Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הכוונה לגיר רובוטי? למה מפחדים ממנו


car4me24
שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שקונה רכב ידני, יודע שהוא הולך ״לעבוד״.

מי שקונה רובוטי רוצה את הנוחות של גיר אוטומטי, הוא לא רוצה להתחיל את משחקי עזיבת הגז.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, mikyl כתב:

 

במהלך 12 שנים לא שמתי לב. כנראה עשיתי משהו לא נכון.

 

לצערי אצל רבים בארץ מושרשת מסורת אמריקאית - מקרר על גלגלים והכי חשוב אוטומטי. הייתי הרבה שנים באיטליה ובין כל האנשים שהכרתי רק אחד החזיק באוטומט. פעם שאלתי לחבר איזה גיר יש לו, ידני או אוטומטי, התשובה היתה "למה אוטומטי, מה אני נכה?". אז תפעול נכון של גז זה נקרא "לעבוד בשביל האוטו"?  לתומי חשבתי שזאת פעולה בסיסית של נהיגה נכונה, כמו תפעול נכון של ברקס, הגה ואלוהים ישמור דוושת מצמד. אבל למה באמת אנחנו חייבים כל זה? הרי כבר יש בקרת שיוט אדופטיבית, מערכת למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית וכ"ה.

 

מעניין, רוב תלונות שראיתי כאן בפורום על זחילה בפקקים התיחסו ל-DSG.

 

כנראה שב 12 שנים האחרונות לא נהגת על גיר פלנטרי... אז באמת אין לך נקודת השוואה אובייקטיבית.

כי תכל'ס, גיר חד מצמדי מרגיש כמו גיר חד מצמדי, לא משנה מה תספר לעצמך.

 

רוב האנשים לא מבינים מה זה גיר רובוטי או חד מצמדי ומבחינתם אוטומט זה לשים על D ולנסוע קדימה.
גברת כהן מקריית שמונה לא מבינה מתי צריך לתת גז ומתי לא, בשביל זה היא קנתה אוטומט.

זה שאנשים במדינות שונות בעולם בוחרים לנהוג על ידני שווה ערך לאותם אנשים באותם המקומות שבוחרים להשתזף בעירום. פחות רלוונטי לארץ הקודש.

 

וכל גיר רובוטי רגיש יותר לנזק בזחילה מטבעו ההנדסי. חד/דו/תלת... כולם!

אין לי דבר ולו חצי דבר נגד הרובוטי החד מצמדי אבל חשוב להכיר במגבלות שלו והוא לא מתאים לכל נהג.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.1.2021 בשעה 20:18, B3A כתב:

הרבה שונאים אותו כי בדרך כלל זה מותקן ברכבים זולים וכך גם האיכות של הגיר, 

מה?!
ממליץ לך ללכת לבדוק באילו רכבים מוצאים גיר רובוטי, תראה שזול זה ממש ממש לא המכנה המשותף שלהן.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, סולל הדרך כתב:

 

כנראה שב 12 שנים האחרונות לא נהגת על גיר פלנטרי... אז באמת אין לך נקודת השוואה אובייקטיבית.

 

כול אותם שנים נהגתי בגיר ידני בעבודה והרבה רכבים חלופיים שאין לי מוסג איזה גיר היה בהם. בטוח שבחלק מהם היה DSG. 

לפני 12 שעות, סולל הדרך כתב:

כי תכל'ס, גיר חד מצמדי מרגיש כמו גיר חד מצמדי, לא משנה מה תספר לעצמך.

 

אני לא מספר לעצמי כלום. להוריד גז כאשר אתה שומעה שצריך להחליף הילוך זאת פעולה אוטומטית. ורכב ממשיך לנסוע חלק כמו בידני, אם עשיתה את זה נכון.

לפני 12 שעות, סולל הדרך כתב:

 

רוב האנשים לא מבינים מה זה גיר רובוטי או חד מצמדי ומבחינתם אוטומט זה לשים על D ולנסוע קדימה.
גברת כהן מקריית שמונה לא מבינה מתי צריך לתת גז ומתי לא, בשביל זה היא קנתה אוטומט.

 

אם גברת זרקה עשרות אלפי שקלים או יותר בלי לבדוק מה היא קונה, זאת בעיה של אותה גברת. כנ"ל לגבי DSG, גם אם הוא יהיה יותר נעים היא פשוט תשרוף אותו.

לפני 12 שעות, סולל הדרך כתב:

אין לי דבר ולו חצי דבר נגד הרובוטי החד מצמדי אבל חשוב להכיר במגבלות שלו והוא לא מתאים לכל נהג.

 

מסכים, אבל זה אפשר להגיד גם לגבי דו מצמדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, shellcase כתב:

מה?!
ממליץ לך ללכת לבדוק באילו רכבים מוצאים גיר רובוטי, תראה שזול זה ממש ממש לא המכנה המשותף שלהן.

גם בפיאט גרנדה פונטו/פיאט פנדה היה גיר רובוטי  חד מצמד והרכב זול וישן.

107/C1/אייגו- יש גם ישנות וגם חדשות עם הגיר הזה.

סיאט מיי קיימת עם הגיר הזה- יש רכבים ישנים יותר (לא יודע אם נמכרות חדשות כאלו).

אז יש ויש.

 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם טויוטה קורולה, אוריס ופיאט בראבו היו עם גיר רובוטי חד מצמדי והן לא היו מכוניות זולות.

גם באבארט' 500 יש גיר רובוטי חד מצמדי וזה לא רכב זול.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס למחירון של היום ולא פירשתי את זה כרכב ש"לא יוקרתי" בעיני המתבונן.

היום קורולה רובוטית/אוריס ישנות 2008 והלאה זולות מאוד שלא נדבר על הפיאטים (לא אבארת/500 אבל,גרנדה פונטו ופנדה בטח).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם בעלי רובוט דו מצמדי, הזולים (סיטיגו,מיי, אפ) היו עם חד מצמדי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להוסיף, שאצלי בפיג'ו 208 יש גיר פלנטרי 6 הילוכים,והעברת ההילוכים בזחילה היא לא הכי נוחה בעולם,במיוחד ב 3 ההילוכים הראשונים,בזחילה.

בהתחלה חשבתי שיש לי בעיה בגיר (רכב חדש) אבל לאחר מכן הבנתי שאני לא היחיד שמתלונן על זה,גם בסרטונים ביוטיוב רשמו שהפעולה לא חלקה,קצת מרגיש כאילו הרכב זורק קלאץ',,זה יותר מורגש בתחילת נסיעה שהרכב עוד קר.

 

יכול להיות,שאולי זה בגלל שלמנוע יש מומנט מאוד חזק (21 קג"מ) והרכב עצמו קל משקל.

 

אז לבוא ולומר שפלנטרי הוא נעים וחלק,,,לא תמיד.

 

בעיר אני מעביר למצב ספורט.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, colauti 9 כתב:

גם בפיאט גרנדה פונטו/פיאט פנדה היה גיר רובוטי  חד מצמד והרכב זול וישן.

107/C1/אייגו- יש גם ישנות וגם חדשות עם הגיר הזה.

סיאט מיי קיימת עם הגיר הזה- יש רכבים ישנים יותר (לא יודע אם נמכרות חדשות כאלו).

אז יש ויש.

 

 

רוב (אם לא כל) התיבות של פרארי בשנים האחרונות הן רובוטיות - מה שכתבתי הוא שאין קשר בין סוג התיבה להאם הרכב זול או לא.
כמו שיש חד מצמדי בC1 יש גם בפרארי 430 וכמו שיש דו מצמדי ביונדאי I20 יש גם בפורשה 911.
אז אני לא מבין למה ציטטת אותי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yulianx כתב:

הם בעלי רובוט דו מצמדי, הזולים (סיטיגו,מיי, אפ) היו עם חד מצמדי.

 

אני יודע, אבל כל התגובות כאן מכוונות לאמירה שלא מבדילה בין גירים דו וחד מצמדים:

 

ציטוט

גיר רובוטי זה גיר עם קלאץ' בדרך כלל, שמחליף את ההילוכים בהתאם לנהיגה לפי מחשב, הרבה שונאים אותו כי בדרך כלל זה מותקן ברכבים זולים וכך גם האיכות של הגיר, הוא מחליף הילוכים לפעמים לא כמו שאתה רוצה וזה פוגע באיכות הנסיעה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.1.2021 בשעה 19:53, mikyl כתב:

לצערי אצל רבים בארץ מושרשת מסורת אמריקאית - מקרר על גלגלים והכי חשוב אוטומטי. הייתי הרבה שנים באיטליה ובין כל האנשים שהכרתי רק אחד החזיק באוטומט. פעם שאלתי לחבר איזה גיר יש לו, ידני או אוטומטי, התשובה היתה "למה אוטומטי, מה אני נכה?"

 

לא רק אמריקאית, גם במדינות אסיה/אוסטרליה רוב המכוניות עם גיר אוטומטי.

 

אם כבר, בעיניי האנשים שמתעקשים על גיר ידני זה כמו האנשים שמתגאים בזה שהם הולכים עם שורט וכפכפים בחורף, או ביכולת שלהם לאכול חריף בכמויות, כאילו הם מצילים את העולם או משהו.

  • מצחיק 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני לדעתי זה כיף, אבל בתור רכב ראשי לא הייתי בוחר עקב נסיעה בפקקים, הכיף שם עובר דו מהר.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.1.2021 בשעה 19:53, mikyl כתב:

לצערי אצל רבים בארץ מושרשת מסורת אמריקאית - מקרר על גלגלים והכי חשוב אוטומטי. הייתי הרבה שנים באיטליה ובין כל האנשים שהכרתי רק אחד החזיק באוטומט. פעם שאלתי לחבר איזה גיר יש לו, ידני או אוטומטי, התשובה היתה "למה אוטומטי, מה אני נכה?". אז תפעול נכון של גז זה נקרא "לעבוד בשביל האוטו"?  לתומי חשבתי שזאת פעולה בסיסית של נהיגה נכונה, כמו תפעול נכון של ברקס, הגה ואלוהים ישמור דוושת מצמד. אבל למה באמת אנחנו חייבים כל זה? הרי כבר יש בקרת שיוט אדופטיבית, מערכת למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית וכ"ה.

ציטוט

גם באירופה הדברים השתנו,

במדינות מסוימות באירופה על כל רכב ידני (בערך) נמכר רכב אוטומטי.

יש מדינות מסוימות שבהן הגיר האוטומטי שולט.

בסך הכול, כמה שזכור לי, כשליש מהרכבים באירופה או כשליש מהרכבים שעלו לכביש בשנים האחרונות באירופה הם אוטומטיים.

הנתון הזה גם יעלה לדעתי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...