Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מידע (מחירי סגירת עסקאות נדל"ן) שעוזר מאוד לדעת כמה הנכס שלך שווה או כמה שווה הנכס שאתה מעניין לקנות. מספרים אמתיים של נכסים דומים באותו איזור שנותנים לך כיוון ברור במקום לירות באפלה. 

 

ואין סיבה שעם רכב זה לא יהיה ככה גם. 

 

עדיין לא הבנתי מה פרטי וחסוי בלדעת איזה יד הרכב או כמה ק"מ עשה. 

 

 

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

החוק להגנת התחמן?

 

או שיש איזה קטע של חוסר רצון להשקיע במערכות, מיקום נמוך בסדר העדיפויות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נושא היושרה בארץ בעייתי בלשון המעטה ומרגיש לי שהמצב רק מידרדר עם השנים. יש סוחרים ישרים ויש מוכרים פרטיים ישרים. צריך סבלנות ובסוף ניתן למצוא את הרכב עם המוכר המתאים. 

מי שיודע לסנן היטב יידע להימנע מבזבוז זמן. 

אישית, אדם שמסר לי פרט אחד לא נכון, ולא בטעות, נפסל אצלי על הסף. לסוחרים אני לא פונה כי הסיכוי למצוא אצלם עסקה סבירה נמוכה מאצל אדם פרטי, מהסיבה הפשוטה שהם צריכים להרוויח ואישית אני מעדיף שהרווח הזה ישאר אצלי. 

פורסם
לפני 23 דקות, Buki כתב:

זה מידע (מחירי סגירת עסקאות נדל"ן) שעוזר מאוד לדעת כמה הנכס שלך שווה או כמה שווה הנכס שאתה מעניין לקנות. מספרים אמתיים של נכסים דומים באותו איזור שנותנים לך כיוון ברור במקום לירות באפלה. 

 

ואין סיבה שעם רכב זה לא יהיה ככה גם. 

 

עדיין לא הבנתי מה פרטי וחסוי בלדעת איזה יד הרכב או כמה ק"מ עשה. 

אתה באמת לא מבין למה זה בעייתי???  פשוט הזוי.
אם קל לברר כמה נכס מסויים שווה, המידע יכול להיות בסיס לסחיטה ודמי חסות.
אם רכב לא עושה כמעט ק״מ בשנה, זה יכול לסמן לגנבים שהבעלים בחו״ל והוא יופי של מטרה לגניבה.
וגם אין נזק אפשרי מחשיפת המידע, זה לא משנה. כל מידע על אדם או הרכוש שלו הוא פרטי, חוץ מחשיפה לרשויות במקרים מוגדרים ולא צריך להיות נגיש לאף אחד אחר אלא בהחלטה מפורשת שלו.

פורסם
לפני 9 דקות, PinkDolphin כתב:

יכול לסמן לגנבים שהבעלים בחו״ל והוא יופי של מטרה לגניבה

למה לגנבים משנה אם הבעלים בח"ל או לא, לא הבנתי. למה הם צריכים רכב שעמד חצי שנה ואולי לא מניע במקום לגנוב אחד אחר שהבעלים שלו בארץ. 

 

 

רשמת שזה פשוט הזוי שאני לא מבין למה המידע הזה צריך להיות חסוי, אבל לא קיבלתי שום הסבר משכנע...אז באמת לא מבין. 

 

חוץ מזה אני חוזר שוב, המדיע הוא על הרכב, לא על הבן אדם. אחרי שביררתי את המידע, אני עדיין לא יודע שזה הרכב שלך, הרי המערכת שאני רוצה שתקום לא תאפשר לי לאתר את הבעלים לפי מספר הרכב. 

 

 

פורסם
לפני שעתיים, Tom777 כתב:

ולעניין הפרטיות נשמע לי מוזר שהרכבים של כולם יהיו במין מאגר כזה שכתוב בו מידע פרטי.. אם מישהו רוצה לקנות שיתכבד וישאל אותי ואני אראה לו בדיוק איזה יד הרכב וכמה נסעתי.

רק שאתה לשם שינוי אדם ישר, בשונה מהרבה מוכרים שגם אחרי שאתה מבקש את הנתונים מתחמנים אותך עם כל מיני סיפורים

פורסם

מאגר מידע לאומי על כלי רכב יהיה שירות ענק לקונים באשר הם. נתונים יבשים: בן כמה הרכב, ק"מ, כמה ידיים עבר, עבר ביטוחי.

בלי זיהוי בעלים.

הפגיעה בפרטיות קיימת אבל מינימלית והתועלת רבה. 

בנדלן האתר של רשות המיסים שכולל אפילו סכומי עסקאות הוא המקום הראשון שקונים פוטנציאלים מבקרים בו.

פורסם
לפני 11 שעות, sperial כתב:

או שיש איזה קטע של חוסר רצון להשקיע במערכות, מיקום נמוך בסדר העדיפויות.

לדעתי זה כל הקטע.

אתם מתפלספים פה על הגנת הפרטיות ושוכחים שבמדינה כמו שלנו דברים לא זזים גם כשמזיזים אותם, בטח שלא כשמשאירים אותם במקום...

גם "מיקום נמוך בסדר העדיפויות" הוא מחמאה מרגשת - זה פשוט לא שם,

פורסם

קחו עוד דוגמא. 

 

בשנת 2010 מישהו חשב שיהיה טוב להתחיל לבצע רישום קילומטרז' לכל רכב שמגיע לטסט שנתי. 

 

ככה יבנה מאגר קילומטרז' וזה יעזור לצמצם זיופים ויתן לקונים הפוטנציאליים מידע נוסף על הרכב.

 

רעיון מצויין. התחילו לרשום קילומטרז' בטסט.

ברישין רכב מופיע רק רישום אחד של השנה הקודמת. 

 

איפה כל יתר הרישומים? כמה היה לפני שנתיים, שלוש? 

אין. המידע לא נגיש. אף אחד, אפילו בעל הרכב עצמו לא יכול להשיג את המידע הזה בקלות, אלא אם כן הוא מתייצב פיזית במשרד הרישוי ומבקש תדפיס.

 

אין במערכת הגנה מינימלית משגיאות הקלדה. 

היה לי 150.000 ק"מ, בטסט הבוחן או הפקידה טעו ורשמו מיליון ומאה חמישים אלף. 

 

ברור שרכב לא יכול לעשות מיליון ק"מ בשנה אבל המערכת מאפשרת להזין את הנתון הזה, במקום להקפיץ שגיאה ואני מסתובב עם רישיון רכב שרשום בו מיליון ק"מ. 

 

המערכת מאפשרת להזין קילומטרז' נמוך יותר ממה שהיה בשנה שעברה בלי לציין איזה סימן קריאה שאומר "היה פה שינוי ק"מ או טעות, יש לבדוק". 

 

בקיצור המערכת קיימת אבל מביאה אולי 10% תועלת ממה שהייתה יכולה להביא ורוב המידע הקיים במחשבי משרד הרישוי עדיין לא נגיש לאף אחד. 

  • אהבתי 4
  • מבאס 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

אצלי רשמו בטסט בטעות 40 אלק”מ פחות מהטסט הקודם,

זה לא הפריע לאף אחד לא קפצה שום שגיאה,

אז למי זה עוזר?

בנאדם יכול לזייף קילומטראז ולא תהיה לו עם זה שום בעיה.

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 56 דקות, Buki כתב:

אין. המידע לא נגיש. אף אחד, אפילו בעל הרכב עצמו לא יכול להשיג את המידע הזה בקלות, אלא אם כן הוא מתייצב פיזית במשרד הרישוי ומבקש תדפיס.

 

רק בשביל הדיוק, אני פתחתי פניה באתר וקיבלתי את זה בדואר. 

סתם עכשיו אני חושב, בתאוריה כל אחד יכול לעשות את זה לכל רכב, או שיש ביקורת שרק הבעלים יקבל, מעניין לנסות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 1 דקה, נקודה טובה כתב:

פתחתי פניה באתר וקיבלתי את זה בדואר. 

תודה, זה כנראה משהו חדש יחסית. 

  • מעניין 2

 

 

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

קחו עוד דוגמא. 

 

בשנת 2010 מישהו חשב שיהיה טוב להתחיל לבצע רישום קילומטרז' לכל רכב שמגיע לטסט שנתי. 

 

ככה יבנה מאגר קילומטרז' וזה יעזור לצמצם זיופים ויתן לקונים הפוטנציאליים מידע נוסף על הרכב.

 

רעיון מצויין. התחילו לרשום קילומטרז' בטסט.

ברישין רכב מופיע רק רישום אחד של השנה הקודמת. 

 

איפה כל יתר הרישומים? כמה היה לפני שנתיים, שלוש? 

אין. המידע לא נגיש. אף אחד, אפילו בעל הרכב עצמו לא יכול להשיג את המידע הזה בקלות, אלא אם כן הוא מתייצב פיזית במשרד הרישוי ומבקש תדפיס.

 

אין במערכת הגנה מינימלית משגיאות הקלדה. 

היה לי 150.000 ק"מ, בטסט הבוחן או הפקידה טעו ורשמו מיליון ומאה חמישים אלף. 

 

ברור שרכב לא יכול לעשות מיליון ק"מ בשנה אבל המערכת מאפשרת להזין את הנתון הזה, במקום להקפיץ שגיאה ואני מסתובב עם רישיון רכב שרשום בו מיליון ק"מ. 

 

המערכת מאפשרת להזין קילומטרז' נמוך יותר ממה שהיה בשנה שעברה בלי לציין איזה סימן קריאה שאומר "היה פה שינוי ק"מ או טעות, יש לבדוק". 

 

בקיצור המערכת קיימת אבל מביאה אולי 10% תועלת ממה שהייתה יכולה להביא ורוב המידע הקיים במחשבי משרד הרישוי עדיין לא נגיש לאף אחד. 

זה אכן מקרה שעשו עשירית עבודה. במיוחד חוסר הוידוא שהנתון אכן גבוה מזה של השנה הקודמת. הבטיחו ולא קיימו כלום. בטח ייזכרו בזה כשיחליטו על מס לפי נסועה...

לפני 21 דקות, נקודה טובה כתב:

רק בשביל הדיוק, אני פתחתי פניה באתר וקיבלתי את זה בדואר. 

סתם עכשיו אני חושב, בתאוריה כל אחד יכול לעשות את זה לכל רכב, או שיש ביקורת שרק הבעלים יקבל, מעניין לנסות.

וזה ללא הזדהות באתר הממשלתי? אם כן, לדעתי לא תקין.
שוב, ברור כשקונים רכב כל המידע משמעותי. אבל ברירת המחדל שלי כשאגש לקנות רכב משומש היא שמי שמי שמראה לי אותו הוא הבעלים. אם הוא ניראה סביר והרכב על פניו מתאים, אז הזמן לודא את המידע, לפני שמשקיעים זמן או כסף נוספים. כמו לגבי דירה: יש מקרים שאנשים ״מכרו״ דירות לא שלהם, אבל ברירת המחדל היא להניח שמי שמראה את הדירה וניראה כאילו הוא באתמ גר בה הוא הבעלים, לראיה הראשונית.
(שימוש במתווכים בארץ לא מוסיף כלום, הם לא בודקים בעלות, או עושים שום בירור רקע של מידע, בניגוד לארה״ב שם יש להם תיק מסודר עם תשריט, מיסים רלוונטים והכל).

פורסם
לפני 20 דקות, PinkDolphin כתב:

וזה ללא הזדהות באתר הממשלתי? אם כן, לדעתי לא תקין.

אתה מדבר על מערכת ההזדהות הלאומית? זה עם הסיסמה לטלפון?

אני בסך הכל השארתי פניה באתר, נראה לך שכל זקנה ממורמרת תצטרך להזדהות במערכת ההזדהות כדי לבכות את קשיחותם של מעבירי הטסטים...?

כן אתה מכניס שם שם ות.ז. אבל אני בספק אם בודקים התאמה בין זה לבין מספר הרכב, וימחלו לי עובדי רשות הרישוי על שאני מטיל ספק ביסודיותם.

פורסם
לפני שעתיים, נקודה טובה כתב:

רק בשביל הדיוק, אני פתחתי פניה באתר וקיבלתי את זה בדואר. 

סתם עכשיו אני חושב, בתאוריה כל אחד יכול לעשות את זה לכל רכב, או שיש ביקורת שרק הבעלים יקבל, מעניין לנסות.

אתר משרד התחבורה?

×
×
  • תוכן חדש...