Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
 שיתוף
עוקבים 28

Recommended Posts

לפני 2 שעות, Pika007 כתב:

הבואינגים ככלל רועשים ורועדים יותר, גם רחבי הגוף וגם צרי הגוף

תנסה את הדרימליינרים (לאו דווקא של אל על) - אקונומי פלוס בדרך  לפאריז או לונדון, הגעתי כמו חדש: גובה הקבינה נמוך יותר (וזה כנראה מורגש), הרעידות בטיסה משוככות יותר, קצת מרגיש כמו רכב אחרי החלפת בולמים כשאתה לא מבין איך נסעת קודם על קרש גיהוץ. הכי כיף היה ב"ירושלים של זהב" בטיסה השניה שלו (חזרה מפאריז) כשאפשר היה להריח את הריח של החדש.

 

לפני 4 שעות, shais01 כתב:

אין ספק שלהטיס מטוס של 400 טון כמו 747-400 שונה מלהטיס מטוס של 75 טון כמו 737-800

 

נראה לי שיש פה הרבה התעניינות לגבי המקצוע שלך - אחלה הזדמנות להרצאת זום לחברי הפורום :-D

עריכה אחרונה על ידי Fazer
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא הולך להתנגח עם אף אחד כאן. גילוי נאות - עובד אלעל, מהסוג שנהנים להכפיש בתקשורת כשלובש מדי אלעל.   לאלעל חסרונות רבים, נכון שהיא תעבור התייעלות, הכל נכון. כמו גופים וחברות רבות א

אין לי דרך להתמודד עם הטענה הראשונה. אני באלעל יותר מ 10 שנים וקברניט ואני לא מרוויח ככה.   לגבי החבר בארקיע, אני לא יודע למה הוא לא באלעל, תשאל אותו. זו בסבירות גבוהה בחירה שלו. מאז שא

נכון אבל אל על הצליחה להביא את הלקוחות למצב שאם הם ימצאו דיל אחר יקר ב 20$ הם יעדיפו אותו על אל על.

לפני 59 דקות, Fazer כתב:

 

נראה לי שיש פה הרבה התעניינות לגבי המקצוע שלך - אחלה הזדמנות להרצאת זום לחברי הפורום :-D

זום נראה לי מוגזם.

אבל לענות על שאלות ותהיות - בכיף.

פעם מישהו אמר לי שהוא קרא במחקר ששני המקומות שהכי מסקרנים אנשים זה חדר ניתוח וקוקפיט.

אז בחדרי ניתוח אני לא מבין...

אבל אם יהיה עניין אולי נפתח שרשור אחר.

הכותרת של זה עושה לי רע...

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נשמח אם תפתח. אישית אשמח לשמוע על תהליך ההכשרה, הקידום בין התפקידים וכמה שוחק להיות באויר כל כך הרבה זמן (שונא טיסות. אם יכול להימנע אז נמנע בשמחה).

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Fazer כתב:

תנסה את הדרימליינרים (לאו דווקא של אל על) - אקונומי פלוס בדרך  לפאריז או לונדון, הגעתי כמו חדש: גובה הקבינה נמוך יותר (וזה כנראה מורגש), הרעידות בטיסה משוככות יותר, קצת מרגיש כמו רכב אחרי החלפת בולמים כשאתה לא מבין איך נסעת קודם על קרש גיהוץ. 

 

ברוב המטוסים החדשים יותר יש משטחים אקטיביים על הכנף שמבוקרים אוטומטית להגיב לסביבה ולתת אפקט משכך, בין אם למערבולות קטנות או כל גורם שעלול ליצור תזוזה. אני אוהב לשבת ליד הכנף ולראות אותם עושים את העבודה שלהם.

הבעיה היא יותר תכנון גוף המטוס, תדרי הרזוננס שלו, והולכת רעש מהמנועים דרך הגוף. (חלקית- גם איכות הפסלטיקה בקבינה)

 

ה A330 neo שקט כמעט כמו ה 787, ה A350 שקט מה 787, וה A380 זו פשוט הזיה, שקט בפנים כמו במשרד ממוצע עם מזגן עובד. 

דיחוס קבינה ללחץ גבוה יותר זה סיפור אחר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.8.2020 בשעה 07:34, outnex כתב:

מי יכול להסביר מה הסיפור עם בואינג?

 

מה הכוונה? למה אל על התקבעה על בואינג? 

אני מכיר את הנושא מראשיתו עוד מימי ה 707. בקצרה, אל על הייתה חברה ממשלתית, וככזו נשענה על החלטות "חיצוניות" ללא קשר לחוות דעת מקצועיות. בזמנו הוכתב להצטייד בציוד אמריקאי ,  ה 707 פתח את עידן הסילון באל על. עם השנים והמוניטין הלא מוצלח של מטוסי מקדונל-דאלס ולוקהיד , העדיפו באל על להישען על בואינג. 

בילדותי "חייתי" את אל על ומערך התחזוקה שלה, ובחופשים בזמן התיכון עבדתי ב radio shop כאלקטרונאי. חוויה מעצימה. 

 

 

 

בתאריך 8.8.2020 בשעה 09:07, Night Driver כתב:

כי פרישה מוקדמת זה לשלם משכורת למישהו שלא עובד.

 

מהיכרות קרובה לנושא - באל על, על אף היותה חברה ממשלתית , לא הייתה מעולם פנסיה תקציבית אלא תוכניות חיצוניות כדוגמת מבטחים.  וכחברה פרטית היא תתקשה לממן גישור לעובדים שיפרשו לפני גיל פרישה או לפני גיל 60 שמאפשר למשוך מקופת הגמל. 

השכר הבסיסי באל על הוא בגדר הסביר. הכסף היותר גדול מגיע מתוספות. חבר טוב נמנע הרבה שנים לעבור למשמרות יום והמשיך למעלה מעשור כראש משמרת צהריים ( אגף תחזוקה) ובחר לעבוד סופי שבוע.  תוסיף על כך תגמול על עבודה בתחנות חוץ (מחליף בתחנה במשך חופשת הקיץ)  ואתה מגיע להכנסה שנתית יפה מאד שבממוצע חודשי עובר גם את השכר בהיי-טק . 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול התבשרנו על הסכם עם איחוד האמירויות. אם במסגרת זו יפתחו קוי תעופה למזרח מת"א דרך דובאי או אבו-דאבי, בלי יותר מדי סטיות (כלומר מעל ירדן וסעודיה) הרשת המזרח אסייתית של אלעל צפויה להפגע. אולי של עוד חברות שבהן נוהגים ישראלים לטוס למזרח (טורקיש, RJ וכו').

 

או שנהנה אופטימיים לפתיחת שמי סעודיה לטובת אלעל, ואז נראה עוד יותר תחרות בריאה או שת"פים בריאים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד
השאלה היותר חזקה לדעתי זה, האם אל על סוף סוף תוכל להצטרף לאחת הבריתות הגדולות?,

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החברות מהמפרץ בעצמן לא קשורות לבריתות.

 

מכל מקום, כל עוד ת"א לא יכולה להפול ל-hub רציני אף ברית לא תרצה אותה.

 

הית פעם שמועה שויזאייר תרצה את אילת כבסיס למזה"ת ולאפריקה, אבל זה נותר ברמת השמועה, ועד כמה שאני מבין (ובכלל לא בטוח שהבנתי נכון) היא תפתח בסיס בדובאי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלעל בהחלט יכולה להצטרף כחברה מינורית נניח לוואן וורלד. איזה האב יש לUL שחברה שם? אולי CMB עם  9 מליון נוסעים?

הכל פוליטיקה.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, sperial כתב:

אתמול התבשרנו על הסכם עם איחוד האמירויות. אם במסגרת זו יפתחו קוי תעופה למזרח מת"א דרך דובאי או אבו-דאבי, בלי יותר מדי סטיות (כלומר מעל ירדן וסעודיה) הרשת המזרח אסייתית של אלעל צפויה להפגע. אולי של עוד חברות שבהן נוהגים ישראלים לטוס למזרח (טורקיש, RJ וכו').

 

או שנהנה אופטימיים לפתיחת שמי סעודיה לטובת אלעל, ואז נראה עוד יותר תחרות בריאה או שת"פים בריאים.

 

ברגע שאפשר יהיה לטוס מישראל עם Emirates (לא משנה לאן אפילו), אני לא רואה איך החברות הישראליות שורדות בלי שום קשר לקורונה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק למזרח. בטיסות ליעדים אחרים מדובר ב-backtracking עצום אפילו אם החברות יורשו לטוס מעל סעודיה (TLV-DXB זה למעלה מ-2100 ק"מ במעגל גדול, והטיסות אינן חופפות לו, וצריך להוסיף גם את הזמנים על הקרקע). אף אחד לא יאריך את הטיסה בלפחות 10-12 שעות בקוים לאירופה ולאמריקה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 59 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

ברגע שאפשר יהיה לטוס מישראל עם Emirates (לא משנה לאן אפילו), אני לא רואה איך החברות הישראליות שורדות בלי שום קשר לקורונה.

ברור שבהינתן יד חופשית הן שוחטות את התעופה הישראלית.

בתעופה אין ניסים. כולם קונים את אותם המטוסים, משלמים על אותו הדלק ואגרות, ובמפתיע גם השכר לא שונה באופן דרמטי.

כשמישהו חדש פורץ ומשגשג בטירוף, סימן שהוא משחק לא לפי הכללים - מקבל מימון ממשלתי.

גם טורקיש ככל הנראה כך.

המפרציות ידועות באסטרטגיית הורדת מחירים והפלת המתחרים, בכל מחיר.

החברות האמריקאיות והאירופאיות אוכלות מהן קש כבר שנים.

כל הרעיון של שמיים פתוחים הוא שהטובים והיעילים ינצחו, אבל בהינתן תחרות הוגנת.

זה לא המצב איתם.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר פחות רלוונטי, החברות האלו ידועות בעיקר ברמת השירות הגבוהה שלהן.

כמו שכבר צוין כאן בעבר, אל על הצליחה להגיע למצב פרדוקסלי בו אנשים מעדיפים לשלם יותר רק כדי לטוס בחברה אחרת. אם אני לא טועה, אל על דורגה ב-2019 בחמישיה הראשונה בעולם (מבין החברות הגדולות) באיחורים.

הבעיה של אל על היא לא מחירי הכרטיסים אלא שהיא פשוט המאיסה את עצמה על הצרכן הישראלי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 40 דקות, shais01 כתב:

בתעופה אין ניסים. כולם קונים את אותם המטוסים, משלמים על אותו הדלק ואגרות, ובמפתיע גם השכר לא שונה באופן דרמטי.

לא מדוייק. 

כשאתה קונה 3 מטוסים המחיר שונה מאשר 30, דלק אצל כולם דומה אבל שכר לא נגמר בצוות במטוס וכאן לגודל ולניהול יש משקל גדול.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 2 דקות, Night Driver כתב:

לא מדוייק. 

כשאתה קונה 3 מטוסים המחיר שונה מאשר 30, דלק אצל כולם דומה אבל שכר לא נגמר בצוות במטוס וכאן לגודל ולניהול יש משקל גדול.

 

זה לא בדיוק נכון, כי מעטים המקרים של קניית 3 מטוסים. לרוב שחברות מתחדשות במספר קטן, זה דרך חברות תפעול של מטוסים, שמחכירות לטווח ארוך. אל על תפעלה ומתפעלת בשיטה הזו כבר לא מעט זמן, עם תקופות של 7-15 שנה.

גם במספרים של 30 יש מצב שהמטוסים הם של חברת תפעול, אבל חברות חזקות יעדיפו לקנות בעצמן.

 

 

יצוין שהחברות האירופאיות הגדולות והאסייתיות הגדולות עושות ישור קו לסטנדרטי שירות שכאלו. העניין באמירייטס/קטאר הוא שהם הלכו מראש על "הכל והכי טוב" וקשה להתחרות בזה עד השדרוג הגדול הבא. למשל-

במערכת הבידור של רחב גוף ממוצע של חברה אירופאית תמצאו היצע טוב של 70-120 סרטים, חלקם עדכניים וחדשים יחסית (מגיעים למטוס עוד לפני שמגיעים לטורנט בבית) וחלקם ששרדו את מבחן הזמן.

באמירייטס תמצאו משהו כמו 400. 

עד העדכונים האחרונים, הקבינות של אמירייטס גם במחלקת התיירים היו פשוט רמה אחת למעלה גם מבחינת נוחות המושבים וגם מבחינת העיצוב, כי ברוב המקומות האחרים לא חשבו שזה זכאי לדגש מיוחד.

רמת השירות מהצוות היא דבר שבתור ישראלים יש לנו רק לקנא בו, אבל יש לזה שני צדדים- מצד אחד הדיילות מדוגמות ועם חיוך שנראה כאילו הודבק על הפנים מתבנית סיליקון, לא יורד משם לרגע.

השני הוא הלחץ האדיר שמופעל עליהן להיות בדיוק כאלו, בובת סיליקון חייכנית ויהי מה, על כל טעות קטנה יש דין לתת.

 

האפקט החיובי של זה על התעשיה הוא שזה גורם למי שמפגר בתחרות לרצות להשתפר. והאמת- זה עובד.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...