Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מאמין שגם בחברות הליסינג למטוסים יש יתרון לגודל.

 

אתה מתאר את הדיילות והשירות מצד העובדים אבל כלקוח או כמנכל החברה הלחץ הזה מוריד עלויות מצד אחד ומעלה את ערך המוצר מהצד השני.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 1 שעה, shais01 כתב:

בתעופה אין ניסים. כולם קונים את אותם המטוסים, משלמים על אותו הדלק ואגרות, ובמפתיע גם השכר לא שונה באופן דרמטי.

כולם קונים את אותם מטוסים,

השאלה בכמה אלעל קנתה בזמנו את ה-737-800 שהיא קנתה ישירות מבואינג (כמו EKA EKB ו-EKC, עם סיומת 58) לעומת כמה קנתה אותו באותה תקופה בערך ראיין אייר (סיומת AS אם אני זוכר טוב) שיש לה צי מטורף של איזה 400-500 מטוסים כאלו.

 

אגב, ראיין אייר ושאר חברות הלואוקוסט משתדלות לכוון לשעות פחות עמוסות (שימו לב לזמני המראה ונחיתה של טיסות לואוקוסט בנתב"ג לעומת טיסות סדירות "רגילות") ולשדות תעופה משניים (למשל לא טסים לפרנקפורט מאיין [FRA] אלא לשדה משני, לא טסים ללונדון הית'רו אלא לשדות אחרים בלונדון, לא טסים למילאנו מלפנזה [MXP] אלא לברגמו וכו'), זו עוד דרך להוזיל עלויות.

ראיין אייר גם התקינו מדרגות משלהם עבור הדלת הקדמית, משער שזה עוד צעד כדי לחסוך זמן ואולי גם כסף. לא יודע אם צריך לשלם על כל סט של מדרגות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה קונה כרטיס טיסה אתה קונה חבילה - שעות יציאה והגעה, שדות, קישורים (או שלא), טיב שירות. אתה רואה את זה יפה בהפרשים במחיר של טיסה לאותו יעד באותה חברה בשעות שונות.

 

עניין מחיר הרכישה של מטוסים הוא בכלל בעייתי, כיון שאף חברה לא קונה במחיר מחירון, והמחיר הסופי הוא סוד מסחרי של היצרן ושל הקונה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני ממש לא טוען שאין יתרון לגודל. בוודאי שיש.

כשאתה מנהל מומ מול בואינג או איירבס על 20 רחבי גוף או על 200, ברור שזה לא אותו הדבר.

כנל כשאתה סוגר עסקה עם ספק דלק, חלקי חילוף ואפילו לחמניות.

 

המפרציות נוגסות בענקיות התעופה, האירופיות, האמריקאיות והאסייתיות.מולן הן אמורות להתחרות, ואותן הן מכסחות. הן ממש לא רואות חברות בגודל של אלעל ממטר.

וזו תחרות לא הוגנת, בכלל לא. גם מול ענקיות התעופה.

כי אין כאן מודל עסקי אמיתי. 

יש כאן מדינה סופר עשירה שהחליטה להקים תעשיית תעופה ותיירות עולמית.

הכל שם מיובא, המטוסים (כמובן), המנהלים, הצוותים, רק הדלק לא...

כשאתה פוגש צוות שלהם בשדה, לעיתים יש טייס אחד בעל חזות מזרחית שאני מניח שהוא מקומי (מתוך 4), לעיתים גם זה לא. בקבינה כנ״ל.

כל השאר מערביים, או מהמזרח הרחוק.

בחברת תעופה אמיתית, שמתמודדת מול שיקולי רווח והפסד, כל דולר נספר, כל זית בסלט (מיתולוגיה או לא, לא יודע) ושולי הרווח מצומצמים מאוד.

אי אפשר להתמודד מול מי שאין לו אילוצים כאלה, קונה את המטוסים הכי חדישים, עם הקבינות הכי מפוארות, ועם פרופיל שירות מופרך ובסוף מוכר את כל זה במה שהוא כנראה מחיר הפסד.

 

הנוסעים צודקים, זו לא בעיה שלהם.

 

נסו לחשוב בתחום העיסוק שלכם איך מתמודדים עם תופעה שכזו. זה די בלתי אפשרי בלעדי הגנה ממשלתית כלשהי.

היתה הגנה, היא הוסרה במסגרת השמיים הפתוחים במרבית העולם תוך הנחת תחרות הוגנת.

 

ושוב, זו בכלל לא רק בעיה של אלעל, זו בעיה עולמית.

 

לא משווה את אלעל לחברות לאו קוסט, זה מודל עסקי אחר. חברת לאו קוסט כמעט לא מרוויחה על הכרטיס, אלא על דברים אחרים, והיא גם יעילה בצורה קיצונית.

 

סיומת 58 היא הסיומת של בואינג לאלעל. מטוסים שנבנו בפס היצור של בואינג עבור אלעל מקבלים את הסיומת הזו. כך 737-858 הוא 737 מסדרה 800 שנבנה בהזמנה עבור אלעל.

זה ממש לא משנה האם הוא חכור או לא.

באלעל וברוב החברות (אפרופו הדיון על המפרציות) כל המטוסים נרכשים במימון.

האם זו הלוואה מהבנק כשהמטוס משמש כבטוחה או שהלקוח הוא חברת ליסינג זה לא משנה.

ברוב העסקות זה תמהיל מסויים. על המשקוף בכניסה לקוקפיט יש לוחית מתכת שמציינת מי הבעלים של המטוס. כך אפשר לדעת. בפועל זה ממש לא משנה. לא מתעללים במטוס רק כי הוא מליסינג...

אני לא יודע איך שינוי סימול הדגמים בבואינג השפיע על זה, המעבר ל 787-8.

  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסימול הופסק עם קיצור הסיומת מ-3 ספרות לאחת: 747-8 (נדמה לי שהיה הראשון, אבל אולי אני טועה בסדר), ובהמשך המקס, 777X ו-787.

 

באיירבאס לא שינו את הסימול, אבל 2 הספרות האחרונות מציינות את יצרן ודגם המנוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברות מהמפרץ בעצמן לא קשורות לבריתות.
 
מכל מקום, כל עוד ת"א לא יכולה להפול ל-hub רציני אף ברית לא תרצה אותה.
 
הית פעם שמועה שויזאייר תרצה את אילת כבסיס למזה"ת ולאפריקה, אבל זה נותר ברמת השמועה, ועד כמה שאני מבין (ובכלל לא בטוח שהבנתי נכון) היא תפתח בסיס בדובאי.
בס"ד

לפי מיטב ידיעתי, הערבים הטילו ווטו על צירוף אל על לאחת הבריתות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם לא מטילים וטו, כמו שאף אחד לא ביקש מטויוטה לא למכור מכוניות בארץ עד אמצע שנות השמונים. או שאף אחד לא אמר לשברון לא להשתתף במכרזי לוויתן...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, borsood כתב:

כמו שאף אחד לא ביקש מטויוטה לא למכור מכוניות בארץ עד אמצע שנות השמונים

 

https://he.wikipedia.org/wiki/החרם_הערבי

 

רק אומר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...