Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה נפוץ השימוש ברפידות בלם המצוידות בחיישן בלאי חשמלי?


Daniel009
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

אני צריך לקחת את דברי בחזרה, בדקתי ובפיג'ו 306 ו405 באמת אין חיישן. ברנו כן היה וזה מה שהטעה אותי, כנראה שהזכרון מתחיל להתעייף.

 

לגבי דרך הפעולה -  בVW וBMW מדובר במעגל NC, normally closed. כשהרפידה נשחקת החיישן נהרס, נוצר נתק במעגל והנורה נדלקת. מתקיניםחיישן חדש עם הרפידה החדשה וההתראה נעלמת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הרפידות האלה מאוד נפוצות ברכבי VAG למינהם. זה לא משהו ששייך רק לרכבי יוקרה. גם רפידות תחליפיות נמכרות עם אינדיקטור שחיקה חשמלי לרכבים שתומכים בזה.

במידה ואין רפידות המתאימות לרכבך המצויידות בפיצ'ר הזה אזי אין באפשרותך לקבל אינדקציה על שחיקת הרפידות.     ברכבי קונצרן VAG כמעט כול הרכבים החל משנת 2006 מצויידים במערכת כזו ויישנם מס

שיגמרו הרפידות אתה תשמע. גם בודקים בטיפול פעם בשנה. יש גם רפידות שיש חתיכת ברזל שנוגעת בדיסק ושורקת לקראת הסוף.

תמונות שפורסמו בשרשור

יש לי בפיאט פונטו 2010.

בסיטוראן c5 דור ראשון יש חיישנים, לדעתי גם ב407.

מאז אין לpsa רכבים עם חיישנים חוץ מהבוקסר שהוא המקביל לדוקאטו אצל פיאט.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, Adamm כתב:

יש לי בפיאט פונטו 2010

היה לי בפיאט טיפו 1994. זה היה האוטו הראשון שלי, אוטו פשוט זול ובסיסי. אז הייתי בטוח שבכל המכוניות יש כזה חיישן. 

 

אבל כל המכוניות הבאות היו בלי חיישנים. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם במכוניות שאין חיישן ברפידה יש איזשהי התראה אחרת?

 

שמעתי גם על חיישן שעובד על מפלס נוזל הבלמים [כשהרפידות שחוקות המפלס יורד]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות ללא חיישן חשמלי יש לרוב חיישן מכאני. 

פחית שנוגעת בדיסק אחרי שהרפידה מגיעה לעובי שדרוש החלפה ועושה רעש. 

 

בתרשים מספר 1 - אינדיקטור מכאני (הפחית המדוברת), 2 - רפידת בלם. 3 - דיסק (צלחת) בלם. 

 

הנהג שומע את הרעש והולך למוסך לבדוק ברקסים. 

 

Screenshot_20210124-123809_(1)_(1).thumb.png.66b170fb50efb5ecd1f754944d5e0c66.png

 

 

 

מצוף עם חיישן במיכל נוזל בלמים זה משהו שראיתי הרבה במכוניות בעבר (לפני 25 שנה או יותר) ובחדשות אני לא רואה. 

 

 

יש מכוניות ללא חיישן חשמלי, ללא חיישן מכאני וללא מצוף במיכל. 

 

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה 

 

מפליא שזה לא חלק מאיזשהו תקן

דבר כל כך בסיסי, התראה על רפידות שחוקות

עריכה אחרונה על ידי avargel
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Buki כתב:

מצוף עם חיישן במיכל נוזל בלמים זה משהו שראיתי הרבה במכוניות בעבר (לפני 25 שנה או יותר) ובחדשות אני לא רואה. 


חשוב מאוד המצוף הזה וחשוב מאוד גם להקשיב לו.
בפג'ו הזקנה נורית בלם היד התחילה להבהב, אני בטיפשותי הקשבתי למשהו שקראתי ברשת והוספתי קצת נוזל בלם והמשכתי בדרכי.
לקח קצת זמן, אבל בפעם הראשונה שהרכב היה מלא בקצת ציוד (אחרי מילואים), ובבלימה הרצינית הראשונה (רמזור שהתחלף), דוושת הבלם שלי קרסה והרכב המשיך מטר לתוך הצומת.

זה היה מאוד מפחיד...
בבדיקה במוסך הסתבר שמשאבת בלם מרכזי נפחה את נשמתה. אם הייתי מקשיב לחיישן הזה לא הייתי מגיע למצב הזה שהיה יכול להיגמר רע בהרבה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, avargel כתב:

תודה על הסקירה 

 

מפליא שזה לא חלק מאיזשהו תקן

דבר כל כך בסיסי, התראה על רפידות שחוקות

 

קיימת דרישה או תקן לרכבים המשווקים בארה"ב לכלול מערכת התראה על מפלס נוזל בלמים נמוך.

לפני 10 שעות, Buki כתב:

מצוף עם חיישן במיכל נוזל בלמים זה משהו שראיתי הרבה במכוניות בעבר (לפני 25 שנה או יותר) ובחדשות אני לא רואה. 

 

בגולף דור 5 וגם 6 (עד 2013 בערך) קיים מצוף בפקק מיכל נוזל הבלמים.

 

לפני 10 שעות, Buki כתב:

יש מכוניות ללא חיישן חשמלי, ללא חיישן מכאני וללא מצוף במיכל.

 

 

באיזה רכבים אין חיישן כלל או רכיב המזהה ירידה במפלס נוזל הבלמים ?

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, Buki כתב:

סיטרואן C4, ברלינגו, פיקאסו, דגמי פיז'ו מקבילים, פורד פוקוס. 

לא הגיוני. 

התראת מפלס נמוך של נוזל הבלמים היא חובה חוקית לכל רכב הן בתקינה אירופית והן בתקינה אמריקנית מזה עידן ועידנים.

חייב להיות איזשהו חיישן למדידה של גובה מפלס נוזל הבלמים.

אחרת, איך תידלק נורית "תקלה בבלמים" האדומה בלוח המחוונים? הרי היא אינה משמשת רק להתראה על נסיעה עם בלם חניה מופעל, נכון?

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 7 דקות, ALX כתב:

לא הגיוני

 

רגע, בדיוק מחקתי את ההודעה, 

אני כותב אותה מחדש. 

 

 

במכוניות הנ"ל אין שום חיישן שחיקת רפידות, לא חשמלי ולא מכאני. 

 

במכוניות הנ"ל אין חיישן בכוסית נוזל בלמים העליונה, איפה שממלאים נוזל בלמים. 

 

יתכן מאוד שיש חיישן במקום נמוך יותר במערכת, אני אבדוק. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@danniel, מבלי להכיר את המערכת הספציפית, אבל מהיכרות עם מערכות דומות, מדובר במערכת לומדת, ברגע שהנתק באותו חוט נמשך מעל זמן X תדלק התראה, עד שהנתק יעלם לזמן Y ואז היא תכבה (לעיתים ידרש איפוס כדי לכבות את הנורה).
למיטב הבנתי אלגוריתם בסגנון דומה יש במערכת שמתריעה על ל"א נמוך בצמיגים שמבוססת חיישני סל"ד גלגל(ABS) וגם במערכת שמתריעה על תקלה בABS\ESP כשיוניט אור בלם כושל.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם בהתראת מפלס דלק נמוך יש משהו כזה. 

פעם החל מרבע מיכל נורת דלק הייתה נדלקת רגעית בכל האצה/בלימה/שיפוע והיום אחרי שנלדקה פעם אחת היא כבר דולקת קבוע עד שמתדלים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התראה על מפלס דלק נמוך היא לא מערכת לומדת אלא פשוט קיים מעגל חשמלי או/גם תוכנתי אשר מדכא (או מנחית) את השינויים המהירים במפלס הדלק כתוצאה משיפוע/בלימה ועוד...

החיסרון בשיטה הזו זמן תגובה איטי יותר של המחט של השעון בזמן תדלוק עד אשר השעון מראה קיבולת נכונה של הדלק במיכל. 

*** קיימים גם ייצרנים שהצליחו להתגבר על החיסרון הזה אבל לא בכול רכב זה קיים.

 

לפני 5 שעות, Buki כתב:

יתכן מאוד שיש חיישן במקום נמוך יותר במערכת, אני אבדוק. 

 

בדרך כלל באחד מצידי המיכל קיים חיישן המנטר את מפלס נוזל הבלמים.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, מרק10 כתב:

בדרך כלל באחד מצידי המיכל קיים חיישן המנטר את מפלס נוזל הבלמים.

 

 

ואם לא קיים במיכל, איפה הוא יכול להיות? 

 

 

uploadfromtaptalk1473588891220.jpg.8df7b472c0a880a4f7278aaeb51caf40.jpg

uploadfromtaptalk1473588884189.jpg.b926cb705c90b72ca7c96707486e627b.jpg

uploadfromtaptalk1473588869900.jpg.d87fcdc6f7ec17710fc1408a96771b45.jpg

uploadfromtaptalk1473588856094.jpg.e94ef3a47c9d1fdf0b61857ac806c7eb.jpg

uploadfromtaptalk1473588863294.jpg.889b1e0804b09c52c8bf7fdd511dab3a.jpg

uploadfromtaptalk1473588876516.jpg.9f3419ac56ba79ec32ac6d3e7dd9705e.jpg

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...