Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1553 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

יש לי התלבטות בין רכב בנזין משומש שאפשר להגיד שספג את ירידת הערך הגדולה שלו, והוא בערך בטווח הכי נכון שאני יכול לחשוב עליו - לא ישן מדי ולא מהניילון,

לבין רכב חשמלי חדש מהניילון, שבגלל שהעלויות אחזקה שלו ואי-צריכת דלק, יכול להיות שעדיף יותר?

החישובים שעשיתי למיטב הבנתי, ואני מבין ממש מעט, לכן אני צריך את עזרת המומחים:

 

רכב בנזין משומש:

בשווי 60 אלף, לדוגמא ב-60 תשלומים, אשלם 1000 לחודש.

דלק: רכב ממוצע שעושה 15,000 קילומטר בשנה, עם שווי הדלק היום יעלה לי כ-750 שקל בחודש.

על עלויות הביטוחים והאחזקה אין לי מושג כמה לחשב, אך מתאר לעצמי שזה עוד כ-500 בחודש בממוצע שנתי.

סה"כ כ-2200-2500 שקל בחודש.

 

רכב חשמלי חדש (לדוגמא ג'ילי שהוא הזול ביותר מבין החשמליות שראיתי):

ממה שראיתי באתר שלהם יעלה כ-2400 שקל בחודש.

החשמל הוא כ-100 שקלים בחודש ממה שהבנתי (לפי כ-15000 קילומטרים בשנה).

טיפולים ואחזקה ממה שהבנתי זה סכום זעום, אך גם פה אין לי מושג כמה בערך.

 

בסופו של דבר, ההבדל במחיר החודשי בין הרכבים יהיה מאוד מזערי מהחישוב שלי, רק ששווי הרכב החשמלי הוא פי 2 מהמשומש, כנראה עם ביצועים הרבה יותר גבוהים וכמובן הוא חדש מהניילון, ולכן נראה לי כדאי יותר,

אך אני בטוח שאני מחסיר הרבה פרטים, כמו ירידת הערך של כל רכב, עלויות הביטוח והאחזקה של הרכב החשמלי שאין לי מושג על גובהו, ועוד מלא פרטים שלא חשבתי עליהם אפילו, ולכן אשמח לעזרתכם!

 

תודה רבה!

פורסם (נערך)

מה עם ריבית על ההלואה וירידת ערך של רכב חדש ויקר יותר?, יש רכבם שטווח הטיפול שלהם בדיוק כמו בנזין, לא יודע אם בשביל 750 ש"ח דלק בחודש הייתי מתחייב על הלואה וקונה רכב חשמלי.

רכב זאת לא השקעה ולא הייתי לוקח הלואה לקניית רכב.

גילוי נאות, אני הזמנתי רכב חשמלי אבל הנסוע שלי כ-40K ועלות דלק כ 2800 ש"ח לחודש.

 

עריכה אחרונה על ידי guccii800
  • אהבתי 2
פורסם (נערך)

על הלוואה של 60,000 ב60 תשלומים לא משלמים 1000 לחודש.

יותר קרוב ל1200 לחודש.

יש ריבית.

 

כרכב ראשון בשלב הזה הייתי ממליץ על רכב בנזין.

גם כי זה יהיה יותר כלכלי (לא משנה איך תחשב את זה, ייקח לך עשור לאזן את העלות של רכב משומש בחשמלי חדש כדי שיהיה שווה לנסוע על חשמלי).

 

אני לגמרי בעד חשמלי, וסביר להניח שהרכב הבא שלי יהיה חשמלי אבל אין הצדקה כלכלית לזה, במיוחד כשזה רכב ראשון ורוב הסיכויים שיהיו מכות חניה וכל מני בעיות שיהיה הרבה יותר יקר לתקן ברכב חדש (חשמלי או בנזין).

 

עוד 5 שנים הייתי ממליץ על חשמלי כי הם כבר יתפסו חלק נכבד מצי הרכב, אבל כיום עדיין לא.

 

עריכה:

גם לא הייתי לוקח לעולם קניית רכב ב60 תשלומים, במיוחד לא אחד משומש.

רוב הסיכויים שהרכב ימות לפני שתסיים את ההלוואה, או שהעלויות של התיקונים שלו לא יצדיקו כבר להשאיר אותו, ואז בשביל להחליף אותו צריך שוב לקחת הלוואה, וזה רק יגרור אותך לקשיים כלכליים מיותרים.

עדיף לסיים את זה כמה שיותר מהר.

 

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
  • אהבתי 3
פורסם

זה לא ממש משנה מהו ממוצע הנסועה השנתי בישראל אלא מה תהיה הנסועה שלך. 15K זה לא מעט, בטח בימינו כשחלקנו לא נוסעים באופן קבוע למשרד.

עלות הדלק לא תלויה רק בנסועה שלך אלא גם ברכב. העלות עבור רכב שעושה 11 ק"מ לליטר לא תהיה זהה לאחד שעושה 16 ק"מ לליטר - וקיומו של הפרש כזה הוא לא מפורך.

 

ההבדל הוא "מזערי" בגלל יפוי שלך של החישוב. ברכב החשמלי אתה בטוח מתחיל מתשלום של 2400 שקלים בחודש. ברכב המשומש אתה אולי תעלה לשם, עם חישוב יחסית פסימי.

ואכן, לא התחשבת באובדן הערך על הרכב, רכיב בעל משמעות אדירה. זה חלק משמעותי מאוד מהחישוב, אולי אפילו זה בעל החשיבות הרבה ביותר.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

לי נורא היה מוזר ה60k לרכב ראשון, בעייני זה סכום ענק לרכב ראשון.

לדעתי עבור רכב ראשון לא הייתי משלם יותר מ30k,

גילוי נאות עלי את הרכב השני שלי קניתי בסכום שנמוך משני משכורות נטו- וזו לדעתי הדרך החכמה יותר לנהוג במיוחד עם רכב ראשון והעבודה שאתה נהג חדש/צעיר או שניהם

 

*הלאווה לרכישת רכב היא טעות גדולה בעיני, ויש לה מקום רק אם יש לך את הסכום נזיל באותו הרגע, אך הלוואה זולה יותר מאשר לשים את הסכום.

**ברור לי שלא מתפקידי לחנך אנשים לחיות נכון פיננסית, כל אחד ובחירתו.

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • אהבתי 4

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני 18 דקות, guccii800 כתב:

מה עם ריבית על ההלואה וירידת ערך של רכב חדש ויקר יותר?, יש רכבם שטווח הטיפול שלהם בדיוק כמו בנזין, לא יודע אם בשביל 750 ש"ח דלק בחודש הייתי מתחייב על הלואה וקונה רכב חשמלי.

רכב זאת לא השקעה ולא הייתי לוקח הלואה לקניית רכב.

גילוי נאות, אני הזמנתי רכב חשמלי אבל הנסוע שלי כ-40K ועלות דלק כ 2800 ש"ח לחודש.

 

לכן אמרתי, החסרתי מלא פרטים כי אין לי מושג בהם :)

אני לא מסתכל על זה כשהשקעה, אני פשוט מנסה להבין אם באמת התשלום החודשי בין 2 הרכבים יהיה דומה.

לפני 5 דקות, ik3 כתב:

לי נורא היה מוזר ה60k לרכב ראשון, בעייני זה סכום ענק לרכב ראשון.

לדעתי עבור רכב ראשון לא הייתי משלם יותר מ30k,

גילוי נאות עלי את הרכב השני שלי קניתי בסכום שנמוך משני משכורות נטו- וזו לדעתי הדרך החכמה יותר לנהוג במיוחד עם רכב ראשון והעבודה שאתה נהג חדש/צעיר או שניהם

אני מבין די מעט, וממה שהבנתי ואולי אני טועה רכב במחיר נמוך יותר בסוף יעלה לי בעוד צריכת דלק, במחיר הביטוח ובטיפולים.

כך שהמחיר הסופי שאפסיד על שניהם יהיה דומה.

אשמח להארה בנושא.

לפני 12 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

על הלוואה של 60,000 ב60 תשלומים לא משלמים 1000 לחודש.

יותר קרוב ל1200 לחודש.

יש ריבית.

 

כרכב ראשון בשלב הזה הייתי ממליץ על רכב בנזין.

גם כי זה יהיה יותר כלכלי (לא משנה איך תחשב את זה, ייקח לך עשור לאזן את העלות של רכב משומש בחשמלי חדש כדי שיהיה שווה לנסוע על חשמלי).

 

אני לגמרי בעד חשמלי, וסביר להניח שהרכב הבא שלי יהיה חשמלי אבל אין הצדקה כלכלית לזה, במיוחד כשזה רכב ראשון ורוב הסיכויים שיהיו מכות חניה וכל מני בעיות שיהיה הרבה יותר יקר לתקן ברכב חדש (חשמלי או בנזין).

 

עוד 5 שנים הייתי ממליץ על חשמלי כי הם כבר יתפסו חלק נכבד מצי הרכב, אבל כיום עדיין לא.

 

עריכה:

גם לא הייתי לוקח לעולם קניית רכב ב60 תשלומים, במיוחד לא אחד משומש.

רוב הסיכויים שהרכב ימות לפני שתסיים את ההלוואה, או שהעלויות של התיקונים שלו לא יצדיקו כבר להשאיר אותו, ואז בשביל להחליף אותו צריך שוב לקחת הלוואה, וזה רק יגרור אותך לקשיים כלכליים מיותרים.

עדיף לסיים את זה כמה שיותר מהר.

 

רכב בשווי 60 אלף לא יחזיק 5 שנים?

 

בסופו של דבר חשוב לי רכב שייקח אותי מנקודה לנקודה, ושיהיה כמה שיותר חסכוני.

אני לא מחפש רכב מהניילון מטעמי יוקרה..

מספיק לי רכב אמין, חסכוני ועם חווית נהיגה טובה.

מה היית ממליץ?

לפני 16 דקות, Ido.G כתב:

זה לא ממש משנה מהו ממוצע הנסועה השנתי בישראל אלא מה תהיה הנסועה שלך. 15K זה לא מעט, בטח בימינו כשחלקנו לא נוסעים באופן קבוע למשרד.

עלות הדלק לא תלויה רק בנסועה שלך אלא גם ברכב. העלות עבור רכב שעושה 11 ק"מ לליטר לא תהיה זהה לאחד שעושה 16 ק"מ לליטר - וקיומו של הפרש כזה הוא לא מפורך.

 

ההבדל הוא "מזערי" בגלל יפוי שלך של החישוב. ברכב החשמלי אתה בטוח מתחיל מתשלום של 2400 שקלים בחודש. ברכב המשומש אתה אולי תעלה לשם, עם חישוב יחסית פסימי.

ואכן, לא התחשבת באובדן הערך על הרכב, רכיב בעל משמעות אדירה. זה חלק משמעותי מאוד מהחישוב, אולי אפילו זה בעל החשיבות הרבה ביותר.

 

 

אז אתה אומר שבסופו של דבר הרכב החשמלי עדיין יעלה לי הרבה יותר?

בנוגע לטיפולים ואובדן ערך אין לי מושג ולכן שאלתי פה.

פורסם (נערך)

הרכב יכול להחזיק 5 שנים.

לי יש רכב ששווה 10,000 והוא יחזיק גם עוד 10 שנים אם אני רוצה, אבל תאמין לי שאתה לא רוצה רכב שלפני 5 שנים קנית ב60,000.

זה הכל פונקציה של עם מה אתה מוכן לחיות.

יש אנשים שלא מוכנים שהצבע ייראה במצב רע, ויש אחרים שהרכב שלהם הוא מזבלה.

הבלאי ברכב בן 8-10 הוא לא קטן, בין אם זה ויזואלית או מכאנית.

 

אי אפשר להגיד בוודאות כמה כסף זה יעלה בסופו של דבר, אבל בוודאות שהחשמלי יעלה יותר, והעלות של הפתרון (החלפת הרכב) תהיה בכל מקרה גבוהה מאוד.
עדיף לקנות רכב בפחות מהתקציב שנתת לעצמך, להשאיר סכום בצד לתיקונים ובלת"מים, וכשיהיה לך יותר כסף זמין ויותר ניסיון בנהיגה, לקנות רכב חדש יותר.

 

מספיק לך שהגיר יילך לך ברכב שיש לך הלוואה של גדולה עליו, כדי שתהיה בהפסדים אדירים וגם לא תוכל להיפטר ממנו בלי לתקן את התקלה.

רכב זה מוצר מתכלה, וצריך להיות מוכנים לזה שהוא ימצוץ לך את כל הדם אם הוא יכול.

 

 

בנוסף אתה שוכח את נושא הביטוח.

אם אין לך וותק של כמה שנים מול חברת ביטוח, התשלום לביטוח יהיה פרופורציונלי לשווי של הרכב.

תאמין לי שעדיף לך רכב כמה שיותר זול, בסיסי ומשעמם כדי שהביטוח לא יגבה ממך פרמיה שתעלה לך יותר מהדלק.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

הרכב יכול להחזיק 5 שנים.

לי יש רכב ששווה 10,000 והוא יחזיק גם עוד 10 שנים אם אני רוצה, אבל תאמין לי שאתה לא רוצה רכב שלפני 5 שנים קנית ב60,000.

זה הכל פונקציה של עם מה אתה מוכן לחיות.

יש אנשים שלא מוכנים שהצבע ייראה במצב רע, ויש אחרים שהרכב שלהם הוא מזבלה.

הבלאי ברכב בן 8-10 הוא לא קטן, בין אם זה ויזואלית או מכאנית.

 

אי אפשר להגיד בוודאות כמה כסף זה יעלה בסופו של דבר, אבל בוודאות שהחשמלי יעלה יותר, והעלות של הפתרון (החלפת הרכב) תהיה בכל מקרה גבוהה מאוד.
עדיף לקנות רכב בפחות מהתקציב שנתת לעצמך, להשאיר סכום בצד לתיקונים ובלת"מים, וכשיהיה לך יותר כסף זמין ויותר ניסיון בנהיגה, לקנות רכב חדש יותר.

 

מספיק לך שהגיר יילך לך ברכב שיש לך הלוואה של גדולה עליו, כדי שתהיה בהפסדים אדירים וגם לא תוכל להיפטר ממנו בלי לתקן את התקלה.

רכב זה מוצר מתכלה, וצריך להיות מוכנים לזה שהוא ימצוץ לך את כל הדם אם הוא יכול.

 

 

בנוסף אתה שוכח את נושא הביטוח.

אם אין לך וותק של כמה שנים מול חברת ביטוח, התשלום לביטוח יהיה פרופורציונלי לשווי של הרכב.

תאמין לי שעדיף לך רכב כמה שיותר זול, בסיסי ומשעמם כדי שהביטוח לא יגבה ממך פרמיה שתעלה לך יותר מהדלק.

טעות שלי, אמרתי רכב ראשון וזה מצטייר שאני נהג חדש.

אני עם 8 שנים רישיון, פשוט עד עכשיו הסתדרתי עם הרכב המשפחתי.

 

עכשיו בהנחה ויש לי תקציב לא מוגבל, אבל עדיין רוצה רכב איכותי אמין ומהנה לנהיגה, ושיקרע לי תארנק כמה שפחות, על איזה תקציב היית ממליץ?

 

תמיד שמעתי שממליצים על רכב בן 3-5 שנים כי הוא עדיין יחסית חדש ובמצב מעולה, אבל כבר ספג את הירידת ערך הגדולה ביותר.

לכן חשבתי על תקציב באיזור ה-60.

 

תודה על העזרה!

 

עריכה: אני לא מחפש רכב שיוציא עיניים או משהו בסגנון, לא מפריע לי רכב יחסית ישן, אני פשוט חושב על הקטע של ההשקעה בטיפולים, ביטוח ודלק ברכב ישן יותר...

עריכה אחרונה על ידי shai2022
פורסם

60,000 זה תקציב נדיב.

אפשר להשיג רכב טוב בן 5.

השאלה היא האם זה נכון לך לקחת הלוואה ל5 שנים, כשאתה לא יודע אילו הפתעות יהיו לך עם הרכב.

 

לדוגמה, אני קניתי רכב משומש במצב טוב ותוך שבוע הכנסתי בו כמעט 10,000, בין החלפת צמיגים, תיקונים קוסמטיים קטנים, טיפול ויישור קו ואז ממיר קטליטי שהחליט למות, ולא גילו את זה בבדיקה.

ידעתי שזה יכול לקרות אז היה לי את הכסף בצד למקרה כזה.

אם אתה לוקח הלוואה על סכום לא מבוטל כזה ואז צצות הפתעות כאלו, זה יכול לכאוב ממש.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

לדעתי עדיף להסתפק ברכב בתקציב יותר צנוע. אפשר לקנות מכונית סבירה מאוד גם באיזור ה 30K. תחסוך בינתיים לרכב הבא.  עדיף לקנות משהו מכסף שיש לך ולא מכסף שאין לך. כשאתה קונה משהו מכסף שאין לך אתה מטיל על עצמך עלויות מימון וסיכון (גם סיכון אפשר לתמחר בכסף).

 

אבל זו גישה לחיים. לא משהו שאפשר "להוכיח" שעדיף. כל אחד ומה שמתאים לו.

 

נ"ב

לדעתי זה גם תלוי איפה אתה מתגורר, אגב. אני מתגורר בגבעתיים. לא הייתי קונה רכב יקר \ במצב טוב מדי בשביל האיזור. דופקים פה רכבים על ימין ועל שמאל ברחוב.

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, shai2022 כתב:

אז אתה אומר שבסופו של דבר הרכב החשמלי עדיין יעלה לי הרבה יותר?

בנוגע לטיפולים ואובדן ערך אין לי מושג ולכן שאלתי פה

רכב החשמלי לא יעלה הרבה יותר, אבל הוא כן יעלה יותר. ואם מדובר בהלוואה, רמת הסיכון שלך בקניית רכב ב 140 אלף שח פשוט הרבה יותר גדולה אם משהו משתבש. רכב חשמלי יכול להיות תחליף לרכב משומש ב 100 אלף גיב אור טייק וגם זה אם יש רזרבות ולא מעמיד אותך על הקצה. זה לא נראה לי המצב.

  • אהבתי 1
פורסם

מה עם אופציה של היברידי יד שניה?

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

פורסם
לפני 10 דקות, איש שמח כתב:

מה עם אופציה של היברידי יד שניה?

אשמח אם תוכל לפרט על רכב כזה.

הוא יחסוך לי עלויות דלק משמעותית?

מה בנוגע לירידת ערך, טיפולים וכד'?

ממה שראיתי היברידים עד 60 אלף בקושי קיים, אני טועה?

 

תודה!

לפני 3 שעות, Ido.G כתב:

לדעתי עדיף להסתפק ברכב בתקציב יותר צנוע. אפשר לקנות מכונית סבירה מאוד גם באיזור ה 30K. תחסוך בינתיים לרכב הבא.  עדיף לקנות משהו מכסף שיש לך ולא מכסף שאין לך. כשאתה קונה משהו מכסף שאין לך אתה מטיל על עצמך עלויות מימון וסיכון (גם סיכון אפשר לתמחר בכסף).

 

אבל זו גישה לחיים. לא משהו שאפשר "להוכיח" שעדיף. כל אחד ומה שמתאים לו.

 

נ"ב

לדעתי זה גם תלוי איפה אתה מתגורר, אגב. אני מתגורר בגבעתיים. לא הייתי קונה רכב יקר \ במצב טוב מדי בשביל האיזור. דופקים פה רכבים על ימין ועל שמאל ברחוב.

רכב ב30 אלף יכול גם לגרור עלויות טיפולים וצריכת דלק גבוהה, לא?

 

אני לא מתכוון להוציא על הרכב כסף שאין לי, התשלומים זה פשוט מטעמי נוחות.

המחשבה על רכב חשמלי מהניילון זה לא היוקרה או הפוזה, אלא נטו המחשבה על חווית נהיגה, וחסכון לטווח ארוך על טיפולים ודלק.

פורסם

יש לך פריוס במחירים ממש טובים אתה צריך למצוא אחד כזה שעבר כבר הלפת סוללה מה שמקנה שקט גם באחריות וגם בצריכת הדלק יש לו 800 ק''מ למיכל דלק שזה המון

למשל זה

ואמינות של טויוטה

 

וגם זה

  • אהבתי 1

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

פורסם

רכב חדש מהניילונים הוא - בגדול - פחות משתלם כלכלית. זאת מאחר שהוא סופג ירידת ערך עצומה בשנים הראשונות, אך מתבלה בהן בממוצע יחסית מעט. בהחלט יש סיבות טובות לעשות את זה אבל זה פחות העניין הכלכלי ויותר העניין של נוחות, לדוגמה. אם מתכננים להחזיק את הרכב הרבה מאוד שנים בהחלט יש בזה הגיון, אבל לעניות דעתי, רק אם יש לך את הכסף (או לפחות חלק נכבד ממנו).

 

אני, לדוגמה, קניתי את שלי יד שניה אפס ק"מ, אבל אני מתכנן להחזיק בו עד שיהיה גרוטאה, וזה היה בגדול התכנון שלי מההתחלה. כיום הוא בן 7.5 שנים ובמצב מצויין. אין שום בעיות מכאניות (לא כאלו שאני מודע אליהן) ואין שום בעיות בפלסטיקה. הרכב נראה בפנים כמעט כמו שהיה נראה בהתחלה, ואני חונה בעיקר בחוץ. יש דפיקות מבחוץ, כן (בדיוק היום איזה בן בליעל שפשף אותי בחניה). הרכב הזה שווה בערך 12 - 14 אלף ולצורך העניין אם מישהו היה קונה אותו, להערכתי, הוא לא היה נתון לעלויות טיפולים מופרזות או עלויות דלק גבוהות. הוא רכב בסיסי ביותר אבל זה עניין אחר.

 

בדר"כ רכב יד 2 במצב סביר לא יגרור הוצאות סופר מפתיעות לאחר ישור קו (תיקון הדברים שמתגלים בבדיקה). אבל הכל יכול להיות. ברור שקיים סיכון כלשהו. גם יש עלויות שהתהליך הזה גורר, כמו 500 שקל על בדיקת רכב, שיתכן שתלך גם לפח כי תחליט לא לקחת את הרכב. לא צריך לקחת את המספר 30K באופן רציני מדי, אפשר גם ללכת על 35, 40, 45, בהתאם למה שתרגיש איתו נוח. תעשה לך רשימה של מכוניות שעונות על הדרישות שלך ותלך קצת להסתכל. תראה מה מציעים. אולי תחליט שזה נראה לך סביר, אולי תחליט שזה לא בא בחשבון. מקסימום תבזבז שעתיים - שלוש סתם.

 

לדעתי אתה מפריז בחשיבות עלויות הדלק. אתה מתכנן לנסוע באופן קבוע למרחקים מאוד ארוכים?

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...