Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עט ציפורן


ofir1000
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

תמיד אהבתי עטים נובעים אך לצערי אף פעם לא היה ברשותי עט איכותית. אני מעוניין להתחדש ועל כן מספר התייעצויות:

א. התקציב שאני מייעד למוצר נע סביב 400-500 ש"ח, השאלה היא האם ניתן בכלל להשיג משהו איכותי (יחסית, לא מתכוון למון-בלאן כמובן) במחיר זה.

ב. מחסנית הדיו - מה העדיפות לדעתכם? מחסניות קטנות או קסת דיו למילוי?

ג. מריחת דיו - משום שאנו כותבים מימין לשמאל, האם ישנם סוגי דיו אשר מתייבשים מהר ומכך לא ימרחו על הדף?

 

אשמח לעזרה,

בברכה,

אופיר 

פורסם

אני משתמש בקבוקוני דיו של פליקן מקרביץ, ואין מריחות.
כמובן לפעמים יש נייר פלסטיקי שעליו יש מריחות, אבל זה די נדיר.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

פורסם (נערך)

קסתות דיו של פליקן, או Quink של פארקר. מחזיקים מעמד שנים. אבל כדי להשתמש בהם צריך עט עם משאבה.

 

לעט עם מילוי דיו צריך מילוי של יצרן העט, מה שמגביל אותך בבחירת הדיו. אבל האמת היא שזה לא משנה הרבה.

 

לגבי העט עצמו - צריך למצוא מה שמתאים ליד, הן מבחינת מבנה גוף העט והן מבחינת הציפורן. כמובן גם טעם. יש מי  שמעדיף ציפורן דקה, ויש מי שמעדיף רחבה.

 

צריך להתרגל לצורת החזקת העט הנובע.

 

אישית אני אוהב עטים נובעים, מאז שהעט הראשון שלי היה איזה מוצר בסיסי של פליקן שהגיע מגרמניה. אבל מבחינה פרקטית כל האוסף הקטן שלי שוכב במגירה, אני כותב במחשב וחותם בעט כדורי הזול ביותר שיש.

 

דרך אגב, משך די הרבה שנים, לפני שהמחשב השתלט על חיינו, השתמשתי בעטים נובעים חד פעמיים, כי חבל לי לאבד עט יקר בעבודה. העטים האלה, עם דיו בכל מיני צבעים מוזרים, היו ה"סמל המסחרי" שלי בעבודה. 

 

ועוד הערה קטנה - בכותרת מצויין "עט ציפורן". בשבילי עט כזה הוא עט קליגרפיה ללא מיכל או מחסנית דיו, עם ציפורן מתחלפת שנטבלת בקסת כל כמה מילים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

 

 

אני  כותב מאז הילדות עם עטים נובעים, ומצטער שהצורך לכתוב הולך ופוחת.

 

אישית, בתחום המחירים הזה הייתי בוחר ב TWSBI Precision ובהחלט ממליץ גם על החנות אליה קשרתי.  אתה יכול להסתכל שם במגוון של  לגבי TWSBI לגבי צבעים ודגמים אחרים (רובם שקופים).  זכור שהמחיר כולל מע'מ אנגלי.  כל העטים של TWSBI מכילים משאבה (יחוד שלהם ברמת המחיר הנמוכה הזו). 

 

בשוטף (כולל עכשיו לפני על השולחן) יש לי 2 נובעים - אחד עם דיו כחול/שחור רגיל (כרגע זה דגם ישן של sheaffer עם צפורן triumph -

crest_1000_black_1_1.thumb.jpg.73bfcae6ba8547a1b93cfc591793496e.jpg

 

(כך היא נראית.  זו לא העט שלי).

 

ואחד הדגמים השקופים של TWSBI עם דיו אדום.

 

שים לב שבנוסף לדגם, ובטח ברכישת עט חדש אתה צריך לבחור את עובי ולעתים את סוג הצפורן (משפיע על רוחב וצורת הכתב).  בתור מתחיל, ב TWSBI הייתי מציע לך להתחיל עם FINE.

 

ובכל מקרה - כן - תתרגל לקצת דיו על האצבעות.  אבל מריחה, ועוד ב FINE - עם קצת זהירות אין סיבה

 

 

פורסם
לפני 20 שעות, ofir1000 כתב:

שלום לכולם,

תמיד אהבתי עטים נובעים אך לצערי אף פעם לא היה ברשותי עט איכותית. אני מעוניין להתחדש ועל כן מספר התייעצויות:

א. התקציב שאני מייעד למוצר נע סביב 400-500 ש"ח, השאלה היא האם ניתן בכלל להשיג משהו איכותי (יחסית, לא מתכוון למון-בלאן כמובן) במחיר זה.

ב. מחסנית הדיו - מה העדיפות לדעתכם? מחסניות קטנות או קסת דיו למילוי?

ג. מריחת דיו - משום שאנו כותבים מימין לשמאל, האם ישנם סוגי דיו אשר מתייבשים מהר ומכך לא ימרחו על הדף?

 

אשמח לעזרה,

בברכה,

אופיר 

 

א. כן. יש עטים של TWSBI, גם lemmi אפשר למצוא בתחום.

ב. אני מעדיף עם מיכל מובנה, אך לעיתים זה מייקר את העט. במקרה הזה עדיף לקנות מחסניות.

ג. כן, אבל לוקח זמן למצוא את הדיו "שלך". ממליץ להתחיל עם דיו של פליקן או פיילוט (שגם קל להשיג בארץ). דיו של מונטבלאנק אפשר גם לקנות והוא מתייבש יחסית מהר.

 

יכול להמליץ על האתר הבא לרכישת דיו ועטים: https://www.gouletpens.com

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לא lemmi כי אם  lamy. הלאמי הכדורי היה העט החביב עלי הרבה שנים, יש לי אחד עם מילוי מאמצע שנות ה-70 שעדיין כותב. יש לי גם נובע עם משאבה שקיבלתי ליום הולדתי ה-18, אבל זמן רב לא בדקתי אותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שלום לכל המגיבים,

ראשית, תודה על התגובות.

כתב היד שלי בעט כדורי/פיילוט קטן וצר במיוחד, אני אוהב את צורתו ושואף לשמור את הסגנון. אם כן האם כדאי לבחור בעט עם ציפורן דקה?

שאלה נוסף - אומנם אני אוהב לכתוב בעטים נובעים אך אני הדיוט לגמרי בתחום, מישהו יכול להסביר קצת על הליך מילוי הדיו בעט עם משאבה? האם מדובר במיכל פנימי בעט? משאבה חיצונית? לא הבנתי.

בברכה,

אופיר 

פורסם (נערך)

אכן כנראה תזקק לציפורן צרה.

 

לגבי הדיו: 

 

בעט עם מחסנית לוחצים את המחסנית על הדוקרן החלול, המשמש גם כצינורית למעבר הדיו לציפורן. מרגע שהמילוי נפתח אין להוציאו עד שיתרוקן, שכן הדיו מימי וישפך.

 

בעטים עם משאבה מבריגים אותה עד שהבוכנה בקצה מהלכה למטה, טובלים את הציפורן בדיו ואז מבריגים חזרה עד שהמיכל מתמלא. בסוף מנגבים את קצה העט. צריך להקפיד לעבוד על משטח שטפשר להשליך או לנקות, שכן ההליך עלול ללכלך. 

 

יש גם עטים עם שלפוחיות גומי שעליהן לוחצים, אז טובלים בדיו ומשחררים והשלפוחית מתרחבת ומתמלאת בדיו.

 

בסופו של דבר יש לקרוא את דף ההוראות של העט.

 

עוד בעניין דיו - יש חברות, למשל פארקר, המשווקות עטים עם מיכלים, אבל גם משאבה שמוכנסת במקום המיכל לשימוש עם קסת.

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

אכן כנראה תזקק לציפורן צרה.

 

לגבי הדיו: 

 

בעט עם מחסנית לוחצים את המחסנית על בדוקרן החלול, המשמש גם כצינורית למעבר הדיו לציפורן. מרגע שהמילוי נפתח אין להוציאו עד שיתרוקן, שכן הדיו מימי וישפך.

 

בעטים עם משאבה מבריגים אותה עד שהבוכנה בקצה מהלכה למטה, טובלים את הציפורן בדיו ואז מבריגים חזרה עד שהמיכל מתמלא. בסוף מנגבים את קצה העט. צריך להקפיד לעבוד על משטח שטפשר להשליך או לנקות, שכן ההליך עלול ללכלך. 

 

יש גם עטים עם שלפוחיות גומי שעליהן לוחצים, אז טובלים בדיו ומשחררים והשלפוחית מתרחבת ומתמלאת בדיו.

 

בסופו של דבר יש לקרוא את דף ההוראות של העט.

 

עוד בעניין דיו - יש חברות, למשל פארקר, המשווקות עטים עם מיכלים, אבל גם משאבה שמוכנסת במקום המיכל לשחמוש גם קסת.

 

מעריך את הפירוט!

אכנס לאתרי הקניות שהוצעו מעלה ואתחיל בחיפוש.

אעדכן בתוצאות.

אופיר

פורסם (נערך)
לפני 30 דקות, ofir1000 כתב:

שלום לכל המגיבים,

ראשית, תודה על התגובות.

כתב היד שלי בעט כדורי/פיילוט קטן וצר במיוחד, אני אוהב את צורתו ושואף לשמור את הסגנון. אם כן האם כדאי לבחור בעט עם ציפורן דקה?

שאלה נוסף - אומנם אני אוהב לכתוב בעטים נובעים אך אני הדיוט לגמרי בתחום, מישהו יכול להסביר קצת על הליך מילוי הדיו בעט עם משאבה? האם מדובר במיכל פנימי בעט? משאבה חיצונית? לא הבנתי.

בברכה,

אופיר 

 

יש שני סוגים של מנגנוני שאיבה. אחד שבו הקליפס של העט משמש כמנוף שדוחף בוכנה מטה ואחד בו הקצה העליון של העט משמש כבורג שמסובבים (ואז הבוכנה יורדת למטה).

אתה מוריד את הבוכנה, ע"י סיבוב או הרמה של הקליפס, טובל את העט בדיו ואז מסובב לכיוון הנגדי (או מוריד את הקליפס). זה פחות או יותר כל התהליך. כדאי תמיד להשאיר איזה רבע סיבוב פתוח כדי שתוכל לרוקן בועות ורק אחר כך לסגור, אבל זה לא ממש קריטי.

בעטים עם מחסניות (cartriges) אתה מסובב את גוף העט, ודוחף את המחסנית על ראש גוף הכתיבה.

 

כאשר מחברים מיכל הסבה - פשוט מיכל שמרכיבים בתוך גוף העט - תהליך המילוי זהה למילוי משאבה.

 

כל העטים שלי בעלי ציפורן fine (או Extra fine כשיש) וזה מה שהייתי ממליץ באופן כללי.

 

כהערת אגב אוסיף שלכתוב בעט נובע זה קצת שונה מכתיבה בעט רגיל. מתרגלים לזה די מהר, הנקודה החשובה היא לא להפעיל לחץ על הציפורן. העט אמור "לרוץ" לך על הדף

עריכה אחרונה על ידי Keyser

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
×
×
  • תוכן חדש...