Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 שעה, Night Driver כתב:

אני מכיר רק 3 טייסים מסחריים 2 באל על שמרוויחים יותר ןאחד בארקיע שמרויח שכר של בני אדם רגילים.

 

טייסים לא עוברים כי אין מקום  אל תשכח שבמונחים בינלאומיים אל על זו חברה קטנה 

אין לי דרך להתמודד עם הטענה הראשונה. אני באלעל יותר מ 10 שנים וקברניט ואני לא מרוויח ככה.

 

לגבי החבר בארקיע, אני לא יודע למה הוא לא באלעל, תשאל אותו. זו בסבירות גבוהה בחירה שלו.

מאז שאני הגעתי לאלעל נקלטו אחרי יותר מ 250 טייסים.

בעשור פלוס מינוס.

זה להערכתי פי כמה וכמה מארקיע כולה.

אין לי מושג מה הרקע שלו ואם הוא בכלל רצה.

מקום היה.

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

אני חושב שאנחנו מדברים על דברים קצת שונים או שאני לא מבין אותך.

 

 

 

 

במבחן התוצאה אלעל ושאר החברות הישראליות המשיכו בפעילות במלחמת יום הכיפורים שהיתה המלחמה הכוללת האחרונה, ובשאר הארועים כולל מלחמת המפרץ, מלחמת לבנון השניה והמבצעים בעזה.

אני בטוח שזה גם מה שיהיה בעתיד.

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 37 דקות, shais01 כתב:

אין לי דרך להתמודד עם הטענה הראשונה. אני באלעל יותר מ 10 שנים וקברניט ואני לא מרוויח ככה.

שניהם קרוב ל 30 שנה.

 

זנ בארקיע מחפש חיים נוחים. יש לו עסק פרטי בנוסף.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברה החדשה שתזכה במכרז המוביל הלאומי החדש, שנקרא לה נגיד "משה" תקבל סלוטים בגלל עקרון ההדדיות שאומר שאם טורקיש איירליינס רוצה לטוס לישראל, אז טורקיה חייבת לתת גם לחברות ישראליות לטוס אליה.
הבעיות העיקריות כן יפתרו, כי הבעיות העיקריות באלעל הם הסכמי השכר הדרקוניים ושכבות השומן שנשארו מהתקופה שהיא היתה חברה ממשלתית.
החברה חדשה "משה הובלות" שתזכה במכרז שיכלול הטסת עובדי מדינה ומטענים ותשלום על שימוש במטוסים שלה בזמן חירום תהיה דף חלק ויעיל.
כוח אדם בטוח שלא יהיה לה קשה למצוא, זה לא שבחברות תעופה בחו"ל פשוט יחכו לחטוף את עובדי אלעל לשעבר,  אז אחרי שיגדעו את חבל הטבור שלהם לאלעל, לא יהיו להם באמת הרבה אופציות אחרות בחוץ. 
וגם לרוב הדברים המנהליים, ניתן לגייס ולאמן כוח אדם חדש, זה לא שבאף מקום בעולם לא הקימו אף פעם חברת תעופה מאפס.
בס"ד
אם אתה חושב שלהכשיר כוח אדם בתעופה, זה שיחת טלפון אחת לחברת השמה, אתה טועה ובגדול, הכשרה על סוג מטוס אחד (מה שנקרא type בשפה מקצועית) , לוקח בטוטל יותר משנה, כולל בחינות אצל היצרן בחו"ל.
ישנה הסמכה כללית שהיא 400-500 שעות, ורק לאחר מכן אתה יכול ללמוד ולהבחן על אותו סוג המטוס שאתה רוצה, רק לאחר כל התהליך הזה, אתה רשאי לחתום על העבודה שביצעת על אותו מטוס.
אם מפטרים את אותם אנשים מקצועיים והרי לא מהרגע להרגע מקימים חברת תעופה, אתה חושב שהם יעמדו ויחכו שיקראו להם בחזרה? הם ימצאו מקום אחר ולך תנסה לגייס אותם אח"כ.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

למיטב זיכרוני בתור איש חיל האוויר לשעבר אתה תקבל הסמכה לחתום רק על עבודות מסויימות בסיום ההכשרה.

 

בגדול אתה צודק. רוב האנשים כאן לא ממש מבינים ומכירים את הצד הטכני בתחום אחזקת מטוסים ומה זה להכין מטוס לטיסה וכמה העבודה הזו קשה במיוחד כאשר מטוסים לא נמצאים בסככה.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה חובה להפעיל חברה לאומית? זה שאלה מעניינת - אני לא בטוח.

 

בואו ניקח את הונגריה, להונגריה כבר אין תקופה חברה לאומית - את רוב הטיסות הקצרות טווח באירופה מפעילה wizz air(חברה הונגרית, לא לאומית אלא כלל אירופאית כמו רוב הלאוקוסטים האירופאים) ואת הקווים הארוכים טווח מפעילה lot הפולנית(לדוגמא למזרח הרחוק או ארה״ב מבודפשט).

 

האם בשיא מגיפת הקורונה תושבים הונגרים שרצו לחזור להונגריה מארה״ב לא יכלו כי הממשלה לא הצליחה לספק טיסות חירום? לא,  הממשלה הפעילה את וויז אייר הוציאו טיסות עם קונקשין לתדלוק ברייקיאוויק והנה הביאו מארה״ב תושבים הונגרים לבודפשט בלי בעיה.

 

בארץ בזמן שאלעל נדמה(חוץ מכמה טיסות מטען - ברובן צ׳ארטר מול חברת אייר אטלס בכלל ובחלקן 777ים שהוסבו למטען) וארקיע לא קיימת יש חברת תעופה אחת קטנה -  ישראייר, שלקחה את המצב למקום שבו היא תנסה להכניס כסף ופעילות וביצעה טיסות חזרה בצורה כמעט רציפה מרוב אירופה במהלך כל תקופת הסגר - לא מצב אידיאלי אבל במקום להשבית פעילות ולבכות על מה רע גורלם הם לקחו את עצמם בידיים - כולל להפעיל את הקווים לאילת.

 

אם הממשלה צריכה להחליט לחלק מענקים לדעתי ישראייר צריכה לקבל חלק שמן מהמענק הזה על עצם זה שהיא נלחמה בשיניים על פעילות גם בתקופות הכי קשות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי noknok
  • אהבתי 2

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדות :

רישוי תחזוקה לדגם זה תהליך ארוך מאד . בנוסף יש לעבור ריענון ולחדש את הרישוי מדי פרק זמן וככל שהדגם מתעדכן . אין דין 737-400 כדין 737-800 או ER, ואי אפשר לנייד עובד מ 737 ל 757 ובטח לא ל 787. 

אל על נלכדה עם בואינג לפני 50 שנה עוד מימי ה 707.  למזלנו במדינת ישראל יש עוד גוף שיכול לתת שירותי תחזוקה למטוסים ושם יש רישוי למגוון דגמים כולל גם דגמי איירבס. 

 

אנשי תחזוקה ותיקים באל-על יוכלו לעבור לעבוד בבדק אילו היו מקומות פנויים. במצב השוק הנוכחי , אני בספק גדול.

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אף פעם לא הבנתי את ההייט על אל על מהצד של הלקוחות הפשוטים.

אני טס עם אל על כשהמחירים סבירים ב 5-6 שנים האחרונות ואני כמעט תמיד מאוד שמח.

הטיסות בשעות הכי טובות, היחס בסדר גמור, האוכל סבבה לגמרי ועוד.

בנוסף אם עושים שימוש בזירת המכירות הפומביות שלהם אפשר למצוא דברים ממש שווים.

טסתי עם לופטנזה, בריטיש, איירברלין ועוד - אל על פשוט היו יותר טובים.

אציין שטסתי לפחות 10 טיסות עם אל על ב 5 שנים האחרונות, כלומר המדגם לא רע.

עריכה אחרונה על ידי Morningstar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם זה שיש פה אנשים שחושבים שצריכה להיות חברה תעופה לאומית שתהיה בעת מצוקה, זה יותר מלזרוק חול בעיניים. מזכיר לי טיסת הצלה של חיל האוויר (חברת תעופה, לא?) מפרו לפני אי אלו חודשים. גם ככה אני משלם לחיל האוויר אז מה בדיוק ההבדל, בשביל לתחזק את המוטיב הלאומי. זה לא קצת רדוד לדרוש תנאים שווים או מענקים?

הדרישה שצריכה להתקיים עוד לפני שהם מקבלים סיוע זה ייעול. זה שלא עשו את תכניות הייעול שלהם עד עכשיו זו בעיה שלהם אז שלא יבואו בטענות ובקשות להלאמה\מענק\הלוואה.

 

עסק זה עסק, אל תבואו בטענות שאתם לא מצליחים כי המדינה לא עוזרת לכם. זה טרנד שפושה בכל המדינה וחבל כי זה לא צריך להיות ככה. גם בעיתות משבר וגם בנורמה.

 

אל על צריכה (עריכה: חייבת) ליפול\לקרוס וכדומה. כן יהיו אלפי עובדים ללא עבודה אבל גם המדינה תחסוך המון כסף על חברות שמסביב לאל על.

 

בלי נפילה אי אפשר לקום (בלי קשר לעל אל, המדינה צריכה את המשבר הכלכלי הזה, אז להוסיף עוד אש למדורה?)

עריכה אחרונה על ידי נמרוד...
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, zaf כתב:

אנשי תחזוקה ותיקים באל-על יוכלו לעבור לעבוד בבדק אילו היו מקומות פנויים. במצב השוק הנוכחי , אני בספק גדול.

היה לא מזמן דיבור על פיטורין של 900 עובדים, רובם מחטיבת תעופה של תע"א.

לנוכח המצב בשוק אני אכן איתך, בספק אם ימצאו עבודה במכון בדק.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, rotemb כתב:

בס"ד
אם אתה חושב שלהכשיר כוח אדם בתעופה, זה שיחת טלפון אחת לחברת השמה, אתה טועה ובגדול, הכשרה על סוג מטוס אחד (מה שנקרא type בשפה מקצועית) , לוקח בטוטל יותר משנה, כולל בחינות אצל היצרן בחו"ל.
ישנה הסמכה כללית שהיא 400-500 שעות, ורק לאחר מכן אתה יכול ללמוד ולהבחן על אותו סוג המטוס שאתה רוצה, רק לאחר כל התהליך הזה, אתה רשאי לחתום על העבודה שביצעת על אותו מטוס.
אם מפטרים את אותם אנשים מקצועיים והרי לא מהרגע להרגע מקימים חברת תעופה, אתה חושב שהם יעמדו ויחכו שיקראו להם בחזרה? הם ימצאו מקום אחר ולך תנסה לגייס אותם אח"כ.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

לא טענתי אף פעם שזה קל.

אבל לחברה החדשה תהיה אפשרות להשתמש בשרותי תחזוקה חיצוניים, לקחת אנשים מאלעל שסביר להניח שרובם לא ימצאו בארץ עבודה אחרת בתחום תחזוקת ותפעול המטוסים.

וגם לאמן אנשים חדשים בתחום המנהלה.

אבל בכל מקרה סביר להניח שכל חברה חדשה שתקום תהיה חברה רזה שתוציא החוצה את כל מה שהיא לא חייבת לעשות בתוך הבית ובלי שכבות שומן וכפילויות מיותרות.

זה לא מדע בדיוני, גם במדינות אחרות ויתרו על חברות לאומיות ותיקות אחרי שהבינו שהן בור ללא תחתית וללא תקנה. והפלא ופלא הצליחו להקים חברות פרטיות חדשות יותר יעילות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, shais01 כתב:

כל מה שנכתב בתקשורת על ידי כתבי תעופה על שכר טייסי אלעל נכתב מפוזיציה ומטעם.

משאיר לך לנחש מטעם מי.

רק אגיד שרני רהב, היחצ״ן, מועסק על ידם.

 

זו בכלל כותרת מ 2018.

אני לא מרוויח 1000₪ לשעה, רחוק מזה מאוד.

אני מטיל ספק רב מאוד אם יש טייס באלעל כך.

 

לא מתלונן, השכר לפני הקורונה היה הוגן ויפה, אבל גם התמורה שאלעל קיבלה תמורתו היה כזה.

שוב, אם התנאים באלעל היו כל כך קורצים, איך זה שיש חברות ישראליות אחרות שיש בהן טייסים ישראלים?

איך הם לא כולם באלעל?

כנראה שהשוק מאזן את עצמו.

מי שבכיר בחברה אחרת מעדיף להשאר שם ולא לעבור לאלעל ולהתחיל מלמטה, גם אם שכרו בסוף יהיה גבוה מעט יותר.

 

לטייס אמריקאי וגם אירופאי יש הרבה יתרונות לעומתנו.

גם בשכר, גם בתנאים בטיסה, גם בגיל הפרישה.

התנאים בחברת לגאסי/מייג’ור טובים יותר בחו״ל. חד משמעית.

היתרון העיקרי בלהיות טייס באלעל (או בחברה ישראלית אחרת) הוא לגור בארץ.

למי שזה חשוב זה שווה גם לרדת בתנאים.

יש כאלו שגרים בארץ וטסים בחברה זרה, זה נראה לי מטורף מבחינת אורחות חיים ומשפחה.

אם יש לזה ביקוש - בכיף.

אני בחל״ת כבר 4 חודשים ואחרי שסיימתי לסייד את הבית ולמלא את כל המטלות שתמיד דוחים, יש לי זמן...

 

 

אבא שלי עבד 45 שנה באל-על וגם אני בעוונותי עבדתי 7 שנים ויש לי עדיין חברים שעובדים באל-על במגזרים שונים כולל אצ"א ואצד"א

 

אני לא מאחל לאף אחד אבטלה ולא רוצה לראות את אל-על נסגרת.

צריך להתייחס לאל-על כמו שסינגפור מתייחסת לסינגפורי איירליינס, כנכס לאומי.

 

אבל! וזה אבל מאוד גדול.

מההכרות עם מגזר הטייסים כל ה גפוילה שטייקים שלכם (אני אחסוך מפאת כבודם את הסיפורים), המשכורת הגבוהות ביחס למגזרים האחרים בחברה, דיילים קבועים שמקבלים הבטחת הכנסה, זה שאתם מחזיקים את החברה בביצים שנים... די... באמת הגזמתם.
יש לכם יו"ר ועד חמום מוח, שכבר עשה כמה פעמים אצבע משולשת למנכ"ל הקודם - עכשיו הגיע הזמן ללמד אותו שהשמש לא זורחת לכם מהת#ת.


מה שצריך לעשות זה לסגור את החברה ולפתוח אותה מחדש עם חוזים אחידים.

נגמרו ימי הזוהר והספיישל קול... מי שירצה לעבוד יחתום על חוזה הוגן ומי שלא מתאים לו שילך הביתה.
 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@נמרוד...אק תיקון קטן. לא רק פרו. גם ארגנטינה. והודו. ואוסטרליה ועוד כמה.

 

ומה לעשות, לחיל האויר אין האמצעים לביצוע הטיסות האלה. הן בוצען על ידי אל על, במטוסי 787.

 

ודרך אגב, עם כל הכבוד לישראייר, אלעל ביצעה מאות טיסות מטען לסין, במטוסים יותר גדולים ובלי נחיתות ביניים. בדיוק בגלל זה חברה לאומית חיונית.

 

@noknok איזה חברה תבצע את הטיסות עבור ישראל? רויאל ג'ורדניאן או אמירייטס? אתה שוכח שאי אפשר להשוות את ישראל להונגריה מבחינה גיאופוליטית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוקנוק, בחודשים הראשונים למשבר היו בכל זמן נתון יותר מטוסים של אלעל באויר הין ישראל לסין מאשר כל הצי של ישראייר. אתה בכלל לא יכול להשוות את היכולות של הציים האלה.

 

אבל בדף הזה היה גם מי ששלח את חיל האויר ללימה. אתה יכול לשנוא את אלעל, אבל לא לבטל את הקרדיט על העבודה שעשתה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...