Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה פורטה 2014 EX - חוות דעת ואחזקה - מתעדכן


rev-Match
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הרכב ברשותנו כמעט שנה וגמענו איתו קצת מעל 5 אלף ק"מ.

עם הידיעה שהמשפחה מתרחבת התחלתי לחפש משפחתית גדולה.

התקציב לא היה ברור ונע בין 40 ל 80 אלף ש"ח , היות ואני סולד ממחירי הרכבים בארץ ולא מאמין ששום רכב שווה את כספו (זה לדיון אחר) משכתי יותר לכיוון ה40 שזה הסכום הגבוהה ביותר ששילמתי עבור רכב עד לשלב זה בחיי.

היו מחשבות על אוקטביה אבל לרכבים שמורים המחירים נעו סביב ה60+ וכולם מעל המחירון,

מה שהוריד אותי ממנה בצורה סופית זה שהבנתי שלא יהיה לי כוח וזמן להתעסק בדברים הקטנים שיש ברכבי הקונצרן (אני בעל פאביה ידנית , אומנם הרכב אמין אבל דורש תשומת לב בדברים שלא קיימים ביצרנים יפניים/קוראניים) מבלי להזכיר את סיכוני ה- DSG .

באחת מהנסיעות חזרה הביתה נתקלתי בפורטה שמשכה את עיני (לא שזה רכב נדיר אבל משום מה הוא לא היה על הכוונת שלי אף פעם) והתחלתי לבדוק עליה, על הנייר עונה על הצרכים, בדקתי קצת יותר לעומק רכב במרחק קצר מהבית והוחלט שזה הרכב.

 

החיפושים נמשכו ארבע חודשים עד שנמצא האקזמפלר הנכון בצבע שרצינו וברמת אבזור EX הגבוהה יותר וכוללת  

תאורת יום, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים.

הרכב נרכש תמורת 41 אלף שח, יד 00 , 68,000 ק"מ, מטופלת במורשה , דוח סליקה נקי.

image.thumb.jpeg.cc0574966b57ace46ffb568234f12772.jpeg

 

 

 

image.thumb.jpeg.82538eb0f83c0419fe9ae12d3ffafccd.jpeg

  המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים אם כי מושב הנוסע מרגיש נמוך , מושב הנהג מתכוונן לגובה ולכן לגביו אין תלונות.

יש מספיק תאי אחסון, בדלתות ניתן להכניס בקבוק 1.5 ליטר, תא האחסון בין המושבים גדול מאוד וניתן לאחסן שם כמה חבילות טישו בלי שום בעיה.

ישנם שני מחזיקי כוסות ותא אחסון בקונסולה המרכזית, בתוכו ניתן גם למצוא  שקעי 12V חיבור USB ו AUX.

 image.thumb.jpeg.c373c8c0b8db4346e7c238a42d8f8fb9.jpeg

 

 image.thumb.jpeg.49bf61eb9a7fd248fba4d46f90353b4e.jpeg

מאחור,שני כסאות ילדים בגודל מלא נכנסים בקלות (יש isofix) גם אני וגם אשתי מצליחים להידחק בין המושבים כשצריך.

במידה ואין מושבים, יש משענת יד שניתן להוריד הכוללת גם היא שני מחזיקי כוסות.

 image.thumb.jpeg.c71ffce6e29a1b1eda1a2ac0bdec2691.jpeg

 הבגאז' גדול ומכיל בגבורה שני טיולונים, אופני איזון עם קסדה , עגלת חוף ים,עוד עגלת סופר קטנה (כמו של הזקנים) וסיר גמילה בגודל מלא.

 image.thumb.jpeg.2b13df5b648fab83dee21dfab2f4e868.jpeg

היתה חסרה לי האפשרות לפתיחה של הבגאז' מבחוץ , חיפוש קצר בפורום רוסי (ברוסיה הרכב נמכר תחת השם cerato) העלה שניתן להוסיף זאת בקלות, נרכש כפתור מקורי והותקן ברכב (למי שמעוניין בפירוט - בפרטי, בהמשך אעלה פוסט נפרד בטכני).

 image.thumb.jpeg.4d11eee17976465464c3091ab096cb0b.jpeg

  

הרכב יועד לשוק האמריקאי וכתוצאה מכך כויל לצד הרך מה שמאוד מורגש בפניות ובמעבר על שיבושים.

לתקוף פניות עם הרכב הזה לא כיף גדול, תת ההיגוי מגיע די מהר והודות להגה החשמלי והקליל התחושה לא משדרת בטחון.

לדעתי בידוד הרעשים ברכב לא פחות ממצויין (ביחס למחיר כן?) הנסיעה מאוד שקטה וניתן לנהל שיחה בלי להתאמץ בכל מהירות חוקית. רעשי הרוח, בעיקר מהמראות מתחילים להיות מורגשים  ב120 קמ"ש וצפונה.

איכות ההרכבה גם היא טובה וכוללת פנלים רכים בחלקם.

בגזרת האבזור, בקרת אקלים , בקרת שיוט בסיסית, מערכת מולטימדיה (בסיסית) עם מסך שהלבין לאורך השנים ובזוויות שמש מסויימות לא רואים בו הרבה, מצלמת רוורס , דיבורית.

לרעה יכול לציין את החוסר בכפתורי ה mode הנפרדים  (פנים, רגליים, שמשה וכו') של מערכת המיזוג.

המעבר נעשה על ידי לחיצה חוזרת על כפתור הmode מה שדורש תשומת לב נוספת בזמן נהיגה.

 image.thumb.png.0131eb270813aa113768bbef7f920299.png

מנוע גיר צריכת דלק,

1.6 משודך לגיר פלנטרי בעל שישה הילוכים. 130 כ"ס (מרגיש חלש יותר) ו 16 קג"מ ב4850 סל"ד.

אין הרבה מה להגיד, משפחתומטית קלאסית , ההילוכים עוברים חלק אם כי בגלישה לרמזור אדום בירידה משני לראשון מורגשת "מכה" חיפוש בפורום העלה שיש עדכון תוכנה לגיר הפותר את הסוגיה הזו.

שיוט ב100 נעשה באזור ה2500 סל"ד (ב120 ב2900 סל"ד) מה שתורם לצריכת דלק בנסיעות ארוכות.

צריכת הדלק שלי עומדת תמיד על 1 ל 10 מדוד במשאבה , אשתי עובדת מהבית ובסהכ מפזרת ואוספת את הילדים במסגרות הבוקר והצהריים ביישוב. בטיולים של כמה מאות ק"מ בסה"כ, אצלנו מתקבלת צריכה של 1 ל 14.

 10.thumb.jpg.51d798804366aba3a6631d15d417d0d6.jpg

 

 

לסיכום,

משפחתית טובה, עונה על כל צרכי המשפחה ונותנת ראש שקט בגזרת האחזקה, בהיסטוריית הטיפולים אין שום דבר חריג (הוחלף סליל כרית אוויר, בעיה ידועה ברכב הזה ובמקביל שלו יונדאי i35 אלנטרה).

הרכב לא שווק באירופה ומפה נובע החסרון הכי גדול שלו, הוא לא נבחן במבחני ריסוק של האיחוד.

במבחני הריסוק האמריקאים IIHS הציון במבחן ה small overlap הוא POOR , בכל שאר סוגי הריסוק התקבל ציון GOOD .

הפרט הזה התפספס לי במהלך החיפושים אבל אני חי עם זה בשלום כרגע, פרט שלא אפספס ברכב הבא.

עלויות השנה הסתכמו בביטוחים ודלק היות והרכב נרכש לאחר טיפול וטסט.

עדכונים בהמשך...

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match
  • אהבתי 6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב, אנחנו עם קיה פורטה שלישית, משמשת כרכב שני, 0 תקלות, מושלמת למשפחה תא מטען גדול, מושב אחורי מרווח ולנו גם היה מאוד חשוב פתח אוורור לנוסעים מאחור. 

 

לגבי המכה בהורדת הילוך, זה הדבר הראשון שטיפלתי בו בכל אחת מהפורטה שהיו לי, קפוץ למוסך מורשה קיה ותבקש שיעשו עדכון לגיר מניסיון לא כל מוסך מורשה יבין מה אתה רוצה. 

 

צריכת הדלק אצלנו נמדדת כל תידלוק הממוצע נע בין 1/12.5 ל1/13 שזה ממש יפה. 

 

אגב, רכשת את הרכב רגע לפני שמחירים טסו למעלה, את הפורטה 2013 הקודמת מכרנו ב8,000 שח מעל המחירון תוך יומיים!

 

תמונה של המחליפה רגע לפני שנפרדנו מהשחורה.

פורטה.jpg

עריכה אחרונה על ידי daniel204
  • רעיון טוב! 1

היום: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני)/ קיה פורטה 16'

הקודם: מגאן אסטייט 17' (ליסינג) / קיה פורטה 13'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לנו אחת במשפחה, רכב מצויין ומרווח מאוד, לטעמי מסוג העיצובים שלא מזדקנים והרכב נראה טוב גם עשור אחרי שיצא לשוק, נמכרה בזמנו במחירון יום לאחר הפרסום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של אוטו תהנה ממנו. לדעתי חלק מהאשמה בעצלות או בתחושת החולשה היא בגיר.

הייתה לי קיה סיד 2013 המנוע כמעט זהה עם הבדלים קטנים רק שם הגיר הוא דו מצמדי DCT יבש.

אמנם לא מהיר כמו DSG אבל לא ממש הרגשתי עצלות או מחסור בכח בנהיגה זריזה.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 Peugeot 3008 1.6T 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TZR84 כתב:

יופי של אוטו תהנה ממנו. לדעתי חלק מהאשמה בעצלות או בתחושת החולשה היא בגיר.

הייתה לי קיה סיד 2013 המנוע כמעט זהה עם הבדלים קטנים רק שם הגיר הוא דו מצמדי DCT יבש.

אמנם לא מהיר כמו DSG אבל לא ממש הרגשתי עצלות או מחסור בכח בנהיגה זריזה.

מסכים, הגיר ממהר להעלות הילוכים.

הוא מוריד כשצריך אבל הגיר הזה כויל לנוחות, הוא מאוד נעים לפעולה וכמעט ולא מרגישים אותו.

בצד השני של הסקלה הגיר של מאזדה בגישת ה zoom zoom שמוריד הילוכים גם כשלא הייתה כוונה כזאת מצד הנהג.

לפני 13 שעות, daniel204 כתב:

אגב, רכשת את הרכב רגע לפני שמחירים טסו למעלה, את הפורטה 2013 הקודמת מכרנו ב8,000 שח מעל המחירון תוך יומיים!

כבר אז היו אנשים שביקשו 5 מעל המחירון ליוצאות ליסינג, היה לי מזל לפגוש אנשים הוגנים שהסתפקו במחירון.\

לפני 12 שעות, dorondoron כתב:

 נמכרה בזמנו במחירון יום לאחר הפרסום.

בגלל זה תהליך החיפושים והרכישה ארך ארבעה חודשים.

השוק של הרכב הזה חם ופספתי כמה רכבים בגלל קונים זריזים ממני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, rev-Match כתב:

כבר אז היו אנשים שביקשו 5 מעל המחירון ליוצאות ליסינג, היה לי מזל לפגוש אנשים הוגנים שהסתפקו במחירון.\

לא יודע אם הוגנים זו ההגדרה הנכונה, השוק מתנהל כמו ששוק צריך להתנהל היצע מול ביקוש. 

אני שילמתי מעל המחירון ומכרתי מעל המחירון, אם מצאת "פראייר" הרווחת.

היום: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני)/ קיה פורטה 16'

הקודם: מגאן אסטייט 17' (ליסינג) / קיה פורטה 13'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כזו מודל 2013, מהשכרה, עם 204000 ק"מ.

היתה הרכב הראשי שלנו כמה שנים טובות. רכב נוח ואמין מאוד.

עכשיו היא כמעט שלא זזה, עשתה 1K ק"מ בשנה האחרונה. התלבטתי אם למכור והחלטתי להשאיר לטובת הילדים שאוטוטו מוציאים רשיון.

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • רעיון טוב! 1

  

לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

תשמע אני מסכים עם כל מילה ומילה שכתבת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים כמה הדברים הקטנים יכולים להיות משמעותיים בנסיעה יומיומית. נגיד תאי אחסון. הבעיה הכי גדולה שלי בכניסה לרכב שכור קטן זה שאין לי מקום לשים בקבוק בדלת ולזרוק טלפון בתא באמצע. לא רואה איך הרכב הבא שלי יהיה בלי כזה. נגיד משענת ליד סופר קריטית למרות שאני על ידני בכלל. 

זה דברים קטנים שקשה להעריך בנסיעה בודדת ושוכחים מהם למען האמת. 

אני מסכים שהמנוע בהחלט עצל אבל הנאה מנהיגה זו לא המטרה של הרכב הזה. מה שכן המטרה שלו הוא להיות משפחתית מוצלחת, מאוד אמינה ומאוד זולה ובזה הוא מצליח מצוין, על אף צריכת הדלק הלא מרשימה (ביחס להייום לא ל-2014) ועל אף בידוד הרעשים שלדעתי בכביש מהיר קצת מבאס. 

חוץ מזה משפחתית מעולה הייתה לי לחודש כזו מאוד נהניתי ממנה. (לא בנהיגה,. בזה שהעבירה לי דירה כאילו מדובר בדוקאטו). מאוד מרווחת. נוחה בסך הכל. המושבים אחלה ולא קרש גיהוץ כיאה לרכבים קוריאניים. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כזו 2015 כמה שנים. עושה את העבודה שלה בהצטיינות (להגיע לאן שצריך ולא להתקתקל).

הכפתור של החימום אצלי שונה, יש חוגת מצבים.

המצלמה האחורית נרטבה בחורף האחרון ולא הצלחתי לסדר, חליפית באליאקספרס עובדת מצויין.

תשלח את העניין עם פתיחת הבגאז, מעניין.

 

 

 

image.thumb.jpeg.994e54bb9923e492d5f176e4d1849360.jpeg

image.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלך זה רמת גימור LX לעומת פותח השרשור שמחזיק EX הגבוהה יותר. 

ההבדלים מסתכמים בגאנטים מגנזיום מידה 16 לעומת 15 ובקרת אקלים מפוצלת מול מזגן מכאני. 

 

היום: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני)/ קיה פורטה 16'

הקודם: מגאן אסטייט 17' (ליסינג) / קיה פורטה 13'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.5.2022 בשעה 14:56, daniel204 כתב:

לא יודע אם הוגנים זו ההגדרה הנכונה, השוק מתנהל כמו ששוק צריך להתנהל היצע מול ביקוש. 

אני שילמתי מעל המחירון ומכרתי מעל המחירון, אם מצאת "פראייר" הרווחת.

מסכים שאולי זאת לא ההגדרה הנכונה היום, בזמנו לפני שנה אנשים שביקשו 5-8 מעל מחירון לרכב נפוץ היו הזויים לראיה הדיון שהתפתח פה בפורום.

 

היום ההסתכלות על הנושא שונה.

 

 

שני דברים שהוספתי לאורך השנה והציקו לי, 

 

תאורת תא מטען, התאורה המקורית - נורה בודדת במרכז , עבור תא מטען ריק בסדר, כאשר מנסים למצוא משהו והתא מטען מלא לא עוזרת בכלום. הוזמן סטריפ לדים , הודבק על המתכת החשופה וחובר דרך החרית ב"עדשה" המקורית ללא שינויים כלל.

image.thumb.jpeg.c9aecc8d2557a64fab87859ced792dc9.jpeg

 

image.thumb.jpeg.13c3c2a4fc66eac62385c6efb20f6cb1.jpeg

כפי שנכתב קודם,  @baer

כפתור חיצוני לפתיחת תא מטען.

מקט בתמונה, והזמן מאלי אקספרס בעלות 25$ כולל משלוח.

 

1524571828_WhatsAppImage2022-05-20at8_57_51PM.thumb.jpeg.5fcb28b61fe7e49a31c39d9cea0fbb35.jpeg

הכפתור מגיע עם 2 חוטים, אחד מאריקים לגוף (אני חיברתי לאחד מהברגים שמחברים את מנעול תא המטען למכסה) ואת השני מושכים לאורך הדופן השמאלית (כייוון נסיעה) של הרכב לאזור תיבת הפיוזים הנמצאת באיזור הרגליים של הנהג, בפתיחת המכסה נראה מחבר, מיקום המחבר ומיקום הפין בתמונות  הבאות.

 

191181730_WhatsAppImage2022-05-20at8_59_57PM.thumb.jpeg.a9ec7387b80abdc996dc380defbbe1ed.jpeg

 

1667701650_WhatsAppImage2022-05-20at8_57_52PM.thumb.jpeg.1a91224ab403c7cec47ef58c35ef71cc.jpeg

 

1675645589_WhatsAppImage2022-05-20at9_00_38PM.thumb.jpeg.642a6474d97d97ae274935ee1956c5b4.jpeg

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match
  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהנה, אחלה רכב ותמורה מעולה למחיר.

אנקדוטה בקשר ללחצן תא מטען - 2GXXX זה סיומת של הקיה שלי (מג'נטיס). למעשה, דלת תא המטען אצלי מגיעה ב2 גרסאות - עבור 2.7 V6 דלת עם מתג, ועבור שאר הגרסאות, דלת תא המטען 'מגולחת' ואין לה חריץ ללחצן, כך שהפתיחה רק מהשלט או מהמתג בדלת.

למעשה, הלחצן שרכשתם שייך לרכב שלי, תנו לו את הכבוד הראוי 😄 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזאת גם טורבו דיזל בשנתונים 17-18 לדעתי.

בזמנו חיפשתי כזאת ולקחתי לנסיעת מבחן, עולם אחר מהבנזין מבחינת סחיבה והאצה. מבחינת צריכת דלק לא הצליח להם כל כך, פחות או יותר אכלה כמו הבנזין. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, EliC25 כתב:

תהנה, אחלה רכב ותמורה מעולה למחיר.

אנקדוטה בקשר ללחצן תא מטען - 2GXXX זה סיומת של הקיה שלי (מג'נטיס). למעשה, דלת תא המטען אצלי מגיעה ב2 גרסאות - עבור 2.7 V6 דלת עם מתג, ועבור שאר הגרסאות, דלת תא המטען 'מגולחת' ואין לה חריץ ללחצן, כך שהפתיחה רק מהשלט או מהמתג בדלת.

למעשה, הלחצן שרכשתם שייך לרכב שלי, תנו לו את הכבוד הראוי 😄 

ככה זה בחיים, קודם מפנקים את הסדרות הבכירות ואחר כך זה מגיע גם לעם. 

 

בדומה לABS שהופיע קודם ברכבי יוקרה. 

 

רק שפה זה כפתור תא מטען אבל מה אני מבין בתרבות הקוראנית. 😁

לפני 5 דקות, baer כתב:

תודה הוזמן!

אתה צריך גם חוט חשמל באורך 5 מטר +/-תוכל למצוא כזה אצל מתקין מערכות שיחתוך לך מהגליל שלו בעלות סמלית. 

במקרה שלי עשרה שקלים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...