Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

לאחרונה אני שוקל לרכוש מאזדה cx30.

כהרגלי, אני מחפש רק יד ראשונה מפרטי.

היום נתקלתי במודעה עם נתונים ראשונים שהתאימו לי באתר carwiz.

באתר הזה לא ניתן לאתר את מיקום הרכב(רק עיר), אלא אם כן אתה רושם

את מספר הטלפון שלך ורוצה ומוכן להיות מופגז בפרסומות.לא בשבילי.

הרכב מתואר כיד ראשונה עם 30000 ק"מ.

שימו לב מה מצאתי באתר "משומשת".

היסטוריית בעלויות מלא (לא מייצג את יד הרכב)

חודש-שנה תחילת בעלות משך זמן בעלות בעלות
01/2020 חודש ליסינג
02/2020 פחות מחודש סוחר
02/2020 3 שנים פרטי
02/2023 חודשיים סוחר

תגובות ל 61063301

  •  
     
    29/01/2023

    עדכון קילומטארז'


    במבחן רישוי שנתי שבוצע בתאריך 01/2023 דווח על 33,908 קילומטרים

 

כלומר, יש פה "אי דיוק" במספר הידיים ובק"מ.

אני שואל- אין בארץ סוחר רכב ישר?

הרי רשמת 30000 ק"מ, כאשר לפני 3 חודשים כבר היו יותר ק"מ על השעון.

שימו לב ליד. במודעה כתוב יד ראשונה פרטית.

עניין הליסינג כלל לא הוזכר.

 

אני זורק פה טיפ, למי שעוד לא מכיר- 

לפני שמשלמים סכום כלשהו, אפילו על בדיקת ההיסטוריה הביטוחית, 

בדקו באתר "משומשת".לפעמים תגלו הפתעות, וייתכן שתחסכו ריצות, זמן וכסף.

 

שבוע טוב

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 7

סלע

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למיטב הבנתי זה נרכש במקור בעסקת 0 ק"מ, כך שאכן הרכב יד שניה (בעלים קודמים 01) ובפועל היה אצל יד אחת בלבד

 

לכן אנשים מרשים לעצמם לפרסם כ"יד ראשונה"

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

זה לא ממש משנה.

כשאני אמכור, אני אהיה יד 3 ולא יד 2 כפי שהתכוונתי.

הסיפורים האלו שהמוכר(אני)  מספר, רק מעלים חשד אצל הקונה הפוטנציאלי.

  • רעיון טוב! 1

סלע

פורסם

אין סיבה להצדיק אותם 

בנאדם שקנה ליסינג 0 ק''מ שילם מחיר מופחת 

מספיק מופחת כדי שיציין את זה במודעה 

אז שירשום שהיה ליסינג 0 ק''מ ושרשום בעלים 01 

  • רעיון טוב! 2
פורסם

ברכב משומש קשה מאוד למצוא את הכלה המושלמת
לפעמים זו רמת הגימור, לפעמים הצבע, לפעמים היתה איזה מכה קטנה או הק"מ וכד...
אם זו עוד יד... לא הייתי ממש מתרגש מזה, בטח ברכב סחיר כמו מאזדה

בטח אחרי יגיבו לך על האיביזה שהוא קנה לחברה שלו כשהיו סטודנטים והתלבטו אם לנסוע לרודוס עם הילדים ואיזה סים הם התקינו באיפון חצי שקנו בתשלומים, למרות שאם אין לו כסף אז הוא לא קונה...

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 5 שעות, סלע כתב:

בדקו באתר "משומשת".לפעמים תגלו הפתעות, וייתכן שתחסכו ריצות, זמן וכסף

אני רק לא מבין דבר אחד, למה צריך להיעזר באתר כמו "משומשות" שמכיל מידע רק על חלק קטן מהמכוניות. 

 

 

מדוע משרד הרישוי לא יכול להפוך את המידע הזה לפתוח לציבור? הרי המידע קיים. 

 

מה כל כך סודי ופרטי בנתון כמו איזה יד הרכב וכמה ק"מ עשה? 

  • אהבתי 7

 

 

פורסם

מסכים אתך.

אפשר גם לבקש לקבל במייל או בווצאפ צילום רישיון.(אם רוצה, מוזמן למחוק את מספר הזהות שלו).

עד שזה יהיה נגיש, לפחות על חלק מהרכבים אפשר לקבל מידע רלוונטי ב"משומשת".

 

סלע

פורסם
לפני 6 שעות, סלע כתב:

 

אני שואל- אין בעולם סוחר רכב ישר?

 

 

תיקנתי לך.

הביטוי "ממנו הייתי/לא הייתי קונה רכב משומש" אינו המצאה ישראלית.

 

לא הייתי פוסל את הרכב על ה"יד", בתנאי שיש תיעוד של "0 ק"מ" ושהיד הזו משוקללת במחיר (בעיקר משיקולי ערך הרכב לצורך ביטוח). כן הייתי תוהה למה הגיע למגרש (בהנחה שסה מגרש פרטי ולא מגרש של יבואן/חברת ליסינג/טרייד אין "רשמי").

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני מתלבט איך לענות לך מבלי שאקבל הערה ממנהלי הפורום.

א. אף פעם אל תתקן אותי. כתבתי בדיוק מה שרציתי לכתוב. אני קונה רכב בארץ ולא בחו"ל, ולכן סוחרי רכב בחו"ל מעניינים אותי כקליפת השום.

ב. לשמחתי, אני זה לא אתה, ואני כן פוסל רכב על "יד".בעיקר מכיוון שזה מעיד על חוסר יושר, ואין לי צורך לגלות שקרים נוספים בעתיד.

ג. לפחות לא גררת את הפוסט לענייני איזוטרים לא קשורים לנושא, כהרגלך בקודש.

 

 

  • אהבתי 5
  • רעיון גרוע 5
  • משעמם 1
  • לא הבנתי... 2
  • מבאס 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

סלע

פורסם
לפני 4 שעות, Buki כתב:

אני רק לא מבין דבר אחד, למה צריך להיעזר באתר כמו "משומשות" שמכיל מידע רק על חלק קטן מהמכוניות. 

 

 

מדוע משרד הרישוי לא יכול להפוך את המידע הזה לפתוח לציבור? הרי המידע קיים. 

 

מה כל כך סודי ופרטי בנתון כמו איזה יד הרכב וכמה ק"מ עשה? 

הגנת הפרטיות. למה זה עניינו של אדם אקראי שבמקרה יודע את מס׳ הלוחית שלי? כמה ק״מ אני עושה בשנה, כמה זמן יש לי את הרכב, איזו יד הוא או כל דבר אחר?
בכלל לא ברור לי איך אתר ״משומשת״ חוקי. הוא סותר להבנתי את חוק הגנת הפרטיות ואת חוק מאגרי מידע (שעבירה עליו היא עבירה פלילית), אלא אם כל בעלים קודם ונוכחי של הרכב אישר במפורש שיכללו בו כל הפרטים האלה.
ברור שלקונה פוטנציאלי זה חשוב.
אז צריך שהבעלים יוכל להוציא פירוט כזה שרק אנשים שהוא חולק את זה איתם מפורשות יוכלו לראות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 13 שעות, PinkDolphin כתב:

הגנת הפרטיות

כמו שכתבתי, אני לא מבין מה פרטי במידע הזה ולמה צריך להיות איכפת לי אם מישהו ידע שהרכב שלי יד שישית עשה 179 אלף ק"מ, איך זה יכול להפריע לי? 

 

הרי מי שבאמת ירצה יכול גם היום בלי  להתאמץ יותר מידי להשיג את המידע הזה. 

 

חוץ מזה המידע צריך להינתן לפי מספר רישוי, אלו פרטי הרכב ולא פרטי הבעלים. 

 

אחרי שאתה יודע שהרכב מספר XX-XXX-XX הוא יד שישית עשה 179 אלף ק"מ, אתה עדיין לא יודע של מי הרכב הזה לפני שהתקשרת ודיברת עם הבעלים. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

בארץ הרבה דברים מתנגשים, 

לפני 4 שעות, Buki כתב:

אני רק לא מבין דבר אחד, למה צריך להיעזר באתר כמו "משומשות" שמכיל מידע רק על חלק קטן מהמכוניות. 

 

 

מדוע משרד הרישוי לא יכול להפוך את המידע הזה לפתוח לציבור? הרי המידע קיים. 

 

מה כל כך סודי ופרטי בנתון כמו איזה יד הרכב וכמה ק"מ עשה? 

 

עניינים של פרטיות ושל חברות ביטוח חזקות אל מול החוק.
לחברות הביטוח וכל הסוחרים יש עניין שתדע כמה שפחות על הרכב המשומש שאתה קונה.
ולעניין הפרטיות נשמע לי מוזר שהרכבים של כולם יהיו במין מאגר כזה שכתוב בו מידע פרטי.. אם מישהו רוצה לקנות שיתכבד וישאל אותי ואני אראה לו בדיוק איזה יד הרכב וכמה נסעתי.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

MAZDA 3 SPIRIT 2015

פורסם

כמו רישום המקרקעין שכל שכן יכול לדעת בכמה קנית או מכרת את הבית וכמה משכנתא לקחת.

האינטרס הציבורי גובר על הזכות לפרטיות.

הפעילות של משומשת מבורכת בעיני

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 6
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 3 דקות, Tom777 כתב:

וכל הסוחרים יש עניין שתדע כמה שפחות על הרכב המשומש שאתה קונה.

אני יודע. 

 

זו הייתה שאלה רטורית. 

לפני 19 דקות, סולל הדרך כתב:

כמו רישום המקרקעין שכל שכן יכול לדעת בכמה קנית או מכרת את הבית

בדיוק. 

 

זה שישראל ישראלי מכר בית ב 4 מיליון שקל, וזה שהיה לפניו מכר לו לפני כמה  שנים ב 3 מילין, וכו', כולל כתובת, זה לא מידע פרטי אבל זה שיש לאותו ישראל ישראלי רכב יד שלישית עם כך וכך ק"מ זה מידע פרטי? 

 

לא מסתדר לי. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

אני יודע. 

 

זו הייתה שאלה רטורית. 

בדיוק. 

 

זה שישראל ישראלי מכר בית ב 4 מיליון שקל, וזה שהיה לפניו מכר לו לפני כמה  שנים ב 3 מילין, וכו', כולל כתובת, זה לא מידע פרטי אבל זה שיש לאותו ישראל ישראלי רכב יד שלישית עם כך וכך ק"מ זה מידע פרטי? 

 

לא מסתדר לי. 

זה גם צריך להיות מידע פרטי, נגיש רק לבעלים (ולרשות המיסים 😉).
לא ידעתי שזה ציבורי, אנסה לבדוק עם משפטן בתחום של חוק הגנת הפרטיות איך זה מתיישב.

×
×
  • תוכן חדש...