Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ארבעת אלפים שקל בשביל מונע אבנית? 😱

במחיר כזה אני מצפה שגם תצא לי בירה קרה מברז המטבח לפי בחירתי.

  • מצחיק 1
פורסם

אשכרה מוצר ירוק... בדולרים! חח

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם
לפני 4 שעות, hwgeek כתב:

אשכרה מוצר ירוק... בדולרים! חח

 

לפני 12 שעות, A_lex כתב:

ארבעת אלפים שקל בשביל מונע אבנית? 😱

במחיר כזה אני מצפה שגם תצא לי בירה קרה מברז המטבח לפי בחירתי.

 

חחחח - שאלתי לגבי היעילות לא לגבי המחיר אבל תודה, באמת עדיפה מערכת זולה שנותנת לכם פוספטים ושבכל מקרה צריך להחליף בה כל תקופה פילטרים שגם להם יש עלות.

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

פורסם

לא בדיוק הבנתי מה/איך הוא מרכך את המים.

שלב ראשון – הוצאת הסידן והמגנזיום מהמים

המים נכנסים למיכל מים הכולל מערבל ייחודי ומשטח קטליטי, שמושך את יוני הסידן והמגנזיום והופך אותם לחלקיקים קריסטלים זעירים ובלתי מזיקים.

שלב שני – הסרת האבנית הקיימת בצנרת

הקריסטלים הזעירים נדבקים ליוני הסידן שבאבנית וגורמים לפירוקם. עם הזמן, מוסרת לחלוטין האבנית הקיימת בצינורות המים ובמכשירי החשמל.

שלב שלישי – יצירת שכבת מגן מפני חלודה על הצנרת

שכבת המגן בעובי כ-4 מיקרון נוצרת כתוצאה מהמגע של הקריסטלים הזעירים עם פני השטח של הצינורות .

"שכבת מגן מפני חלודה על הצנרת" ומה עם צנרת פלסטיק?

 

אבל מהתיאור זה נשמע לא ממש מציאותי

 

ד"א, זהו (לכאורה) מרכך מים בלבד, כדי לסנן את המים תצטרך פילטרים...

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, G. P. Magnus כתב:

... ושבכל מקרה צריך להחליף בה כל תקופה פילטרים שגם להם יש עלות.

גם למערכת הזו יש "פילטר" (יותר בכיוון של ממיר קטליטי) שצריך להחליף גג כל שנתיים. רק שגם העלות שלו בהתאם לעלות המערכת.

מה כל כך מטריד אותך באבנית שאתה מוכן לשלם סכומים כאלו?

לא יהיה זול יותר לטפל בבעיות של האבנית אחת לתקופה?

 

חיים, הם נתנו את שם המערכת כפי שהיא נמכרת בארה"ב. אפשר למצוא קצת יותר מידע. נשמע כמו סוג של ממיר קטליטי שעושה את מה שעושה סיליפוס מבחינת יצירת מולקלות שישארו suspended במים במקום ליצור scale על דפנות.

במשפט אחד: Template assisted crystallization (TAC) is a relatively new household scale prevention technology. TAC media transforms free calcium (Ca2+) and magnesium (Mg2+) ions into insoluble microcrystals.

 

עריכה:

מצאתי איזה מחקר שבדק בין השאר את טכנולוגיית הTAC. אכן נראה שזו טכנולוגיה יעילה. ההשוואה היתה גם מול השיטה החשמלית (אני יודע שחיים מתכנן עליה).

The water conditioning devices included in this study were capable of reducing scale by 46 to 
99% as compared to the untreated case. Both the electromagnetic and electrically induced 
precipitation devices reduced scale formation by approximately 50%. TAC reduced scale 
formation by more than 90%. Both capacitive deionization and ion exchange effectively reduced 
scale formation, as expected.

מקור:

https://www.waterboards.ca.gov/water_issues/programs/grants_loans/water_recycling/research/ion_exchange_water_softeners.pdf

עריכה אחרונה על ידי A_lex
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם
לפני 5 שעות, A_lex כתב:

גם למערכת הזו יש "פילטר" (יותר בכיוון של ממיר קטליטי) שצריך להחליף גג כל שנתיים. רק שגם העלות שלו בהתאם לעלות המערכת.

מה כל כך מטריד אותך באבנית שאתה מוכן לשלם סכומים כאלו?

לא יהיה זול יותר לטפל בבעיות של האבנית אחת לתקופה?

 

חיים, הם נתנו את שם המערכת כפי שהיא נמכרת בארה"ב. אפשר למצוא קצת יותר מידע. נשמע כמו סוג של ממיר קטליטי שעושה את מה שעושה סיליפוס מבחינת יצירת מולקלות שישארו suspended במים במקום ליצור scale על דפנות.

במשפט אחד: Template assisted crystallization (TAC) is a relatively new household scale prevention technology. TAC media transforms free calcium (Ca2+) and magnesium (Mg2+) ions into insoluble microcrystals.

 

עריכה:

מצאתי איזה מחקר שבדק בין השאר את טכנולוגיית הTAC. אכן נראה שזו טכנולוגיה יעילה. ההשוואה היתה גם מול השיטה החשמלית (אני יודע שחיים מתכנן עליה).

The water conditioning devices included in this study were capable of reducing scale by 46 to 
99% as compared to the untreated case. Both the electromagnetic and electrically induced 
precipitation devices reduced scale formation by approximately 50%. TAC reduced scale 
formation by more than 90%. Both capacitive deionization and ion exchange effectively reduced 
scale formation, as expected.

מקור:

https://www.waterboards.ca.gov/water_issues/programs/grants_loans/water_recycling/research/ion_exchange_water_softeners.pdf

 

לא רק זה, אלא שבדיקה גרמנית מצאה שה-TAC יעיל ברמה של מעל 99% במניעת אבנית.

 

למה זה חשוב? מעבר לשמירה טובה יותר על מוצרים בבית (תחשבו לדוגמא על לא לרכוש יותר קלגון למכונת הכביסה ולא לנקות יותר קומקום עם מלח לימון כל שבוע) אם אני רוצה להתקין מערכת VRF מסוג Heat Recovery (שמאפשרצ למעשה חימום וקירור בו זמני) כדי לחמם מי צריכה, הרי שאבנית בתוך ה-VRF תהרוג את המדחס במהירות. האופציה השניה היא לרכוש VRF רגיל פלוס משאבת חום - מעבר לנושא של מקום לשים את שתי המערכות במסתור הכביסה, להבנתי עלות רכישת והתקנת מערכת אחת תחסוך הרבה יותר מאשר 4000 ש"ח ... מעבר לחסכון האחר שהזכרתי. בכל מקרה מסכים שזה רק מרכך מים ואז צריך ללא ספק להוסיף מטהרי מים שעומדים בתקנים הרלוונטיים - 42, 53, 401 וכו' - מניח שההתקנה של מערכת ה-TAC תהיה על השיבר הראשי ולגבי מי שתיה כנראה במטבח בלבד, אלא אם כן למישהו יש המלצה על מטהר מים דירתי שעומד בתקנים ונבדק על ידי ה-NSF ...

  • מעניין 1

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

פורסם

אני קצת מבולבל.

בתאריך 17.3.2022 בשעה 23:56, G. P. Magnus כתב:

למה זה חשוב? מעבר לשמירה טובה יותר על מוצרים בבית (תחשבו לדוגמא על לא לרכוש יותר קלגון למכונת הכביסה ולא לנקות יותר קומקום עם מלח לימון כל שבוע) אם אני רוצה להתקין מערכת VRF מסוג Heat Recovery (שמאפשרצ למעשה חימום וקירור בו זמני) כדי לחמם מי צריכה, הרי שאבנית בתוך ה-VRF תהרוג את המדחס במהירות.

למערכות האלה ניתן להשתמש במערכת זולה המשתמשת בפוספטים. עלות התקנת המערכת  (והתחזוקה שלה) ה-TAC גדולה בהרבה משימוש בפוספאט.

 

אני מתעניין באיכות מי השתייה, ה"אבן" פחות מטרידה אותי. ד"א, המדיח ומכונת הכביסה מחוברים לדוד השמש כך שהאבנית כבר הושקעה במים שמגיעים אליהם.

 

במחשבה שניה, האם הפילטר שהוזמן מאמזון יכול לסנן את הסולפטים? במקרה שכן זה יחסוך לי את העברת נקודת החשמל לגינה כדי לתספק את המערכת למניעת אבנית ולשים מערכת פוספט על קו מי השתיה. (לי אין בעייה עם האבן, לאשתי יש כאשר היא מופיעה בקומקום..)

פורסם
בתאריך 15.3.2022 בשעה 09:27, hwgeek כתב:

image.thumb.png.fef67367dc8b611b8347d21249c7c0e1.png

רק עכשיו שמתי לב שפרסמת את התגובה שלהם. אז לפי מה שהם רושמים לא אמורה להיות השפעה על האבנית ומדובר בפילטר בלוק פחם, אין לי מושג למה זה משפיע בפועל.  

פורסם (נערך)

https://news.walla.co.il/item/3497782

מה אומרים? אני מראשל"צ, הבנתי שמסנני םחם פעיל יעילים מאוד בסינון הכימיקל- נכון?
https://scholar.afit.edu/etd/3239/

במוצ"ש אחליף ומקווה שיהיה קל לפתיחה.

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אני רק שאלה, האם ניתן לסנן מים שבצנרת יש חלודה? 

תודה

 

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם

במילה אחת, כן...

אתה רוצה סינון לפני הכניסה לדירה? רק למי השתייה? לכל דרישה יש אפשרות משלה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 19 שעות, ברווז כתב:

במילה אחת, כן...

אתה רוצה סינון לפני הכניסה לדירה? רק למי השתייה? לכל דרישה יש אפשרות משלה.

חיובי. 

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם (נערך)

כמו שהבטחתי, הרגע סיימתי ליפתוח את הפילטר EcoPure EPWPFF  עם מלחם :-).
EcoPure EPWPFF Under Sink Water Filtration System, White

נתחיל מהתחלה: המסנן הותקן ב10/21 והוחלך הערב בידיוק לאחר חצי שנה.

ההחלפה קלה עם סיבוב - לא נישפך מים בעת הפירוק והתקנת המסנן החדש.

 

קצב זרימת מים שמדדתי הערב לפני ההחלפה:
מסנן ישן - כמעט 19 שניות למילוי בקבוק ליטר וחצי.

מסנן חדש (לאחר ניקוי של 20 דקות בזרם מלא) -  קצת מעל 14 שניות.

1196198792_WhatsAppImage2022-04-03at21_46.04(1).thumb.jpeg.68aa93b5c824ab4062c9b8b3a84c3d15.jpeg1867631776_WhatsAppImage2022-04-03at21_46_04.thumb.jpeg.0dac238d015a7140db1bf4565149b001.jpeg

 

מצ"ב תמונה של המים שהוצעתי מהמסנן הישן עם ניעור קל- מים עם חלודה וקצת שאריות.

397551385_WhatsAppImage2022-04-03at21_47_47.thumb.jpeg.5a9552d562b1eb3b6fd01bfd8bb9bc8d.jpeg
 

וזה המסנן לאחר שפתחתי, מצופה עם רשת ואחריו בד לסינן ראשונים ואחריו בלוק פחם הקוקוס, עובי דופן של בית המסנן: 4.5מ"מ.

155569381_WhatsAppImage2022-04-03at21_47_35.thumb.jpeg.1b7b6dde281fae761a4a48acdbeb97c0.jpeg1032054919_WhatsAppImage2022-04-03at21_47_07.thumb.jpeg.66eaf7dd9ebecd987dab70f411d0c636.jpeg

 

יש ליכלוך של חלודה ונגיעה צובעת הידיים בצבע אדמדם.

 

מקווה שזה עוזר במשהו, ערב טוב ושתייה מהנה :-)

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 1

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

הגיע המתאמים סוף סוף. בדקתי אם הכל מתחבר ולא... טוףףףף, אז RTFM🙂 אני צריך לקרוא את החוברת הדרכה. 

באריזת המסנן ישנם צינורות דקים (כנראה לחיבור ברז "על השיש") ושראיתי אותם קפץ לי משהו שאולי פיספסתי, הרי המסנן מיועד להרכבה על ברז הכיור (מים קרים+חמים). האם הספיקה שתיארת (0.1 ליטר/שניה) תאפשר להפעיל את הברז לשמושים כגון שטיפת כלים?

×
×
  • תוכן חדש...