Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הכוונה לגיר רובוטי? למה מפחדים ממנו


car4me24
שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 6.1.2021 בשעה 08:22, vadim6385 כתב:

אם כבר, בעיניי האנשים שמתעקשים על גיר ידני זה כמו האנשים שמתגאים בזה שהם הולכים עם שורט וכפכפים בחורף, או ביכולת שלהם לאכול חריף בכמויות, כאילו הם מצילים את העולם או משהו.

 

התבלבלת. כדי ללכת עם שורט וכפכפים או לאכול חריף לא נדרשת לא מיומנות מיוחדת, לא ניסיון. ואין מה להרוויח מזה. לגיר ידני להבדיל יש הרבה יתרונות. הוא יותר זול מהתחלה, יותר פשוט בתחזוקה, יותר יעיל על הכביש ויותר חסכוני בדלק. אם תלך לשכור רכב בחו"ל תגלה שיש לך יותר בחירה בידני וגם שהוא יותר זול עד להקפצת קטגוריה. בן אדם שיודעה לנהוג בידני ינהג בלי בעיה גם באוטומט. להפך לא. ובסופו של דבר זה יותר כיף. לאוטומט יש רק 2 יתרונות. אם רוב חוויה מוטורית שלך מסתכמת בזחילה בפקקים ובמתי שהגיע זמן להתפטר מהאוטו (בארץ).

 

ציטוט

בפועל זה מעורר תגובה מסוג "טוב חמוד, משאית מדליות בדרך, עכשיו לך תשחק בחדר שלך ותן למבוגרים לדבר".

אני לא נהג מקצועי, אבל עשיתי רשיון ב-78 ומאז כבר מזמן עברתי מיליון ק"מ. 

 

בתאריך 6.1.2021 בשעה 08:28, yulianx כתב:

ידני לדעתי זה כיף, אבל בתור רכב ראשי לא הייתי בוחר עקב נסיעה בפקקים, הכיף שם עובר דו מהר.

אומנם אני תל אביבי, אבל רוב הנסיעות שלי מחוץ לעיר. במקרה ורוב הזמן אתה צריך להעביר בפקקים, אני מסכים איתך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, vadim6385 כתב:

בפועל זה מעורר תגובה מסוג "טוב חמוד, משאית מדליות בדרך, עכשיו לך תשחק בחדר שלך ותן למבוגרים לדבר".

אני מכרתי רכב את הרכב האוטומטי היחיד שהיה לי כי התבאסתי על הגיר האוטומטי, ולא מוכן לקנות לעצמי רכב אוטומטי יותר לעולם (או עד שאעבד שליטה על רגל שמאל) ולמרות שבכסף שעלה לי הרכב הידני המעפעפן שלי יכלתי לנסוע במשפחתית אוטומטית חדשה יותר בכמה שנים, מרווחת יותר ושקטה יותר, אין סיכוי שהייתי עושה את זה, בגלל הגיר.

אני אמור ללכת לשחק בחדר או להמתין ברחוב למשאית עם המדליות עכשיו?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, mikyl כתב:

יותר יעיל על הכביש ויותר חסכוני בצריכת דלק

יותר יעיל ממה ולמה?

לגביי צריכת דלק, מול גיר רובוטי כפול מצמדים עם 7 הילוכים או גיר אוטומטי עם 8-10 הילוכים - אני מאוד בספק שהידני נותן יתרון משמעותי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שלוש שנים עם גיר חד מצמדי, אני יכול להגיד שאפשר לחיות איתו.

יותר נכון לומדים לחיות איתו, לגבי הלהוריד רגל מהדוושה בהעברת הילוך, לא נכון לכל רכב.

בסמארט, הרכב מוריד גז בעצמו בהעברת הילוך, וצריך להחזיק רגל יציבה על הגז בזמן העברה.

אני תמיד נהגתי במצב "ידני" בו אני מעלה או מוריד את ההילוכים, שם ההחלפת הילוך הייתה הכי מהירה ונעימה.(לרוב נתתי לרכב להוריד הילוכים לבד)

 

בפקקים זה סיפור שונה, הנסיעה הייתה לא נעימה, הרכב לא מנתק הילוך כמו שהייתי עושה בידני לצורך גלישה. ובנסיעה איטית לא תמיד מחליף מתי שהייתי רוצה ואו מוריד הילוך שלא לצורך. זה היה יוצר נסיעה לא חלקה.

 

 

לפני שעה, dorsht כתב:

לגביי צריכת דלק, מול גיר רובוטי כפול מצמדים עם 7 הילוכים או גיר אוטומטי עם 8-10 הילוכים - אני מאוד בספק שהידני נותן יתרון משמעותי.

 

עכשיו אני נוהג על גיר אוטומטי פלנטרי 8 הילוכים, ויכול להעיד שהרכב מאוד חסכוני. 

ויש מצב ECO בו מעל מהירות מסוימת כשאין עומס הרכב מנתק את המנוע מהגיר כדי לגלוש.

לפי קריאה באינטרנט ההבדל הוא לא משמעותי בצריכה(0,2-0-5 ליטר ל100קמ), בכביש המהיר ההבדל נעלם לגמרי.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, mikyl כתב:

התבלבלת, לא נדרשים שום מיומנות ונסיון כדי ללכת עם שורט וכפכפים בחורף או לאכול חריף. זה גם לא מביא שום תועלת. להבדיל לגיר ידני יש הרבה יתרונות. הוא יותר זול מהתחלה ויותר פשוט בתחזוקה, יותר יעיל על הכביש ויותר חסכוני בצריכת דלק. הצדקה יחידה לקיומו של גיר אוטומטי זה פקקים או חוסר רצון של אנשים קצת להתאמץ (רישיון על אוטומט). ואנשים שמתעקשים רק על גיר אוטומטי (חוץ מאלה שכול החיים שלהם תקועים בפקקים) זה כמו אנשים שלא מסוגלים לחשב 2X2 בלי מחשבון או להבריג בורג בלי מברגה. לנהג שיודעה לנהוג בידני אין שום בעיה להשתמש באוטומט. אבל להפך לא.

 

אוקיי, אני מתנצל שלא ניסחתי את עצמי נכון, ונשמעתי אולי מעליב איפשהו.

 

אתה יודע לנהוג על ידני, זה סבבה, גם אני יודע (יש לי רישיון 15 שנה, ואפילו היה לי רכב עם גיר ידני). אתה נהנה מזה - גוד פור יו.

 

אבל להתגאות בזה, כאילו המצאת תרופה לקורונה או שבנית חללית שטסה למאדים - לא מבין את זה. זה לא דבר שצריך איזושהי מיומנות מטורפת, בסך הכל קואורדינציה בסיסית, כמו רכיבה על אופניים. ויותר מזה - יש מכונות שיודעות לעשות את אותה פעולה פי כמה יותר טוב ומהר מכל נהג אנושי באשר הוא (DSG וחבריו).

תגיד לאירופאי ממוצע שאתה יודע לנהוג על ידני, הוא לא מבין מה אתה רוצה ממנו. יגיד לך "טוב אחי" באירופאית.

 

היה לי רכב ידני. אחר כך אוטומטי. ועם רכב אוטומטי (פלנטרי 4 הילוכים) ראיתי שהחיסכון של פחות מ10% בדלק פשוט לא שווה את ההתעסקות. אחר כך היו לי גם רכבים עם CVT ורובוטי דו מצמדי, ועכשיו חזרתי לרכב בן כמעט 20 עם גיר פלנטרי 4 הילוכים.

 

האם עושה לי חשק לגיר ידני? נחמד לעשות סיבוב מדי פעם, אבל גיר ידני ברכב עיקרי או יחיד - עזוב אותי מזה.

 

ד"א יש לי גם ליקוי למידה שבגללו אני צריך מחשבון בשביל לעשות פעולות חישוב בסיסיות. לא מונע ממני לעבוד בתור מפתח תוכנה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.1.2021 בשעה 16:48, mikyl כתב:

 

אני לא מספר לעצמי כלום. להוריד גז כאשר אתה שומעה שצריך להחליף הילוך זאת פעולה אוטומטית. ורכב ממשיך לנסוע חלק כמו בידני, אם עשיתה את זה נכון.

 

 

ויש עדיין את היתרון של גז ביניים מושלם בהורדת הילוך. אבל זה עדיין לא נותן את האפס התעסקות/מיומנות של גיר אוטומטי או את המהירות של גיר רובוטי דו מצמדי (גם הגירים האוטומטיים היום מהירים מאוד).

 

אולי אם אתה יודע לעבוד איתו, אפשר לנטרל את החיסרון האינהרנטי של גיר רובוטי חד מצמדי, העלאות הילוך לא חלקות, אבל זו עדיין הטכנולוגיה הכי פחות מוצלחת.

 

לגבי נהיגה בגיר ידני, בראש אני תמיד נוהג ידני, מהבחינה הזו שני תמיד יודע באיזה הילוך אני נמצא ומוריד ידנית, כשאני רוצה להאיץ מהר או לקבע הילוך, במקום לחכות שהתיבה תזהה שאני ממהר.

לגבי לנהוג בידני, זה לגמרי, נו, אוטומטי אצלי. אני לא חושב על זה כשאני נוהג, לא בפקק ולא בשום מצב אחר. זו לא יותר טירחה מללכת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר הייתי נוהג מבחירה רק על רכבים ידיים, עם השנים התברגנתי ועברתי לאוטומט.

 

אבל מי שנהג על גיר רגיל רוב חייו, לא ישכח לעולם איך לתפעל גיר ידני (נהג מיומן, לא אחד שלא יודע איך לקחת רוורס לחנייה עם הפנים קדימה בין רכבים) וזה מה שקורה לי כל פעם שאני עולה על גיר ידני, כאילו לא חלפו כמה עשורים מאז  שלחצתי לאחרונה על קלאץ', זה פשוט בא בטבעיות. יום אחד אחזור לגיר ידני. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.1.2021 בשעה 20:06, car4me24 כתב:

יש לי הונדה ג'אז, ואני ממש לא אוהב את הגיר/מנוע שלו. האם זה הכוונה לגיר רובוטי?

אני שואל, כי אנחנו מחפשים רכב לקנות והתעניינו ביונדאי אי20, עד ששמעתי שהגיר רובוטי.

בג'אז שלך כמו שאמרו לך יש גיר רציף, הסיבה שאתה ממש לא אוהב את הגיר/מנוע זה כי המנוע של הג'אז חזק בערך כמו המנוע שעושה רטט בטלפון שלך. ואם זה לא היה מספיק, תיבות רציפות ידועות בחוסר היכולת שלהם "להינעל" (לא נכנס להסבר של מה זה להינעל, אין סיבה להתעכב על זה) ולכן הן סובלות מהרבה איבודי כוח, במיוחד תחת עומס ובסל"ד גבוה - איפה שהמנוע שלך צריך להיות אחוז גדול מהזמן, כי הוא חלש. אז מנוע חלש, ותיבת הילוכים שלא יודעת לנצל כראוי את כוח המנוע, וקיבלת את התשובה ללמה אתה מרגיש לפעמים כאילו אתה צריך לצאת ולעזור לאוטו להתקדם עם איזו דחיפה טובה.

ב-i20 שאתה מדבר עליה, התיבה היא "אוטומטית רגילה" או בשמה המקצועי, פלנטרית. אז אין לך ממה "לחשוש" בהקשר של גיר רובוטי. רק קח בחשבון שגם ה-i20 היא לא בדיוק שד משחת. היא יותר חזקה מהג'אז אבל לא בהרבה, אז אל תצפה פתאום לשינויים דרסטיים.

 

לגבי גיר "רובוטי". קודם כל, "רובוטי" זה המצאה ישראלית, אם אני לא טועה של יבואן טויוטה שמכר את הקורולה עם הגיר הזה. 

למעשה התיבה הזו נקראת "automated manual" - או בעברית "ידנית אוטומטית" (מה שיכול לרמוז על הרצון להחליף את השם). 

מדובר בעצם בתיבה ידנית לכל דבר ועניין (חוץ מידית ההילוכים), ש"בתוכה" יושב אותו "רובוט" וכשצריך הוא לוחץ על הקלאץ', מעביר הילוך, ומשחרר את הקלאץ'. זהו. הפעולה הזו, בדיוק כמו עם תיבה ידנית, רוגמת לנדנוד של הרכב כי ברגע שהקלאץ' נלחץ (או הגז נעזב, או שניהם) המנוע מתנתק מהגלגלים, ההאצה מופסקת וקצב ההתקדמות משתנה. משך הזמן וחומרת הנדנוד משתנים מרכב לרכב ומתיבה לתיבה כי זה עניין של איזון - העברת הילוך מהירה תגרום לזמן קצר יותר בו ההאצה מופסקת, אבל הנדנוד יהיה חזק יותר והבלאי לקלאץ' גדול יותר. נדנוד פחות מורגש ו/או שמירה על הקלאץ' דורשים משך הפסקת האצה ארוך יותר. ככה או ככה - שני הדברים האלה תמיד קורים. 

 

בעיה נוספת בתיבות האלה היא שהרובוט לא יודע מתי אתה רוצה להעביר הילוך, הוא צריך להחליט לפי זה שהוא יודע מה הסל"ד, מה המהירות, וכמה חזק אתה לוחץ על הגז. ושני הדברים האלה - הרצון שלך והמידע שה"רובוט" מקבל - לא תמיד עובדים ביחד. אז לפעמים אתה מקבל העברות הילוך שלא ציפית להן, אז לא הורדת את הרגל מהגז בזמן, או שהוא חיבר את הקלאץ' מהר מדי והאוטו קפץ, או שהוא העלה הילוך אחד יותר מדי ואתה רוצה כוח אז הוא צריך שוב לנתק את הקלאץ' - להוריד הילוך - להחזיר את הקלאץ', וזה לוקח זמן וגם מעצבן כי אתה מועך את הגז והתגובה הראשונה של האוטו היא... להאט...

 

עוד "בעיה" היא בתכלס בכלל לא בעיה אלא פשוט אופי, שגורם לבעיה בגלל שיווק לא נכון של היבואנים ובגלל זה גם שימוש לא נכון של הנהגים, והיא ה"אמינות".

קודם כל, בתחילת הדרך, תיבות רובוטיות באמת היו לא אמינות. הן היו שורפות קלאצ'ים כאילו זה נרות חנוכה, הן היו בועטות כשלא צריך, מעבירות לאט כשלא צריך ובשני המקרים היו מטלטלות אותך ככה שהיית מודה גם ברצח ארלוזורוב. היום, אחרי... מה, 20 שנה של פיתוח? התיבות אמינות לחלוטין (כי, כאמור, החלק העיקרי הוא פשוט תיבה ידנית, והרובוט עצמו לא כזה מסובך), אבל עדיין סובלות מבעיות שנובעות מאנשים שנוהגים בהן כמו על תיבות אוטומטיות פלנטריות. 

 

תיבת כפולת מצמדים היא תיבה מסובכת ויקרה יותר שעובדת על אותו עיקרון בערך ונוצרה כדי לפתור את שלוש הבעיות של התיבה הרובוטית החד מצמדית. היא לא רלוונטית לדיון אז אני לא אכנס אליה. 

 

אני לא אכנס להבדלים ולמה בתיבה פלנטרית אפשר לעשות את מה שאני הולך לכתוב שאסור לעשות בתיבה רובוטית כי - שוב - זה לא רלוונטי לנו ואני כבר חופר מספיק. 

בכל רכב עם שתי דוושות, יש לנהג שליטה על הגיר/קלאץ'. היא פשוט נעשית באמצעות שתי הדוושות ולא באמצעות דוושה ייעודית. בתיבה "רובוטית" (חד או דו מצמדית), חלק גדול מהשליטה הזו נעשה ע"י דוושת הבלם. במיוחד במהירויות נמוכות כאשר אתה בקושי לוחץ על דוושת התאוצה. כשאתה עומד (עצירה מוחלטת), אתה רוצה שהקלאץ' (שהוא חלק שנשחק ומתבלה ודורש החלפה לפעמים - זה לא מעיד על חוסר אמינות או כל דבר אחר. זה בדיוק כמו צמיגים וברקסים יהיה מופרד לחלוטין כדי שלא יישחק, יתחמם, ובסוף "יגמר". הדרך לעשות את זה היא ע"י לחיצה מספקת על הברקס. בתחילת נסיעה, אתה רוצה שהקלאץ' יתחבר כמה שיותר מהר (בהתחשב בנסיבות כמובן) והדרך לעשות את זה היא ע"י שחרור מלא של הברקס. ככה אתה בעצם "מסמן" לאוטו "עכשיו אנחנו עומדים" או "עכשיו אנחנו נוסעים" והגיר עושה את מה שהוא צריך. 

 

בכל מצב ביניים, בעמידה בעליה בלי לחיצה על הברקס "כי האוטו מחזיק את עצמו" או התקדמות איטית בפקק עם בלם לחוץ מעט, שני דברים שמותרים לחלוטין בתיבה פלנטרית בגלל אופן הפעולה שלה - הקלאץ' נשחק. מתי יותר ומתי פחות, תלוי שיפוע בעליה או כמה זמן היית עם "חצי ברקס", אבל זה נכון תמיד. הוא תמיד נשחק. הבעיה היא שלא מסבירים את זה לאנשים לפני שהם קונים מכונית או כשהם מקבלים אותה, ואז נדלקת נורה או שהמוסך אומר שצריך להחליף קלאץ' והם בטוחים שהגיר הזה לא אמין ומתקלקל כל הזמן. הרי אמרו להם שזה אוטומט, והם רגילים לאוטומט ותמיד נהגו באוטומט ואף פעם לא היו צריכים להחליף קלאץ'. היו צריכים לעשות שיפוץ אחרי 150-200K בעלות של 80% מהאוטו, אבל להחליף קלאץ' הם אף פעם לא היו צריכים, אז זה גיר לא אמין.

 

  

בתאריך 5.1.2021 בשעה 17:41, colauti 9 כתב:

גם בפיאט גרנדה פונטו/פיאט פנדה היה גיר רובוטי  חד מצמד והרכב זול וישן.

 

בתאריך 5.1.2021 בשעה 17:47, colauti 9 כתב:

אני מתייחס למחירון של היום ולא פירשתי את זה כרכב ש"לא יוקרתי" בעיני המתבונן.

היום קורולה רובוטית/אוריס ישנות 2008 והלאה זולות מאוד שלא נדבר על הפיאטים (לא אבארת/500 אבל,גרנדה פונטו ופנדה בטח).

גם כשהן היו חדשות הן היו ישנות וזולות? או שהתקינו להן גיר רובוטי רק אחרי שהן כבר נהיו ישנות וזולות?

אגב, כמו ש-Shellcase אמר, ב"לא בהכרח זולות" לא מדובר בקורולות או C4 פיאקסויים. גירים רובוטיים חד-מצמדיים הותקנו במכוניות כמו פרארי F430, אסטון מארטין ואנטג' ואפילו למבורגיני אוונטדור שנמכרת עם הגיר הזה עד היום.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

אתה יודע לנהוג על ידני, זה סבבה, גם אני יודע (יש לי רישיון 15 שנה, ואפילו היה לי רכב עם גיר ידני). אתה נהנה מזה - גוד פור יו

 

אבל להתגאות בזה, כאילו המצאת תרופה לקורונה או שבנית חללית שטסה למאדים - לא מבין את זה. זה לא דבר שצריך איזושהי מיומנות מטורפת, בסך הכל קואורדינציה בסיסית, כמו רכיבה על אופניים. ויותר מזה - יש מכונות שיודעות לעשות את אותה פעולה פי כמה יותר טוב ומהר מכל נהג אנושי באשר הוא (DSG וחבריו).

תגיד לאירופאי ממוצע שאתה יודע לנהוג על ידני, הוא לא מבין מה אתה רוצה ממנו. יגיד לך "טוב אחי" באירופאית.

 

אתה מוכן להראות איפה התגאתי "כאילו המצאתי תרופה לקורונה או שבניתי חללית שטסה למאדים"? נהפוך הוא, אני נוהג כבר יותר מ-40 שנה ובזמני לדעת לנהוג בידני זאת היתה נורמה כמו לדעת לקרוא ולכתוב. לא בטוח (אבל יכול להיות שאני טועה) שהייתה בכלל אופציה לעשות רישיון רק על אוטומט. בכל מיקרה לא הכרתי אף אחד עם רישיון כזה. ואני מסכים, שלא צריכה להיות איזושהי מיומנות מטורפת (איפה אמרתי את זה?), אבל היום כבר פוגשים אנשים (בעיקר בחורות) עם רישיון על אוטומטי בלבד. זאת אומרת שאין להם מיומנות (יכולת) לנהוג בידני.

לא צריך לספר לי על אירופאים, גרתי שם יותר מ-10 שנים. וכמעט לכל האנשים שהכרתי היה רכב ידני.

עריכה אחרונה על ידי mikyl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסדר זה היה. נגמר. אין לגיר הידני, מלבד עלות , שום יתרון מעשי על גירים אוטומטיים מודרנים.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח שאין? לא מזמן קיבלנו קארוק בעבודה - איזה אכזבה. רכב לא רע. אבל אתה באה לעקוף, לוחץ על הגז ומקבל לאג. נהגתי בגולפים וA3 ידניים, לא שמתי לב לשום דבר דומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.1.2021 בשעה 08:06, סולל הדרך כתב:

רובוטי חד מצמדי, איך שלא תסתכל על זה לא נעים לנהיגה.

אפשר לשפר מאוד את ההתנהגות שלו ע"י תפעול נכון של הגז... אבל אז חזרת לעבוד בשביל האוטו, במקום שהוא יעבוד בשבילך.

מי שזוחל הרבה בפקקים ישרוף את הקלאץ מהר מאוד, כי הגירים האלו לא מתאימים לזחילה.

אצל חלק מהיצרנים הרובוט/מוח בעלי אמינות מפוקפקת וההחלפה שלהם מאוד יקרה.

גיר דו מצמדי מרגיש נפלא מנסיוני (כשהוא תקין) וביום שהוא יגיע לאמינות של הגיר הפלנטרי אפשר יהיה לפתוח בקבוקי שמפניה.
בסה"כ זה העתיד

הגיר הרציף הוא רעיון הנדסי מעניין מאוד עם לא מעט יתרונות אבל די מרגיש כמו רוגטקה בהאצה.

 

הגיר הפלנטרי, טוב ונעים אבל מבזבז אנרגיה מיותרת ולפיכך מעלה את תצרוכת הדלק.

אישית ממש לא חושב שזה העתיד, זה נראה יותר כמו פתרון ביניים סביר שעדיף על הפתרון שקדם לו.

העתיד כמו שהייתי אומר זה רכבים ללא גיר, וכמובן ללא מנוע בערה(כמו למשל בטסלה)- מבחינת אמינות, התצורה הזאת תהיה מן הסתם אמינה לאין שיעור לעומת הסטנדרט היום(מנוע בערה עם גיר באחת התצורות המקובלות)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, mikyl כתב:

אבל היום כבר פוגשים אנשים (בעיקר בחורות) עם רישיון על אוטומטי בלבד. זאת אומרת שאין להם מיומנות (יכולת) לנהוג בידני.

 

צריכה להיות? 90% מהרכבים בארץ אוטומטיים, ו90% מהנהגים שהוציאו רישיון על גיר ידני ב20 שנה האחרונות, ראו גיר ידני פעם אחרונה בטסט.

 

יצא לי לדבר עם מורה לנהיגה, ולטענתו היום הרוב מוציאים רישיון נהיגה על גיר אוטומטי. אם פעם לכל מורה היה רכב ידני, והיה רכב אוטומטי שכמה מורים היו עושים משמרות עליו, היום המצב הפוך.

 

ורכבים היברידיים וחשמליים הם כולם אוטומטיים (ברכב חשמלי אין בכלל תיבת הילוכים).

 

תיבת הילוכים זה מנגנון שבא לפצות על מגרעות של מנוע תבערה פנימית, והיא הולכת להיעלם מרכבים יחד איתו.

 

ובצדק, כי תיבת הילוכים (במיוחד אוטומטית) זה מכלול הכי מורכב ברכב, ובדרך כלל הראשון שמתחיל לעשות צרות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי שחובבי רכב, לפחות הוותיקים שביננו, מבינים מעט יותר מאחרים בושאים הטכניים.
לגירים המצויידים במנגנון "רובוטי"", אין בעיית אמינות כמכולל "גיר" . השחיקה היא של מכלול המצמדים לא הגיר . המצמדים נשחקים כתוצאה אופן השימוש של הנהג בדיוק כמו מצמדים המשודכים לגיר ידני . ומחירי החלפת מצמדים די קרובים בהשוואה בין מצמדים לידני או ל"רובוטי" .

מסע ההפחדה ,שבהחלט היה מבוסס , בכל הנוגע ל DSG היבש (DQ200) בקונצרן VAG או ה power shift של פורד , יצר שד שמטיל צל כבד עד היום  על כל מי שאינו ממש מבין. 

עשיתי ניסוי קטן בקרב משפחה וחברים ושאלתי האם חשו במשהו כשנהגו ברכב הקודם שלהם (גיר פלנטרי) או בנוכחי (כפול מצמד) כולם למעט אחד (כי כל הנשים לא) לא הבינו על מה מדובר, הרכב נוסע מעולה ואפילו זריז יותר (קיה, סיאט, רנו) . זה לא מדגם לכלום אבל אני מניח שמרבית הנשים(אני לא מיזוגן)  הנוהגות בכלי רכב בעלי מצמדים כפולים, בכלל לא מבינות על מה מדובר ומבחינתן הכל טוב. זה אנחנו "המבינים" שחוששים יותר מכל דבר אחר. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שחווה בעלות ארוכה על רנו מגאן 01 וגרנדה פונטו 07.

אוטומטי לא היה בכלל על הפרק כשהחלטתי להחליף.

 

הסיבה לרכוש ידני לדעתי זה:

1. אמינות. ואם קרה שהתקלקל, התיקון יכול להתבצע בכמעט כל מוסך (לא צריך לשלם עמלת מומחה או יבואן) והעלות נמוכה יחסית.

2. VFM ביחס לדגמים אוטומטיים ברכישה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...