Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן גיר - מה ההבדל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מישהו יכול לומר לי בבקשה למה ההבדל בין שמני הגיר הזה הוא ממש משמעותי ?

 

מצד אחד גלון קסטרול של 5 ליטר עולה 139 ש"ח .

מצד שני בקבוקון רויאל פרפל של 1 ליטר עולה 115 ש"ח .

בהנחה שאני צריך 4 ליטר רויאלפרפל יעלה כ-460 ש"ח לעומת הקסטרול.

 

האם הקסטרול פחות איכותי לעומת הרויאל פרפל ?


https://www.autostore.co.il/product/שמן-גיר-castrol-transmax-atf-dexron-vi-mercon-lv-5l/

 

https://www.autostore.co.il/product/151426royal-purple-atf-שמן-גיר/
 

עריכה אחרונה על ידי kfirg
פורסם

אני החלפתי לא מזמן החלפה חלקית לשמן המקורי.

יצאו כ 2.5 ליטר שמן שמן מטונף (אבל נקי משבבי מתכת) מהקרטר בגיר, שמתי במקומם כמות דומה של השמן המקורי - סביבות 75 ש"ח לליטר.

בינתיים, הכל עובד חלק.

פורסם

ככל הנראה הקסטרול עומד בתקנים שאתה צריך, הייתי בהחלט משתמש בו ללא חשש.
לכאורה גם שניהם סינטטיים מלאים אז על אחת כמה וכמה שאינני רואה סיבה הגיונית לשלם פי 3.3 על הרויאל פרפל.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני חושב שאזמין את הקסטרול , הרכב עבר רק 82K אבל בכל זאת מעדיף לרענן את השמן כי ההחלפות של הגיר לא כל כך נעימות.

 

אז בקיצור , אם מדובר על החלפה חלקית בלבד , בטוח שאין צורך להחליף פילטר ואטימה מחדש ? (אני לא מבין בזה).

 

כמה אמור לעלות החלפה חלקית במוסך פלוס מינוס ? (עבודה בלבד)

פורסם

רענון נוזל פשוט כמו החלפת שמן מנוע, ככה שהמחיר לא אמור להיות גבוה.
קח בחשבון שהרבה מוסכים בארץ מסרבים לבצע החלפה של שמן גיר, מפחד שיקרה נזק לגיר - לדעתי לא מוצדק, אבל זה המצב.

פורסם

החשש שלהם שיכנסו שבבי מתכת במיקום רגיש ויסתמו שם את הולכת השמן,

בהחלפה חלקית החשש רחוק מאוד,

ובהחלפה מלאה צריך באמת לבצע שאיבה יסודית.

פורסם

הבנתי , אבל איך ניתן לדעת שאכן ההחלפה היא חלקית ולא כל השמן יצא החוצה?

 

הרי ברגע שפותחים את הפקק לא כל השמן יוצא החוצה ? (כמו במנוע)

פורסם

כנראה שכל מה שעומד בתקן, יעבוד. בפועל - מכיוון שהמקורי עולה כמו אמסויל (ושליש מרויאל פרפל) אין סיבה שלא לקחת אותו.

לגבי הכמות - לי הספיקו 2.5. מצד שני, החלק הקדמי של הרכב היה מורם אז במצב מאוזן אולי היה יוצא יותר.

במערכת כולה יש 7 ליטרים - ככה שהחלפה חלקית היא חלקית מאוד ואין מה לדאוג.

×
×
  • תוכן חדש...