Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5142 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום למבינים למקצוענים וחובבנים.......יש לי פאסאט 99 1600 אוטומט. ויש לי בעיה בנסיעה, ההילוכים לא נכנסים חלק ולפעמים מושך הילוכים, וכשאני עוצר עצירה ונותן שוב פעם גז אז מידי פעם (אפילו נדיר) האוטו מעלה טורים אך לא זז ואחרי 2 שניות הוא נותן דחיפה כלומר הקלאץ' הורם...הייתי במוסך ואמרו לי להחליף שמן גיר ו פילתר שמן גיר (הוחלף מנוע לפני כחודשיים ושמן גיר שהוציא הוא הוחזר).

עכשיו השאלה העיקרית היא..האם אני חייב לשים שמן גיר של צ'מפיון או כל שמן גיר בצבע אדום יתאים לאוטו שלי ספציפית...כי בצ'מפיון השמן גיר עולה 70 ש"ח לליטר. וצריך משהו כמו 4 או 5 ליטר..ומוסך אחר גם שמן גיר אדום עולה הרבה יותר פחות מי זה של הצ'מפיון.. האם באמת יש הבדל רצני בין שני השמנים בגללל המחיר ניתן להבין זאת..ומה מומלץ להחליף בצ'מפיון שיקראו אותי במחיר או מוסך פשוט אם אותו צבא שמן גיר אבל במחיר הרבה פחות...

תודהההה מראש!

פורסם

אני לא יודע מה הולך בגיר שלך ספציפית (לא זוכר,) תבדוק את הצמיגות והנתונים של השמן, אגב מניסיון בלתי מבוטל (אממממ מעל 20 גירים) של צ'מפיון (כולם אגב יושבים על מנועי דיזל....אז יכול להיות שזה לא משליך) הסיכוי שהחלפת השמן תעזור לך לא גדול....המצב הזה בדיוק, הוא המצב שקורה 90 אחוז לפני שגיר הולך, לדעתי האישית תנסה להחליף שמן לפני שאתה פונה למכון גירים לבדיקה, כי הם ימליצו על שיפוץ במקום ! בהצלחה (למרות שאני כמעט בטוח שהלך לך הגיר)

 

 

אגב....קח בחשבון שהמצב יחמיר ממש עוד טיפה...זאת אומרת זה יגיע למצב שבכל עצירה מוחלטת אתה תתן גז ויקח חצי שניה לגיר להכנס להילוך, ומשם למצב שתעצור ברמזור והגיר יותר לא ישתלב הדרך קצרה מאוד, קח בחשבון - לא נעים להתקע

פורסם

האם זה משנה אם אני יחליף שמן גיר החברה או במוסך מורשה פשוט.......?האיכוית של השמן הם ממש שונים או שזה לא ההבדל רציני....ככה שלא נגיע למצב ששמן גיר לא מתאים למרות שהוא בצא אדום יכול לדפוק לי את הגיר.....?

פורסם

תבדוק צמיגות מומלצת לגיר שלך בספר הרכב או באוטודאטה, ותלך לאוטו דיפו/פרסי ותקנה את השמן שאתה צריך(צמיגות וכו'). אל תחסוך בשמנים.

 

יכול להיות שהלך לך מחשב גיר(מבטל את הנושא של שיפוץ גיר).

 

שלד

פורסם

סלחו לי על ההערה שיכול להיות שלא נכונה, אך קראתי לא פעם כאן שבתיבות ההילוכים האוטומטיות של קונצרן VAG אין צורך בהחלפת שמן הממסרה כל חייה.

 

אשמח להארה בנושא.

תודה ושבת שלום,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

צמיגות של השמן שרצוי לאוטו אני לא יודע וספר רכב אין לי...קיצר במקום כל הבלאגן. נראה עדיך פשוט ללכת לחברה צ'מפיון ואני מאמין או אפילו בטוח שהם ישימו לי את השם הנכון והמתאים ביותר לאוטו שלי ולשלם להם את המחיר הדרוש נראה שזה בסוף ישתלם.

פורסם

75W/90 Synth.

דהיינו: צמיגות 75W90, סינטטי מלא.

את ההחלפה תעשה במוסך מורשה, מוסך מרכזי יקרע אותך. ותבקש מהם שישתמשו בשמן שאתה תביא להם.

 

שלד

עריכה: כתוב לי כאן שהקיבולת שמן גיר שלך היא 3.5 ליטר - תיערך בהתאם.

פורסם

לא סביר להניח שזה מחשב דפוק, שכן הוא טוען להחלקה בתחילת נסיעה, אופייני מאוד לטורק (ממיר מומנט) גמור, אבל! הכל יכול להיות....

פורסם

sheled אתה יכול לשתף אותי מאיפו הנתונים האלה לגבי סוג השמן לגיר אצלי והכמות ליטרים.......הייתי רוצה לראות את זה בעצמי...עם כל הכבוד לידע. פשוט מעניין אותי מאיפו הנתונים אלו.

פורסם

טוב, הייתי בסרט הזה בצ'מפיון וניסיתי לברר איזה שמן אני צריך לגיר שלי (קורדובה\פולו קלאסיק)

לא קיבלתי תשובה מאף אחד- כי לא ידעו לומר לי!!!!

ובפליקס (מורשה גדול) אמרו לי שפשוט ממלאים מה שיש במלאי- כך שאל תחשוב שמילוי

שיבוצע במוסך המרכזי יועיל לך יותר מבמקום אחר!! (יזיק לכיס זה בטוח!)

מה שכן- בטוח שהגירים של VAG לא אוהבים שנוגעים בהם - ויהיו כאלו שיגידו שהחלפת שמן-

היא תהרוג לך את הגיר- ויש צדק גדול בדבר!!!

 

בכל אופן- אני במקומך, אם הייתי מחליט להחליף שמן (ואני, שוב, לא בטוח שהייתי!!)

הייתי קונה שמן בצמיגות מתאימה מחברה איכותית בלבד!!

למשל: כנס לאתר של LM יש שם קטלוג ע"פ סוג הרכב- ברר מה מתאים לרכבך וגש לפרסי!

 

מקוה שבסוף תסתדר התקלה- נשמח לשמוע מה התרחש!

פורסם

קצת סדר בבלאגן:

לגיר של פסאט עדיף לשים שמן גיר סינטטי.

יש שמנים חלופיים בשוק, שהם יותר זולים מהשמן של צ'מפיון ועושים עבודה לא פחות טובה.

יחד עם זאת, ויסלחו לי כל ה"מבינים", אין כל בעיה למלא שמן דקסטרון 3 בגירים האלה. התיפקוד אינו משתנה. אלא שאת הדקסטרון צריך להחליף כל 20K עד 40K, ואת הסינטטי רק אחרי 100K.

דרך אגב, למה החלקה בתחילת נסיעה מצביעה על טורק ש"הלך"? זו ממש לא הבעיה.

סביר שהגיר סובל מהתישנות נורמלית. כדאי לבדוק.

ולגבי מחשב - החלקה ודפיקה בהתחלת נסיעה - זה בדר"כ כשל מכני בגיר.

  • 7 שנים מאוחר יותר...
פורסם

לפי המידע שלי ברכבים גרמנים במדולים ישנים לא צריך להחליף שמן בגיר (בטח זה נשמע לכם מוזר) אבל מדובר בגיר משומש שעבד והתאמץ . אם נחליף את השמן יהיה לחץ בגיר ואז הגיר יתחיל לעשות בעיות -אפשר להוסיף אם חסר אבל לא בריא להחליף.

אם הגיר הוא מחליק או עולה התורם ולא מתפקד נכון תגש למכון של גירים או שתרקיב קולר לגיר .

מה זה קולר לגיר ?

הקולר הוא כמו רדיאוטר. מבטלים את הקירור של הגיר עם המים ואז הגיר ומתחברים לקור דרך צינורות הידראולי ואז לא יתחמם ולא יעשה בעיות ...

Mercedes c200 cdi 2011

Skoda octavia 1.9 TDI 2008

×
×
  • תוכן חדש...