Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני לא מוצא רכב טורבו ידני


יהונתן שלמה
שימו לב! השרשור הזה בן 1157 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום
לאחר כשנים על אופנועים חזקים (3שניות ל100)
מחפש רכב שיתן לי משהו של בערך חצי מזה,
התקציב הוא באיזור ה20-40 אלף
ראיתי הרבה audi באיזור 2010 בתקציב עם טורבו..
אבל הם רק אוטומטיות.
השאר שראיתי זה פולטסוואגן + סיאט בעיקר שבורות ומשופרות שמהם אני מעדיף להתרחק...
ולא ראיתי עוד משהו ידני ולא גרמני עם טורבו ..
בנוסף אני לא רוצה אלפא רומיאו וגם לא מכוניות שצריך לעשות להם טסט פעמיים בשנה..
למרות שרכב החלומות שלי זה bmw ישנה
מה אתם חושבים על הרכב הזה וכמה יהיה קשה לתחזק אותו תקציבית ולהשיג חלפים?
2. אשמח להצעות רכב ידני עם טורבו. מומלץ האצבק קטן.. איזור ה200 כ״ס (הפיאט בראבו חלשה מידי)
 
 
Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מישהו כאן מבין בbmw הישנות?
E28
E36
E21
מישהו יודע להסביר לי הבדלים?
האם שווה לקנות אחת ב70 אלף שקל כשהמחירון 10 אלף?
זה רכב החלומות שלי כבר שנים, ואני לא מבין בהם בכלל
מישהו יודע תחזוקה וכו? להסביר לי מידע כללי על הרכב מה אתם חושבים עליהם, איפה לטפל.. כל מידע


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי ב.מ.וו. E30 מודל 84 בגרסת 2 דלתות, המנוע המקורי היה 1800 עם הזרקת דלק שבשלב מסויים הוחלף למנוע M מודל 86.

בגדול באוטו הגיע אלי עם 636000 ק"מ על השעון, כשהבחור שממנו קניתי את האוטו והחזיק אותו למשך 3 שנים קנה אותו כבר עם הספידומטר תקול (שחיקה של גלגלי השיניים) הערכה גסה היא שהרכב הגיע למליון קילומטר. הגיר היה מקורי, משאבת הגה כוח מקורית, בקאקס מקורי, מסרק הגה מקורי והכוונה במקורי הוא שלא הוחלף מעולם ! החלונות חשמל עבדו, המראות החשמליות עבדו, משאבת דלק הוחלפה לראשונה אצל מי שהחזיק את הרכב לפני (שנת 2002), כן שילמתי הרבה כסף על משולשים וגומיות, צנרת מים שהחלפתי, ובעיות חשמל מפה ועד מחרתיים אבל בעיקר בגלל עשרות שנים של אלתורים וחיבורי אימובילייזרים ועלוקות ודיבוריות ושאר ירקות ופירות עם חצי טון של איזולירבנד שהסתובב מתחת לדש בורד.

אני החלפתי כבאנהג לריקארו, החלפתי להגה ספורט, הנמכתי את האוטו ב2.5 סמטימטר (טעות קריטית) ומשם כמות הפעמים שתיקנתי קרטר (הלחמות אלומיניום) היה על בסיס שבועי, מסתבר שהמנוע האורכי היה עם קרטר שכלל בליטה למטה ממש אל הקו של הגשר במתלה הקידמי, היה לי קרטר ספייר שהייתי מרכיב כשהשני היה בתיקון וכך החלפתי בינהם.

הרכבתי פילטר פתוח משם התחלתי לאכול החלפות קבועות של הAIR FLOW METER כל אחד בסביבות 800 שקל מפירוק, עשיתי מערכת אגזוז בבניה עצמית ותאכלס היה כיף גדול, הרכב היה עם מעל 200 כ"ס וקישקש בזנב בצורה פראית ומסוכנת לעיתים ללא כל אזהרה מראש. 

אם אתה מוכן לעלויות ולמחסור חמור בחלקי חילוף בארץ (היתה לי עזרה מהחברה בקמור שפשוט פתחו לי את השערים ועזרו לי במחסן חלפים באופן אישי עד רמת אספקת מקט"ים והזמנות לכל מה שרציתי) אבל תקבל רכב מטורף לנהיגה אם אפס סבלנות לנהגים לא מיומנים אבל טון של פידבק שלא מוצאים היום. הגיר היה אדיר, ידית ההילוכים קטנה בדיוק במקום שאתה מצפה לה, דוושות צפופות בדיוק לעקב בצד אגודל, צליל מהאגזוז והרבה שוטרים ששמים עליך עין, עשיתי אותה תאונה שאחריה צבעתי מחדש את כל האוטו והשקעתי עליה בסך הכול מעל 50000 שקל שפשטו לי את הרגל עד שהגרושה איימה שזה או היא או האוטו (הייתי צריך להשאיר את האוטו).

אם תצליח למצוא אחת כזו תקבל אחלה רכב לנהיגה ואחלה פרויקט להשקעה ארוכת טווח.

אגב להנמכה היתה גם תופעה לא רצויה שהובילה לרעידות חמורות בכבישים משובשים שלבסוף פתחו לי ברגים, קירקשו לי מהדש בורד עד שנסדק וכך גם המיכל דלק שנסדק והוחלף פעמיים וכך גם הרכב נמכר עם מיכל דלק סדוק, אז לכל אנשי ההנמכות אם לא עושים את זה כמו שצריך עדיף פשוט לוותר קשה לחיות אם זה ביום יום.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה היא עלתה לך? וכמה עלה להחליף את המנוע?
והשאלה אם אקח אותה לבדיקה לפני שאני קונה . במוסך, כמה הם יודעים לבדוק אותם? כמה ידעו כבר לטפל בה במוסך רגיל? והאם המחיר 70 הוא מגוחך שהמחירון 10, וכשאני ארצה למכור יצחקו עלי?

הרכב מטורף ונראה מטורף. הנמכה אני אוותר אחרי כל מה שרשמת, אבל נורות אנג׳ל אייז, עם נורות צהובות בצדדים , צבע שחור, חלונות שחורים. ולהתחיל להחליק, החיים הטובים


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו קניתי 2001 ומכרתי ב2008, עלתה לי 9000 שקל והיום שווה הרבה הרבה הרבה יותר. אף מכון בדיקה לא ידע בכלל להסתכל עליה, היא מדברת בשפה שהם לא מבינים, בסיר להניח שמה שתמצא עבר כמה תאונות בחיים שלו- בכל אופן מדובר ברכב שהופסק לייצור בשנת 1991, לא יתנו לך אחריות בבדיקה על המנוע, לא על הגיר, לא על מערכות החשמל, ידפקו מליון כסתח"ים על זוויות היגוי וכו וכו...

קח אותה לבדיקה במוסך שמכיר ב.מ.וו, יש למשל את NGS MOTORS בחולון שלאחד הבעלים שם יש\ הייתה כזו בצבע צהוב מודל 86 שהותקן לה מנוע 3.5 ליטר 6 צילינדר בטור שיצא ישירות מסדרה 6 של שנות ה80 והגיע בשיאה לקרוב ל400 כ"ס, הוא מכיר את האוטו מכל הכיוונים, עוד אחד שאולי יעזור הוא מוסך ציקי ביהוד (אם עדיין קיים) שמכיר את המכוניות האלו מתוך שינה, עשיתי את המנוע אצלו בזמנו וכשבאתי להוציא את האוטו מהמוסך ראינו בטלויזיה את המטוס השני פוגע בתאומים בניו יורק (9.11.2001) בשידור חי. עלה משהו בסביבות 7000 שקל בכסף של אז, היום בטח יהיה הרבה יותר, הוא גם אהב לקחת לי 800 שקל כל פעם ששלף לי מהמחסן שלו את המד זרימת אוויר וכעס עלי שאני מעז לערער על המהנדסים של ב.מ.וו. ומרכיב פילטרים שלא אמורים להיות שם.

לא אתפלא אם יקחו לך מחיר בשמיים על יצירת אומנות מוטורית כזו, בטח אם לוחית זיהוי אספנות, ואף אחד לא יצחק עליך או יחשוב לבקש 10000 כשתרצה למכור, הערך שלהן רק עולה אם הן במצב טוב.

אני מכרתי ב11000 בלי מצבר, בלי אלטרנטור, בלי מיכל דלק עם כפתור התנעה במקום לסובב את הסוויץ (הלך הסוויץ ורצו 1800 שקל אז עקפתי אותו) כשהיה צריך להעביר טסט (בקומבינה כמובן).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש מישהו בירושלים?
בטוח אצל הערבים יש מישהו שמבין.. יש להם המון כאלה והם קרובים אלי
ומה אתה ממליץ מבין כל המודלים?
E28,30,36, והשאר?
מה הכי טוב? מה ההבדלים?



לא יודע מה חשבתם ב2001 עכשיו די ברור לי שלא צריך להרכיב פילטרים לא מקורים אלא אם כן יש חוות דעת מומלצות...


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על תקופה אחרת, לא היו פורומים, לא היה גוגל, לא היה מחשב עם אינטרנט בכל בית, לא סרטוני יו טיוב שמסבירים לך על כל בורג ובורג באוטו, הכול היה ניסויים וניסויים.

לי הייתה E30, מדובר היה בסדרה 3 החל מ1983 ועד 1991, היו הרבה עדכונים בדרף פגושי מתכת שהלכו פלסטיק, סדרות שונות של מנועים החל מ1500 וקרבורטור כפול ועד 2800 6 צילינדרים בטור והזרקת דלק. הרכבים היו בגרסאות 2 ו 4 דלתות (יכול להיות שראיתי סטיישן פעם אבל אולי הזכרון מטעה אותי) ובכמה וכמה רמות גימור, בתקופה ההיא ל316 היה מנוע 1600, 318 היה מנוע 1800, ל320 היה מנוע 2000, היה 325 עם מנוע 2500 ושם כבר היו 6 צילנדרים וה328 עם מנוע 2800 מפחיד, בין לבין ב1986 יצאה הM3 הראשונה עם מנוע 2300 עד כמה שאני זוכר ונתן 205 כ"ס ב6500 סל"ד (תחשוב שמדובר בתקופה שעל הכביש נסעו סובארו DL ודיהטסו שרייד) וגיר דוג ידני, לי היה גיר שונה מהM המקורית, הM גם היתה עם חישוקי 18 אינץ בעוד שאני נשארתי עם מידה שהיום יושבת על מכונית מיני וגם תעורר גיחוך עם 195 על חישוקי 14 אינץ. 

הE36 היה סדרה 3 משנת 1992 והלאה, הE28 זאת בכלל סדרה 5 של שנות ה80, מכונית כבדה וגדולה יותר, אישית הייתי ממליץ על הסדרה 3 הכי טובה שתמצא.

הייתי משתף תמונות, צילמתי בזמנו את כל התהליך על מצלמת סטילס ובשלב מסויים סרקתי את התמונות למחשב אבל הגרושה (ההיא מהתגובה הראשונה שלי) ביקשה בזמן הגירושין את המחשב כדי להעתיק אליה דברים ואז פירמטה לי אותו והכול הלך אז למעשה אין לי שום מזכרת ממנה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה באסה.. לגבי המחשב וכל התמונות
כן הe30 יש לה גם את הלוק הכי יפה שיש עם החזית המלבן והפנסים מטורפים.
למרות שהיום אני רואה שכולם כבר החליפו את המנוע,
הדבר היחיד שמבאס אותי זה שאין טורבו וממש בא לי טורבו ברכב. אבל אולי נשמור את זה לרכב הבא

אני רואה דווקא חלק ב14-15 אלף
אבל מה שמוזר שיש חלק ב70 אלף שקל
הזולות שראיתי יחסית חדשות ואוטומטיות זה הבאסה.....
אנשים חושבים שהקבריולט הזה מעניין מישהו מקפיצים את המחיר פי 3 ואני מעדיף עם גג סגור בכלל
Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכול תלוי במצב של האוטו, כולם כנראה עברו או יעברו שיפוץ של הדש בורד שנוטה להסדק עמוק. יש כלים עם מנוע 1600 וקרבורטור עם פחות מ100 כ״ס לפני שברחו לו כמה סוסים מהאורווה ואחרות עם מנועים משופצים או משודרגים עם מעל 200 כ״ס, יש כאלו שנעלו את הדיפרנציאל האחורי אחרים השאירו סטוק, אני מניח שכולם ראו כבר לפחות חצי מליון קילומטר, לשלי היו מושבי עור וריפודי עור על הדפנות והם נדרשו לטיפול קבוע ואיפה שלא טיפלתי (מאחור בעיקר) החל להתפורר.

לי הלך המדחס מזגן בשלב מסויים והחלטתי להוריד אותו ואת הרדיאטור של המזגן בשביל לחסוף משקל- זה החזיק יפה עד שחזר הקיץ והמזגן חזר יחד איתו.

היו לי בעיות חשמל כולל פעם אחת שכמעט נשרף האוטו בגלל חוט שהתייבש ונגע בגוף ומשום מה לא היה מחובר לשום פיוז אלא איזו קומבינה הוציאה אותו ישירות מהמצבר, תחפש את המכונית שטופלה הכי טוב כיוון שאין לזה סוף והחלפים לא זולים ולא יודע כמה נשארו זמינים.

נקודת חולשה נוספת היא המשאבת מים, מדובר במנוע אורכי, משאבת המים מחוברת למאורר עם קלאץ מבוסס שמן (השמן מתחמם ומתרחב ואז המאורר מסתובב יותר מהר), הבעיה הייתה אם המאורר לא מאוזן ויוצר ויברציות שעוברות למשאבת המים והיא היתה מתחילה לנזול או אפילו לשבור את הציר, ראיתי מישהו שהרכיב מאורר חשמלי מבוסס יוניט חום, שגם שיפר לו את האובדן מומנט שהמאורר לקח מהמנוע, הכי חשוב זה שתיקח כלי שאפשר להעביר אותו טסט ולא תסתבך פעמיים בשנה עם חיפושי קומבינות ופחד שהנה האוטו יורד מהכביש, אני בניתי מערכת פליטה כפולה מהמנוע עם זוג דודי רימוס, כפולי יציאה (דוד מימין ודוד משמאל) היום היו מורידים אותי מהכביש תוך דקה וחצי ולוקחים גם את האוטו למזכרת וזה לפני ההגה הקטן והמנוע וההנמכות והקשת חיזוק שצבועה באדום בין בתי הבולמים מתחת למכסה מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רגיל לא לעצור לשוטרים עם האופנוע.
ובירושלים בכללי פחות לחוצים על אנשים מהמרכז ( מהתרשמות שלי)
וגם אני מכיר מישהו שיוכל להעביר אותי טסט.
בקיצור אני מאמין שהרכב שאני באמת מחפש זה מינימום 50 אלף כרגע כי השאר לא בכיוון כל כך .
הלוואי היה עכשיו 2001 הרכב היה חדש יחסית וזול. הייתי נשאר איתו עד 2020

ולגבי כל השיפורים לא כזה מעניין אותי לעשות אם זה סתם יתפוס מלא תשומת לב מיותרת . אבל כן חשוב שהרכב יאיץ חזק,
חוץ מבעיות חשמל שאני מאמין שלא יקרות יותר מידי ופשוטות לתיקון, המכלולים היותר רצינים עשו בעיות? גיר מנוע קלאץ ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

כמה יעלה להחליף מגיר אוטומט לידני?


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה יעלה להחליף מאוטומט לידני, אני מניח שזה כולל התקנת משאבת קלאץ ולא יודע אם כל מוסך יכול לעשות את זה (חוץ מציקי מיודעינו) עדיף למצוא אחת ידנית מראש.

קלאץ זה כמו כל קלאץ בכל רכב, המחיר הוא בעיקר העבודה, המנוע סופר אמין, המנוע שאני החלפתי עבר באזור ה700 אלף קילומטר, כן כן אלו מספרים שלא רואים היום, גם הגיר מעולם לא נפתח והחלפתי בגלל שלא התאים למנוע הM אחרת היה נשאר. מכלולים יקרים אחרים כמו הבקאקס, מסרק הגה, משאבה הידראולית היו אצלי מקוריים כשמכרתי את האוטו כלומר עשו על האוטו 24-25 שנים ומעל מליון קילומטר, גם החלונות חשמל עבדו, המראות החשמליות עבדו, הנעילה המרכזית עבדה. יש לשים לב לחלודה מעל ומתחת לחלון הקדמי והאחורי, לרקבונות בחלק התחתון של הבגאז ובפינות בכנפיים וחיבורי הדלתות, אני מניח שכל רכב שנראה נורמלי עבר צבע פעם או פעמיים בחיים שלו, האוטו שלי עבר פירוק לגורמים ואז שיוף עד לפח ואז צבע יסוד ואז 2 שכבות של צבע שעלו לי כמה אלפי שקלים תוספת למה ששילם הביטוח על התאונה. פשוט תחפש כלי יפה שטיפלו בו יפה ולא אחד מוזנח כיוון שמוזנח מבחוץ שווה סבירות גבוהה להזנחה מכאנית, תמיד תעדיף איפה שיש הכי פחות קומבינות בעיקר במערכת החשמל. תצורת הקופה נדירה יותר ויש גם קבריולט פה ושם עם גג בפתיחה ידנית. יש כאלו שהגיעו עם סאן רופ מקורי ידני ואחרות עשו להן סאן רופ בארץ אצל איזה סנדלר ואז תראה סימני חדירה של מים מהגג, תדע מה מקורי לפי המיקום של האורות פנים, אלו עם המקורי יש 2 מנורות בצדדים בניגוד לאחת באמצע שכנראה הוסרה או עברה מקום.

בגדול רכבים במודלים כאלה הם אניגמה- תנסה לעבור על כל הפרטים ותקווה לטוב...

https://fb.watch/1ZB-s64blx/

 

תראה את זה ותבין על מה אנחנו מדברים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ראיתי את הסרטון הזה...
אז אם הכל כל כך אמין למה אומרים שהתחזוקה יקרה? טיפולים שוטפים אני יכול לעשות בעצמי


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד משהו מתקלקל, ברכב יש 10000 חלקים שאמורים לעבוד בהרמוניה ומדובר בכלים בני 30 שנה פלוס מינוס שכנראה עברו מספר גדול של ידיים, כשמתקלקל זה יקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1157 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...