Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הכוונה לגיר רובוטי? למה מפחדים ממנו


car4me24
שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 שעות, mikyl כתב:

Buki

אנחנו אנשים מבוגרים ולכולנו ברור (אני מניח) שאף אחד לא ישכנע את השני. זאת היתה הבעת דעה אישית מתוך תסכול על מבחר אפסי של פרייבטים עם גיר ידני. ולא בגלל שלא מייצרים אותם יותר. פעם הייתי יכול לבחור בין ידני לאוטומתי של אותו דגם. היום אני צריך לשמוע שאחד לא אמין, שני רעשני ולא יעיל וכ"ה. למה לא לתת לבן אדם אפשרות לבחור במשהו זול, פשוט ויחסית אמין? 

 

יש דברים שהם עניין סובייקטיבי ויש אובייקטיבי. אובייקטיבית, הגירים האוטומטיים והרובוטים המודרניים יעילים יותר בהעברות הילוכים, מהעברת הילוכים ידנית.

גם להגיד שפעם יכולת לבחור בין ידני לאוטומטי, זה פשוט לא נכון. בארץ בד"כ לא יכולת לבחור, אלא בגירסה  האוטומטית, אם היתה כזו, לפחות מאז האייטיז.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה פעם לא?

בתחילת שנות ה-2000 עוד היו זמינות כאן מכוניות משפחתיות ידניות. אולי המבחר היה קטן יותר מהדגמים האוטומטיים, אולי רק עם מנועים מסוימים, אבל בהחלט היו כאלו (מגאן I, אוקטביה וכו').

היום זה די נדיר אפילו בקטגוריית הסופר מיני (לעומת מה שהיה מתחילת עד אמצע העשור הקודם, אז היו לא מעט אופציות ידניות - 208, קליאו III, קליאו IV, פאביה, איביזה, פולו, פונטו וכו'). נדמה לי שגם במכוניות המיני אין יותר מדי אופציות לגיר ידני בארץ.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mikyl כתב:

 

הפעלת מזגן דרך פנל מולטימדיה זה לפי דעתך פרוגרס ונוחיות? מוסיף אמינות למערכת?

 

 

 תלוי איך זה מיושם ואיפה המסך ממוקם. אם להשוות, למשל, למערכת בקרת האקלים של A3 המקורית, אז לא קל להביס, לדוגמא.

 

ולא הבנתי מה הקשר בין איכות אודיו ("מוסיקה איכותית") לשליטה מהפאנל.

 

לגבי אמצעי בטיחות, צריך להיות מאוד מיומן כדי לתפקד טוב כמו ESP מודרנית (מיומן = עבר הדרכה מקצועית ומתאמן קבוע).

 

 

לפני 13 דקות, dorsht כתב:

למה פעם לא?

בתחילת שנות ה-2000 עוד היו זמינות כאן מכוניות משפחתיות ידניות. אולי המבחר היה קטן יותר מהדגמים האוטומטיים, אולי רק עם מנועים מסוימים, אבל בהחלט היו כאלו (מגאן I, אוקטביה וכו').

היום זה די נדיר אפילו בקטגוריית הסופר מיני (לעומת מה שהיה מתחילת עד אמצע העשור הקודם, אז היו לא מעט אופציות ידניות - 208, קליאו III, קליאו IV, פאביה, איביזה, פולו, פונטו וכו'). נדמה לי שגם במכוניות המיני אין יותר מדי אופציות לגיר ידני בארץ.

 

תמיד היו כמה, אבל מעטות, ואם כבר, בדגמים נמוכי אבזור. הביקוש תמיד היה מאוד נמוך. היום גם אין סיבה, כי פעם גיר אוטומטי באמת היה מסרס ביצועים. היום זה להפך. הסיבה היחידה להעדיף ידני, זה מסיבות של טעם אישי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, falou כתב:

לגבי אמצעי בטיחות, צריך להיות מאוד מיומן כדי לתפקד טוב כמו ESP מודרנית (מיומן = עבר הדרכה מקצועית ומתאמן קבוע).

 

גם אז הנהג המיומן אינו בולם כל גלגל בנפרד :)

  • אהבתי 4

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, mikyl כתב:

ומכירה

יותר קל למכןר רכב ידני בשוק יד 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, falou כתב:

גם להגיד שפעם יכולת לבחור בין ידני לאוטומטי, זה פשוט לא נכון. בארץ בד"כ לא יכולת לבחור, אלא בגירסה  האוטומטית, אם היתה כזו, לפחות מאז האייטיז.

 

בכל הדגמים שהתעניינתי היתה אופציה ידנית. אני מדבר על משפחתיות של אופל, טויוטה, מאזדה, סובארו, הונדה. עדיין ב2008 כאשר קניתי סיוויק היתה לה מגבילה ידנית.

לפני 5 שעות, falou כתב:

ולא הבנתי מה הקשר בין איכות אודיו ("מוסיקה איכותית") לשליטה מהפאנל.

 

קשר לא לשליטה אלה ליחידה עצמה. באיזה רכב מותקנת היום מולטידיה עם איכות אודיו ברמה של קלריון 956 או טופים של אלפיין? יש בתוך מולטימדיה  קרוסים שניתן לכוון בצורה אפקטיבית, טיים אליינמנט? הייתי מוכן לשלם כסף כדי לקבל רכב חדש בלי מולטימדיה עם הכנה להתקנת ראש שאני מעדיף (כמו שהיה פעם).

ציטוט

לגבי אמצעי בטיחות, צריך להיות מאוד מיומן כדי לתפקד טוב כמו ESP מודרנית (מיומן = עבר הדרכה מקצועית ומתאמן קבוע).

 

לא דיברתי על ESP. למשל נעילת דלתות מעצבנת בתחילת הנסיעה, מעבר אוטומטי בין אור דרך לגבוה, בקרת שיוט, תיקון היגוי אקטיבי של סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. אין לי צורך בנהג נוסף שאני לא סומך עליו ולפמים גם מפריע לי.

לפני כשעה, EliC25 כתב:

יותר קל למכןר רכב ידני בשוק יד 2

 

משפחתית? לא, תודה. כבר הייתי בסרט הזה.

עריכה אחרונה על ידי mikyl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעילת הדלתות הזו חשובה מאד. בחוג המכירים שלי כבר היו ארועי גניבה מתוך רכב בגלל דלתות פתוחות. בקרת שיוט היא כלי שימושי, ובכל מקרה, אינך חייב להפעיל אותו. בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים היא חוסך נזקים ופציעות מוכר, ולגבי בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור אני מפנה אותך לפרסום של IIHS מהיום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר אמרתי שלי מספיק מלחמות להיום 😁 40 פלוס שנים הסתדרתי בלי כל הטוב הזה והייתי שמח אם היתה לי אופציה לא לשלם עבורו (כן, זה לא בחינם). לגבי בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, לא מזמן קולגה בעבודה קיבל קארוק, חיבר נגרר, שם ריוורס ... והרבה זמן קלל בזמן שחפש בתת תפריתים איך לנתק את המתנה הזאת 🙂

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mikyl כתב:

לא דיברתי על ESP. למשל נעילת דלתות מעצבנת בתחילת הנסיעה, מעבר אוטומטי בין אור דרך לגבוה, בקרת שיוט, תיקון היגוי אקטיבי של סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. אין לי צורך בנהג נוסף שאני לא סומך עליו ולפמים גם מפריע לי.

את כל ההגדרות האלו ניתן לכבות מהמוסך מוליטמדיה, או להגדיר כמה הן מתערבות.

בשביל זה לומדים את הרכב ואת התפריטים.

 

 

  

לפני 6 דקות, mikyl כתב:

לא מזמן קולגה בעבודה קיבל קארוק, חיבר נגרר, שם ריוורס ... והרבה זמן קלל בזמן שחפש בתת תפריתים איך לנתק את המתנה הזאת 🙂

 

אם לא קוראים את הספר הפעלה, אפשר גם להשתמש במברגה חשמלית ופשוט לסובב אותה סביב צירה ולהתלונן שמברג רגיל יותר נוח ופחות כבד.

 

עריכה אחרונה על ידי f31

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mikyl כתב:

 

בכל הדגמים שהתעניינתי היתה אופציה ידנית. אני מדבר על משפחתיות של אופל, טויוטה, מאזדה, סובארו, הונדה. עדיין ב2008 כאשר קניתי סיוויק היתה לה מגבילה ידנית.

 

 

הסיוויק הידנית היתה יוצאת דופן, ואם אני זוכר נכון, ברמת גימור נמוכה. אשמח אם תזכיר לי איזו מאזדה 3, טויוטה וכו' אפשר היה לקבל בגירסה ידנית...

בכל מקרה, מכל בחינה שימושית, אין הצדקה יותר לגיר ידני, מלבד עלות.

 

לפני כשעה, mikyl כתב:

 

קשר לא לשליטה אלה ליחידה עצמה. באיזה רכב מותקנת היום מולטידיה עם איכות אודיו ברמה של קלריון 956 או טופים של אלפיין? יש בתוך מולטימדיה  קרוסים שניתן לכוון בצורה אפקטיבית, טיים אליינמנט? הייתי מוכן לשלם כסף כדי לקבל רכב חדש בלי מולטימדיה עם הכנה להתקנת ראש שאני מעדיף (כמו שהיה פעם).

 

אני בטוח שכל חובב אודיו ידע להסביר איך להתקין מערכת אודיו עם שליטה מלאה במכונית מודרנית, כולל כיוון קרוסים עם טיים אליימנט, עם מעבדים דיגיטליים שלא חלמת עליהם בעבר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, falou כתב:

הסיוויק הידנית היתה יוצאת דופן, ואם אני זוכר נכון, ברמת גימור נמוכה. אשמח אם תזכיר לי איזו מאזדה 3, טויוטה וכו' אפשר היה לקבל בגירסה ידנית...

אמנם לא שאלת אותי,

אבל אני זוכר בוודאות שהקורולה מאותה צורה שהייתה הקורולה הרובוטית (אני לא יודע באיזה דור מדובר), הייתה זמינה גם עם גיר ידני.

די נדירות, אבל היו כמה כאלו שעלו על הכביש. צריך להיות משנים 2008 עד 2010-2011.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה שווקה עם גיר ידני עד 2018.

כנ"ל הונדה סיויק, נראה לי עד היום אפילו.

 

לגבי מערכות בטיחות אוטונומיות. מבחינתי הם בגדר nice to have, ואפילו לא הייתי מוכן לקנות רכב חדש בלי זה.

 

אבל ברכב ישן? אני מסתדר טוב מאוד גם בלי.

 

כן מכרו, ויש מצב שעדיין מוכרים כאן די הרבה דגמים עם גיר ידני.

 

זה שאתם לא קונים אותם. זה כבר סיפור אחר.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...