Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שכתבתי, יש ויש. גם לחברות לגאסי מפוארות היו תאונות פושעות שהובילו למוות של מאות (כולל טייסים על סמים, טייס אידיוט שריסק מטוס כי הוא המשיך למשוך את הסטיק ברצף במהלך מעל 10 דקות למרות שהנחו אותו להעביר שליטה, טייס שלא ישן כי בילה את הלילה עם זונות.... כל מיני)

 

אז בודקים כל מקרה לגופו. יש שם המון חברות מצוינות, וכאלו שלא הייתי מתקרב אליהן אפילו בצחוק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לי יכולת לענות לכולם.

אנסה משהו כללי שמקווה שיספק.

 

אני קברניט לא בכיר באלעל למי ששאל.

בוודאי שאני מנסה להגן על מקום העבודה שלי, בוודאי שאני לא אובייקטיבי.

את כל זה כתבתי כבר מספר פעמים.

זה עדיין לא אומר שהטיעונים שלי אינם נכונים או שלכל הפחות יש בהם משהו.

 

צוחקים על טייס אזרחי ש 90% מהיכולת זה נסיון והשאר בא עם הזמן.

קלישאה אבל יש בה משהו.

נסיון הוא מעולה בתחום הזה.

כשהצוותים בהגדרה זוטרים, הכי זוטרים שאפשר, ומשתמשים בחברת הלאו קוסט כמקפצה לחברה מוצלחת יותר, אז זה פחות טוב. לא כולם אבל רובם.

אשמח לפגוש את טייס הלאו קוסט שיציעו לו לעבור למייגור והוא יסרב, אלא אם הוא כבר וותיק מאוד ומדובר בירידה משמעותית מאוד בשכר.

לא מדבר כבר על תופעות של PAY TO FLY, כל מני מודלים עקומים של העסקת טייסים ומפלטי מס, טייסים שמשלמים על הבדיקות הרפואיות והסימולטור שלהם ועוד.

לא מכיר לעומק את עולם הלאו קוסט, יש חברות יותר טובות ויש פחות, אבל בגדול כל זה קיים לפחות בחלקן.

 

מטוס נוסעים מודרני זו מכונה מדהימה.

חכמה, אמינה בטירוף, מגינה על עצמה מטעויות אנוש של הטייסים ושל בקרי הטיסה.

יודעת להתמודד בעצמה לא רע עם תקלות, עם ארועי מזג אויר קיצוני וכו׳.

לכן יכולים לתפעל אותה סוג של טמבלים בצורה לא רעה בכלל ועם סטטיסטיקת ארועים יפה.

כל מה שצריך זו משמעת והדרכה נכונים, וקצת מזל.

וזה מאוד שונה מטיסה צבאית ומאוד שונה ממטוסי הנוסעים של שנות ה 70.

שם צריך טייסים טובים.

 

אבל בשבריר האחוז שהדברים משתבשים באורח קיצוני ולא צפוי, שם נבחנים הטייסים הטובים.

לא סתם סאלי הצליח להנחית את האיירבס שלו, עם שני מנועים כבויים על ההדסון בתמרון שלא מתרגלים ולא דנים בו בכלל.

קור רוח, מקצוענות ונסיון עבר (היה טייס קרב) עזרו לו מאוד, כמו גם המון מזל.

 

מקווה שלא אצטייר בצורה שאני לא מתכוון אליה, אבל לדעתי לא סתם שני ה 737 MAX , התרסקו בחברות עולם שלישי.

אני רוצה לקוות שארוע כזה באלעל, שהוא ממש לא קל או כיף, היה נגמר אחרת, כמו גם בחברות מערביות אחרות.

אני לא רואה אירוע כמו של הפקיסטנים, שאשכרה בשרשרת פעולות הזויה, יהירה, פזיזה ומטומטמת לקחו מטוס שמיש ורצחו אותו, ועל הדרך הרגו את עצמם ואת כל הנוסעים קורה בחברה מערבית, בלי קשר לסוגיית הרשיונות שלהם.

 

לאו קוסט זה סבבה.

יו גט וואט יו פיי.

גם בתא הקדמי.

 

 

אני מרגיש צורך לחזור למה שגרם לי להכנס לשרשור הזה מלכתחילה.

 

אלעל לא קיבלה סיוע מהמדינה מאז שהופרטה.

לולא הקורונה אלעל לא היתה זקוקה לסיוע גם עכשיו.

אף אחד לא מכריח את מי שלא רוצה לטוס אלעל, זו לא חברת החשמל ולא דואר ישראל. יש המון אפשרויות אחרות, לא רעות בכלל. מכיוון שאלעל שרדה עד היום כנראה שיש מספיק נוסעים שמעדיפים לטוס איתה.

 

כל מה שמתבקש עכשיו זה לקבל יחס שווה לזה שמקבלות כל חברות התעופה המייג’ור בכל העולם המערבי וכנראה גם במזרח.

הקורונה זה משבר בלתי צפוי ועצום בהיקפו. במיוחד לעולם התעופה.

אין אף חברת תעופה נורמלית שיכולה לעמוד בו ללא סיוע.

למיטב ידיעתי כל העולם המערבי סייע לחברות התעופה שלו, במענקים, לא בהלוואות.

תנו לאלעל יחס דומה כדי שתוכל להתחרות.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 24 דקות, shais01 כתב:

לאו קוסט זה סבבה.

יו גט וואט יו פיי.

גם בתא הקדמי.

 

ובינתיים למרות שאתה קובע את זה בצורה די נחרצת, לא גיבית את זה בכלום.

שאני מדבר על הרקורד לא מדובר רק על אירועי בטיחות וטעויות אלא גם על חריגות מהנהלים, כלומר התפקוד של הטייס עצמו.

המקרה של סאלי סקסי ביותר בעיקר כי הוא קרה באמצע ניו יורק, לעיני כל המצלמות בעולם- אבל הוא ממש לא הבודד. כאילו כדי לעזור להוכיח את הנקודה, אירוע דומה התרחש באינדונזיה ב 2002, הטייסים הצליחו להנחית את המטוס ברצועה של נהר רדוד שתחומה בין 2 גשרים, והנהר צר מההדסון בהרבה. 

 

לשמחתי אין לנו מספיק תקריות בשביל ליצור סטטיסטיקה מה קורה "ברגע האמת" בלואו קוסט (נורמלית. לא איזו "vietnam flying hat" או משהו) מול חברות לגאסי. בסופו של דבר זה נמדד בקור רוח שיעזור לבנאדם לעבור על הצ'קליסט, ואם הצ'קליסט לא עוזר- מה שנשאר זה אינטואיציה, היכרות עם המטוס ו eyeballing.

דווקא פה נסיון כטייס קרב יכול לפעול נגדך (ויש תאונות שמשויכות -ישירות- לסיבה הזו!), ויש מצב שאיזה טמבלולו שהביא את עצמו בכוונה למצבים מוזרים בפלייט סימולטור יתפקד נכון יותר.

 

עד שתהיה סטטיסטיקה בנושא (ואני מייחל שלעולם לא תהיה), בוא נימנע מאנקדוטות ונדבר על מה שניתן להוכיח. אתה בהחלט יכול להגיד שמראות עיניך כטייס אין לך בטחון במודל והנהלים של לואו קוסט. זה לגיטימי לחלוטין. אתה ממש לא יכול להגיד שהטייסים ורמת הבטיחות, גם ברגע האמת, יהיו פחות טובים בצורה אובייקטיבית.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, shais01 כתב:

 

 

צוחקים על טייס אזרחי ש 90% מהיכולת זה נסיון והשאר בא עם הזמן.

קלישאה אבל יש בה משהו.

מתד אחד אתה אומר את זה ומצד שני את ההמשך.

לפני 29 דקות, shais01 כתב:

נסיון הוא מעולה בתחום הזה.

כשהצוותים בהגדרה זוטרים, הכי זוטרים שאפשר, ומשתמשים בחברת הלאו קוסט כמקפצה לחברה מוצלחת יותר, אז זה פחות 

 

מטוס נוסעים מודרני זו מכונה מדהימה.

חכמה, אמינה בטירוף, מגינה על עצמה מטעויות אנוש של הטייסים ושל בקרי הטיסה.

יודעת להתמודד בעצמה לא רע עם תקלות, עם ארועי מזג אויר קיצוני וכו׳.

לכן יכולים לתפעל אותה סוג של טמבלים בצורה לא רעה בכלל ועם סטטיסטיקת ארועים יפה.

כל מה שצריך זו משמעת והדרכה נכונים, וקצת מזל.

בהנחה שההכשרה זהה כדי לקבל רשיון טייס כמה מקרים שבברים משתבשים באופן קיצוני עוברקברניט עם בוא נגיד 15 שנות ניסיון?

לפני 29 דקות, shais01 כתב:

 

 

מקווה שלא אצטייר בצורה שאני לא מתכוון אליה, אבל לדעתי לא סתם שני ה 737 MAX , התרסקו בחברות עו

אני לא רואה אירוע כמו של הפקיסטנים, שאשכרה בשרשרת פעולות הזויה, יהירה, פזיזה ומטומטמת לקחו מטוס שמיש ורצחו אותו, ועל הדרך הרגו את עצמם ואת כל הנוסעים קורה בחברה מערבית, בלי קשר לסוגיית הרשיונות שלהם.

כמו למשל טייס שמרסק בכוונה את המטוס על נוסעיו?

 

לפני 29 דקות, shais01 כתב:

 

 

 

אני מרגיש צורך לחזור למה שגרם לי להכנס לשרשור הזה מלכתחילה.

 

אלעל לא קיבלה סיוע מהמדינה מאז שהופרטה.

לולא הקורונה אלעל לא היתה זקוקה לסיוע גם עכשיו.

אף אחד לא מכריח את מי שלא רוצה לטוס אלעל, זו לא חברת החשמל ולא דואר ישראל. יש המון אפשרויות אחרות, לא רעות בכלל. מכיוון שאלעל שרדה עד היום כנראה שיש מספיק נוסעים שמעדיפים לטוס איתה.

 

כל מה שמתבקש עכשיו זה לקבל יחס שווה לזה שמקבלות כל חברות התעופה המייג’ור בכל העולם המערבי וכנראה גם במזרח.

הקורונה זה משבר בלתי צפוי ועצום בהיקפו. במיוחד לעולם התעופה.

אין אף חברת תעופה נורמלית שיכולה לעמוד בו ללא סיוע.

למיטב ידיעתי כל העולם המערבי סייע לחברות התעופה שלו, במענקים, לא בהלוואות.

תנו לאלעל יחס דומה כדי שתוכל להתחרות.

 

לאל על יש בעלי מניות עם כיסים. אני ממש לא אומר שלא צריך לסייע אבל לפני שאתה מכניס יד לכיס שלי תכניס לכיס שלך.

 

העובדים ידעו לדרוש כמעט באלימות וגם לקבל לא פעל על הגב של הנוסעים אז תתכבדו ותחזירו חלק ממה שקיבלתם כהלוואה או מענק למקום שאתם רוצים שנשמור עליו עבורכם, אחר כך שהבעלים יכניסו יד לכיס ויתנו לעסק שלהם ורק בסוך אנחנו נכניס יד לכיס שלנו כדי שאתם תקבלו שכר חודשי שרביך מאיתנו לא ירויחו בחצי שנה של עבודה לא פחות קשה ומאתגרת.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין קצת מנסה להבין את החישוב.

נניח שהועד נסגר ואלעל מתחילה לשלם לטייסים כמה שנראה למנהלים שלה שצריך.

מה האפשרויות של הטייסים?

יש אפיקי מעבר לחברה שתשלם יותר טוב? נהדר, אלעל תשאר בלי טייסים עד שתעלה את השכר.

אין אפיקי מעבר? גם טוב. החברה תשאר עם אותה מצבת כח האדם בדיוק, רק עם פחות הוצאות.

בהתחשב בזה שנכתב פה קודם על זה שמדובר בשוק מאוד קטן ללא הרבה אפיקי מעבר - אפשר לנחש שגם אם השכר היה נחתך, רבים וטובים היו מעדיפים להשאר בחברה מאשר לחפש אפיקי מעבר לתעשיות אחרות.

וזה בדיוק זה. 

הועד מאפשר לעובדים להוציא מהחברה יותר ממה שהם שווים בעיני המנהלים שלה. זה חלק לגיטימי במה שמרכיב את יחסי הכוחות בין עובד למעביד. כמו שזה לגיטימי שמהנדס שלא מרוצה מהשכר שלו מאיים בעזיבה ואם הוא נחוץ לחברה - הוא כנראה יקבל את ההעלאה ואם לא - ילך למקום אחר. אבל קשה לשכנע שזה הופך את החברה לטובה יותר ביחס למתחרות. וכשמאבקי העובדים פוגעים בצרכנים - זה לא מייצר יותר מדי אמפתיה.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, shais01 כתב:

אני קברניט לא בכיר באלעל למי ששאל.

בוודאי שאני מנסה להגן על מקום העבודה שלי, בוודאי שאני לא אובייקטיבי.

 

רק אומר - כדי שיהיה ברור - שאף אחד לא מנסה להתקיף אותך אישית, באופן אישי אני לא מכיר אותך (אם כי סיכוי סביר שטסנו ביחד פה ושם בלי לדעת), ואין לי שום דבר נגד חוסר האוביקטיביות שלך. מצד שני, העובדה שדיון כזה מעורר כל כך הרבה אמוציות, ואני מעריך שדיון על תנאי עובדים בחברת החשמל היה נראה דומה, אומרת שכנראה מבחוץ דברים נראים לא טוב.

 

מאחל לך מספר זהה של המראות ונחיתות :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@יבגניפ אולי הטייסים הותיקים היו נאלצים להשאר, אבל הקושי לגייס צעירים, שכבר קיים, יהיה יותר גדול.

 

אני מכיר מספר קטן של בוגרי חיל האויר בגילים שונים. אף אחד מהם לא המשיך לקריירה כטייס אזרחי. 

 

נושא הכשרת הטייסים והמסלול שהם עוברים עד שהם מחזיקים בסטיק של מטוס נוסעים מעניין מאד, ולמדינות וחברות שונות גישות שונות. יש מדינות בהן טייס לא מתחיל בהכשרה להטסת נוסעים בלי, נניח, 1500 שעות טיסה. באחרות בחור/ה יכולים לשבת במושב הקברניט לפני גיל 25.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ הוועדים לא לא מנהלים את החברה ושלושה מתוך הארבעה הגיעו מיד לויתורים גדולים.

יש ועד אחד שכל השנים, כן מנהל את החברה ומנהל עיצומים מעת לעת... את הועד הזה צריך לישר.

היה לועד הזה יו"ר שלדעת הטייסים לא היה מספיק מיליטנטי ולכן הביאו את אחד המיליטנטים הבכירים בחברה.
בל נשכח שמי שדפק על המסמר האחרון בארון המתים והפעילות הנוכחית היה ועד הטייסים.
טוב עשתה ההסתדרות שמנסה לנער את הועד הזה

כמו שכתבתי, שידפיסו סטנסילים עם חוזים מעודכנים. מי שירצה לעבוד שיחתום, מי שלא שיחפש במקום אחר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, sperial כתב:

@יבגניפ אולי הטייסים הותיקים היו נאלצים להשאר, אבל הקושי לגייס צעירים, שכבר קיים, יהיה יותר גדול.

אני לא מכיר המון טייסים יוצאי חיל האוויר, אבל כאלו שכן עוסקים בתחומים אחרים לחלוטין באזרחות, בעיקר סביב ניהול ברמות שונות. לא חושב שהמסלול שעובר בוגר קורס טייס בצהל אמור להיות רלוונטי למה שקורה בחברת תעופה אזרחית (ונזכיר שיש גם בתי ספר לטייסים מחוץ לחיל האוויר).

 

זה בצד, מה שאתה מתאר זה טרייד אוף שקיים בכל תעשיה. אני שם רגע בצד את השאלה האם צריך את אלעל ברמה הלאומית. ובלי זה, היא חברה ציבורית שכל המטרה שלה, כמו של כל חברה ציבורית אחרת, היא להרוויח כסף. אין לא למנכל של אלעל ולא לאף אחד בדרג הניהולי שם שום אינטרס שהחברה תסגר. ואני לא חושב שיש סיבה להניח שבלי הועד הם לא היו מגיעים לאיזון בסיסי בשכר שהיה מצד אחד מאפשר לחברה להתקיים, ומצד שני היה כנראה מצמצם את ההוצאות שלהם בנושא. ואת השכר שדורשים הטייסים אפשר להסביר בכל מיני הסברים, כמו שכתב פה שי על בטיחות, למשל. אבל המשוואות האלו לא שונות ממשוואות שיציגו לך בכל חברה אחרת שמטרתה היא להרוויח כסף. ויותר מזה, כמו במקרה של רוב החברות שנסחרות בבורסה, כנראה גם לנו כציבור יש אינטרס ברווח ובעליית שווי החברה.

 

הפוזיציה של הטייסים ושאר עובדי אלעל היא מובנת. אין להם מקום אחר לעבור אליו, הם לא יכולים לאיים בעזיבה. הם יכולים להתאגד ולהשבית את פעילות החברה כדי להוציא את מה שהם רוצים. זה מובן לגמרי רעיונית. לטעון שזה מיטיב עם החברה או הצרכנים יותר מההחלטות של ההנהלה? לא הייתי בונה על זה.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה של נקודת האיזון בין ההנהלה והעובדים קיימת בכל מקום, בלי או עם ועד.

 

התחודה היא שועד הטייסים נוקשה מדי. אולי הם יודעים משהו על מצב החברה שמצדיק את הנוקשות, אולי הם הלכו צעד או שניים רחוק מדי.

 

האם צריך את אלעל?  התחושה שלי היא שכן, כיוון שיש לה תפקיד, וכיוון שלהקים חברה תחליפית יעלה הרבה זמן וכסף. אבל אין ספק שלאור הקורונה אין ברירה אלא לארגן אותה מחדש, שוק התעופה העולמי עומד לפני צמצום למשך מספר שנים והחברה צריכה התאמה, כמו מרבית, אם לא כל, חברות התעופה בעולם.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

  

עד שתהיה סטטיסטיקה בנושא (ואני מייחל שלעולם לא תהיה), בוא נימנע מאנקדוטות ונדבר על מה שניתן להוכיח. אתה בהחלט יכול להגיד שמראות עיניך כטייס אין לך בטחון במודל והנהלים של לואו קוסט. זה לגיטימי לחלוטין. אתה ממש לא יכול להגיד שהטייסים ורמת הבטיחות, גם ברגע האמת, יהיו פחות טובים בצורה אובייקטיבית.

מאחר ואני פועל כאן בשקיפות, נראה לי רק הוגן שגם אתה תפעל כך. אתה טייס לאו קוסט?

עניינית, אני מסכים לרוב מה שאמרת, כולל העובדה שניסיון טיסתי צבאי יכול גם להפריע אם האדם לא יודע לעשות את ההתאמות הנכונות, וחלק מקווי האופי שתורמים לטייס צבאי בתפקידו מזיקים לו כטייס אזרחי. The wrong stuff זה חומר מוכר וידוע.

ועדיין, תסכים איתי בשתי נקודות.

בממוצע טייס לאו קוסט פחות מנוסה מטייס מייג’ור.

נסיון זה פקטור חשוב ביכולות של טייס אזרחי.

 

לפני 2 שעות, Night Driver כתב:

מתד אחד אתה אומר את זה ומצד שני את ההמשך.

בהנחה שההכשרה זהה כדי לקבל רשיון טייס כמה מקרים שבברים משתבשים באופן קיצוני עוברקברניט עם בוא נגיד 15 שנות ניסיון?

כמו למשל טייס שמרסק בכוונה את המטוס על נוסעיו?

 

לאל על יש בעלי מניות עם כיסים. אני ממש לא אומר שלא צריך לסייע אבל לפני שאתה מכניס יד לכיס שלי תכניס לכיס שלך.

 

העובדים ידעו לדרוש כמעט באלימות וגם לקבל לא פעל על הגב של הנוסעים אז תתכבדו ותחזירו חלק ממה שקיבלתם כהלוואה או מענק למקום שאתם רוצים שנשמור עליו עבורכם, אחר כך שהבעלים יכניסו יד לכיס ויתנו לעסק שלהם ורק בסוך אנחנו נכניס יד לכיס שלנו כדי שאתם תקבלו שכר חודשי שרביך מאיתנו לא ירויחו בחצי שנה של עבודה לא פחות קשה ומאתגרת.

 

 

טייס שמרסק את המטוס בכוונה זה עולם אחר לגמרי, של טירוף. לא מדבר על זה.

אני לא קיבלתי מאלעל שום הלוואה ושום מענק.

יש לי חוזה עבודה. נחתם מול ההנהלה ב 2018. ההנהלה לא הפסיקה לשבח את החוזה הזה מאז שנחתם. בחוזה אנחנו נתנו וגם קיבלנו. ההנהלה חתמה, לא היתה חייבת לחתום.

אני בטוח שיש הרבה עבודות מאתגרות וקשות שלא מתוגמלות כמו להיות טייס אזרחי. ללמד מתמטיקה בתיכון לדוגמה. אז מה? אני בטוח שגם אתה תמצא לא מעט אנשים שמרוויחים פחות ממך ועובדים יותר קשה. מה הטענה שלך ומה אתה מוכיח לא הבנתי.

 

לפני 2 שעות, יבגניפ כתב:

אני עדיין קצת מנסה להבין את החישוב.

נניח שהועד נסגר ואלעל מתחילה לשלם לטייסים כמה שנראה למנהלים שלה שצריך.

מה האפשרויות של הטייסים?

יש אפיקי מעבר לחברה שתשלם יותר טוב? נהדר, אלעל תשאר בלי טייסים עד שתעלה את השכר.

אין אפיקי מעבר? גם טוב. החברה תשאר עם אותה מצבת כח האדם בדיוק, רק עם פחות הוצאות.

בהתחשב בזה שנכתב פה קודם על זה שמדובר בשוק מאוד קטן ללא הרבה אפיקי מעבר - אפשר לנחש שגם אם השכר היה נחתך, רבים וטובים היו מעדיפים להשאר בחברה מאשר לחפש אפיקי מעבר לתעשיות אחרות.

וזה בדיוק זה. 

הועד מאפשר לעובדים להוציא מהחברה יותר ממה שהם שווים בעיני המנהלים שלה. זה חלק לגיטימי במה שמרכיב את יחסי הכוחות בין עובד למעביד. כמו שזה לגיטימי שמהנדס שלא מרוצה מהשכר שלו מאיים בעזיבה ואם הוא נחוץ לחברה - הוא כנראה יקבל את ההעלאה ואם לא - ילך למקום אחר. אבל קשה לשכנע שזה הופך את החברה לטובה יותר ביחס למתחרות. וכשמאבקי העובדים פוגעים בצרכנים - זה לא מייצר יותר מדי אמפתיה.

 

 

עבודה כטייס אזרחי אינה מאפשרת ניידות כמו במקצועות אחרים.

במעבר חברה אתה מתחיל מאפס, מלמטה ומטפס במעלה הסניוריטי/בכירות מהר או לאט תלוי בהתפתחות הפעילות וכח האדם בחברה.

לכן היכולת שלך לאיים בעזיבה קיימת, וגם מתממשת לעיתים, אבל היא מוגבלת מאוד ביחס למרבית המקצועות, בטח בהשוואה לעולם ההיטק/פיננסים/עסקים.

 

לפני כשעה, Fazer כתב:

 

רק אומר - כדי שיהיה ברור - שאף אחד לא מנסה להתקיף אותך אישית, באופן אישי אני לא מכיר אותך (אם כי סיכוי סביר שטסנו ביחד פה ושם בלי לדעת), ואין לי שום דבר נגד חוסר האוביקטיביות שלך. מצד שני, העובדה שדיון כזה מעורר כל כך הרבה אמוציות, ואני מעריך שדיון על תנאי עובדים בחברת החשמל היה נראה דומה, אומרת שכנראה מבחוץ דברים נראים לא טוב.

 

מאחל לך מספר זהה של המראות ונחיתות :-)

תודה :)

אני בהחלט שואף לזה...

 

לפני 48 דקות, sperial כתב:

@יבגניפ אולי הטייסים הותיקים היו נאלצים להשאר, אבל הקושי לגייס צעירים, שכבר קיים, יהיה יותר גדול.

 

אני מכיר מספר קטן של בוגרי חיל האויר בגילים שונים. אף אחד מהם לא המשיך לקריירה כטייס אזרחי. 

 

נושא הכשרת הטייסים והמסלול שהם עוברים עד שהם מחזיקים בסטיק של מטוס נוסעים מעניין מאד, ולמדינות וחברות שונות גישות שונות. יש מדינות בהן טייס לא מתחיל בהכשרה להטסת נוסעים בלי, נניח, 1500 שעות טיסה. באחרות בחור/ה יכולים לשבת במושב הקברניט לפני גיל 25.

בדיוק.

אמרתי כבר בעבר, אם באלעל היו מחלקים סוכריות בצורה לא פרופורציונלית לשוק ולחיים, אז כל בוגרי חיל האויר היו שם.

זה לא המצב.

 

לפני 21 דקות, סולל הדרך כתב:

בסה"כ הוועדים לא לא מנהלים את החברה ושלושה מתוך הארבעה הגיעו מיד לויתורים גדולים.

יש ועד אחד שכל השנים, כן מנהל את החברה ומנהל עיצומים מעת לעת... את הועד הזה צריך לישר.

היה לועד הזה יו"ר שלדעת הטייסים לא היה מספיק מיליטנטי ולכן הביאו את אחד המיליטנטים הבכירים בחברה.
בל נשכח שמי שדפק על המסמר האחרון בארון המתים והפעילות הנוכחית היה ועד הטייסים.
טוב עשתה ההסתדרות שמנסה לנער את הועד הזה

כמו שכתבתי, שידפיסו סטנסילים עם חוזים מעודכנים. מי שירצה לעבוד שיחתום, מי שלא שיחפש במקום אחר.

 

 

אתה טועה, בכוונה או שלא.

היה יו״ר ועד אהוב ומוערך, עם מערכת יחסים טובה מול ההנהלה.

עם פרוץ משבר הקורונה הוא הופתע לגלות, פעם אחר פעם, שהוא נבגד, פשוט כך, על ידי ההנהלה.

מגיע איתם להסכמות, מפרסם אותן ברבים ואז מגלה שההנהלה ביטלה אותן חד צדדית.

לו היה בוחר להמשיך בראשות הוועד הוא היה נבחר ברוב גדול.

הוא החליט (להבנתי) שבאוירה הנוכחית מול ההנהלה הוא לא מעוניין להמשיך ולא התמודד בבחירות.

ניצח ברוב עצום (מעל ל 80%) מי שמנסים לציירו כמיליטנט, אבל ההנהלה בחרה שלא לתת לו אפילו צ’אנס וישר סגרה מעל ראשו עם ההסתדרות, תוך יצרת מצג של כאילו מו״מ.

ביה״ד לעבודה יכריע, לדעתי זו היתה טעות אסטרטגית של ההסתדרות וגם של ההנהלה.

 

מי שהפסיק את הפעילות היה המנכל, לא יו״ר ועד הטייסים.

לכאורה כדי לנגח אותו. בפועל פעילות המטען שאלעל הרוויחה ממנה לא רע בתחילת משבר הקורונה (וצדק מי שאמר שהטיסה בסדרי גודל מטען יותר מישראייר, שכבודה במקומה מונח ויש לה מנכל כריזמטי ומבריק לטעמי) הפכה להפסדית ככל שיותר חברות התאוששו מההלם וחזרו לטוס.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, shais01 כתב:

טייס שמרסק את המטוס בכוונה זה עולם אחר לגמרי, של טירוף. לא מדבר על זה.

אני לא קיבלתי מאלעל שום הלוואה ושום מענק.

יש לי חוזה עבודה. נחתם מול ההנהלה ב 2018. ההנהלה לא הפסיקה לשבח את החוזה הזה מאז שנחתם. בחוזה אנחנו נתנו וגם קיבלנו. ההנהלה חתמה, לא היתה חייבת לחתום.

אני בטוח שיש הרבה עבודות מאתגרות וקשות שלא מתוגמלות כמו להיות טייס אזרחי. ללמד מתמטיקה בתיכון לדוגמה. אז מה? אני בטוח שגם אתה תמצא לא מעט אנשים שמרוויחים פחות ממך ועובדים יותר קשה. מה הטענה שלך ומה אתה מוכיח לא הבנתי.

גם אני לא קיבלתי מאל על שום מתנה, הלוואה או מענקאז למה שאני אכניס יד לכיס כדי לשמורעל מקום העבודה שלך שלכל הדיעות הוא בין המתגמלים בענף?

 

אם כל כך חשוב לך מקום העבודה שלך אז תתרום לו אתה. למה רק אני צריך לעשות את זה כשלא רק שלא אקבל כלום בתמורה אלא אפילו אשלם אחר כך יותר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכניס את היד עמוק מאוד לכיס.

בין 29-50% ירידת שכר זה עמוק מאוד לדעתי.

לא חושב כך?

 

אם המדינה חושבת שחשוב לה שאלעל תשרוד, אז שתעשה את מה שצריך.

מרבית אם לא כל העולם המערבי חושב כך ופעל למען שרידות חברות הטיסה הלאומיות שלו.

במענק, לא בהלוואה.

זה מתחיל להיות דיון מעגלי וחסר תוחלת.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, shais01 כתב:

מאחר ואני פועל כאן בשקיפות, נראה לי רק הוגן שגם אתה תפעל כך. אתה טייס לאו קוסט?

עניינית, אני מסכים לרוב מה שאמרת, כולל העובדה שניסיון טיסתי צבאי יכול גם להפריע אם האדם לא יודע לעשות את ההתאמות הנכונות, וחלק מקווי האופי שתורמים לטייס צבאי בתפקידו מזיקים לו כטייס אזרחי. The wrong stuff זה חומר מוכר וידוע.

ועדיין, תסכים איתי בשתי נקודות.

בממוצע טייס לאו קוסט פחות מנוסה מטייס מייג’ור.

נסיון זה פקטור חשוב ביכולות של טייס אזרחי.

 

אני נייטרלי לגמרי מבחינה מקצועית 🙂  מהנדס אווירונאוטיקה, במהלך הלימודים וגם מחוצה להם צללתי אל עולם הבטיחות בתעופה, חקירת תאונות, תהליכי ההסמכה ומה שקשור. חלק במסגרת אישית, חלק כקורסים במסגרת הלימודים בטכניון. (אם כי ההתמחות הרשמית שלי מהתואר היא בתכן תעופתי, הנעה סילונית וזרימה)

אני קצת עוף מוזר שמתעניין הרבה יותר בעולם התעופוה האזרחית מהאפליקציות הצבאיות, ולשם אני גם מכוון מבחינת קריירה. 

 

המחקר המעמיק יותר על לואו קוסט הוא עצמאי, לפני שהתחלתי לטוס עם החברות הנ"ל- רציתי לדעת מה עומד מאחורי זה, מי יושב מאחורי ההגה, והאם אכן ניתן לטוס לוינה במחיר נמוך מאוטובוס לאילת מבלי להתפשר על הבטיחות שלי ושל מי שישאל אותי האם כדאי. גם המודלים העסקיים מאוד עניינו אותי, ואיך יתכן שוויז/ריינאייר רווחיים הרבה יותר מטיטאנים כמו איירפראנס וכדומה. איפה שהמידע היה זמין דליתי כמה שרק ניתן גם על תהליכי הסמכת הטייסים, אופן ההעסקה וצורת תפעול הטיסות, חלק בשיחה עם הטייסים עצמם לפני ההמראה (מסתבר שברוב החברות, גם לואו קוסט וגם לגאסי, אם תבקש בגייט- יתנו לך לעלות קודם. נוהג לעשות את זה קבוע)

בנוגע ל 2 הנקודות שכתבת- אני מסכים איתך לחלוטין. עם זאת אני רוצה להדגיש שגם בחברות הלואוקוסט לא יושבים דבילים מאחורי ההגה, ובכל טיסה נוכח טייס עם מספר שעות מכובד.

אם בחברת לגאסי גדולה מדובר על FO עם מספר שעות בינוני-גבוה שעות וקפטן עם ימבה שעות, בלואו קוסט מדובר על משהו כמו FO עם כמות שעות בינונית וקפטן עם "הרבה מאוד" שעות, ולא ממש "ימבה". מצד שני, אם ה FO יחסית טירון, הקפטן אכן יהיה בדרגת "ימבה שעות", לפחות במודלים של פיץ', וויז, איזיג'ט. 

אם נכמת את זה וסלח לי שאני עומד לזרוק פה מספרים שהם כמובן לא מדויקים אלא ספקולציה- ציון ה "תפקוד ברגע האמת" של חברת לגאסי טובה יהיה, נגיד, 90, זה של חברת לואו קוסט עם מודל מוצלח כנראה יהיה איפושהו בסביבות ה 70-75. כאמור, אין לנו סטטיסטיקה.

האם זה נמוך יותר? כן. האם מדובר על "אחד מצוין ואחד קטסטרופה? חד וחלק לא, חברות לואו קוסט הן לא סיכון ולא פשרה על בטיחות הטיסה. 

לחברות לגאסי עדיין יש ערך מוסף ואני עדיין טס איתן גם ב short haul כתלות בכל מיני גורמים. אבל אני לא חושב פעמיים ולא חושש לגבי הזמנת טיסה בחברות הלואו קוסט הטובות וגם לא אבחל לקנות כרטיס באחת מהן לאמי היקרה וכדומה.

 

*בעוד שאני מסכים על כך שיש היגיון במענק הצלה לחברות התעופה, את עיקום האף של הגורמים המדיניים ורוב חברי הת'רד אפשר לזקוף להתנהלות הציבורית של חברת אל על כבר לא מעט זמן, ואני מניח שגם חלקית להתנהלות שלהם מולנו כלקוחות קצה. הנסיון האישי שלי עם אל על הוא קטסטרופה, אבל אני מעדיף שלא להכניס את זה לדיון- בשלב זה עקב התנהלות העבר של אל על אני לא יודע אם נכון לתת מענק שכזה, אבל באותה מידה אני לא יודע אם לתת לחברה להימחק זה רעיון טוב. אעדיף להישאר נייטרלי בנושא.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרדת לשכר ריאלי לענף זה לא להכניס את היד לכיס שלך אלא לשחרר קצת את הלחץ על הביצים של הבוס.

 

אל על היא חברה קטנה יחסית עם תנאים יותר טובים משל הגדולים ביותר.

 

ושלא תבין לא נכון. אני בהחלט בעד לעזור לאל על לשרוד אבל העזרה צריכה לבוא גם מהבעלים וגם מהעובדים בכסף מזומן.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...