Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו עם אופי בסביבות 70k - עצות וחו"ד


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 6457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או קיי חברים, עכשיו תורי.

בשע"ט החלטתי לעשות מעשה ולחזור לרכב ספורטיבי. אולי ספורטיבי לא המילה הנכונה, אוטו עם אופי תהיה הגדרה יותר טובה

 

הדרישות:

מסגרת תקציב 75 אלף ש"ח. מותר פחות.

כח סביר ומעלה. ביצועים טובים אבל אין חובה לביצועים מפלצתיים.

הנאה מנהיגה - בראש ובראשונה הגה טוב.

גיר ידני.

מסיעה שני מבוגרים, שני ילדים ותינוק. יש לנו סניק לטיולי משפחה כך שהכוונה היא שאפשר להכניס אותם בשעת הדחק.

לא ספרטנית מדי - מזגן טוב חובה. אני גם לא אוהב רעש רוח חזק במהירויות בינעירוניות.

 

הדרישות של אשתי (יו"ר הדירקטוריון):

לא מבקר במוסך כל שבועיים, וכשמגיע למוסך לא נשאר שם שבועיים (החלק צריך להגיע מחו"ל)

עלויות אחזקה לא חריגות (מותר גבוהות, אסור קיצוניות, כמו אוטו שהביטוח שלו 8000 ש"ח בשנה)

שנתון סביר, הופעה סבירה (אחרת כבר מזמן הייתי קונה ZX וולקן)

בטיחות סבירה

 

אבקש מחברי הפורום הנכבדים להמליץ ולחוות דעה (מהכרות אינטימית בלבד) על המועמדות הבאות העומדות במסגרת התקציב:

 

אלפא 156 מנוע 2000 שנת 2000 או מנוע 2500 שנת 1999

במוו 323 או 328 שנת 1997 (כנראה אצטרך להתפשר על אוטומטית?)

318is שנת 1998 (האם כדאי לוותר על כל כך הרבה סמ"ק תמורת שנת דגם אחת?)

 

מועמדות נוספות יתקבלו בברכה.

 

הרהורים נוספים:

1. הייתי רוצה מכונית קופה אמיתית כמו פיאט קופה או אלפא GTV שנת 98'. הייתי. הן כנראה לא עומדות בדרישות של הדירקטוריון. האם מישהו יכול לספר לי אחרת ?

וכן אם מישהו יכול להאיר את עיני בענין הונדה פרלוד. כמה אוטו זה?

 

2. לכאורה אני מרוויח הרבה שנתונים אם אני הולך על קומפקטיות חמות במקום הסלון, אבל איכשהו אני מקבל את הרושם שה 147 או 306S16 שלא לומר אסטרה GSi או גולף V5 הן פחות מלהיבות. היתה לי VR6 שנת 94' במשך 90,000 ק"מ. אוטו חזק ומבצע ללא ספק, אבל לא מלהיב באופיו. אם יש סנגורים לקומפקטיות חמות (לא לשכוח את דרישות הדירקטוריון) נא שטחו טענותיכם.

 

בתודה

 

אריק

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לפיאט קופה/GTV..

 

פיאט קופה רכב נהדר, יש מקום לארבע אנשים, ומאחורה באמת יש מקום..אבל יש כמה בעיות של יעמדו בקריטריונים שלך:

1.אחזקה יקרה-דלק,טיפולים וכו'..

2.ביטוח יקר

3.קשה קשה למצוא, ואם כן אני לא בטוח שזה יעמוד בתקציב שלך..

 

לגבי הGTV, אני אישית מאוהב בשני הרכבים הללו, אבל אין לי ניסיון עם הGTV אז הרבה אני לא יכול לספר לך, אבל יש אחת למכירה (כאן בפורום) שווה לבדוק.

 

פרלוד, רכב קופה גדול, התגובות ממנו לא נלהבות כל כך, כי הוא ספורטיבי "לייט"-מה זאת אומרת לייט?

-כבד מאוד

-מנוע לא חזק כל כך

-שלדה לא ספורטיבית

-התנהגות לא ממש טובה

-אחלה פוזה, ואם אני לא טועה היא עומדת בתקציב שלך

 

אופציות בשבילך: A3 1.8T..מרכב 3/5 דלתות, מנוע חזק עם ביצועים טובים ועלויות אחזקה ממוצעות.

יונדאי קופה?..לא כל כך מתנהגת אבל בהחלט נראית כמו אחת!

1.8T 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט קופה בהחלט תהיה בתקציב שלו, אם הוא יצליח למצוא בלי פגיעה בשלדה, ובהחלט אוטו עם אופי.

 

יונדאי קופה אוטו עם אופי- של ערס, פוזה בלבד.

 

ד"א- חשבת אולי על רכב כמו אימפרזה GT? ראש הדירקטוריון בהחלט לא תעשה שום בעיה, אחרי הכל היא נראת כמו כל אימפרזה אחרת בגדול חוץ מהכונס והג'אנט, ואימפרזה זה אחלה אוטו משפחתי :roll: , הוא יקר לאחזקה, אבל אני בטוח שתוכל למצוא במצב טוב אם תחפש מספיק, אני אישית ראיתי עוד כמה יד 1-2 שננהגות ע"י מבוגרים ובחורות (תאמינו או לא).

 

GTV- פרארי קטנה :wink:

 

הבנתי שאתה לא מת על קומפקטיות, אבל נסה לשקול (עונה על כל הקריטריונים, ואהובה במבט ראשון על היו"ר)- קליאו ספורט MK1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפרלוד. כנראה לא עונה על הדרישות שלי.

 

A-3 יקרה. הטורבו הכי זולה בקושי נכנסת לתקציב שלי במודל 99', במחיר של 156 2500 מאותה שנה.

יש בכלל הבדל התנהגותי בין הגולף וה A3 עם אותו מנוע 1.8T ?

 

אריק

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש סניק, למה לא לקחת רכב קטן בתור רכב שני? (בהנחה והבנתי אותך נכון) יש למכירה בלוח בפורום קליאו ספורט 01, יד 1 עם 47K ק"מ, היא נכנסת לך לתקציב.

 

אופציה נוספת, רגועה יותר, אבל בהחלט עם הגה מעולה - פוקוס 5 דלתות ידנית. אין ספק שהיא נופלת מהבימר והאלפא, אבל יו"ר הדירקטוריון שלך יאהב אותה הרבה יותר (הוצאות...)

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעומר,

פיאט קופה נושא כאוב מבחינתי.

לטעמי האוטו היפה ביותר שנמכר אי פעם באופן סדיר בארץ.

בשנה שעברה חיפשתי אחת שלמה ולא מצאתי. ה 16v משנת 96' היו רעות מראה או שבורות שאסי או שניהם.

98' הייתה אחת למכירה יד שנייה עם 40 ומשהו אלף ק"מ (!). צלצלתי ביום פרסום המודעה והאיש הודיע לי שהרכב נמכר. כמעט ביצעתי רצח והתאבדות דרך הטלפון.

 

אתמול נשמה טובה הודיע בפורום על קופה 98' למכירה. צלצלתי שלחתי מיילים והיום תפסתי את הגברת שהודיעה לי שהאוטו נמכר.

די נמאס לי להתחרות בבטלנים שכנראה לא עובדים ומבלים את חייהם בחיפוש מכוניות מדהימות וחטובות לבזבז עליהן את הכסף של אבא בשיפורים שיבואו לידי ביטוי בקו ישר בלבד ביום ששי בשתיים בלילה.

חוץ מזה הקופה לא עוברת את הדירקטוריון. הוצ. אחזקה וזמן מוסך גבוהים מדי ממה שהבנתי. הייתי מגניב אותה מתחת לאף של הדיר. ומתחנן על חיי אם רק הייתי מוצא אקזמפלר אחד טוב.

 

אריק

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא,

לצערי הפוקוס לא מספיק רפרזנטטיבית. כשהילד יהיה בן 17...

הקליאו נעלם מבחינתי. אני מכיר רק את ה RSI של אמצע שנות התשעים שפשוט לא השאירה לי מקום לראש בגלל המנגנון המפגר של החלון בגג. אבל בכל מקרה אני חושד שזה לא אוטו מתאים להסיע שני ילדים לגן בבוקר...

 

אוקי בוא נחדד את השאלה

328 שנת 97 נגד 156 שנת 99-00

דו קרב ראש בראש

 

מי יותר Fun?

מי מבלה פחות במוסך ?

מי יקרה פחות באחזקה (למעט דלק)?

למי מהן פחות רעש רוח מעל 140 קמ"ש ?

וכמה 328 לא אוטומטיות יש בכלל ?

 

אריק

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור תושב מדינת ישראל, ובתור אדם שעינו לא פסחה על שום מודעה של סדרה 3 (בדגש על E36) בשבועיים האחרונים וטלפונו לא פסח על כל מספר שבמודעתו לא צויין במפורש שהרכב אוטומטי, הסקתי את המסקנות הבאות.

 

1. רוב הסדרה 3 בכלל הן אוטומטיות.

2. ידניות יש מעטות ועד כה נתקלתי בעיקר ב318IS ו-316 ו320 אחת מיוחדת במינה שנמכרה לי מתחת ליד.

3. רוב הסדרה 3 וה 318 IS בפרט באות בעיקר עם כל מיני "שיפורים" חיוניים כמו גבות (מוסיפות בקושי 5 כ"ס, סתם בזבוז כסף), ג'נטים שהיו פעם על איזה אימפלה של כושי מהארלם (מקצץ 7 עשיריות שניה בזינוק ל100 ומוסיף עוד 4 וואט לרמקול במערכת) ועוד שלל סוגי הדבקות החל מסתם סטיקרים ועד לפגושים שלמים.

האמת שאם ההחלטה לקניית רכב הייתה אך ורק שלי אז הייתי הולך על 156 מנוע 2000 ידנית. אבל אצלי במשפחה יש עוד כמה פונקציות קצת יותר גדולות ממני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה להסיע 2 ילדים לגן עם קליאו ספורט. היא לא מתרסקת, היא מאובזרת למדי, ובתחום ההנאה מנהיגה, הדור הראשון (שעליו אנחנו מדברים) קיבל סופרלטיבים מפה ועד הודעה חדשה... 172HP, על רכב קטן ומתנהג, פשוט מעולה. הבימר והאלפא הם משהו שונה לגמרי, השאלה באמת מה אתה אוהב.

 

מבין שניהם, אני הייתי מנסה למצוא את הBMW, כאשר את שתיהן קשה מאוד למצוא, במיוחד בתקציב שלך.

 

האם בדקת את עלות הביטוחים לשניהם? אחרי שתבדוק, ותבדוק גם את הביטוח של הקליאו, אולי היא כן תעניין אותך. אם יש לך תקציב יפה לביטוח, תתחיל לחפש, לך על הראשונה שתמצא במצב ממש טוב. אם יש לך זמן, תמשיך לחפש עד שתמצע סדרה 3 ידנית עם מנוע 320 ומעלה, גם הIS תהיה בסדר אך פחות. פה ושם מסתובבות ידניות, אבל זה מאוד נדיר. לפני שנה בערך היתה למכירה 328 ידנית, 4 דלתות עם נתונים מרשימים מאוד, פה ושם יש מציאות, אבל הן נדירות מאוד.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן בין הבימר והאלפא ההתלבטות קשה (וגם אני הייתי מתלבט בדיוק בין השתיים האלו בדרישות שפירטת), אבל לדעתי הרבה יותר קשה למצוא בימר ידנית מאלפא ידנית בישראל, ולבימר יש מקדם פוזה של סרסורים.

 

אני גם משער שהביטוח לאלפא זול יותר משום גניבותה הפחותה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל איכשהו אני מקבל את הרושם שה 147 או 306S16 שלא לומר אסטרה GSi או גולף V5 הן פחות מלהיבות.

לדעתי 147 לא תיהיה פחות "מלהיבה" מ-156 או בימר. מה גם שהיא פחות נדירה משני האחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תהרגו אותי אבל אני הייתי הולך על קאפה טורבו משנתונים כמה שיותר גבוהים. נראה לי שזה בתקציב שלו. התנהגות נוחות ואבזור בטח לא חסרים לקאפה טורבו.

 

בהצלחה.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לי התקציב הזה הייתי ללא ספק מחכה לכלה שנקראת לשם פיאט קופה 5 ציל'!!!

סתם דוגמא, אתה יודע כמה עולה להחליף קלאץ' לפיאט קופה ???

3500 ש"ח לפני מע"מ. במחיר הזה אני עושה במנטה שלי על הדרך ראש מנוע, טיימינג, קלאץ ושיפוץ גל הינע ...

 

אם אתה זקוק לרכב משפחתי אז האלפא היא בחירה מצויינת, אם תסתפק בקומפקטית אז הקליאו יושבת עלייך בול (ומבחוץ היא לא שונה בהרבה מהקליאו הרגילות) ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

147 אופציה מצויינת. נהגתי בה בחו"ל מספר לא מבוטל של ק"מ , אמנם גרסת ה JTD אבל בכל זאת , מכונה מצויינת.

 

ממליץ מכל מקום.

רבים השניים מן האחד.. מה.. לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...