Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מימן. מה הקטע? זה העתיד?


SuperBamba
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני חודש בערך ביקרתי בסוכנות יונדאי באמסטרדם. בין שאר מכוניות התצוגה עמדה לה בגאווה יונדאי נקסו. מכונית הפועלת על מימן (או משהו כזה, אני לא באמת יודע) עם תג מחיר של בערך 70 אלף יורו.

גם לטויוטה יש אחת כזו (לפחות בהולנד היא מוצעת) והן עומדות למכירה כמו כל רכב אחר.

אבל… אף אחד לא מדבר על זה.

 

מה הקטע עם ההנעה הזאת? איך היא פועלת? האם זה העתיד או סתם עוד קונספט שייעלם?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

תראה את תשתית תחנות התדלוק כרגע:

https://h2benelux.eu/

 

7 תחנות בהולנד.

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסיף לזה גם את אמריקה עם מספר מועט של תחנות שנמצאות רק בקלפורניה, כמובן יש מספיק חומר באינטרנט שמסביר כמה זה לא אפקטיבי להשקיע אנרגיה כדאי לייצר מימן (לפחות בשיטות שיש היום). זה כמובן לא אומר שהשימוש בעתיד לא יהיה ישים. 

 

עריכה אחרונה על ידי viper83
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SuperBamba כתב:

מה הקטע עם ההנעה הזאת? איך היא פועלת? האם זה העתיד או סתם עוד קונספט שייעלם?

 

מדובר ברכב חשמלי לכל דבר עם מנוע חשמלי, סוללה(רק קצת יותר קטנה) וכל זה - רק שבמקום לטעון חשמל מהשטקר יש ברכב את המערכת הנוספת הבאה שמייצרת חשמל:

 

בלון גז ב5,000 psi שמחזיק מימן דחוס, ותא מימן שממיר את היופי הזה למים וחשמל. יקר מאוד ובעייתי מאוד מבחינה בטיחותית (לדעתי). חוץ מזה שלתדלק מימן זה יותר יקר מבנזין. 

 

אבל מה לא נעשה בשביל להיות "ירוקים"? (רק שכחו לציין שרוב המימן מגיע מביקוע גז טבעי).

 

אין לי מושג מי הגאון שחשב שזה רעיון טוב. 

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הגיון ברכבים שמונעים במימן. משקיעים אנרגיה כדי ליצור מימן, רק בשביל להפוך אותו ברכב בתא הדלק לחשמל שמניע את אותו המנוע החשמלי שיש ברכב עם סוללות. במקום להשתמש באנרגיה הזאת (חשמל) כדי להניע את הרכב בצורה ישירה. בלי הפסדי האנרגיה של ייצור המימן, הריאקציה החשמלית שלו ושינוע שלו במיכליות לתחנות תדלוק. לדעתי אין בזה הגיון, יותר יעיל ופשוט לחבר את הרכב ישירות לשקע החשמלי בחניה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי בעלי העניין מעדיפים להחליף דלק אחד בשני ולימכור לנו בתחנות הדלק, להבדיל מחשמל שאפשר ל"תדלק" איתו בחנייה בבית בלי שום תלות בהם.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • רעיון טוב! 2

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משהו יעיל יותר מחשמל, העתיד מובנה בסוללות עתירות אנרגיה רגנרציה וטעינה משוכללים, כיום הסוללה היא מאוד יקרה, כבדה ולא אוגרת בתוכה את מלוא פוטנציאל האנרגיה וכנ"ל לגבי יכולת הטעינה שלה, בעתיד הסוללות יקטנו בנפח במשקל ויגדלו ביכולת ההנעה הכוח ומהירות הטעינה, שם העתיד, כל השאר הוא רק דמיון לא מגובה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מימן יתפוס את מקומו של דיזל ברכבי משא, או מקומות אחרים שבהם חייב טווח גדול וקשה לתקוע סוללה גדולה וכבדה (למשל מטוס או ספינה).

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

לדעתי מימן יתפוס את מקומו של דיזל ברכבי משא, או מקומות אחרים שבהם חייב טווח גדול וקשה לתקוע סוללה גדולה וכבדה (למשל מטוס או ספינה).

מימן דחוס הוא מסוכן מכדי להשתמש בו ליד בני אדם. אני בכלל מופתע שמישהו מספיק משוגע לנסוע על רכב עם מיכל כזה.

 

לדעתי פשוט ימשיכו להשתמש בדלק ודיזל רגיל במטוסים ובספינות אפשר לשים כור גרעיני קטן.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לדעתך כור גרעיני הוא פחות מסוכן ממימן דחוס? ובכל מקרה, מה ההבדל בין מימן דחוס לגפ"מ? שניהם מסוכנים פחות או יותר באותה מידה, חוץ מהעובדה שמימן קל יותר מהאויר ולכן לא אמורה להיות בעיה של הצטברות גז במקרה של דליפה.

 

אם רכבים שמונעים בגפ"מ וגז טבעי הם יחסית נפוצים היום, אין שום סיבה שלא יהיו מיכלי מימן ברכבים.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • רעיון טוב! 1

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה לתדלק מימן . רק שיהיה יותר זול מהדיזל. זה רחוק מלהיות קרוב ופה הבעיה .לא אכפת לנו זיהום אוויר .  אולי הממשלה תכניס יד לכיס לטובת המימן.

בדיוק כמו שרכבי הבנזין מסבסדים את רכבי החשמל בארץ.

החשמל בארץ מסובסד( על ידי מיסים אחרים).  רכב חשמלי לא משלם מס בלו. יוצא שבעקיפין כולנו מסבסדים אותו. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, RedLabel כתב:

אז לדעתך כור גרעיני הוא פחות מסוכן ממימן דחוס? ובכל מקרה, מה ההבדל בין מימן דחוס לגפ"מ? שניהם מסוכנים פחות או יותר באותה מידה

כור גרעיני זו אובייקטיבית הטכנולוגיה הכי פחות מסוכנת לייצור אנרגיה. בכל שנה נהרגים אלפי אנשים בכריה והובלה של דלקים פוסיליים וזה עוד לפני עיניין זיהום האויר. לעומת זאת אנרגיה גרעינית הרגה כמה עשרות אנשים בכמה עשורים בסך הכל.

 

אם עושים את ההשוואה פר יחידת אנרגיה אז מדובר בפער של כמה סדרי גודל.

 

יש לשים לב שמדובר על טכנולוגיות גרעיניות ישנות - הטכנולוגיות החדשות אפילו עוד יותר בטוחות.

 

לגבי ההבדלים בין מימן לגפ"מ - אלו שני דברים שונים לחלוטין שהדבר המשותף היחיד ביניהם זו הצורה של מיכל האחסון.

 

גפ"מ הופך לנוזל בלחץ נמוך מאוד ולכן הוא לא יכול להתפוצץ יותר מידי חזק. מימן לעומת זאת דחוס ב5,000 psi שזה לחץ עצום וכל בעיה הכי קטנה גוררת פיצוץ שמוריד חצי חניון.

 

עוד בעיה של מימן שאטום המימן כל כך קטן שמיכל המימן הדחוס תמיד דולף קצת, מה שמחליש אותו לאורך זמן ועשוי לייצר סדקים.

 

לבסוף, המימן הדחוס הוא לא מאוד אנרגטי ליחידת נפח ולכן מיכל המימן צריך להיות פי 2-3 יותר גדול ממיכל גפמ או בנזין לאותה כמות אנרגיה מה שגונב הרבה שטח בתוך הרכב. 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, edward כתב:

לעומת זאת אנרגיה גרעינית הרגה כמה עשרות אנשים בכמה עשורים בסך הכל.

כמה עשרות אלפי, אתה מתכוון. 

הבעיה באנרגיה גרעינית היא לא מתי שהיא עובדת כשורה, אלא כשמשהו משתבש ומישהו פישל במנגנוני ההגנה. על זה משלמים אחכ חזק.

זה קצת דומה לפחד של אנשים ממטוסים. הסטטיסטיקה נמוכה, אבל כשמשהו קורה זה חתיכת בלאגן (אבל שם אתה בוחר אם לטוס, ועם מי).

אגב, אני בעד אנרגיה גרעינית.

אבל אין מה לעשות, אנשים לא ממש סומכים על הממשלה בדברים פשוטים יותר, אז קיים הפחד שדווקא בכור שיהיה באיזור שלך תהיה הרשלנות של אחד למיליון, ואז אכלת אותה.

 

ואני עדיין בעד, במיוחד בישראל שבה אני מאמין (ומקווה) שיש מספיק אחריות כדי לא לעשות שטויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...