Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב חדש להורים 100-110K


topy11
שימו לב! השרשור הזה בן 535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשעה טובה הורי החליטו להחליף את הפאביה 2017 ברכב חדש .

הפאביה היא רכב שני בבית ידנית 2017 גרסת אקטיב 1.2. יד ראשונה .

אמא שלי נוהגת בה בעיקר וכרגע מעוניינת לעבור לרכב קצת גדול יותר וגבוה יותר,

שני ההורים באיזור גיל 60 ורוצים רכב גבוהה יותר מטעמי נוחות ולכן כרגע הכיוון הוא קרוסאובר קטן.

הנסועה לא כל כך גדולה ורובה בתוך קיבוץ או מרחק קרוב לעיר , מידי שבוע לפחות פעם אחת נסיעה בינעירונית למרכז.

 

 

דרישות:

1.בטיחות 5 כוכבים ןעדיפות לכמה שיותר מערכות בטיחות מקוריות.

2. שנתון 2020 מינימום -רצון לעלות בשנתון - רכבים שנת2019 כתלות ברכב ספציפי.

3.גובה - חשוב שיהיה גבוה מהפאביה למשל קאמיק ארונה וכו.. - שוב אם אופציה שכדאי מאוד אז נבחן גם בגובה הפאביה

4.צריכת דלק טובה אם אפשרי

 

אעדכן עוד אם יהיה שאלות - התקציב זמין במלואו אך יש עדיפות למכור את הפאביה ולהשתמש בכסף כחלק מהתקציב.

בכל מקרה 110K כרגע תקציב עליון. מבצעים ימי מכירות וכו' אשמחש לשמוע ונבחן לגופו.

 

תודה רבה לכל העוזרים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם היה אפשר להשיג את הארונה מרמת הגימור הבסיסית במחיר הזה,

המחיר שלה עלה לכ-120 אלף ש"ח. בעבר גם היו עסקאות יד שניה 0 ק"מ עבור הרכב הזה במחירים האלו.

בתקציב הזה הייתי מנסה לחפש אחת שעברה מתיחת פנים, כי יש לה יותר מערכות בטיחות מקוריות. עדיף רמת גימור FR כי יש יותר אבזור (חיישני רוורס מקוריים, תא נוסעים איכותי יותר וכו'), אבל גם סטייל בסדר אם מדובר בדגם מתוח הפנים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorsht כתב:

פעם היה אפשר להשיג את הארונה מרמת הגימור הבסיסית במחיר הזה,

המחיר שלה עלה לכ-120 אלף ש"ח. בעבר גם היו עסקאות יד שניה 0 ק"מ עבור הרכב הזה במחירים האלו.

בתקציב הזה הייתי מנסה לחפש אחת שעברה מתיחת פנים, כי יש לה יותר מערכות בטיחות מקוריות. עדיף רמת גימור FR כי יש יותר אבזור (חיישני רוורס מקוריים, תא נוסעים איכותי יותר וכו'), אבל גם סטייל בסדר אם מדובר בדגם מתוח הפנים.

לפי בדיקה קצרה מתיחת פנים הייתה באפריל 2021? אנסה למצוא FR אבל איך הSTYLE? איך היא מבחינת מרחב פנים ובכללי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת מרחב זה אותו רכב.

היה לי רכב מהדגם לפני מתיחת הפנים, אם תרצה אתה מוזמן לקרוא כאן:

 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארונה יהיה מרווח יותר מהפביה אבל לא בפער מאוד משמעותי. תנוחת הישיבה נוחה בסך הכל, לא צריך לטפס ולא ליפול פנימה. הם מגיעים מסקודה אז גם התפעול יהיה פשוט, באופן כלל הנדסת האנוש דיי טובה. מתיחת הפנים הושקה בסוף 2021. רכבים בפועל החלו לעלות על הכביש ב-2022. לי יש בבית 1.5 FR שעלתה לכביש בפברואר 2022 אז הגיע משלוח גדול ראשון. ההבדלים הם בעיקר תא נוסעים נעים יותר עם מסך גדול ואיכות חומרים משופרת. מבחינת אבזור המשמעותי ביותר הוא תוספת של מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מהנתיב. קשה לי להאמין שתצליח למצוא אחד מהדגם המעודכן בתקציב בגלל שהגיעו מעט רכבים והמוכרים בטוחים שזה איזה דגם נדיר של פרארי. אם כן בעיני הוא עסקה טובה, החליף אצלנו ארונה 1.0 FR 2018. אם מוותרים על הג'יפון אז התקציב מאפשר רכישה של איביזה סטייל חדשה, לדעתי שווה לשקול את זה. יש פרסומים של להזמין עכשיו ולקבל בינואר.

אני מציע לבדוק גם סקודה קאמיק שיהיה מרווח יותר במושב האחורי ועם תא נוסעים נעים יותר. תנוחת הישיבה קצת יותר נמוכה ומזכירה יותר רכב פרטי. בעיקרון סקודה סקאלה היא כמעט אותו אוטו רק במחיר יותר נוח ועם תנוחת ישיבה קצת יותר נמוכה. לדעתי היא גם שווה בדיקה.

פולקסווגן טי קרוס הוא הפנאי הקטן הכי פחות מוצלח בשלישייה של וואג בעיני. הוא יקר יחסית, תא הנוסעים פלסטיקי ואין לו שום תכונה בולטת.

קיה סטוניק גם נמצא בתקציב, אם יש גישה להסתדרות המורים בקרבה ראשונה אז אפשר לקנות אחד חדש 1.4 אורבן במבצע הנוכחי. הבנזין האטמוספרי קצת חלש ולא חסכוני אבל כנראה יהיה אמין יותר לטווח ארוך. לטורבו ביצועים עדיפים באופן משמעותי אבל זה כבר יקח אותם לרכב משומש. הוא קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק ב-2017 כמו המבחן המקורי של הארונה, אבל הסיאט נבחן שנית ב-2022 וקיבל שוב חמישה כוכבים, הקיה לא.

יונדאי וניו וקונה גם אופציה. הראשון פשוט ואפרורי, לא חזק במיוחד ולא עבר מבחן ריסוק באירופה. הקונה יותר גדול ובבנזין גם הרבה יותר חזק. הוא לא יהיה חסכוני במיוחד אלא אם בוחרים בגרסה ההיברידית אבל היא כבר יקרה באופן משמעותי.

אופציות נוספות:  מאזדה CX3 היפייפה שמגיע גם בגרסאות מאוד מאובזרות אבל קצת צפוף. ניסאן ג'וק הנוכחי טוב באופן משמעותי מהדגם היוצא ולא הצליח כמוהו אז המחירים של המשומשים דיי נוחים. האח רנו קפצ'ור מאוד מרשים ומאובזר היטב. המוניטין לא משהו אבל המנוע של מרצדס ועל פניו רכב מצוין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Mike808 כתב:

הארונה יהיה מרווח יותר מהפביה אבל לא בפער מאוד משמעותי. תנוחת הישיבה נוחה בסך הכל, לא צריך לטפס ולא ליפול פנימה. הם מגיעים מסקודה אז גם התפעול יהיה פשוט, באופן כלל הנדסת האנוש דיי טובה. מתיחת הפנים הושקה בסוף 2021. רכבים בפועל החלו לעלות על הכביש ב-2022. לי יש בבית 1.5 FR שעלתה לכביש בפברואר 2022 אז הגיע משלוח גדול ראשון. ההבדלים הם בעיקר תא נוסעים נעים יותר עם מסך גדול ואיכות חומרים משופרת. מבחינת אבזור המשמעותי ביותר הוא תוספת של מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מהנתיב. קשה לי להאמין שתצליח למצוא אחד מהדגם המעודכן בתקציב בגלל שהגיעו מעט רכבים והמוכרים בטוחים שזה איזה דגם נדיר של פרארי. אם כן בעיני הוא עסקה טובה, החליף אצלנו ארונה 1.0 FR 2018. אם מוותרים על הג'יפון אז התקציב מאפשר רכישה של איביזה סטייל חדשה, לדעתי שווה לשקול את זה. יש פרסומים של להזמין עכשיו ולקבל בינואר.

אני מציע לבדוק גם סקודה קאמיק שיהיה מרווח יותר במושב האחורי ועם תא נוסעים נעים יותר. תנוחת הישיבה קצת יותר נמוכה ומזכירה יותר רכב פרטי. בעיקרון סקודה סקאלה היא כמעט אותו אוטו רק במחיר יותר נוח ועם תנוחת ישיבה קצת יותר נמוכה. לדעתי היא גם שווה בדיקה.

פולקסווגן טי קרוס הוא הפנאי הקטן הכי פחות מוצלח בשלישייה של וואג בעיני. הוא יקר יחסית, תא הנוסעים פלסטיקי ואין לו שום תכונה בולטת.

קיה סטוניק גם נמצא בתקציב, אם יש גישה להסתדרות המורים בקרבה ראשונה אז אפשר לקנות אחד חדש 1.4 אורבן במבצע הנוכחי. הבנזין האטמוספרי קצת חלש ולא חסכוני אבל כנראה יהיה אמין יותר לטווח ארוך. לטורבו ביצועים עדיפים באופן משמעותי אבל זה כבר יקח אותם לרכב משומש. הוא קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק ב-2017 כמו המבחן המקורי של הארונה, אבל הסיאט נבחן שנית ב-2022 וקיבל שוב חמישה כוכבים, הקיה לא.

יונדאי וניו וקונה גם אופציה. הראשון פשוט ואפרורי, לא חזק במיוחד ולא עבר מבחן ריסוק באירופה. הקונה יותר גדול ובבנזין גם הרבה יותר חזק. הוא לא יהיה חסכוני במיוחד אלא אם בוחרים בגרסה ההיברידית אבל היא כבר יקרה באופן משמעותי.

אופציות נוספות:  מאזדה CX3 היפייפה שמגיע גם בגרסאות מאוד מאובזרות אבל קצת צפוף. ניסאן ג'וק הנוכחי טוב באופן משמעותי מהדגם היוצא ולא הצליח כמוהו אז המחירים של המשומשים דיי נוחים. האח רנו קפצ'ור מאוד מרשים ומאובזר היטב. המוניטין לא משהו אבל המנוע של מרצדס ועל פניו רכב מצוין.

לשם וידוא דגם לאחר המתיחה ינואר 22 והלאה?

הקאמיק אמור להיות טוב אך הוא יקר יותר ולכן מודעות בודדות בתקציב אם בכלל.

עדיפות היא לרכב גדול יותר לכן כנראה שלא נבדוק איביזה פאביה וכדומה. סקאלה תשקל אך הרצון(של אמא) הוא רכב גבוה יותר.

מישיבה בסטוניק לא הרגשתי כל כך גובה או מרווח פנים או משהו על פני הפאביה - נראה בסדר אבל נראה פחות מתאים.

יש טעם לבדוק סוזוקי ועוד יפניות?

 

בתאריך 11.12.2022 בשעה 21:19, dorsht כתב:

מבחינת מרחב זה אותו רכב.

היה לי רכב מהדגם לפני מתיחת הפנים, אם תרצה אתה מוזמן לקרוא כאן:

 

 בסך הכל לפי החוויה שלך ותגובות של אחרים הארונה גם מ2020 נשמעת כאופציה טובה.

כמובן שאישית אני מעדיף שהכל מקורי וללא מובלאי וכו אך מגבלות התקצב יכתיבו.

שמחתי לשמוע שכנראה יש מקום לילדים וכסאות -  הורי כבר סבים ך6 נכדים גילאי 1-5 כך שזה בהחלט תורם להחלטה

 

שאלה כלילית נוספת במחירים כאלו ובתוסת מבצעים ימי מכירות מיקו וכו האם לא כדאי פשוט לקנות חדש?

עד כמה סיכוי לקבל מחירון יד 2 על הפאביה בערך 43 לעומת 37 בלוי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את השוק של הפביה הידנית אבל המכוניות האלה בדרך כלל זוכות לביקוש גבוה ואני מאמין שיש כאלה שמעדיפים ומחפשים את הידניות, שווה לנסות לפרסם במחירון הגבוה יותר. אם יש אפשרות לקנות חדש אז לדעתי זה זמן טוב. מחירי המשומשות עדיין גבוהים יחסית, בעיקר במגרשים, והפער מרכב חדש לא מספיק גדול.

ארונה מתיחת פנים אכן קיימת בפועל רק מינואר 2022.

הקאמיק לא יותר טוב באופן אבסולוטי. הוא עדיף במרווח במושב האחורי ובאיכות תא הנוסעים אבל תנוחת הישיבה נמוכה יותר וגם תא המטען קטן ולא וורסטילי ביחס לארונה.

מניסיון הארונה מרגיש מרווח יותר מהאיביזה אבל לדעתי זה עדיין דיל ששווה לבדוק ולא להתעלם ממנו. במחיר הנוכחי של האיביזה סטייל לקבל סופר מיני חזקה עם אבזור בטיחות ואחריות של רכב חדש זה דיי ייחודי.

הסטוניק באמת קצת נמוך ולא מרגיש ג'יפוני במיוחד. הצעתי אותו כי זה רכב שאפשר לקנות חדש ובאחריות. הוא גם מחסיר אבזור כמו בקרת שיוט אדפטיבית שקיימת בחלק מהמתחרים.

בסוזוקי לדעתי אין מה לבדוק. הויטרה יקר ומאוד מיושן, לדעתי ממש לא מצדיק את המחיר. הקרוסאובר אותו דבר, רק עטוף בעיצוב שעודכן לאחרונה. קשה מאוד להשוות אותם לכלים מודרניים מהם ויחידות ההנעה עם הסיוע החשמלי הקל לא עוזרות.

לגבי נכדים, אצלי בבית הארונה משמשת סבתא לתאומות, הן נסעו בארונה הישנה מגיל 0 עם סלקלים ואחר כך עם כסאות בטיחות גדולים, לאחרונה עברו לבוסטר עם גב שמותקנים במושב האחורי ולא חסר מקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Mike808 כתב:

אני לא מכיר את השוק של הפביה הידנית אבל המכוניות האלה בדרך כלל זוכות לביקוש גבוה ואני מאמין שיש כאלה שמעדיפים ומחפשים את הידניות, שווה לנסות לפרסם במחירון הגבוה יותר. אם יש אפשרות לקנות חדש אז לדעתי זה זמן טוב. מחירי המשומשות עדיין גבוהים יחסית, בעיקר במגרשים, והפער מרכב חדש לא מספיק גדול.

ארונה מתיחת פנים אכן קיימת בפועל רק מינואר 2022.

הקאמיק לא יותר טוב באופן אבסולוטי. הוא עדיף במרווח במושב האחורי ובאיכות תא הנוסעים אבל תנוחת הישיבה נמוכה יותר וגם תא המטען קטן ולא וורסטילי ביחס לארונה.

מניסיון הארונה מרגיש מרווח יותר מהאיביזה אבל לדעתי זה עדיין דיל ששווה לבדוק ולא להתעלם ממנו. במחיר הנוכחי של האיביזה סטייל לקבל סופר מיני חזקה עם אבזור בטיחות ואחריות של רכב חדש זה דיי ייחודי.

הסטוניק באמת קצת נמוך ולא מרגיש ג'יפוני במיוחד. הצעתי אותו כי זה רכב שאפשר לקנות חדש ובאחריות. הוא גם מחסיר אבזור כמו בקרת שיוט אדפטיבית שקיימת בחלק מהמתחרים.

בסוזוקי לדעתי אין מה לבדוק. הויטרה יקר ומאוד מיושן, לדעתי ממש לא מצדיק את המחיר. הקרוסאובר אותו דבר, רק עטוף בעיצוב שעודכן לאחרונה. קשה מאוד להשוות אותם לכלים מודרניים מהם ויחידות ההנעה עם הסיוע החשמלי הקל לא עוזרות.

לגבי נכדים, אצלי בבית הארונה משמשת סבתא לתאומות, הן נסעו בארונה הישנה מגיל 0 עם סלקלים ואחר כך עם כסאות בטיחות גדולים, לאחרונה עברו לבוסטר עם גב שמותקנים במושב האחורי ולא חסר מקום.

תודהרבה !!! על העזרה בהחלט אעביר את כל הפרטים .

כרגע יש התעקשות על גובה ולרכב גדול יותר אבל אני אעביר ונראה - לצורך העניין איך פאביה חדשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפביה החדשה התייקרה מאוד, מתחילה ב-115K ל-1 ליטר אמבישן, שהם 8,000 ש"ח יותר מאיביזה סטייל. 

חוץ מהמחיר היא מאוד שימושית וגם המרווח לא רע אבל יש פאולים קצת מעצבנים כמו העובדה שצריך לשנות את עוצמת המיזוג דרך המסך ולא באמצעות כפתור פיזי, גם סקאלה וקאמיק חוטאים באותו הדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאמיק מעודנת ושקטה יותר מהארונה, תא המטען קטן יותר אמנם אבל המושב האחורי מאוד מרווח ביחס לגודלה ולמי שמסיע נכדים מאחור מדובר ביתרון משמעותי. הפאביה חדשה נראית מצוין, מקבלת ביקורות טובות בחו"ל, ולמרות שהיא חדשה לגמרי, יש לה מכלולים מכניים ותיקים, מוכרים וטובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שקלתי את הקאמיק לפני קצת יותר משנתיים וחצי - היה אפשר לקחת בליסינג קאמיק 1.0 ברמת איבזור הבסיסית (אמבישין?) אבל זה כלל מצלמת רוורס.

ספסל אחורי - השוויתי את המרווח פנים לעומת האוקטביה 2020 דור 3 שזה הדור הקודם בעצם.

מבחינת הרוחב, זה מאוד מאוד דומה. ואצלי יש שלושה כיסאות בטיחות ככה שכל סמ זה קריטי.

הקאמיק לא הרגיש לי בכלל גבוה, והכל דיגיטלי שזה מבאס.

התא מטען כמובן לא ניתן להשוואה לעונת האוקטביה וגם אני אוהב לנסוע זריז ככה שנבחרה בסוף האוקטביה 2020 1.5 אמבישין

לא עשיתי השוואה לשום רכב אחר, זה מה שהיה ברשימה של הליסינג, ככה שאין לי מושג בארונה.

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשעה טובה נרכשה ארונה חדשה מהחברה😃

 

הקאמיק נפל בגלל התנוחת נהיגה ומחיר, הסקאלה נפלה בגלל המחיר.

איביזה ופאביה בגלל הגודל.

 

אמא שלי דווקא אהבת את הסקאלה מבחינת תנוחה וגודל ועוד אך המחיר לאחת במלאי (כרגע רק באבזור מלא) היה גבוה בערך 130K וקצת.

מאחר שמתחנו 120 הוחלט שעוד 10 לא שווה לעומת הארונה ובכמובן שבאותו הפרש גם לא נלקחה גרסאת FR אלא סטייל

 

בסקאלה באמת אחלה גודל מרחב איבזור ואיכות חומרים אך המחיר גבוה וגרסא נמוכה תהיה באוגוסט או אחרי:(

לגבי סיאט נאמר שאלו המבצעים הנחה של 2אלף בערך וזה גם בימי מכירות בשבוע הבא. האם זה כך בדרך כלל? או שסיבנו אותנו וכדאי ללכת ביום מכירות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם היו הנחות של כמה אלפי שקלים, כרגע הרבה פחות. בדרך כלל תקופה קצרה לפני המבצע הם כבר יודעים אילו הנחות והטבות יהיו אבל תמיד כדאי לנדנד קצת ולבדוק שוב. 

מבחינת התאמה לדרישות בחרתם טוב, תתחדשו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...