Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה נפוץ השימוש ברפידות בלם המצוידות בחיישן בלאי חשמלי?


Daniel009
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

שלום.

 

בקישור הבא ניתן לקרוא על סוגי ה-"אינדיקטורים" (אשר תפקידם להתריע על בלאי הרפידות) אשר בהם נעשה שימוש כיום (כמו כן, ישנו הסבר על אופן הפעולה של חיישן חשמלי) :

https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_wear_indicator

 

1. האם ניתן לעשות שימוש במאפיין זה המתריע על עובי הרפידות ברכבים עממיים שיוצרו לפני למעלה מעשור?

2. עד כמה נפוצה מכירת רפידות מסוג זה בשוק החלפים?

 

תודה על המענה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Daniel009
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הרפידות האלה מאוד נפוצות ברכבי VAG למינהם. זה לא משהו ששייך רק לרכבי יוקרה. גם רפידות תחליפיות נמכרות עם אינדיקטור שחיקה חשמלי לרכבים שתומכים בזה.

במידה ואין רפידות המתאימות לרכבך המצויידות בפיצ'ר הזה אזי אין באפשרותך לקבל אינדקציה על שחיקת הרפידות.     ברכבי קונצרן VAG כמעט כול הרכבים החל משנת 2006 מצויידים במערכת כזו ויישנם מס

שיגמרו הרפידות אתה תשמע. גם בודקים בטיפול פעם בשנה. יש גם רפידות שיש חתיכת ברזל שנוגעת בדיסק ושורקת לקראת הסוף.

תמונות שפורסמו בשרשור

הרפידות האלה מאוד נפוצות ברכבי VAG למינהם.

זה לא משהו ששייך רק לרכבי יוקרה.

גם רפידות תחליפיות נמכרות עם אינדיקטור שחיקה חשמלי לרכבים שתומכים בזה.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 30 דקות, Daniel009 כתב:

שלום.

 

בקישור הבא ניתן לקרוא על סוגי ה-"אינדיקטורים" (אשר תפקידם להתריע על בלאי הרפידות) אשר בהם נעשה שימוש כיום (כמו כן, ישנו הסבר על אופן הפעולה של חיישן חשמלי) :

https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_wear_indicator

 

1. האם ניתן לעשות שימוש במאפיין זה המתריע על עובי הרפידות ברכבים עממיים שיוצרו לפני למעלה מעשור?

 

במידה ואין רפידות המתאימות לרכבך המצויידות בפיצ'ר הזה אזי אין באפשרותך לקבל אינדקציה על שחיקת הרפידות.

 

לפני 30 דקות, Daniel009 כתב:

2. עד כמה נפוצה מכירת רפידות מסוג זה בשוק החלפים?

 

תודה על המענה.

 

ברכבי קונצרן VAG כמעט כול הרכבים החל משנת 2006 מצויידים במערכת כזו ויישנם מספר רב של ייצרני OEM אשר מייצרים רפידות מתאימות.

  • אהבתי 1

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שיגמרו הרפידות אתה תשמע. גם בודקים בטיפול פעם בשנה. יש גם רפידות שיש חתיכת ברזל שנוגעת בדיסק ושורקת לקראת הסוף.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Daniel009 כתב:

עד כמה נפוצה מכירת רפידות מסוג זה בשוק החלפים?

אינדיקטור חשמלי מחוץ לקבוצת פולקסווגן במכוניות עממיות לא נפוץ בכלל. 

 

ברוב המכוניות יש את האינדיקטור המכאני. 

 

יש מכוניות שאין להן לא חשמלי ולא מכאני. 

 

לא היה שינוי בגישה הזו ב 15-20 השנים האחרונות, זאת אומרת שימוש באינדיקטור חשמלי לא הפך להיות יותר נפוץ, לפחות לא ברכב עממי. 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ׂׂ@Buki לדעתי ניתן להזמין כיום לכל רכב רפידות עם אינדיקטור מכני גם אם הגיעו מהמפעל ללא.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

 

-

 

חידוד קטן, במשפט זה:

ציטוט

1. האם ניתן לעשות שימוש במאפיין זה המתריע על עובי הרפידות ברכבים עממיים שיוצרו לפני למעלה מעשור?

 

כוונתי הייתה בפרט להתרעה "חשמלית".

 

-

 

* האם מנסיונכם ברפידות מסוג זה קיימת אופציה מובנית לפירוק/שליפת האינדיקטור הנ"ל במידה ורכבי "לא תומך" בפונקציה?

עריכה אחרונה על ידי Daniel009
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי קונצרן VAG, בבמוו ניתן לשלוף את החיישן בלי יותר מדי בעיה כי הוא מתיישב על הרפידה.

 

 

 

  • אהבתי 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב "לא תומך", זאת אומרת אין חיוט ושקע לחיבור החוט של האינדיקטור, אפשר לשלוף את האינדיקטור מהרפידה או לחתוך את החוט שלו. 

 

הבעיה במצב הפוך, אם מרכיבים ברכב עם המערכת רפידה ללא אינדיקטור, אז (בתלות במבנה המערכת) תדלק קבוע נורה של שחיקת רפידות, כי המחשב מצפה לראות קצר באינדיקטור. אם יש נתק או שלא מחובר כלום, אז מבחינתו הרפידה שחוקה. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תוספת. 

 

מבנה אחד: 

 

דרך האינדיקטור עובר חוט חשמלי בלולאה. 

 

כל עוד החוט שלם, יש זרם דרכו. 

 

כשהרפידה נשחקת לרמה שדורשת החלפה, קצה האינדיקטור נחשף ועקב מגע בדיסק בלם החוט נקרע ונוצר נתק. 

 

נדלקת נורה בלוח שעונים שמודעה על הצורך בהחלפת רפידות.

 

 

המבנה השני - יש חוט אחד שמגיע לאינדיקטור, לא בלולאה. 

 

כשהרפידה נשחקת לרמה שדורשת החלפה, קצה האינדיקטור נחשף והחוט וסוגר מעגל עם דיסק בלם. נדלקת נורה המודיעה על החלפת רפידות. במבנה זה היא תידלק רק בעת בלימה. 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה  ההסבר של בוקי למעט עניין ההתנגדות, בכל זאת מה קורה שהרפידה נוגעת בצלחת, הנורה התראה מפסיקה לדלוק? לא ברור לי. 

יש משהו נוסף במעגל שלא הוסבר וחסר להבנה מלאה של המערכת. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...