Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1340 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 שעות, sperial כתב:

זה צו שנקבע כחלק מהליך ההפרטה.

אני לא משפטן כדי להבין אם הצו מחייב את אלעל. אם אתה צודק, זה מנגנון עוד יותר מעוות. אולי כבר עדיף להגדיל את התקציב של חייל האוויר וזהו.

לפני 10 שעות, dorsht כתב:

את האמת שאני כמעט אף פעם לא מבין את התלונות על המחירים של אלעל.

התלונות שהיו לי הן על המחיר ביחס לשירות. כששלמתי 200$ לכרטיס, לא היו לי שום ציפיות מאף אחד מעבר.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 9 דקות, shais01 כתב:

כי אלו עולמות תוכן שונים לגמרי.

אל תשווה חברה לכריתת עצים באלסקה לחברה ליצור גלידות בגרמניה לחברה שבונה מטוסים בברזיל.

הניידות של עובדי הייטק מטורפת.

אתה לא מרוצה מהתנאים באפל ואתה טוב, מייקרוסופט/גוגל/מישזה לא יהיה - יחטפו אותך.

בחברת תעופה זה ממש לא ככה. הניידות מאוד מוגבלת.

 

אני לא מכיר חברת תעופה מערבית, גדולה (יותר מ 2-3 מטוסים) שאיננה לאו קוסט ללא וועדים.

ארה״ב, אירופה - זה הסטנדרט.

לא מבין איך אתה מקשר בין ניידות נמוכה מובילה לזה שההנהלה צריכה ועדים...

חוץ מזה, מה ההיקש הלוגי בין זה שלרוב חברות התעופה יש ועד לזה שאי אפשר לנהל בלעדיו חברה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shais01 כתב:

הניידות של עובדי הייטק מטורפת.

אתה לא מרוצה מהתנאים באפל ואתה טוב, מייקרוסופט/גוגל/מישזה לא יהיה - יחטפו אותך.

בחברת תעופה זה ממש לא ככה. הניידות מאוד מוגבלת.

זה מאוד בעייתי לטעון שעובדי החברה והחברים בועד רואים את טובת החברה לנגד עיניהם ואז את מה שיש בציטוט.

אף מנהל בעולם לא רוצה לפטר רק כדי לפטר. ואם הועד משיג העלאת שכר (אני שם בצד את זה שבכל המקומות שאני הכרתי זה אף פעם לא היה גורף וכוון רק לשכבה דקה של ותיקים חזקים) - היא באה על חשבון משהו אחר בתקציב החברה, או ברווחיות שלה. יכול להיות שהמנהלים לא מבינים כלום, אפשר לעלות לכולם את השכר והחברה עדיין תצליח. אבל בהכללה התשובה היא כנראה שלא.

 

אני אגב לא נגד ועדי עובדים. זה הגיוני שגם למועסקים ולא רק למעסיק יהיה כח. אבל בהחלט יש כאן טריידאוף בין טובת החברה כפי שההנהלה שלה, שזה התפקיד היחיד שלה, רואה אותה, לבין מה שהעובדים חושבים שטוב להם.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Night Driver כתב:

אז למעשה מה שאתה אומר זה בחרתי תחום שמשלם משכורת שנתית ממוצעת כל חודש אבל בלי מבחר גדול של מקומות עבודה לטעמי אז אני אכריח את המעסיק להחזיקרותי בתנאים שאני החלטתי עליהם.

 

זה נשמע לך סביר?

זה לא מה שהוא אומר. הוא אומר שזה שאתה מכריח את המעסיק להחזיק אותך בתנאים שהחלטת עליהם נדרש לניהול החברה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, יבגניפ כתב:

התלונות שהיו לי הן על המחיר ביחס לשירות. כששלמתי 200$ לכרטיס, לא היו לי שום ציפיות מאף אחד מעבר.

טסתי איתם לא מעט בשנים האחרונות.

לרוב השירות היה טוב, להוציא צוות אחד שלא דיבר הכי יפה לנוסעים (בלי סיבה אמיתית, הנוסעים דיברו באופן נורמלי, לא התלהמו\קיללו וכו'), סך הכול קיבלתי שירות טוב מהם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, dorsht כתב:

טסתי איתם לא מעט בשנים האחרונות.

לרוב השירות היה טוב, להוציא צוות אחד שלא דיבר הכי יפה לנוסעים (בלי סיבה אמיתית, הנוסעים דיברו באופן נורמלי, לא התלהמו\קיללו וכו'), סך הכול קיבלתי שירות טוב מהם.

כאמור, ב-3 שנים האחרונות בערך הרגשתי שיש שם מגמה של שיפור. הדיילים היו ממש אחלה, וזה היה שינוי לטובה ממה שחוויתי בעבר.

הייתי שמח אם קציני הבטחון שלהם בשדות התעופה היו קצת יותר בוגרים ומבוגרים.

כמו שכבר כתבתי פה, את האילוצים כולנו מבינים. אבל לשחק בעליית משמר ותרגילים עם קצין תורן לא אהבנתי גם כשהייתי בן 19. ועכשיו בטח שאין לי עניין בזה.  

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, shais01 כתב:

 

ושאלה תיאורטית.

אתה בעל מכולת. מתוקתקת ומשגשגת. כל המוצרים מסודרים, טריים, תאווה לעיניים.

לידך חנות ירקות, לא מתחרה בך בשם צורה. אבל היא מוזנחת, הבעלים לא משקיע, הכל מלוכלך, מבולגן ודוחה.

עסקיך משגשגים ושלו, מה לעשות, לא.

וזה לא מפתיע, כמובן.

אז אתה רומז פעם, ומייעץ פעמיים והוא בשלו.

אז אתה תלך לסדר לו את החנות? לריב עם הספקים שלו? לנהל לו את החשבונות ולעקוב אחרי התשלומים?

יש גבול.

לפחות תיתן דוגמה מקבילה למצב שלך. מוצרים בחנות לא נעלמים אחרי יום אחד כמו מושבים במטוס

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחדד כי נראה לי שלא הובנתי נכון ויתכן בהחלט שבאשמתי.

 

החלום הרטוב של הנהלת חברת תעופה היא שלא יהיה וועד עובדים.

בגדול כך מתנהלת חברת לאו קוסט.

היא באמת מאוד יעילה ומציעה מחירים מאוד זולים בין השאר בגלל זה (וגם כי היא מרוויחה רווחים עקיפים מאוד יפים על ידי קבלת תמריצים ממדינות, על ידי מדיניות מאוד קשוחה ביחס לתוספות וטעויות נוסע ועוד).

אני לא בטוח שכשתבין מיהו ואיך עובד טייס לאו קוסט אתה כל כך תהיה מאושר שהוא מטיס אותך.

אני בטוח שלא היית רוצה שרופא מקביל לו ינתח אותך.

מעט מאוד טייסים נשארים בלאו קוסט מבחירה.

 

אני פחות מכיר אבל אני מניח שגם עובדים אחרים בחברת לאו קוסט נמצאים במצב דומה.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, shais01 כתב:

אני לא בטוח שכשתבין מיהו ואיך עובד טייס לאו קוסט אתה כל כך תהיה מאושר שהוא מטיס אותך.

אני בטוח שלא היית רוצה שרופא מקביל לו ינתח אותך.

רופא אולי לא, אבל נהג מונית כן (מקצין בכוונה)?

מה סטטיסטיקת התאונות של לואו קוסט לעומת חברות "רגילות"?

 

וגם, לא חייב להיות קשר בין חברת לואו קוסט לוועד. זה שזה המצב בפועל הוא בעיקר מטעמים היסטוריים, חברות לואו קוסט הן חברות חדשות יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, shais01 כתב:

אני לא בטוח שכשתבין מיהו ואיך עובד טייס לאו קוסט אתה כל כך תהיה מאושר שהוא מטיס אותך.

אני בטוח שלא היית רוצה שרופא מקביל לו ינתח אותך.

מעט מאוד טייסים נשארים בלאו קוסט מבחירה.

ועד עובדים זה לא מה שיעשה את ההבדל. 

מספיק שאלעל תשלם "סתם" קצת יותר טוב מחברות הלואוקוסט.

 

  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, shais01 כתב:

 

אני לא בטוח שכשתבין מיהו ואיך עובד טייס לאו קוסט אתה כל כך תהיה מאושר שהוא מטיס אותך.

אני בטוח שלא היית רוצה שרופא מקביל לו ינתח אותך.

מעט מאוד טייסים נשארים בלאו קוסט מבחירה.

 

 

נמנע מלהיכנס לכל הסיר המבעבע של טייסי אל על ועם מה אני מסכים/לא מסכים איתך, למרות היכרות עם 2 טייסים מ "הדור הישן" (אלו שמרוויחים את המשכורות שאמרת שלא מוכרות לך) ופה קצת מלא עליהם בנושא.

 

עם זאת, פה אני ממש לא מסכים. יודע טוב מאוד מי הוא ואיך עובד טייס לואו קוסט, איפה הוא למד, ולמה הוא בכלל בחברות האלו. אתה גם אמור לדעת טוב מאוד שעל אותם טייסי לואו קוסט, בדיוק בגלל שהעבודה שלהם בחברה הזו היא "וי" לסמן בדרך,  פתוחות טריליון וחצי עיניים ובודקים אותם על כל צעד ושעל. אז ממש לא מפריע לי שאחד הטייסים בקוקפיט הוא די טירון, כל טייס מתחיל מאיפושהו, בשביל זה יש לידו טייס מנוסה ממנו, ומעל מספר שעות טיסה מסוים שטייס צבר האפקט בשטח הוא הרבה פחות משמעותי, אלא בעיקר מספר מרשים על הנייר.

בתור טייס אין סיכוי שלא למדתם על היסטוריית התאונות של עולם הטיס, ואת העובדה שחלק נכבד מטעויות האנוש בוצעו דווקא ע"י טייסים מאוד מנוסים. אם הכשרת הבטיחות לא כוללת תזכורת קבועה של העובדה הזו, הרי שמי שאחראי על התכנית בוגד בתפקידו.

 

אפילו שלא מדברים על התרסקויות אלא על הפרות ותקלות, הסייפטי רקורד של וויז למשל מכיל פחות סעיפים מזה של KLM על פרק זמן דומה, למרות גודל צי גדול יותר (כ 150 מול 120) והפעלת מספר גדול יותר של טיסות. אני לא חושב שמישהו על הפלנטה יטען ש KLM לא חברה בטוחה.

מהרקורד אנחנו למדים על כך שגם התחזוקה של החברות האלו נאותה (טוב, עם הרגולציה המטורפת ע"י רת"א של כל מדינה מערבית זה לא הכי אפשרי- וטוב שכך)

עריכה אחרונה על ידי Pika007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

מחזק! הרבה מהטייסים של חברות הלאו קוסט למדו באקדמיה של חברת התעופה עצמה - החברות תעופה האלה למדו שלגדל אנשים אצלהם בבית(כי אין להם כמויות בלתי נגמרות של טייסי ח"א בדימוס שעומדים בתור) היא השיטה הכי טובה להביא אנשים.

 

הרגולצית תעופה האירופאית לא מאפשרת להן לקצץ בתחזוקה וגיל המטוסים שלהן לרוב צעיר יותר(כי הן פחות יכולות להרשות לעצמן השבתת טיסות) מאשר החברות הגדולות.

 

אני ממש לא חושב שיש מה לפחד בלטוס בחברת לאו קוסט אירופאית.

 

מה שכן? חברות תעופה באסיה(ובעיקר לאו קוסט) זה פחד אלוהים, הן פשוט איומות ונוראיות בכל מה שקשור לרגולציה תעופתית ולראייה אחוז התאונות הגבוהה באיזור הנ"ל.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shais01 כתב:

אמרתי וחוזר ואומר שהעובדים האחרים ותנאיהם לא מתחרים בנו.

 

ברור שהם לא מתחרים בכם - כל אחד והשכר שלו - ואף אחד כמובן לא יכול להאשים את ועד הטייסים שהוא דואג לטייסים כי זה תפקידו, אבל שים לב איך מאז ומעולם ועד הטייסים הצליח להוציא לעצמו שם - כמו ועד העובדים של חברת החשמל לדוגמה - של ועד כוחני, במיטב המסורת הרעה של ההסתדרות, שרומס את כולם כדי לדאוג לפרנס עוד יותר את הקרם דה לה קרם של העובדים. 

 

מודה שלא עקבתי מתחילת השרשור ואני לא יודע אם אתה FO זוטר או קברניט בכיר, אבל (ולא על מנת להעליב) אתה מדבר כמו עובד שמנסה להגן על מקום עבודתו ושרואה את הדברים מפריזמה צרה מאוד של השכר שלו - וזה בסדר - אבל להציל או לא להציל את אל על מחייב הסתכלות רחבה הרבה יותר, כולל בחינה של חלופות פנימיות (האם להציל דווקא את אל על ולא, לדוגמה, את ישראיר שתהפוך למוביל אוירי גדול על חורבות אל על) וחיצוניות (כמה עסקים אחרים ניתן להציל בכסף שידרש להציל את אל על).

 

אין כאן שחור ולבן - לסיפור הזה יש הרבה מאוד צדדים.

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

הייתי שמח אם קציני הבטחון שלהם בשדות התעופה היו קצת יותר בוגרים ומבוגרים.

 

דווקא מהבחינה הזו יש שיפור משמעותי - יכול להגיד לפחות לגבי בריסל בעידן טרום הקורונה שהיתה שם חבורה רצינית ומשובחת מאוד, וגם בעוד לא מעט תחנות אחרות שיצא לי להיתקל בהם יש שיפור משמעותי ברמת השירות בביטחון.

לפני 16 דקות, noknok כתב:

החברות תעופה האלה למדו שלגדל אנשים אצלהם בבית(כי אין להם כמויות בלתי נגמרות של טייסי ח"א בדימוס שעומדים בתור) היא השיטה הכי טובה להביא אנשים.

 

מעניין יהיה לבדוק במבט לאחור אם זה נכון ועד כמה משמעותי היתרונות לעומת החסרונות - שיטה כזו עשויה ליצור אחידות מחשבתית וקיבעונות שנוצרים מחוסר גיוון. כשאנשים (בכל תחום) מגיעים מרקעים שונים ומגוונים, כל אחד מביא את הידע/ניסיון/נקודת מבט שלו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, noknok כתב:

מה שכן? חברות תעופה באסיה(ובעיקר לאו קוסט) זה פחד אלוהים, הן פשוט איומות ונוראיות בכל מה שקשור לרגולציה תעופתית ולראייה אחוז התאונות הגבוהה באיזור הנ"ל.

 

יש ויש. קודם כל, אני מניח שאתה מתכוון לדרום מזרח או מרכז אסיה. "אסיה" זה גם החברות הבינ"ל של סין, טאיוואן, יפן, קוריאה, סינגפור, תאילנד... ובקיצור אלו שמככבות בראשי רשימות "חברות התעופה שהכי תרצה לטוס בהן".

משם והלאה העניין מתפצל- רוב חברות הלגאסי באיזור בסדר גמור ואפילו טובות. חברות הלואו קוסט- אלו שטסות תדיר בין מדינות, כמו פיץ', ונילה, אסיאנה, asianair יפן-קוריאה וכדומה לא סובלות משום בעיות מיוחדות. אפילו cebu pacific של הפילפינים 100% בסדר (בטיחות ולו"ז, לא סטנדרט הטיסה שזה אוטובוס מעופף)

ומצד שני, כל מיני חברות פנימיות שתמצא בתאילנד, סין, הודו, מלזיה, ויאטנם וכדומה.... סרט אימה.

 

ריבוי התאונות בדרום מזרח אסיה אגב הוא לא תוצר של חברות התעופה בלבד, באיזור קו המשווה באיזור הזה (מלזיה-אינדונזיה) יש משטח רוחות שלא מצוי בשום מקום אחר וכל מיני תופעות שיכולות להפיל מטוס מהשמים בדקה. אתה תמצא שרוב התאונות באסיה מרוכזות באיזור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא את הנ"ל על אייר-אסיה:

https://en.wikipedia.org/wiki/Indonesia_AirAsia_Flight_8501

 

פשוט התנהלות נפשעת של הטייסים+התחזוקה של החברה, שהסתיימה במוות של מאות אנשים.

 

התאונה האחרונה של PIA בפקיסטן שהתברר שהטייסים לא היו בכלל עם הכשרה ראויה גם איום ונורא.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...