Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
 שיתוף
עוקבים 28

Recommended Posts

אני לא בטוח שלפתוח חברה חדשה לחלוטין, יעלה פחות מלפתוח הסכמים ולעשות סדר בחברה הקיימת.

לפעמים זה יעלה פחות, לפעמים לא.

 

מה שבטוח זה שבסגירה ופתיחה יש מי שיכול לעשות בוננזות יפות, נניח לקנות דרימליינרים במחירים לא שפויים והיום (ואלה מטוסים שאם אתה הולך לקנות היום מבואינג אתה תקבל בעוד כמה חודשים כנראה).

הבעיה היא שבישראל בד"כ מי שעושה את הבוננזות האלה הם מקורבים כאלה ואחרים.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא הולך להתנגח עם אף אחד כאן. גילוי נאות - עובד אלעל, מהסוג שנהנים להכפיש בתקשורת כשלובש מדי אלעל.   לאלעל חסרונות רבים, נכון שהיא תעבור התייעלות, הכל נכון. כמו גופים וחברות רבות א

אין לי דרך להתמודד עם הטענה הראשונה. אני באלעל יותר מ 10 שנים וקברניט ואני לא מרוויח ככה.   לגבי החבר בארקיע, אני לא יודע למה הוא לא באלעל, תשאל אותו. זו בסבירות גבוהה בחירה שלו. מאז שא

נכון אבל אל על הצליחה להביא את הלקוחות למצב שאם הם ימצאו דיל אחר יקר ב 20$ הם יעדיפו אותו על אל על.

רוב הצי של אלעל חדש לגמרי, זו אחת הסיבות לקריסה הנוכחית. קנו 16 מטוסים חדשים (15 סופקו ואחד עדיין ממתין בסיאטל) אבל הקורונה חיסלה את ההכנסות.

 

זמן האספקה של מטוסים נמדד בהרבה שנים, אלא אם אתה תופס איזה סלוט שמישהו ויתר עליו.

 

מיכה, אין דבר כזה "מטוסים לשעת חרום". מטוס שלא טס עולה הון באחזקה והחזרתו לשרות לוקחת שבועות כאשר יש צוות מיומן לביצוע המשימה. טייסים שאינם טסים מאבדים את כשירותם, וצריך לעשות להם הליך אימון ורישוי מחודש ממושך ויקר. לכן המטוסים והצוותים חייבים להיות פעילים, ומטוסים חדישים הרבה יותר זולים לתפעול ממטוסי הדורות הקודמים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשיפלו טילים על בן גוריון, גם אלעל לא תטוס לחלץ מטיילים בפרו, או להביא מילואימניקים מניו יורק. נדמה לי שהפעילות בשדה גם נעצרה יותר מפעם אחת בשנים האחרונות בגלל זה, אבל אולי אני טועה.

 

אבל אולי תגדיר מטרות לפני הפתרונות? נניח מחר פורצת מלחמה מול חיזבאללה. את מי אמורה חברת התעופה הלאומית להטיס, מאיפה ולאן? האם היא זו שבאחריותה לדאוג לתחמושת מארה״ב או אירופה? ציוד רפואי? או שחייל האוויר עושה את זה? מי עשה את זה ב-1973 לדוגמא?

 

וטיב השירות מאוד רלוונטי. משלמים על מוצר כאן. לא על עקרון. לא כולנו רוצים לשלם על מוצר לא טוב בשגרה, רק כי אולי (אולי) בחירום זו תהייה האלטרנטיבה היחידה. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, sperial כתב:

לכן קיום החברה, בבעלות או מבנה כאלה או אחרים, חיוני.

כאשר אתה מדבר על "החברה", אני מבין שאתה יוצא מנקודת הנחה שאלעל היא החברה היחידה שיכולה לעשות את התפקיד הזה ושאנחנו תקועים איתה לנצח נצחים, בין אם נרצה, או שלא?

לא רשום בתורה שחברת התעופה היחידה שיכולה לשאת את הטייטל הזה של החברה הלאומית שמחזיקה מטוסים לשעת חרום בארץ הקודש חייבת להיות אלעל.

אם אלעל כלכך חולה ולא ברת תיקון, שיוציאו מכרז לחברה פרטית אחרת.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי היום שוירג'ין אטלנטיק פושטת רגל, אי אפשר להשתמש בה במקום אלעל? בטח עלויות התפעול יהיו זולות בהרבה, ושכר הטייסים שם שפוי. וגם יטוסו בשבתות ויתמחרו את הכרטיסים במחירים תחרותיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קח את עובדי אל על ומשפחותיהם, ועובדי נמל התעופה כולו, ויש לך כאן במינימום מנדט
מי רוצה את זה על הראש שלו? שום פוליטיקאי. הפתרון הקל להזרים כסף ובעתיד נשלם

  • רעיון טוב! 1
9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתב"ג לא נסגר, החברות הזרות הפסיקו לטוס.

 

את החברה -אלעל או אחרת במקומה - צריך כדי לשמר קשר לארץ, גם להחזיר ישראלים (היי, כולל מילואימניקים)  וגם ציוד. תאנין לי שאף טייס של וירג'ין לא יעשה את העבודה הזו כשנופלים כאן טילים. לצורך זה צריך טייסים ישראליים, וכדי שהם חהיו מיומנים הם צריכים לטוס באופן שוטף, בדיוק כפי שמילואימניקים של חיל האויר נדרשים לטוס כל הזמן. וגם המטוסים נועדו לטוס, מטוס מקורקע עולה הרבה כסף במימון ואחזקה ואינו מכניס כמו מטוס שטס.

  • אהבתי 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה נדרשים לעשות אותם מטוסים שיוכלו לעמוד לרשות מדינת ישראל בשעת חרום?

רק להטיס מטען חיוני ואנשי מפתח בכירים? בשביל זה יתכן שמספיק לעשות דיל עם איזושהי חברה ישראלית שמטיסה 2-3 מטוסים, או שידרש מאותה החברה גם לדאוג להחזיר בשעת חרום סבתות שנתקעו בטיול בפריז ומתגעגעות לנכדים ומטיילים שההורים שלהם רוצים שיחזרו לארץ ושקנו כרטיס בחברה שהפסיקה לטוס לארץ ואז צריך לדאוג שתהיה חברה ישראלית שמטיסה עשרות מטוסים?

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

* במלחמה כמעט כל כ"א שכשיר להטיס מטוסים שייך לחיל האוויר. יש לזכור שחלק גדול (אם לא רוב) מטייסי אל על הם טייסי חיה"א במילואים פעילים.

* במלחמה כל כוח האדם הכשיר ששייך לחיל האוויר מופנה למאמץ הלחימה (כולל מאמץ לוגיסטי לכוחות בחזית), ולא למאמץ לוגיסטי הצטיידותי, משמע כן להביא ציוד ממחסנים שקיימים כאן, לכוחות בשטח ו/או לבסיסים אחרים. לא להביא ציוד מפאקינג ארצות הברית או גרמניה או צרפת לישראל.

* במלחמת יוה"כ המצב היה כל כך קשה מבחינת ציוד שאין, שאפילו היו מוכנים לשלוח מטוסים ישראלים עם טייסים ישראלים לקחת ציוד מארה"ב, בפועל הגיע מעט ציוד במטוסים לא מסומנים, וגם הוא לא מראש הרשימה שביקשו.

* בסופו של דבר הרכבת האווירית המפורסמת הורכבה ברובה המוחלט ממטוסים אמריקאים שהביאו ציוד אמריקאי לישראל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להציל אותם מדובר בחברת פח זבל מעופפת שמשמשת בעיקר להטסת חרדים מברוקלין. אם היא תפשוט רגל המטוסים ירכשו על ידי שחקנים חדשים שיקימו חברות תעופה חדשות בישראל במקום אל-על יהיו לנו 3-4 אל-עלים שונים עם תחרות בריאה. ואם לא אז לא. 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככה או אחרת אני לא רואה שתהיה פה תחרות, גם אם במקום אל-על יהיו 3-4 חברות, כנראה שאחת תטוס לפריס והשנייה למילאנו, השלישית לניו-יורק והרביעית ללוס אנג'לס וכו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, יבגניפ כתב:

אבל אולי תגדיר מטרות לפני הפתרונות? נניח מחר פורצת מלחמה מול חיזבאללה. את מי אמורה חברת התעופה הלאומית להטיס, מאיפה ולאן? האם היא זו שבאחריותה לדאוג לתחמושת מארה״ב או אירופה? ציוד רפואי? או שחייל האוויר עושה את זה? מי עשה את זה ב-1973 לדוגמא?

 

 

כמעט כול ציוד החירום וגם הרכבת האווירית נעשתה על-ידי מטוסים של צבא ארה"ב מסוג גלאקסי. בתור ילד אני זוכר את הרעש שהיו יוצרים מטוסי התובלה שהיו נוחתים כול כמה שעות במשך כמה ימים בבן-גוריון.

  • רעיון טוב! 2

תרנגול אדום, תרנגול אדום

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, falou כתב:

 

וספקים?

מי שעושה להם את תחזוקת המטוסים, למשל?

 

בו, עקרונית אני מסכים איתך. שיקימו חברת לואו-קוסט ושייקנו את הפעילות, וכמה מהמטוסים שרוצים.

קצת פרופורציות ומעט עובדות. מהכרותי את אל-על כמעט מראשיתה (מראשיתי) החברה הייתה חברה ממשלתית וסבלה מכמה "מחלות" שנשתמרו עם השנים גם כשהפכה פרטית. 

כחברה לאומית, היא גם שימשה "עשיה בטחונית" בעת הצורך, כולל הובלת מטענים "מיוחדים" . 

המחלה התורשתית העיקרית מגיעה מאופן ההצטידות במטוסים וכנגזרת גם מבנה  מערך האחזקה.  כחברה ממשלתית אל-על רכשה ציוד אמריקאי ולאורך הזמן בואינג הפכה לספק הבילעדי שלה. וכשהיה ניסיון לרכוש איירבס, הפעילו האמריקאים את כל כובד משקלם על מנת לעצור את התהליך. עובדי התחזוקה של אל-על הוכשרו למתן שירות ברמה גבוהה לציוד בואינג על כל המשתמע מכך כולל הכלים, המכונות ושאר ירקות. (ובונוס, קורסים בסיאטל על פני חודשים ארוכים) .

 

עם השנים נבנתה במקביל, יכולת גבוהה מאד במפעלי בדק של התעשייה האווירית וגם עובדי בדק קיבלו רישוי מתקדם מבואינג. לבדק יש עוד יתרון, יש לה גם רישוי והסמכות לתחזוקת מטוסי איירבס.  אבל  אל על לא הוציאה עבודות לבדק ולא צמצמה את צוותי התחזוקה והמשיכה ברכש ציוד מבואינג למרות האופציה כחברה פרטית לנסות לרכוש ציוד אחר ותחזוקה על ידי קבלן חיצוני =בדק. 

 

והנה הגיעו מטוסי הדרימליינר והאתגר גדל - איך מכשירים הרבה צוותים לכל כך הרבה מטוסים ומהר  - חייבים קבלן, ונבחרה לופטהאנזה .  והצוותים המקומיים שטיפלו ב 747 שפרש? מה איתם (לא יודע) ? אז יש עכשיו צוותים (ב יותר מ2 משמרות) שמתחזקים 737 ויודעים גם 757,767 ו 747 שלא ברור עכשיו בשביל מה צריך את זה (שיעברו לעבוד בבדק אולי?)  ואנחנו "תקועים"

 

אין לי פתרון אבל אלו העובדות.

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 33 דקות, sperial כתב:

נתב"ג לא נסגר, החברות הזרות הפסיקו לטוס.

 

את החברה -אלעל או אחרת במקומה - צריך כדי לשמר קשר לארץ, גם להחזיר ישראלים (היי, כולל מילואימניקים)  וגם ציוד. תאנין לי שאף טייס של וירג'ין לא יעשה את העבודה הזו כשנופלים כאן טילים. לצורך זה צריך טייסים ישראליים, וכדי שהם חהיו מיומנים הם צריכים לטוס באופן שוטף, בדיוק כפי שמילואימניקים של חיל האויר נדרשים לטוס כל הזמן. וגם המטוסים נועדו לטוס, מטוס מקורקע עולה הרבה כסף במימון ואחזקה ואינו מכניס כמו מטוס שטס.

דווקא נראה שבצוק איתן השדה נסגר, גם אם לזמן קצר יחסית.

 

במלחמת יום כיפור, מעבר לטיסות של אלעל, הסיוע מאמריקה הגיע על מטוסים אמריקאים שנחתו כאן. ובמלחמת לבנון השניה ספינות גם לא הסכימו להכנס לפרוק מטענים בנמל חיפה. מה הפתרון לזה?

 

ההערכה היא גם שבמלחמה הבאה עם חיזבאללה נמל התעופה הזה יהיה סגור. אף אחד לא אומר שבמצב כזה יאפשרו למטוס נוסעים של אלעל לטוס לניו יורק כדי להביא עוד 300 מילואימניקים פוטנציאלים. אנחנו תלויים בבני ברית מבחוץ כדי לשרוד. זו המציאות. ולא אלעל זה מה שיציל אותנו במלחמה הגדולה הבאה. 

 

בתצורה הנוכחית, אם החברה לא מסוגלת להתקיים כלכלית (והיא לא, עוד לפני הקורונה) - כבר עדיף להעביר את צי המטוסים לחייל האוויר, בהנחה שראשי מערכת הבטחון חושבים כמוך, ספריאל, ומאמינים בזה שזה חיוני שיש יהיה צי כזה (ואין לי כח להשקיע בחיפוש, אבל בלי סימוכין ברמת חן ג., אנחנו עוסקים בספקולציות).

 

 

 

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...