Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הכוונה לגיר רובוטי? למה מפחדים ממנו


car4me24
שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי הונדה ג'אז, ואני ממש לא אוהב את הגיר/מנוע שלו. האם זה הכוונה לגיר רובוטי?

אני שואל, כי אנחנו מחפשים רכב לקנות והתעניינו ביונדאי אי20, עד ששמעתי שהגיר רובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי זה גיר עם קלאץ' בדרך כלל, שמחליף את ההילוכים בהתאם לנהיגה לפי מחשב, הרבה שונאים אותו כי בדרך כלל זה מותקן ברכבים זולים וכך גם האיכות של הגיר, הוא מחליף הילוכים לפעמים לא כמו שאתה רוצה וזה פוגע באיכות הנסיעה.

במשאיות הגיר הרובוטי יותר רציני והוא מתקשר טוב יותר.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי חד מצמדי תורם לצריכת דלק, אבל אופן פעולה לא חלק, יש השהיות מורגשות במעבר הילוכים נמוכים. אותו לא אוהבים.

יש גיר רובוטי דו מצמדי, הוא חלק ומהיר ולמעט בעיות אמינות בחלק מהמקרים מדובר בגיר נעים.

 

לגבי הגאז, איזה שנת יצור הרכב שלך?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, B3A כתב:

גיר רובוטי זה גיר עם קלאץ' בדרך כלל, שמחליף את ההילוכים בהתאם לנהיגה לפי מחשב, הרבה שונאים אותו כי בדרך כלל זה מותקן ברכבים זולים וכך גם האיכות של הגיר, הוא מחליף הילוכים לפעמים לא כמו שאתה רוצה וזה פוגע באיכות הנסיעה.

במשאיות הגיר הרובוטי יותר רציני והוא מתקשר טוב יותר.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
 

 

רכבים זולים ?
הייתה לי ספורטאג GTLINE שתומחרה ב 186000 ש"ח בשיא שלה. לזה אתה קורא זול ?

גיר גרוע בעיניי, תפעול קשה ולוקה בחסר בנסיעה עירונית ובעיית אמינות בטוחה.

אין כמו גיר פלנטרי פשוט. 

  • אהבתי 2

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, car4me24 כתב:

יש לי הונדה ג'אז, ואני ממש לא אוהב את הגיר/מנוע שלו. האם זה הכוונה לגיר רובוטי?

איזה שנה הג'אז שלך? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, B3A כתב:

גיר רובוטי זה גיר עם קלאץ' בדרך כלל, שמחליף את ההילוכים בהתאם לנהיגה לפי מחשב, הרבה שונאים אותו כי בדרך כלל זה מותקן ברכבים זולים וכך גם האיכות של הגיר, הוא מחליף הילוכים לפעמים לא כמו שאתה רוצה וזה פוגע באיכות הנסיעה.

מה?

קודם כל גיר רובוטי זה לא בדרך כלל עם קלאץ', זה תמיד עם קלאץ' אחד (או שניים).

הגיר שאתה מדבר עליו הוא רובוטי חד מצמדי שבהחלט יכול להיות מעצבן, מניסיון. למרות שגם אליו אפשר להתרגל.

הרובוטי כפול המצמדים שמותקן בהרבה רכבים, כולל רכבים שעולים מעל 200 אלף ש"ח, עובד הרבה יותר חלק מגיר רובוטי חד מצמדי ואני באופן אישי מעדיף את אופי הפעולה של גיר רובוטי כפול מצמדים על פניי גיר רציף. (עניין של טעם כמובן)

הוא מגיב מאוד מהר (לפחות DSG, לדעתי EDC מגיב בסדר אך יותר לאט מ-DSG), העברות ההילוכים מהירות וחלקות לרוב, מה שלא תמיד אפשר להגיד על תיבות רובוטיות חד מצמדיות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yulianx כתב:

גיר רובוטי חד מצמדי תורם לצריכת דלק, אבל אופן פעולה לא חלק, יש השהיות מורגשות במעבר הילוכים נמוכים. אותו לא אוהבים.

יש גיר רובוטי דו מצמדי, הוא חלק ומהיר ולמעט בעיות אמינות בחלק מהמקרים מדובר בגיר נעים.

 

לגבי הגאז, איזה שנת יצור הרכב שלך?

2016

איזה גיר יש ביונדאי איי20 רובוטי חד או דו מצמדי? רציתי האמת מאזדה אבל השוק שלו קטן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, car4me24 כתב:

2016

זה גיר רציף, הדבר הכי רחוק שאפשר מרובוטי. 

 

הוא גם מעצבן אבל בצורה אחרת לגמרי: -) מה מפריע לך בגיר של הג'אז? 

 

יונדאי i20, שוב - איזה שנה? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Buki כתב:

זה גיר רציף, הדבר הכי רחוק שאפשר מרובוטי. 

 

הוא גם מעצבן אבל בצורה אחרת לגמרי: -) מה מפריע לך בגיר של הג'אז? 

 

יונדאי i20, שוב - איזה שנה? 

שנתון שתעלה כנראה שסביב ה-25 אלף שקל.

הגיר של הגאז רועש נורא בסלד נמוך ומרגיש חלש בעליות, הוא איטי בתגובה. לכן לא כל כך נהנה לנהוג בו. חוץ מהגיר אחלה רכב מכל הבחינות

עריכה אחרונה על ידי car4me24
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yulianx כתב:

גיר רובוטי חד מצמדי תורם לצריכת דלק, אבל אופן פעולה לא חלק, יש השהיות מורגשות במעבר הילוכים נמוכים. אותו לא אוהבים.

 

לפני 6 שעות, dorsht כתב:

הגיר שאתה מדבר עליו הוא רובוטי חד מצמדי שבהחלט יכול להיות מעצבן, מניסיון. למרות שגם אליו אפשר להתרגל.

הרובוטי כפול המצמדים שמותקן בהרבה רכבים, כולל רכבים שעולים מעל 200 אלף ש"ח, עובד הרבה יותר חלק מגיר רובוטי חד מצמדי 

הוא מגיב מאוד מהר (לפחות DSG, לדעתי EDC מגיב בסדר אך יותר לאט מ-DSG), העברות ההילוכים מהירות וחלקות לרוב, מה שלא תמיד אפשר להגיד על תיבות רובוטיות חד מצמדיות.

 

לפני 9 שעות, SeazeR כתב:

גיר גרוע בעיניי, תפעול קשה ולוקה בחסר בנסיעה עירונית ובעיית אמינות בטוחה.

אין כמו גיר פלנטרי פשוט. 

 

נוסע כבר 12 שנה עם רובוטי חד מצמדי I-SHIFT של הונדה. מרגע הראשון לא הרגשתי שום בעיה, מספיק כמו בידני בהחלפת הילוך להוריד טיפה גז. כולל בהילוכים נמוכים, עובד חלק לחלוטין. אני חושב שזה יותר בעיה של דור אוטומטי שרגיל להדביק דוושה לריצפה וקיק דאונים. לא פעם בחופשות לקחתי גולף עם DSG, לא שהרגשתי הבדל משמעותי. בקשר לאמינות - להבדיל ממה שכותבים כאן על DSG שלי שירת 256K עד להחלפת מצמד. אצל מכונאי במוסך שעשיתי תיקון אחד בדיוק כזה שירת 300K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובוטי חד מצמדי, איך שלא תסתכל על זה לא נעים לנהיגה.

אפשר לשפר מאוד את ההתנהגות שלו ע"י תפעול נכון של הגז... אבל אז חזרת לעבוד בשביל האוטו, במקום שהוא יעבוד בשבילך.

מי שזוחל הרבה בפקקים ישרוף את הקלאץ מהר מאוד, כי הגירים האלו לא מתאימים לזחילה.

אצל חלק מהיצרנים הרובוט/מוח בעלי אמינות מפוקפקת וההחלפה שלהם מאוד יקרה.

גיר דו מצמדי מרגיש נפלא מנסיוני (כשהוא תקין) וביום שהוא יגיע לאמינות של הגיר הפלנטרי אפשר יהיה לפתוח בקבוקי שמפניה.
בסה"כ זה העתיד

הגיר הרציף הוא רעיון הנדסי מעניין מאוד עם לא מעט יתרונות אבל די מרגיש כמו רוגטקה בהאצה.

 

הגיר הפלנטרי, טוב ונעים אבל מבזבז אנרגיה מיותרת ולפיכך מעלה את תצרוכת הדלק.

  • אהבתי 2
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, car4me24 כתב:

שנתון שתעלה כנראה שסביב ה-25 אלף שקל.

יונדאי i20 ב 25 אלף שקל תהיה עם גיר אוטומטי פלנטרי 4 הילוכים הכי רגיל שיש. לא רציף ולא רובוטי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, car4me24 כתב:

שנתון שתעלה כנראה שסביב ה-25 אלף שקל.

הגיר של הגאז רועש נורא בסלד נמוך ומרגיש חלש בעליות, הוא איטי בתגובה. לכן לא כל כך נהנה לנהוג בו. חוץ מהגיר אחלה רכב מכל הבחינות

הרכב מרגיש חלש לא בגלל הגיר, אלא לגאז יש מנוע לא חזק.

רעש זה אחד החסרונות של רציף, אך זה תלוי בבידוד הרכב, מנגד הוא חלק ותורם לצריכת שלק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, car4me24 כתב:

איזה גיר יש ביונדאי איי20 רובוטי חד או דו מצמדי? רציתי האמת מאזדה אבל השוק שלו קטן

אם זה מנוע 1.0 טורבו - רובוטי כפול מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים.

אם זה מנוע 1.4 או 1.6 - פלנטרי 4 הילוכים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, סולל הדרך כתב:

רובוטי חד מצמדי, איך שלא תסתכל על זה לא נעים לנהיגה.

 

במהלך 12 שנים לא שמתי לב. כנראה עשיתי משהו לא נכון.

ציטוט

אפשר לשפר מאוד את ההתנהגות שלו ע"י תפעול נכון של הגז... אבל אז חזרת לעבוד בשביל האוטו, במקום שהוא יעבוד בשבילך.

 

לצערי אצל רבים בארץ מושרשת מסורת אמריקאית - מקרר על גלגלים והכי חשוב אוטומטי. הייתי הרבה שנים באיטליה ובין כל האנשים שהכרתי רק אחד החזיק באוטומט. פעם שאלתי לחבר איזה גיר יש לו, ידני או אוטומטי, התשובה היתה "למה אוטומטי, מה אני נכה?". אז תפעול נכון של גז זה נקרא "לעבוד בשביל האוטו"?  לתומי חשבתי שזאת פעולה בסיסית של נהיגה נכונה, כמו תפעול נכון של ברקס, הגה ואלוהים ישמור דוושת מצמד. אבל למה באמת אנחנו חייבים כל זה? הרי כבר יש בקרת שיוט אדופטיבית, מערכת למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית וכ"ה.

ציטוט

מי שזוחל הרבה בפקקים ישרוף את הקלאץ מהר מאוד, כי הגירים האלו לא מתאימים לזחילה.

 

מעניין, רוב תלונות שראיתי כאן בפורום על זחילה בפקקים התיחסו ל-DSG.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...