Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני לא מוצא רכב טורבו ידני


יהונתן שלמה
שימו לב! השרשור הזה בן 1189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 27.11.2020 בשעה 16:34, Liviur כתב:

זה מאוד משנה כי למצא רכב כזה (מעבר ל2 טסטים בשנה

רק ידיעה, כולן כבר אספנות (30+) וגם האחרונות שיובאו ב-91' יכנסו אוטוטו לסטטוס הזה.

מעבר לכך: מסכים עם כל מילה שאמרת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא יודע למה אתם חושבים שלא יהיו 200 סוסים ממנועי ה6 צילינדר בטור ובטח ממנוע ה2300 של הM.

חוץ מזה על גוף של 1200 קילו גם 150 כ״ס יחד עם גיר ידני הנאה אחורית והיגוי של ב.מ.וו תיתן יותר כיף מכל פורד פוקוס או איזו רנו קליאו ואפילו המאזדה 2 שכלכך אוהבים להמליץ עליהן כאן בפורום כמכונות נהיגה מוצלחות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על e30 כן?

בשנים האלו היחידה שיש לה מעל 200 כ״ס היא m3 evo (לא הרגילה) - שאין שום סיכוי למצוא - בטח שלא בתקציב הזה.

 

הסידרה 3 הממוצעת היתה סביבות ה100 כ״ס כשה גירסאות הבכירות (ששוב - בהצלחה למצוא) היו עם סביבות ה130-140 כ״ס.

זה רכבים שחדשים לא עשו 10 שניות ל100 (וזו לא היתה הנקודה שלהם).

כן כן ... גם עם ה6 צילינדר בטור.

אלו רכבים מדהימים כן ? במיוחד למסלול (יש לכמה חברים שלי וחלקם גם מתחרים בליגה המקומית של הe30 לרוב עם 325 עם מנועי הזרקה ורכב ריק לגמרי חוץ מכיסאות מירוץ וכלוב התהפכות / חצי כלוב) אבל גם כיומיומיים.

אני לא יודע מה זמינות החלקים בארץ (לזיכרוני - לא טובה) וגם רוב הגירסאות שהיו על הכביש היו 316 או 320 (רכבים של 90-120 כ״ס) בני 30+ שנה (שאגב גם כרכבי אספנות אסור לסוע איתם לעבודה , בשעות מסוימות וכו).

 

אם אתה רוצה רכב סופשבוע לעבוד עליו בכיף שלך והרפתקאות - לך על זה. רכב מעולה , פלטפורמה מעולה.

אם אתה מחפש משהו עם 6 שניות למאה שבהקטנה תחליף פילטר אוויר לבד ותיסע ותרגיש שאתה מטפל לבד ברכב - פחות.

 

את ההמלצות שלי רשמתי. ריאלית ? לדרישות שלך ? איביזה עם צ׳יפ - תענה על מה שאתה מחפש.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגרסה הכי חזקה של ה-E30, להוציא את ה-M3 כמובן, הייתה מצוידת ב-M20B25 שהפיק 168 כ"ס.

רוב מה שיש בארץ הן מושתלות M50B25 שהוא יותר חזק, 189 כ"ס. בודדות נשארו עם המנוע המקורי אם בכלל. ואלו שנשארו מתומחרות במחיר גבוה גם עם מנוע קטן.

 

וכן, זה קשה עד בלתי אפשרי למצוא, בגלל זה יש הרבה מאוד שביצעו יבוא אישי כי הבינו שזה יותר משתלם.

תתפלא, זמינות החלפים לא כ"כ רעה כמו שאתה חושב, היא עדיפה על זמינות חלפים של יפניות מזדקנות נניח.

רוב ה-E30 הן 1.6 עם מנוע (M40B16/18 (1988-1991, שהפיק בין 101 כ"ס בדגמי ה-1.6 ל-115 כ"ס בגדמי ה-1.8

מתחת 1988 היו מנועי M10B18 קרבורטור שהפיקו 90 כ"ס כמדומני

 

ד"א, בין 87' ל88' ואילך יש שוני מסוים בבודי. חלון אחורי יותר קטן ועוד כמה שטויות.

 

E30 יכולה להוות תחביב, קשה לי להאמין שיש כאלו שהיא הדיילי שלהם.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הm3 עם המנוע 4 צילינדרים האלו אכן קשות למציאה (וגם חלקים למנוע הזה)

יש לו גירסאות של מעל 200 כס ביצור מוגבל (כל האיבו למיניהן) וההבדל בין e30 רגילה לm כמובן הוא לא רק המנוע.

 

היו 2 מתיחות פנים אגב

85 ו87/8 כשהשנייה כפי שציינת משמעותית יותר.

 

אני גם לגמרי בעניין של למצוא אחת כרכב סופש נוסף. צריך רק זמן.

 

אבל כיומיומי - אין סיכוי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Liviur כתב:

הm3 עם המנוע 4 צילינדרים האלו אכן קשות למציאה (וגם חלקים למנוע הזה)

בעולם הוא נחשב רכב נדיר שמחירו גבוה מאוד, לא רק בארץ. דרך אגב: יש אקזמלר 1-2 בודדים בארץ.

. בכל אופן, כזו לא תמצא למכירה פה ולייבא יעלה לך סכום של שש ספרות, מדובר על רכב שיוצרו ממנו קצת יותר מ-17K.

 

לפני 6 דקות, Liviur כתב:

יש לו גירסאות של מעל 200 כס ביצור מוגבל (כל האיבו למיניהן) וההבדל בין e30 רגילה לm כמובן הוא לא רק המנוע.

בשנתיים האחרונות לייצור האגדה הזו אכן היה מנוע חזק יותר (232 כ"ס) וגדול ב-200 סמ"ק ממנוע ה-2.3 S14B23, אתה צודק. יוצרו בסה"כ כמה מאות ממנו.

זה התחלק לאבו 1 (יעני אבולושיין, 2.3) ולספורט אבו (מנוע 2.5 החזק)

בכללי היו S14 בנפחים של 2/2.3/2.5 ליטר.

מנוע ה-2 ליטר נמכר רק במדינות אירופאיות מסוימות שאני לא זוכר איזה. הוא גם חלש יותר ויש לו פחות מ-200 כ"ס.

 

בעולם הבא אולי תיהיה לי כזו

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כלכך נדיר למצוא מנוע 1800 עם הזרקת דלק, שלי היתה כזו לפני החלפת המנוע והייתה מודל 84, המקור הגיע עם 115 כ"ס וגם היא נסעה חזק, שיחקררה זנב על בסיס קבוע והוציאה עשן מהצמיגים בגלל ההנעה האחורית והמשקל הקל מאחור.

כן רוב המכוניות שנותרו בארץ מושתלות מנוע, אין מה לקנות את גרסאות ה4 צילינדרים כיוון שזה פספוס, מנוע ה6 בטור הוא אחד המנועים המוערכים והמוצלחים ואחד הנחשבים שיוצרו אי פעם.

בכל מקרה לא מדובר ברכב דיילי שאמור לטחון קילומטרים למרות שאני בזמנו החזקתי אותה כרכב יחיד בבית ונסעתי איתה על בסיס יומי במשך 7-8 שנים מראשון לציון לתל אביב כולל פקקים, כולל טיולים בסופי שבוע, כולל נסיעות כיף אגרסיביות בכבישים מפותלים, היא היתה איתי במילואים מאילת ועד החרמון (מינוס קרטר שמן שפוך בגלל בורות בכביש 60 ליד סוסיא), כולל בולם זעזועים שהתפרק לי בכביש 10 (נסעתי ככה עם גלגל מתנדנד עד לראשון), ואבן שהתדרדרה ממשאית באחד מכבישי הצפון פגעה לי בגשר רדיאטור (רכב מונמך כבר אמרנו ?) והורידה אותו מהתושבת והוא פגע במאורר, שבמקום שהמאורר ישבר שניהם נשברו וחזרתי על גרר עם מכונית מלאה אפודים ותחמושת...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכו כשגרושתי פירמטה את המחשב בשלב מסויים של הליך הגירושין, לא נותר לי כמעט דבר מהפרוייקט שאת רובו צילמתי (תמונות סטילס שנסרקו למחשב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכוי גבוה שאם היא לא הייתה האוטו עדיין כן היה.

בשלב מסויים החזקתי אותו כרכב שני כשהיה לי אוטו מהעבודה, ואז היא לקחה את הב.מ.וו מדי פעם.

יום אחד נסעתי אחריה והיא נכנסה לאיזה סיבוב ביציאה מהשכונה, הרגשתי שזה הולך לקרות, היא נכנסה לסיבוב ולחצה קצת יותר מדי גז ביציאה ותוך רבע שניה הסתובבה 180 מעלות ונעמדה עם הפנים מולי, שם הבנתי שזה באמת לא אוטו בשבילה ושם התחיל מסע הלחצים למכור אותה ולקנות לה מכונית בשבילה, החלפנו ב.מ.וו קלאסית בפג׳ו 205 וכשמכרתי אותה היו לי דמעות בעיניים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור מרגש ועצוב אחי....


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.up2me.co.il/imgs/17817083.jpeg






ההבדל הענק בחזית זה רק ההשחרת פנסים? אני לא מצליח להבין





http://www.up2me.co.il/imgs/17379497.jpeg


Sent from my iPhone using Tapatalk




למי שרוצה תמונות



https://www.instagram.com/e30_ben




https://instagram.com/alexv_e30?igshid=135y6stpzjdcm

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, יהונתן שלמה כתב:

ההבדל הענק בחזית זה רק ההשחרת פנסים? אני לא מצליח להבין

https://www.e30zone.net/e30wiki/index.php/Lights

 

ההבדלים בין טייפ1 ל-2 הם די מינוריים ברובם. שמע, אין מותג אם יותר מידע ברשת מאשר במוו. כל פיסת מידע שתצטרך אתה תמצא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת 4 דלתות והשניה בתצורת קופה שגם עברה הנמכה אגרסיבית, יש הרבה קיטים לפנסים הקדמיים כולל פנסים מרובעים.

אגב הדגמים הראשונים עד 1985-86 היו עם פגושים מפח ורק לאחר מכן עברו לפגושי פלסטיק במגוון צורות, לשוק בארצות הברית המשיכו פגושי מתכת בגלל שיקולי תקינה מקומית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בחור שרציתי לקנות ממנו אומר בטלפון שהרכב מתקשה לעבור את ה100 קמש בגלל הילוכים קצרים ודיפרנציאל סוג של מרותך. האם זה תופעה אופיינית לרכב ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...