Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש או יד שנייה


Tomer1992
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

לא מבין על איזה שקט אתם מדברים. רכב ב 65/80K  נותן את אותו שקט כמו רכב חדש.

רוצים רכב חדש? תקנו, זאת לא בעיה שלי. אבל התירוץ של שקט, לא עובד, אפילו מופרך. 

 

רכב שמור (אחד שאכפת לו מהרכב, יש גם כאלה תתפלאו) יד שנייה נותן לי שקט לכמה שנים קדימה. ( לא סיפורי עלי באבא, בדוק)

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 225
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני אוהב מתמטיקה בשקל תשעים, דוגמא נפלאה לאיך טיפונת מעוותים את המציאות בשביל לחזק טענה לא נכונה. רק שנבין, על הרכב החדש הפסדתה 35% בשלוש שנים (לא כל כך נכון, רכב חדש מאבד בין 35% ל 50% בשלוש שני

הפורום מלא באנשים שרכשו רכב חדש, "ושקט נפשי" זה הדבר האחרון שיש להם. כשלים אחד אחרי השני (להזכיר גיר) שמאלצים אותם לשהות יותר במוסך שמאשר על הכביש.  מה זה אומר? לא הרבה, מלבד שרכב אמין שייתן

התגובה הזאת מסכמת את הרעה החולה בהתנהלות כלכלית לא אחראית, לא רכבים חדשים.   אם אתה לוקח הלוואה עם ריבית הגיונית, לתקופה הגיונית, ואתה יודע כמה תשלם בסך הכל, והתשלום האחרון יהיה באמת התשלום

אני אגיד לך על איזה שקט.

אחריות, אין טסט, אין צמיגים יבשים, אין מצבר שפתאום מת ואין הפתעות. אלה דברים קטנים אבל נותנים שקט. אל תשכח שאתה קונה את האוטו בן 3 אבל מוכר בן 6-7.

 

שקט יחסי נתנו לי גם רכבים עם 130,000 קילומטר ו 10 שנים על הכביש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שאחריות נותנת זה "פיצוי כספי" על תקלות שיש ברכב חדש, אתה עדיין צריך ללכת ולבזבז את זמנך במוסך, לריב איתם שזה במסגרת האחריות ולחוות את עוגמת הנפש של תקלה - לעיתים במוסך שהוא אפילו לא המוסך המועדף עליך.
יתרה מכך, לפעמים תקלות כאלה מתגלות אצל הרוכש הראשון ואז בתור רוכש שני קיבלת רכב נקי מ"תקלות הילדות" שלו (התקנות מקומיות פגומות, רכיבים תקולים מהמפעל, וכדומה).

Sent from my AC2003 using Tapatalk
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, avargel כתב:

שים לב שהרכב לא עולה לך כמה ששילמת עליו. דהיינו בהשוואה בין  רכישת רכב ב100k או ב50k הפער *בעלות* הוא לא 50, אלא הדלתא בין הרכישה למכירה

 

נניח שקנית ב100 החזקת 3 שנים ומכרת ב65 = העלות היא 35

 

 

קנית ב50 החזקת 3 שנים ומכרת ב25 = העלות היא 25

 

 

מכאן, שההפרש בין חדש ליד2 במקרה הנ"ל הוא 10k "בלבד"

 

אני אוהב מתמטיקה בשקל תשעים, דוגמא נפלאה לאיך טיפונת מעוותים את המציאות בשביל לחזק טענה לא נכונה.

רק שנבין, על הרכב החדש הפסדתה 35% בשלוש שנים (לא כל כך נכון, רכב חדש מאבד בין 35% ל 50% בשלוש שנים אבל נגיד ש)

אבל על רכב יד שניה אתה מפסיד רק 50% בשלוש שנים (ברור, כי זה לא שהמחירון יורד ב 10% כל שנה? כלומר פחות מ 30% לשלוש שנים)

 

אז בוא נתקן את המתמטיקה ונראה מה יצא:

 

קנית ב 100 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 60 (ירידה של 40% יותר ראלית) = העלות 40

קנית ב 50 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 35 (ירדיה של 30% ראלית) = העלות 15

 

מכאן, ההפרש בין חדש ליד 2 הוא 25K לשלוש שנים ולא 10K.

תוסיף אגרה יותר יקרה יחד עם ביטוח יותר גבוה וכבר אתה מקבל הפרש הרבה יותר גבוה.

מי שיכול להרשות לעצמו רכב חדש אני בעד, חיים פעם אחת ואם זה לא על חשבון העתיד שלך אז תהנה.

אבל למכור לאנשים שאין להם שלוקחים הלוואות משוגעות שזה כלכלי זה בדיחה, כי כלכלית זה לא משתלם.

 

ולכל החברה שמנסים להוריד זמן מוסך ל-0, פשוט תחפשו רכב שהוכח אמין וכנראה שזה יפתור לכם את הבעיות. 

את המאזדה קניתי כיד 2 בגיל 3 והחזקתי במשך 7 שנים וחוץ מטיפולים לא היה שום ביקורים מיותרים במוסך.

 

עריכה אחרונה על ידי motizkn
  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכוי לתקלות הולך ועולה עם השנים.

 

מחיר התיקון הוא לא רק התיקון עצמו, זה גם ימי עבודה אבודים. בהרבה מקרים הם עולים  יותר מהתיקון עצמו.

 

והשקט הנפשי עם רכב חדש הוא בעיקר שלא מדובר בחתול בשק, אלא ברכב שאתה יודע מה עבר עליו  ושננהג וטופל כראוי. לרכב כזה צפויות פחות תקלות, גם אחרי 8 שנים.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 23 דקות, nadavd4 כתב:

הדבר היחיד שאחריות נותנת זה "פיצוי כספי" על תקלות שיש ברכב חדש, אתה עדיין צריך ללכת ולבזבז את זמנך במוסך, לריב איתם שזה במסגרת האחריות ולחוות את עוגמת הנפש של תקלה - לעיתים במוסך שהוא אפילו לא המוסך המועדף עליך.
יתרה מכך, לפעמים תקלות כאלה מתגלות אצל הרוכש הראשון ואז בתור רוכש שני קיבלת רכב נקי מ"תקלות הילדות" שלו (התקנות מקומיות פגומות, רכיבים תקולים מהמפעל, וכדומה).

Sent from my AC2003 using Tapatalk
 

כמו שאתה מצייר את זה רכב בן שנה וחצי צריך לעלות יותר מחדש.

 

קודם כל מעולם לא הייתי צריך "לריב" עם מוסך שיכירו לי במשהו במסגרת האחריות (ואני מדבר על קלאץ' שעשו לי ברכב עם 60,000 קילומטר וטיימינג שעשו ברכב עם 60,000 ושבועיים לפני תום האחריות). שנית אני בטוח שגם אתה תסכים שהסיכוי לתקלה ברכב חדש הרבה יותר נמוך מהסיכוי לתקלה ברכב בן 3.

 

ולסיום, האחריות הזו שווה כסף. אם ילך מחשב או גיר ברכב בן 3 תיפרד מכמה אלפים טובים וברכב באחריות מ 200 שקל שכירות רכב חלופי (בהנחה שהמוסך לא נתן לך רכב חלופי).

 

כמו כל ביטוח אתה משלם אבל כשיש משהו אתה מקבל את זה בחזרה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, אם יש לך את היכולת הכלכלית אז סבבה אבל כלכלי זה לא.

לרוב הציבור שמרוויח משכורת חציונית עדיף להשקיע חודש בחיפוש אחר רכב שמור בין 3-5 כי גם אם יהיו תיקונים עדין זה יוצא יותר כלכלי מאשר לקנות רכב חדש.

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
כמו שאתה מצייר את זה רכב בן שנה וחצי צריך לעלות יותר מחדש.
 
קודם כל מעולם לא הייתי צריך "לריב" עם מוסך שיכירו לי במשהו במסגרת האחריות (ואני מדבר על קלאץ' שעשו לי ברכב עם 60,000 קילומטר וטיימינג שעשו ברכב עם 60,000 ושבועיים לפני תום האחריות). שנית אני בטוח שגם אתה תסכים שהסיכוי לתקלה ברכב חדש הרבה יותר נמוך מהסיכוי לתקלה ברכב בן 3.
 
ולסיום, האחריות הזו שווה כסף. אם ילך מחשב או גיר ברכב בן 3 תיפרד מכמה אלפים טובים וברכב באחריות מ 200 שקל שכירות רכב חלופי (בהנחה שהמוסך לא נתן לך רכב חלופי).
 
כמו כל ביטוח אתה משלם אבל כשיש משהו אתה מקבל את זה בחזרה.
אחריות היא אכן סוג של ביטוח, בעיקר במובן שבו אתה לא צריך לשלם על תקלות שלא אתה יצרת ברכב, לפחות עד שזה מגיע לזמן שלך.
לגבי "ריבים עם היבואן" - יש מספיק דוגמאות שתוכל למצוא כאן בפורום. במקרה שלי, הייתי צריך לשכנע את לובינסקי להחליף סולנואיד טורבו ורק אחרי 2 ביקורים במוסך הבינו שהוא תקול.
אצל חבר עם i20 חדשה, אטם משאבת הדלק העליונה היה פגום וגרם לגמגומים וכניסה של המנוע ל limp mode. עד שהחבר לא הראה למוסך את תוצאת הסריקה עם סורק obd פשוט והתעקש על בדיקת המשאבה, לא הסכימו בכלל לטפל בו.
לדברים הנ"ל, אני לא יכול לקרוא "שקט נפשי", אלא במקסימום "כאב ראש פחות יקר" (לאבד יום עבודה לפעמים שווה יותר מהתיקון).

לגבי "הסיכוי לתקלה ברכב חדש הרבה יותר נמוך מהסיכוי לתקלה ברכב בן 3" - מתנצל לאכזב, אבל מהניסיון האישי שלי אני נוטה שלא להסכים. תחליף "3" ב"5", וכנראה אסכים. תחליף "3" ב "1" או "2" (ולא חסרים כאלה), ותקבל את הטוב משני העולמות.


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 42 דקות, motizkn כתב:

 

אני אוהב מתמטיקה בשקל תשעים, דוגמא נפלאה לאיך טיפונת מעוותים את המציאות בשביל לחזק טענה לא נכונה.

רק שנבין, על הרכב החדש הפסדתה 35% בשלוש שנים (לא כל כך נכון, רכב חדש מאבד בין 35% ל 50% בשלוש שנים אבל נגיד ש)

אבל על רכב יד שניה אתה מפסיד רק 50% בשלוש שנים (ברור, כי זה לא שהמחירון יורד ב 10% כל שנה? כלומר פחות מ 30% לשלוש שנים)

 

אז בוא נתקן את המתמטיקה ונראה מה יצא:

 

קנית ב 100 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 60 (ירידה של 40% יותר ראלית) = העלות 40

קנית ב 50 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 35 (ירדיה של 30% ראלית) = העלות 15

 

מכאן, ההפרש בין חדש ליד 2 הוא 25K לשלוש שנים ולא 10K.

תוסיף אגרה יותר יקרה יחד עם ביטוח יותר גבוה וכבר אתה מקבל הפרש הרבה יותר גבוה.

מי שיכול להרשות לעצמו רכב חדש אני בעד, חיים פעם אחת ואם זה לא על חשבון העתיד שלך אז תהנה.

אבל למכור לאנשים שאין להם שלוקחים הלוואות משוגעות שזה כלכלי זה בדיחה, כי כלכלית זה לא משתלם.

 

ולכל החברה שמנסים להוריד זמן מוסך ל-0, פשוט תחפשו רכב שהוכח אמין וכנראה שזה יפתור לכם את הבעיות. 

את המאזדה קניתי כיד 2 בגיל 3 והחזקתי במשך 7 שנים וחוץ מטיפולים לא היה שום ביקורים מיותרים במוסך.

 

 

 

המספרים לא ממש חשובים לי, כי הנקודה היתה רק להעביר נקודה - תשוו בין הדלתות ולא בין מחירי הקניה.

 

אתה רוצה לזרום עם המספרים שלך - סבבה.

 

וספציפית המספרים שהזכרתי מדוייקים במקרים האישיים שאני מכיר מעצמי או מבני משפחה שאני קונה עבורם את המכוניות שלהם (האחרונה מלפני שבועיים, מזדה 2 2017 שאיבדה ממחירה כחדשה 35k ב3 שנים)

 

 

אה, ומותר לך להיות קצת פחות אגרסיבי בסגנון הכתיבה שלך.

 

 

ובשונה ממך, אין לי אג'נדה שעליה אני צריך להגן - אני לא בא להצדיק פה רכישת חדש על פני יד 2 (אדרבה, הזכרתי שאני בעצמי רוכש נכון לשנים אלה רק יד 2)

 

אני רק בא לתקן טעות נפוצה בשיחות סלון, בה משווים בין מחירי הרכישה של החדש ושל המשומש, ולא משווים בין מחירי הדלתא.

 

שא ברכה ויום נהדר

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
אני אוהב מתמטיקה בשקל תשעים, דוגמא נפלאה לאיך טיפונת מעוותים את המציאות בשביל לחזק טענה לא נכונה.
רק שנבין, על הרכב החדש הפסדתה 35% בשלוש שנים (לא כל כך נכון, רכב חדש מאבד בין 35% ל 50% בשלוש שנים אבל נגיד ש)
אבל על רכב יד שניה אתה מפסיד רק 50% בשלוש שנים (ברור, כי זה לא שהמחירון יורד ב 10% כל שנה? כלומר פחות מ 30% לשלוש שנים)
 
אז בוא נתקן את המתמטיקה ונראה מה יצא:
 
קנית ב 100 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 60 (ירידה של 40% יותר ראלית) = העלות 40
קנית ב 50 החזקתה 3 שנים ומכרתה ב 35 (ירדיה של 30% ראלית) = העלות 15
 
מכאן, ההפרש בין חדש ליד 2 הוא 25K לשלוש שנים ולא 10K.
תוסיף אגרה יותר יקרה יחד עם ביטוח יותר גבוה וכבר אתה מקבל הפרש הרבה יותר גבוה.
מי שיכול להרשות לעצמו רכב חדש אני בעד, חיים פעם אחת ואם זה לא על חשבון העתיד שלך אז תהנה.
אבל למכור לאנשים שאין להם שלוקחים הלוואות משוגעות שזה כלכלי זה בדיחה, כי כלכלית זה לא משתלם.
 
ולכל החברה שמנסים להוריד זמן מוסך ל-0, פשוט תחפשו רכב שהוכח אמין וכנראה שזה יפתור לכם את הבעיות. 
את המאזדה קניתי כיד 2 בגיל 3 והחזקתי במשך 7 שנים וחוץ מטיפולים לא היה שום ביקורים מיותרים במוסך.
 
מסכים. ממליץ לכל אחד שעומד בבעיה מה לקנות, שיכין טבלת אקסל עם כל ההוצאות/ירידת ערך הצפויות לתקופת האחזקה, ויחלק במספר החודשים. רוב האנשים שעזרתי להם עם החישוב הזה, היו מופתעים.

Sent from my AC2003 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל המספרים מאד חשובים, אם לא הייתה משמעות למספרים אז כולם היו קונים רכב חדש ולא היה שוק יד 2 לרכבים.

לגבי הדוגמא, כרגיל תמיד יש יוצאים מהכלל והמאזדה היא דוגמא טובה ליוצא מהכלל. וגם אם תיקח ירידת ערך של 35% על מאזדה חדשה אז תיקח ירידה של 20% על מאזדה יד 2 ותגיע בקירוב לאותה התוצאה.

 

ולגבי האגרסיביות, רק שהיה ברור שזה נכתב כך רק להעביר ביקורת על זריקת מספרים ללא קשר למציאות.

אין לי שום דבר נגדך ומאחל לך את היכולת לקנות רכב חדש כל שנה :)

 

עריכה אחרונה על ידי motizkn

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, avargel כתב:

אז אתה אוהב אותי, כי בוודאות לאורך 5 שנות הלוואה על הרכב הנוכחי בריבית פריים-0.5, עשיתי על הכסף הזה סביבות ה10% שנתי

 

שום דבר לא בוודאות *מראש*, אבל הכל בהערכות סבירות

 

אה

ואניי אחראי אבל לא פרנואיד,  ובטח שלא מחליף מקרר כל X שנים על אף שהוא תקין כי "הוא עלול להתקלקל"

באותה מידה אני מעדיף לקחת הלוואנ זולה ולהשקיע את כספי בתבונה, למרות הסיכון הגלום בכל השקעה שהיא

 

 

מי שמעדיף שהסיכונים ינהלו אותו ולא הוא ינהל סיכונים בצורה מושכלת, שימשיך להפסיד כסף בשם הבטחון המזוייף

הצעה לדוגמה, קח כסף שלי, תן ערובה מובטחת לתשואה ריאלית של 5 אחוז שנתי למשך חמש שנים, חגוג על ההפרש, הוא שלך. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

א. לבנק אני נותן הרבה פחות מ5%. למה לי לקחת את הכסף שלך?

 

ב. לצערי אין לי את הכלים הפרקטיים לטפל בהשקעות של זרים, אבל אם אתה רציני בעניין - יש לי בן דוד שזה בדיוק מה שהוא עושה כבר 15 שנה, ולאחרונה גם הקים חברת השקעות. הוא נותן ערבות בנקאית מסודרת על הכספים, והתשואה המובטחת היא 4.5% לשנה. אם תרצה אשלח לך את המס' שלו בפרטי.

 

רוב ההשקעות שלו זה השקעות נדל"ן חכמות (רכישה בפרי-סייל בתנאי תשלום 20/80, מכירה עם קבלת מפתח. דוגמה לעסקה האחרונה שהסתיימה - רכישת דירה ב1.2 כולל עלויות נלוות - תשלום בפועל של 250,000 ש"ח. מכירה לאחר שנתיים ב1.45 = בדיוק פי 2 על הכסף. תוריד מזה מס שבח וחמוצים מסביב, הגעת לתשואה גבוהה בהרבה מהמספר שהזכרת.

ולא מדובר בתחזית אופטימית לגבי עליית מחירים - מדובר מראש ברכישה מתחת למחיר השוק (לפני היתרי בניה אבל עם ערבות של הבנק המלווה. עסקאות שקשה מאוד למצוא למי שלא עובד עם יזמים ביום יום באופן צמוד *ויודע לקבל החלטות סופר מהירות*)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלח. אבדוק. וכדאי גם לקשר אותו עם חברות המימון לרכב או כל חברת השקעות אחרת שמנהלת עסק של הלוואות תמורת בטוחות, הרבה יותר נכון לשים אצלו את הכסף עם ערבות בנקאית לתשואה ריאלית מובטחת מאשר להעניק הלוואות בתשואה נמוכה יחסית כמו זו שלוקחים ממך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שכלכלית עדיף לקנות רכב יד שניה, אחרי שספג ירידת ערך.

 

אבל -

תראו את זה ככה - אם מעט אנשים יקנו מכוניות חדשות, מחירי המשומשות יעלו, תצטרכו לשלם הון תועפות על רכב בן 10-15 ממותג נחשק (לרוב טויוטה/הונדה, כי אלה רכבים שמחזיקים לאורך זמן), וקניית רכב משומש תהיה פחות משתלמת.

 

דוגמא - מה יכולת לקנות ב20 אש"ח לפני 15 שנים, ומה אתה יכול לקנות ב20 אש"ח היום.

 

בשביל שתוכל לקנות מכונית משומשת, צריך שיהיה את ה"פראייר" שיקנה מכונית חדשה

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...