

כלומר לטסלה טווח עדיף, שכן מבחן  טווח הוא מבחן שיוט. אף אחד לא מתעניין בצריכת חשמל במאמץ(ממש מפתיע שרכב עם עוד מנוע חשמלי וכפול כח מפסיד שמבחן תחת מאמץ ) או בנהיגת מסלול, את הטווח צריך בשיוט נינוח לאילת או לצפון לא ללחיצות במעלה הגלבוע, כל מי שבעל רכב חשמלי יודע כשהטווח חשוב נוהגים יותר רגוע וככה מבצעים גם מבחני טווח בעולם הרכב החשמלי. זה כאילו אין לכם מושג מה מהות וחשיבות הטווח ברכב חשמלי. (ולא מזיק לקרוא גם כתבות מהעולם. יש להם יותר ניסיון).

ושוב כדי להוסיף חטא על פשע בסיכום אתה כותב:"היא חסכונית יותר תחת מאמץ" על האיוניק כיתרון. Wtf?! מה זה עזור לרוכש האיוניק 6 אם בשיוט לאילת היא תצרוך יותר חשמל . ואז מגיע הפינאלה של הנושא, אין זכר לסופרצ'רג'רים של טסלה. נקודות טעינה עם 8-16 עמדות בכל אתר שהסיכוי שיהיו תפוסות או תקולות אפסי (גם ניתן לדעת באפליקציה של הרכב לפני אם זה כך). תחנות טעינה הם הגורם הכי קריטי והמפחיד  ביותר היום לרוכש רכב חשמלי חדש שלטענתך הוא קהל היעד של הכתבה. כל כתבת רכב בחו"ל מסתיים בייתרון הטעינה של טסלה. לטסלה כמעט שליש מעמדות הטעינה המהירה בארץ והם גם העמדות הכי מהירות שיש בארץ. זה יתרון אדיר לרוכש רכב חשמלי חדש שפשוט לא הגיוני לא להזכיר אותו.

ושוב, אני לא טוען שזה מחייב לשנות את מסקנת המבחן שלך. זה כן נתונים מהותיים שאמורים להיות בידיו של מי שצריך לבחור רכב חשמלי חדש ולא מכיר את התחום."

 

על זה הוא כבר לא הגיב. יש לציין שזה מעביר 3 מתוך 7 היתרונות שרשומות לאיוניק 6 ליתרון של הטסלה או במינימום היו אמורים להתבטל. האם זה משנה את הסיכום הכללי? לא בטוח, כי זה עדיין עניינים סובייקרטיבים ולא אובייקטיבים.

 

בסופו של יום טסלה היא ספורט סדאן  והאיוניק רכב מנהלים. האיוניק 6 נוחה ושקטה יותר בכביש המהיר ותהיה קרוזרית טובה יותר, טסלה תתגמל בבצועים ובכביש מעוקל ותהיה זולה יותר לקניה ותחזוקה. מה עדיף? זה כבר תלוי בנהג ומנצחת במבחן בינהן זו שאלה של איך בוחרים לבחון את הרכבים כרכבי מנהלים או ספורט סדאן

 

הבעיה של האיוניק 6 נמצאת ברכב שלא היה במבחן שזה האיוניק 5. ברגע שמוותרים על ביצועים והתנהגות כביש, האיוניק 5 מנצחת מול המוגבלות השימושית הגדולה של האיוניק 6 והיא גם זולה יותר.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

ההתכתבות בקבוצה הייתה מעניינת מאוד וגם מחכימה, אני בהחלט מקבל את חלק מהטענות שלך ובהחלט מחכים מהן. 

אממה, כל העסק התנהל בשישי משעות הצהריים ואני עם השקיעה מכבה סלולריים ומתנתק ל-25 שעות מתוקות של זמן משפחה של שבת. 

עם גודש ההודעות שנהייה שם, היה לי מוזר להתניע שוב את הדיון כאילו לא קרה כלום. יש לי הצעה מעניינת עבורך, בהזדמנות, בפרטי. 

 

לפני כשעה, itsik170 כתב:

וכרגע בכל המבחני רכב בארץ נותנים יתרון לאיוניק 6 לעומת הטסלה מודל 3.

 

יש לי תחושה שכלמוביל ריפדו יפה את כתבי הרכב.

כמה התחושה הזו מבוססת? כי אני כבר שנים מנסה להבין איך ומי עושים מהדבר הזה כסף.

אלא אם כן זה מהתחושות שבסוף יוצא פוק מהצד השני... ואז עזוב, לא מעניין

😉

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...