Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מימן. מה הקטע? זה העתיד?


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 928 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, RonABS כתב:

סוללות לעולם לא יהיו יעילות 

עלות ייצור של סוללה חדשה היא בין 50000 שח ל300000 שח שזה הרבה הרבה הרבה יותר יקר ומזהם ממימן שרק יוזל וישתפר עם הזמן.. אוהבי הסוללות מתעלמים מהנתון העובדתי הזה. 

מימן הרבה יותר קל להפיק גם לאורך כל חיי הרכב במיוחד שיש היום חברות שמתחרות על הפקה טובה וזולה יותר של מימן ירוק.. ככה שברור שהעתיד יהיה שייך למימן.. 

 

אני מציע שתבדוק כמה עולה תא הדלק הזה שממיר מימן לחשמל ברכב וכמה הוא אמור להחזיק. ואז תעשה שוב את ההשוואה.

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 29.9.2021 בשעה 12:59, edward כתב:

 

אני מציע שתבדוק כמה עולה תא הדלק הזה שממיר מימן לחשמל ברכב וכמה הוא אמור להחזיק. ואז תעשה שוב את ההשוואה.

 

חוץ מזה, בכל רכב עם תא דלק יש גם סוללה, כי תא הדלק לא יכול לשנות את ההספק שלו במהירות או לספק מספיק הספק כדי שלרכב יהיו ביצועים סבירים.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.energy.gov/eere/fuelcells/fuel-cells

עמידות התא דלק זה 8000 שעות נסיעה.. 

נניח 60 קמ''ש מהירות ממוצעת מקבלים 

8000*60 

שזה 480000 קמ הרבה הרבה יותר מהסוללות..

עלות התא לא רלוונטית כרגע.. גם מנוע בנזין לפני 100 שנה היה מטורף.. המבחן הוא ביקוש.. 

לגבי סוללות כולכם מוזמנים לכתוב בגוגל מחיר סוללה לרכב ותראו שזה בין 50 אלף ל300 אלף.. אני חושב שגם עלות הייצור והשינוע והשירות והאחריות של הסוללות זה בפנים - וזה יקר 

זה מזהם 

זה כבד ולא יעיל.

עוד 5 שנים נראה את כל הפראיירים שקנו רכבים על סוללות בוכים.. 

 

הסוללה ברכב המימן היא מזערית ולא נועדה להניע את הרכב.. וברור שהעלות שלה מזערית לעומת רכבי be

עריכה אחרונה על ידי RonABS
  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, RonABS כתב:

.. המבחן הוא ביקוש.. 

 

אבל זו הבעיה, שאין ביקוש לרכב עם תא תדלק. הטויוטה מיראי הוצגה בשנת 2014. המכירות הכוללות שלה בעולם הן קצת מעל 10,000 מכוניות. הטסלה מודל 3 הוצגה בשנת 2017. המכירות הכוללות שלה בעולם הן מעל מיליון. השוק אמר את דברו.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, RonABS כתב:

הסוללה ברכב המימן היא מזערית ולא נועדה להניע את הרכב.. וברור שהעלות שלה מזערית לעומת רכבי be

כבודו,

 

אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

התא מימן הזה יקר מאוד, סדר גודל של כמה עשרות אלפי דולר וזה בעיקר כי יש שם פלטינה ושאר מתכות מעניינות. 

 

לגבי הסוללה ברכב מימן, היא הדבר היחיד שמניע את הרכב ולכן היא גדולה למדי. תא המימן לא מניע כלום, הוא טוען בהדרגה את הסוללה בלבד ואין לו את היכולת להניע את הרכב (לכן הסוללה נמצאת שם מלכתחילה).

 

עוד לא דיברתי בכלל על איך מפיקים, מאחסנים ומשנעים מימן שזו אופרה בפני עצמה.

 

או על כל שאתה יושב על פצצה שבכל רגע יכולה להעיף אותך וחצי חניון מסביבך.

 

בוא תקרא קצת יותר על הטכנולוגיה לפני שאתה מתחיל לזרוק שטויות לחלל האויר.

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, eladts כתב:

 

אבל זו הבעיה, שאין ביקוש לרכב עם תא תדלק. הטויוטה מיראי הוצגה בשנת 2014. המכירות הכוללות שלה בעולם הן קצת מעל 10,000 מכוניות. הטסלה מודל 3 הוצגה בשנת 2017. המכירות הכוללות שלה בעולם הן מעל מיליון. השוק אמר את דברו.

עד שיעשו חישוב של התועלת של סוללה לעומת מימן.. 

ליתיום יסוד נדיר בטבע ומעורב עם עוד יסודות (אין בטבע ליתיום טהור) ולכן עלות ההפקה שלו יקרה מאוד ומזהמת - ככל שיהיו יותר רכבי סוללה ככה נראה יותר ביקורת בדיוק כמו בנזין.. 

ה''ניצחון'' של טסלה הוא בגלל ההשקעה הרבה בסוללות ב50 שנה האחרונות.. אבל בסופו של דבר הטבע יגיד את שלו והסוללות יהיו תחת ביקורת בדיוק כמו בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, RonABS כתב:

 

ליתיום יסוד נדיר בטבע ומעורב עם עוד יסודות (אין בטבע ליתיום טהור) ולכן עלות ההפקה שלו יקרה מאוד ומזהמת - ככל שיהיו יותר רכבי סוללה ככה נראה יותר ביקורת בדיוק כמו בנזין.. 

 

אתה טועה, ליתיום זה יסוד מאוד נפוץ בטבע.

https://web.archive.org/web/20090502142924/http://www.ioes.saga-u.ac.jp/ioes-study/li/lithium/occurence.html

 

יש המון ליתיום במי ים למשל.

 

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, RonABS כתב:

לגבי סוללות כולכם מוזמנים לכתוב בגוגל מחיר סוללה לרכב ותראו שזה בין 50 אלף ל300 אלף

כולך מוזמן ללכת, לכתוב בגוגל, לחפש, ולכתוב פה מקור לטענה הזאת

 

לפני 47 דקות, RonABS כתב:

הסוללה ברכב המימן היא מזערית ולא נועדה להניע את הרכב

אז תא המימן מניע?

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, edward כתב:

כבודו,

 

אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

התא מימן הזה יקר מאוד, סדר גודל של כמה עשרות אלפי דולר וזה בעיקר כי יש שם פלטינה ושאר מתכות מעניינות. 

 

לגבי הסוללה ברכב מימן, היא הדבר היחיד שמניע את הרכב ולכן היא גדולה למדי. תא המימן לא מניע כלום, הוא טוען בהדרגה את הסוללה בלבד ואין לו את היכולת להניע את הרכב (לכן הסוללה נמצאת שם מלכתחילה).

 

עוד לא דיברתי בכלל על איך מפיקים, מאחסנים ומשנעים מימן שזו אופרה בפני עצמה.

 

או על כל שאתה יושב על פצצה שבכל רגע יכולה להעיף אותך וחצי חניון מסביבך.

 

בוא תקרא קצת יותר על הטכנולוגיה לפני שאתה מתחיל לזרוק שטויות לחלל האויר.

סלח לי קראתי על זה מעט יותר ממך.. 

הסוללה בטויוטה היא 1.2... שזה כלום לעומת טסלה מודל 3 שמתחיל ב62 kwh 

אם אתה חושב שסוללה של 1.2 יכולה להניע רכב ל1000 ק''מ אתה טועה בגדול.. 

רוב ההנעה נעשית מהמימן.. הסוללה עוזרת פה ושם וגם אם היא תהרס העלות שלה מזערי והזיהום של הייצור שלה מזערי..

לגבי התא דלק - כל הרכב עולה 40 אלף ככה שמה שכתבת לא הגיוני.. 

תא דלק עולה היום הרבה - כי הוא לא מיוצר בכמויות (כמו כל דבר) 

היום יש כבר חברות טכנולוגיה שמייצרות אותו ללא פלטינה או עם כמויות מזעריות של פלטינה מה שמוזיל אותו מאוד.. 

לפני 4 דקות, David32 כתב:

כולך מוזמן ללכת, לכתוב בגוגל, לחפש, ולכתוב פה מקור לטענה הזאת

 

אז תא המימן מניע?

 

 

 

אני לא עצלן.. 

https://m.ynet.co.il/Articles/59045520

 

עריכה אחרונה על ידי RonABS
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, RonABS כתב:

היום יש כבר חברות טכנולוגיה שמייצרות אותו ללא פלטינה או עם כמויות מזעריות של פלטינה מה שמוזיל אותו מאוד.. 

למשל? בפעם האחרונה שראיתי דמו של משאיות מונעות מימן, זה היה תרמית (ניקולה)

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, eitanuch כתב:

למשל? 

https://m.ynet.co.il/Articles/58971100

זה לא חברה אבל זה מדע עובדתי 

https://source.wustl.edu/2020/12/new-catalyst-resolves-hydrogen-fuel-cell-cost-longevity-issues/

עריכה אחרונה על ידי RonABS
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, RonABS כתב:

https://m.ynet.co.il/Articles/58971100

זה לא חברה אבל זה מדע עובדתי 

וכמה זה לוקח להפוך תגלית למוצר? חשבתי שכתבת שחברות טכנולוגיות כבר מייצרות. 

 

מהבחינה הזו, יותר סביר שנראה סוללות עם טווח של 1000 ק"מ לפני שנראה תאי דלק זולים ובטוחים. ע"ע maxwell או quantomscape. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, eitanuch כתב:

וכמה זה לוקח להפוך תגלית למוצר? חשבתי שכתבת שחברות טכנולוגיות כבר מייצרות. 

חברות רבות עובדות על ייצור כזה.. עוד כמה שנים זה כבר יהיה וגם ככה מדובר על כמות פליטינה אפסית.. ככה שגם היום אם יהיו תחנות מימן בכמות גדולה התא דלק עם הננו חלקיקים של הפלטינה יעלו זול יותר.. 

בכל אופן אני צריך לסיים את הדיון הזה אני בטוח שהעולם עומל על התא דלק ובסוף העולם יצליח. הסוללות זה רק זמני.. תקופה זמנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, eitanuch כתב:

למשל? בפעם האחרונה שראיתי דמו של משאיות מונעות מימן, זה היה תרמית (ניקולה)

יצא לי לראות ציוד מכני הנדסי כבד עובד על מימן בעיניים שלי וזאת לא הייתה תרמית. אפשרי זה כן - כלכלי? זאת כבר שאלה אחרת...

אפשר להניע המון דברים עם מימן, אני מאוד בעד הטכנולוגיה הזאת כול עוד זה עם כוכבית (לא בטוח לגבי רכבים פרטיים).

קח דוגמא: https://www.nuvera.com/enginesredefined

 

לפני 24 דקות, RonABS כתב:

אני לא עצלן.. 

https://m.ynet.co.il/Articles/59045520

 

אני לא מבין מה הקשר בין עלות החלפים ללקוח ל:

 

בתאריך 29.9.2021 בשעה 15:24, RonABS כתב:

עלות ייצור של סוללה חדשה

 

 

עריכה אחרונה על ידי David32
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיבורים שלכם נגד מימן מקבילים לדיבורים של אנשים לפני 10 שנים על רכב חשמלי.

 

אין מספיק תחנות טעינה, זה יקר לייצור וכו׳… הכל נאמר גם על רכבים חשמליים.

 

אני גם רואה בעיה בסוללות. העניין של זמני טעינה ארוכים כדי לקבל מיכל מלא הוא בעייתי בעיני. כשאחוז החשמליות הוא פסיק אז זה פחות בעייתי, בקרוב כשהרבה מכוניות יהיו חשמליות… זו כבר תהיה בעיה. כבר עכשיו יש תורים על עמדות טעינה. 

 

אני באמת לא יודע מה יהיה בעתיד אבל לבטל את טכנולוגיית המימן כי עכשיו זה יקר או עכשיו לא יעיל להפיק מימן וכו׳ זו טעות.

אם כבר לצפות לפריצת דרך בתחום הסוללות שאפשר להגיד שלא הייתה כבר 100 שנה זו טעות גדולה יותר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 928 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...