Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הכוונה לגיר רובוטי? למה מפחדים ממנו


car4me24
שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@mikyl

אפילו לא ציטטתי שום הודעה שלך. 

 

אני יכול לרשום ככה בצורה הכי לא אלגנטית? 

 

"אוטו" זה 3 דוושות. וזה שכתוב בתקנות "בזמן נהיגה שתי הידיים צריכות להיות על ההגה אבל מותר להוריד יד אחת לצורך תפעול מערכות הרכב" - זה משפט שישי לו משמעות מסויימת. 

 

ככה האוטו בנוי וככה נוהגים. 

 

יש למישהו ספק שזה הדבר הכי טוב? הכי כייפי, הכי אמין, הכי יעיל, הכי חסכוני, הכי נוח, הכי פשוט, תורם הכי הרבה לחווית הנהיגה. 

 

ברור שכל זה נכון, אין בכלל שום ויכוח. 

 

ככה זה, זה האוטו שאתה אוהב. תנהג ותהנה כל עוד יש כאלה מכוניות. 

 

 

לשכנע מישהו אחר בתאוריה הזו - זה קשה, זה יכול להיות מבאס וזה מיותר לחלוטין. 

בשביל מה, תכלס צריך לשכנע? מי שלא מאמין בזה שיעשה מה שטוב לו. 

 

 

... גם כן כמיליון ק"מ על מכוניות ידניות ואני לחלוטין מאמין בכל הנ"ל. מה לא? 😃 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה נראה כשבאמצע פקק האקטואטור של המצמד נשבר 10 דקות אחרי שהאוטו עבר טסט ומחכים לגרר.

מזל שהיה סופר בצומת קילומטר וחצי משם, הלכתי להביא גלידה להרגע. 🙃

 

index.jpg

  • מצחיק 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Buki

אנחנו אנשים מבוגרים ולכולנו ברור (אני מניח) שאף אחד לא ישכנע את השני. זאת היתה הבעת דעה אישית מתוך תסכול על מבחר אפסי של פרייבטים עם גיר ידני. ולא בגלל שלא מייצרים אותם יותר. פעם הייתי יכול לבחור בין ידני לאוטומתי של אותו דגם. היום אני צריך לשמוע שאחד לא אמין, שני רעשני ולא יעיל וכ"ה. למה לא לתת לבן אדם אפשרות לבחור במשהו זול, פשוט ויחסית אמין? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@mikyl אני מניח שה"בעיה" היא שליבואנים לא משתלם להביא גם וגם ולהחזיק חלפים לרכבים שכמעט אין להם שוק.

אם זכרוני אינו מטעה אותי דאצ'יה מביאים רכבים ידניים לארץ?

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, mikyl כתב:

למה לא לתת לבן אדם אפשרות לבחור במשהו זול, פשוט ויחסית אמין? 

כי הביקוש נמוך ביותר ועד לא קיים בכלל. כל  יבואנים עד לפני 20 שנה בערך הציעו דגמים ידניים אבל אחרי שהמכירות ירדו ל 10-20 יחידות בשנה, לא היה משתלם יותר להציע. השוק הישראלי עובד על מלאים, היבואן רוכש כמות מכוניות בגירסאות הכי מבוקשות ולא משתלם (בקטגורית רכב עממי) לייבא מכוניות שימכרו בודדות מהן. 

 

בקיצור, הלקחות הם אלו שהפסיקו את היבוא. 

אם היה, ביקוש, היו מייבאים. היבואן מה איכפת לו, הוא מביא מה שנמכר טוב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי ובדיוק לזה התכוונתי במילים:

ציטוט

לצערי אצל רבים בארץ מושרשת מסורת אמריקאית - מקרר על גלגלים והכי חשוב אוטומטי.

 

נשמה קצת מתנשא ואם פגעתי במישהו מתנצל. פשוט אני מקנא בתרבות מוטורית של איטלקים (ולא רק בנושא של העדפת גיר). אבל אין מה לעשות, לכל אחד סדר עדיפויות משלו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.1.2021 בשעה 17:07, mikyl כתב:

יותר יעיל על הכביש

כבר לא

בתאריך 6.1.2021 בשעה 17:07, mikyl כתב:

אוטומט יש רק 2 יתרונות.

הצלחתי לספור רק אחד תעזור לי

בתאריך 7.1.2021 בשעה 09:16, f31 כתב:

ויש מצב ECO בו מעל מהירות מסוימת כשאין עומס הרכב מנתק את המנוע מהגיר כדי לגלוש.

לפי קריאה באינטרנט ההבדל הוא לא משמעותי בצריכה(0,2-0-5 ליטר ל100קמ), בכביש המהיר ההבדל נעלם לגמרי.

אתה אולי מדבר על נעילת ממיר מומנט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, EliC25 כתב:

הצלחתי לספור רק אחד תעזור לי

 

פקקים ומכירה.

לפני 39 דקות, EliC25 כתב:

כבר לא

 

אם כוונה לרובוטי, אז זה לא בדיוק אוטומט.

לפני 39 דקות, EliC25 כתב:

הצלחתי לספור רק אחד תעזור לי

 

פקקים ומכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, mikyl כתב:

למה לא לתת לבן אדם אפשרות לבחור במשהו זול, פשוט ויחסית אמין? 

למה אין הרבה מכוניות שיש להן עדיין מזגן מכאני?

למה להרבה מכוניות יש הרבה מערכות בטיחות?

למה משתמשים בהגה כוח?

 

הרי כל הדברים האלו מסבכים את הרכב ומעלים סיכוי לתקלות.

 

עובדתית, גם האירופאים התחילו לקנות הרבה יותר אוטומט מפעם.

 

אני יכול להבין למה ברכב מיני אתה מעדיף ידני, כי ברכב כמו פיקנטו זה לקבל גיר אוטומטי גריאטרי עם 4 הילוכים ובידני זה 5 הילוכים, מה שנותן שיפור בביצועים ובצריכת הדלק.

או לעומת גיר רובוטי חד מצמדי שיש ב-i10\סיטיגו\UP\מיי\108\C1\107\אייגו\500, הייתי מעדיף גיר ידני רגיל.

 

אני מתקשה למצוא לגיר ידני הצדקה מול גיר אוטומטי פלנטרי של 8 הילוכים או מול גיר רובוטי כפול מצמדים עם 7 הילוכים. בלי להתייחס כרגע לאמינות של גיר רובוטי לטווח הארוך.

 

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, dorsht כתב:

למה אין הרבה מכוניות שיש להן עדיין מזגן מכאני?

 

אם כבר, ברכב שלי (הונדה סיוויק 2002) יש פתרון אחר - מבחוץ יש פאנל עם בוררים מכניים, אבל אם מפרקים אותם, יש קונקטורים שהולכים ליחידת פיקוד דיגיטלית.

כנ"ל לוח מחוונים - מחוגים אנלוגיים אולד סקול, שמקבלים דרך החוטים מידע ממחשב הרכב.

 

ז"א בתיאוריה שום דבר לא מונע ממני להתחבר לשם עם מחשב, ולהוציא את תצוגת המחוונים והשליטה על המזגן על טאבלט או משהו. ויש עוד המון רכבים כאלה - בוררים אנלוגיים שהולכים לפיקוד דיגיטלי, כי ליצרן פשוט וזול יותר לעשות ככה, מאשר להשאיר פיקוד מכני.

 

בתכלס אפשר ללכת עם גישה כזאת הלאה, כמו שעושים "הילוכים וירטואליים" בגיר רציף, למרות שזה לא נחוץ, אבל לקוחות התלוננו על אופי פעולה מוזר, אז שמו להם.

 

לבנות רכב חשמלי "ידני" - לשים ידית הילוכים ושלוש דוושות, שבפועל מתחברות לאלגוריתם תוכנה שמדמה העברת הילוכים ושילוב מצמד. אפשר גם להוסיף רעש מנוע מזויף, להשלמת החוויה.

 

רוצה הילוכים וקלאץ' - קח, תהנה. לא רוצה - בלחיצת כפתור הידית מתקפלת לתוך קונסולה מרכזית והדוושה השלישית לתוך הרצפה, וככה יש לך רכב אוטומטי.

 

ולעשות את זה בתור אופציה בתוספת תשלום, מי שזה לא מעניין אותו, לא יקנה.

יכול להיות רעיון גאוני.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, vadim6385 כתב:

כנ"ל לוח מחוונים - מחוגים אנלוגיים אולד סקול, שמקבלים דרך החוטים מידע ממחשב הרכב

 

 

ככה זה בכל רכב החל ממסוף שנות ה 90-תחילת ה 2000.

 

כבל ספידומטר מכאני הופיע פעם אחרונה במכוניות כמו פיאט אונו ופיז'ו 205. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת גישה מאוד נכונה - אתה גם מוזיל עלויות, גם יוצר פוטנציאל לשדרוג עתידי, וגם מעלה את היציבות הכללית של המערכת.

 

אני אומר יותר מזה - מי שמחפש חוויית אולד סקול - תן לו, ותחבר את הback end שלה למערכות מודרניות.

 

למשל אני אישית בשמחה הייתי משלם על אפשרות להחליף מסך של מולטימדיה ברכב בפאנל עם תצוגת LED מיושנת וכפתורים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dorsht כתב:

למה אין הרבה מכוניות שיש להן עדיין מזגן מכאני?

 

הפעלת מזגן דרך פנל מולטימדיה זה לפי דעתך פרוגרס ונוחיות? מוסיף אמינות למערכת?

לפני שעתיים, dorsht כתב:

למה להרבה מכוניות יש הרבה מערכות בטיחות?

 

מספיק לי מלחמות להיום, לא רוצה לשחות נגד הזרם 😁 אגיד רק שלפי דעתי אביזר בטיחות מספר אחד ברכב זה נוהג.

לפני שעתיים, dorsht כתב:

אני מתקשה למצוא לגיר ידני הצדקה מול גיר אוטומטי פלנטרי של 8 הילוכים או מול גיר רובוטי כפול מצמדים עם 7 הילוכים. בלי להתייחס כרגע לאמינות של גיר רובוטי לטווח הארוך.

 

נראה לך דבר פעוט?

לפני 58 דקות, vadim6385 כתב:

למשל אני אישית בשמחה הייתי משלם על אפשרות להחליף מסך של מולטימדיה ברכב בפאנל עם תצוגת LED מיושנת וכפתורים.

 

רבים מאלה שאוהבים לשמוע מוזיקה איכותית היו משלמים כדי שלא יהיה מולטימדיה בכלל. בעצם כבר הינו זורקים רדיו מקורי וקונים פנל מתאם ליחידת ראש טובה, אבל היום זה כבר בלתי אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, mikyl כתב:

הפעלת מזגן דרך פנל מולטימדיה זה לפי דעתך פרוגרס ונוחיות? מוסיף אמינות למערכת?

זה דבר גרוע, אבל לא דיל ברייקר בעיניי.

הכוונה שלי לבקרת אקלים דיגיטלית שנשלטת בנפרד ממערכת המולטימדיה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...