Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, shais01 כתב:

במבחן התוצאה אלעל ושאר החברות הישראליות המשיכו בפעילות במלחמת יום הכיפורים שהיתה המלחמה הכוללת האחרונה, ובשאר הארועים כולל מלחמת המפרץ, מלחמת לבנון השניה והמבצעים בעזה.

אני בטוח שזה גם מה שיהיה בעתיד.

בסדר גמור. להזרים כסף לאלעל אפשר מכל מיני סיבות. אחת היא שמדינות אחרות גם עוזרות באמת לחברות תעופה שנמצאות כרגע במשבר, במקום לתת להן לקרוס. אין לי בעיה עקרונית עם גישה כזו. בחוזים לא חתומים מהסוג שאתה מתאר, שמבוססים על רצון טוב והחלטת ההנהלה באותו הרעגע, אני פחות מאמין. 

Just now, sperial כתב:

נוקנוק, בחודשים הראשונים למשבר היו בכל זמן נתון יותר מטוסים של אלעל באויר הין ישראל לסין מאשר כל הצי של ישראייר. אתה בכלל לא יכול להשוות את היכולות של הציים האלה.

כאמור, אין לזה שום בסיס חוקי מחייב. אם רוצים כזה ורוצים חקיקה שמחייבת את אלעל לעשות טיסות כאלו בשעת חירום, בתמורה לתקצוב או הלאמה - זה משהו אחד. בלי זה, מה לעשות, אלעל היא לא חברה "לאומית", כי מחר יכול להגיע מנכל חדש או ראש ועד טייסים חדש, והם יחליטו שבקורונה הבאה אין טיסות כאלו ואין לך שום דבר לעשות עם זה.

לגבי "המצב הגאופוליטי" - כפי שכבר נכתב פה על ידי ארבעה אנשים שונים, ב-1973 הרכבת האווירית היתה תלויה במטוסי צבא ארה"ב. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החובה קיימת ומעוגנת בחוק החברות הממשלתיות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעל טסה להביא ציוד וישראלים שנתקען בחו"ל בגלל ששלמו לה לעשות את זה. אלו היו טיסות שכר שגם כל חברה בינלאומית אחרת היתה שמחה לבצע תמורת תשלום.

אם כבר יש פה משהו שמבקר המדינה צריך לבדוק, איך התקשרו דווקא עם אלעל בתור ספק יחיד לטיסות האלה. 

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

החובה קיימת ומעוגנת בחוק החברות הממשלתיות.

אלעל היא לא חברה ממשלתית מזה 15 שנה.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
למיטב זיכרוני בתור איש חיל האוויר לשעבר אתה תקבל הסמכה לחתום רק על עבודות מסויימות בסיום ההכשרה.
 
בגדול אתה צודק. רוב האנשים כאן לא ממש מבינים ומכירים את הצד הטכני בתחום אחזקת מטוסים ומה זה להכין מטוס לטיסה וכמה העבודה הזו קשה במיוחד כאשר מטוסים לא נמצאים בסככה.
 
בס"ד
כאן זה שונה, ברגע שיש לך את ההסמכה, אתה ראשי לחתום על ביצוע כל העבודות הקשורות.
ההסמכה בחיל האוויר לעומת ההסמכה שעובר איש תעופה בחברות האזרחיות, שונה לגמרי מבחינת עומק ומהות הידע, שלא לדבר על אורך ההסמכה.@bobi, אם הוסמכת ל-747-400, זה לא אומר שהוסמכת לכל משפחת 747.
במקרה שאלעל תקרוס ויקימו חברה חדשה, להערכתי כל התחזוקה שאינה שוטפת כגון A level תבוצע בחו"ל (דבר מקובל בתעשייה) עקב חוסר באנשים מוסמכים, ואז מה הרווחנו?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראתי את כל הדיון כאן אבל הלכה למעשה המדינה כבר מצילה את אל על עם ההקלות שהיא נותנת על חשבוננו.

מאפריל אל על מחזיקה ב2000 שקל שלי בגלל הקלות מהמדינה על החזרים בגין ביטולים.

 

פעם הבאה שיודיעו לי שאני נותן הלוואות בכפייה לפני שאני רוכש כרטיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, סולל הדרך כתב:

 

אבא שלי עבד 45 שנה באל-על וגם אני בעוונותי עבדתי 7 שנים ויש לי עדיין חברים שעובדים באל-על במגזרים שונים כולל אצ"א ואצד"א

 

אני לא מאחל לאף אחד אבטלה ולא רוצה לראות את אל-על נסגרת.

צריך להתייחס לאל-על כמו שסינגפור מתייחסת לסינגפורי איירליינס, כנכס לאומי.

 

אבל! וזה אבל מאוד גדול.

מההכרות עם מגזר הטייסים כל ה גפוילה שטייקים שלכם (אני אחסוך מפאת כבודם את הסיפורים), המשכורת הגבוהות ביחס למגזרים האחרים בחברה, דיילים קבועים שמקבלים הבטחת הכנסה, זה שאתם מחזיקים את החברה בביצים שנים... די... באמת הגזמתם.
יש לכם יו"ר ועד חמום מוח, שכבר עשה כמה פעמים אצבע משולשת למנכ"ל הקודם - עכשיו הגיע הזמן ללמד אותו שהשמש לא זורחת לכם מהת#ת.


מה שצריך לעשות זה לסגור את החברה ולפתוח אותה מחדש עם חוזים אחידים.

נגמרו ימי הזוהר והספיישל קול... מי שירצה לעבוד יחתום על חוזה הוגן ומי שלא מתאים לו שילך הביתה.
 

אין לי מושג באיזה מגזר עבדת באלעל ובאיזה אבא שלך, אני די בטוח שלא אצ״א לפי הטונים.

יש באלעל מגזרים אחרים שלא יודעים להתאחד ולשתף פעולה ולכן הם נרמסים על ידי ההנהלה. אתה צודק.

אז?

המסקנה צריכה להיות שכדאי להם לפעול אחרת כדי לטפל במעמדם.

למיטב ידיעתי טיסה לא יוצאת בלי טייס, אבל גם לא בלי דייל ולא בלי מכונאי ומתדלק ונהג פושבאק ועוד.

כשיש מגזר מאוחד שבו סומכים האחד על השני אז מגיעים להשגים.

כשבמגזרים האחרים עסוקים בלדפוק האחד את השני, והאמון בינם לבין עצמם שואף לאפס אז מגיעים לזה שהשכר שלהם נמוך ומצריך השלמת הכנסה.

ושלא יהיה ספק, זה שדייל קבוע נזקק להשלמת הכנסה זה בזיון.

אבל זה שוק חופשי, כבר אמרנו.

כל עוד על כל תקן של דייל קבוע נאבקים עשרות דיילים זמניים, למה שזה ישתנה?

כל עוד טייסי ישראייר קאל וארקיע לא נוהרים בהמוניהם לאלעל וגורמים להן לקרוס, כנראה שהתנאים באלעל טובים אבל לא מספיק כדי להזיז אותם ממקומם.

 

ולהכיר את העובדות לא יזיק, יו״ר הועד שלנו בתפקידו פחות מחודשיים, המנכל באיזור השנתיים, אז אולי אתה חושב שהוא חמום מוח, אני לא חושב כך, אבל הוא בטוח ׳לא הניף אצבע משולשת מספר פעמים למנהל הקודם׳, כי בתקופת המנכל הקודם הוא היה טייס פשוט על הקו.

וכולנו עובדים לפי חוזה אחיד, תראה לי חברת תעופה של יותר ממספר מטוסים שלא עובדת כך, לאן אתה חותר בעניין.

 

להתלהם מעיד רק על תסכול.

לפני 4 שעות, bobi כתב:

אלעל טסה להביא ציוד וישראלים שנתקען בחו"ל בגלל ששלמו לה לעשות את זה. אלו היו טיסות שכר שגם כל חברה בינלאומית אחרת היתה שמחה לבצע תמורת תשלום.

אם כבר יש פה משהו שמבקר המדינה צריך לבדוק, איך התקשרו דווקא עם אלעל בתור ספק יחיד לטיסות האלה. 

 

טיסות החילוץ שאלעל ביצעה חרגו מכל מגבלה חוקית. בוודאי ובוודאי מחוזה העבודה.

רשות התעופה האזרחית הישראלית אישרה את החריגות, ועדיין אף חברה זרה לא היתה מסכימה לטוס כך.

בטיסות לאוסטרליה הצוות לא יצא מהמטוס במשך 40 שעות.

אז נכון, שילמו לאלעל על הטיסות, חלקן במימון של תורמים (כך שמה הקשר למבקר המדינה?) חלקן במימון גופים מסחריים.

אם המדינה שילמה (לא פוסל, יתכן, לא מכיר) אז תן למבקר המדינה שיבדוק.

אני בטוח שיש מנגנון בו אזרח מגיש למבקר תלונה, לך על זה.

עריכה אחרונה על ידי shais01
  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק אף אחד מאיתנו לא השתייך למגזר האצ״א, אבל זיהית את זה לא בגלל הטונים כי מי שמלקק את סיר הבשר, הפה שלו מלא מכדי לדבר. עזבתי למרות הקביעות לפני יותר מעשרים שנה כי החברה הזאת היתה כבר אז רקובה והיה לי את השכל להבין את זה. במבט לאחור... הדבר כמעט הכי טוב שקרה לי.
ראיתי איך לא משדרגים נוסעי גולד (שהם הלחם של החברה) כדי להושיב את בני המשפחות שלכם בביזנס. ראיתי איך מאריכים את הטיסה כדי לנחות אחרי חצות בשביל עוד כמה שקלים בחוזה שלכם. איך מאריכים את הבלוק כדי לקבל מושבי מנוחה בביזנס, איך הצעת יעול של שינוי גבהים היתה חוסכת לחברה 6 מליון דולר בשנה ורק ב אל-על היא לא מתקבלת על הדעת כשבחברות אחרות זה סטנדרטי. ראיתי קברניט מקים דיילת באוטובוס אחרי 17 שעות דיוטי בבנגקוק בשביל המשפחה שלו. מקום שהיה שייך לה בזכות כי הוא התקמצן על מונית למשפחה שלו. ראיתי דברים שאח"כ כשעבדתי בחברה אמריקאית לא היו מתקבלים על הדעת שלא לומר אפילו פליליים.
אח"כ עברתי לחברה ישראלית פרטית גדולה שרוב עובדיה היו מיוצגים. הפעם נמנתי על המגזר החזק בחברה ובכל סכסוכי העבודה שהיו קודם כל המגזר החזק הגן על החלשים. בכל ההיסטוריה שלכם מעולם לא נקפתם אצבע כלפי אף מגזר ולא ראיתם איש (כולל נוסעים) בכל סכסוכי העבודה והעיצומים והסייקים שפתחתם.
אתה צודק בדבר אחד, מדובר במנכל הנוכחי. לאחר החתימה על ההסכם הנוכחי הוא עשה למנכ"ל אצבע כדי להראות לו מי שולט בחברה.
לאורך כל השנים הוכחתם שאתם קבוצה של חזירים ונגסתם בחלק הארי של השפע בחברה ולאחרים השארתם את הבוץ
יכול להיות שאתה בנאדם נחמד ואתה ממש לא כזה... הדברים הם לא לגופו של אדם אלא לגופו של מגזר. ככה העובדים תופסים אתכם וככה גם חלק מהציבור.
זה הזמן לחלק את העוגה באופן שיוויוני לכלל המגזרים, לדאוג לחלשים ולהבין שמה שהיה לא יכול לחזור כי העולם משתנה.
ואם זה לא מתאים לכם... אז שיסגרו את החברה האומללה הזאת כי בטווח הארוך היא לא תשרוד.

אני באמת לא הייתי רוצה לראות את אלעל נסגרת!....הייתי רוצה לראות אותה משתנה, מבריאה וממשיכה להביא כבוד ואת דגל ישראל לרחבי העולם. ואגב יו"ר הוועד הקודם שלכם עבד משרד מולי אחרי שהשתחרר... תשאל אותו איך הועד התנהג באותה החברה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

החובה קיימת ומעוגנת בחוק החברות הממשלתיות.

 

לפני 6 שעות, יבגניפ כתב:

אלעל היא לא חברה ממשלתית מזה 15 שנה.

 

זה צו שנקבע כחלק מהליך ההפרטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזירים יש בכל מקום.

שררה מאפשרת לאנשים רעים לשגשג.

אבל אני רואה קו רציף וברור של שיפור.

מה שהיה אולי מקובל לפני 20 שנה לא מקובל ולא קורה היום.

 

אני יושב בקוקפיט הצפוף של 737, ולמרות זאת לוקח שני נוסעי שירות עובדי חברה שאינני מכיר ממדריד בחמישי בערב, בקוקפיט, רק כדי לא לתקוע אותם שבת לא מתוכננת.

אז תגיד - זו הנורמה המתבקשת, וכמובן שאתה צודק.

אבל עדיין, אי אפשר לקחת את הכסא אחורה, ולא נעים להדליק את תאורת ההצפה בקוקפיט בשיוט, כדי לצאת לשירותים צריך להעיר אותם ולא נעים אז מתאפקים ועוד. כל זאת בלג של חמש שעות שנוחת ב 4 לפנות בוקר בצוות בודד. ממש לא מה שנקרא טיסה קלה.

ואתה יודע שאני לא חייב ובכל זאת עושה את זה.

 

וכשטסתי לניו יורק כק/ר ב 400 זצ״ל, אחרי 16 שעות פעילות ושעת בוקר בקנדי וכל דקה עיכוב זה עוד 10 דקות בפקקים בכניסה למנהטן הקברניט תמיד התעקש לוודא שכל המשפחות של הצוות הגיעו, למרות שתמיד יש את האמא של הדיילת שטסה לראשונה לניו יורק והסתבכה באימיגריישן, ומחכים לה, והאוטובוס צוות לא יוצא בלעדיה.

 

אז ראית אנשים חרא ואני ראיתי אנשים טובים והיום אני עושה כמיטב יכולתי לפעול כמוהם.

 

ושאלה תיאורטית.

אתה בעל מכולת. מתוקתקת ומשגשגת. כל המוצרים מסודרים, טריים, תאווה לעיניים.

לידך חנות ירקות, לא מתחרה בך בשם צורה. אבל היא מוזנחת, הבעלים לא משקיע, הכל מלוכלך, מבולגן ודוחה.

עסקיך משגשגים ושלו, מה לעשות, לא.

וזה לא מפתיע, כמובן.

אז אתה רומז פעם, ומייעץ פעמיים והוא בשלו.

אז אתה תלך לסדר לו את החנות? לריב עם הספקים שלו? לנהל לו את החשבונות ולעקוב אחרי התשלומים?

יש גבול.

 

כשמגזרים אחרים יטפלו ביחסים שלהם בתוך עצמם הם לא יזדקקו לעזרה.

 

נראה לי שאתה עדיין לא מעודכן לגבי הזהות של המנכלים ושל יו״ר הועד אבל זה משני.

 

 

 

  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל על זה נכס? יותר כמו גיבנת

ברגע שאלעל תפשוט את הרגל, יהיה הזדמנות לחברה הרבה יותר יעילה ושירותית לקום.

הבעיה שכרגע אין לה מקום בשוק לתפוס אותו, 

המחירים של אלעל מוגזמים בטירוף, עלויות מוגזמות, מעסיקה הרבה יותר מדי אנשים בשכר הרבה יותר מדי גבוה ביחס למה שהם עושים -כמובן שלא כולם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...