Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
 שיתוף
עוקבים 28

Recommended Posts

לפני 3 שעות, shais01 כתב:

אם תשווה את השכר פר תפוקה, כמה שעות טיסה אפקטיביות טייס נותן, הטייס הישראלי יעיל מאוד ועובד קשה יותר, תמורת פחות, מעמיתו האירופי או האמריקאי. משמעותית פחות.

אז קל לנפנף בסכומים, אבל כמה מרוויח מנהל מחלקה בבית חולים, מהנדס בכיר בחברה או מישהו אחר במעמד מקביל לקברניט וותיק? אותו הדבר.

 

אני לא יודע כמה מרוויח מנהל מחלקה בבית חולים,

מהנדס בכיר בחברה לא מרוויח את המשכורות שציינו שמרוויחים טייסי אלעל.

 

למה טייס ישראלי עובד יותר קשה? מה ההבדל? המטוסים שיש כאן זהים למטוסים שיש בארה"ב ובאירופה.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא הולך להתנגח עם אף אחד כאן. גילוי נאות - עובד אלעל, מהסוג שנהנים להכפיש בתקשורת כשלובש מדי אלעל.   לאלעל חסרונות רבים, נכון שהיא תעבור התייעלות, הכל נכון. כמו גופים וחברות רבות א

אין לי דרך להתמודד עם הטענה הראשונה. אני באלעל יותר מ 10 שנים וקברניט ואני לא מרוויח ככה.   לגבי החבר בארקיע, אני לא יודע למה הוא לא באלעל, תשאל אותו. זו בסבירות גבוהה בחירה שלו. מאז שא

נכון אבל אל על הצליחה להביא את הלקוחות למצב שאם הם ימצאו דיל אחר יקר ב 20$ הם יעדיפו אותו על אל על.

לפני 38 דקות, dorsht כתב:

למה טייס ישראלי עובד יותר קשה? מה ההבדל? המטוסים שיש כאן זהים למטוסים שיש בארה"ב ובאירופה.

 

במטוסים של אל-על ההגאים (סטיק/קולקטיב) בצד שמאל ולא כמקובל בארה"ב בצד ימין לכן הם מקבלים תוספת "הגאים" 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 36 דקות, dorsht כתב:

למה טייס ישראלי עובד יותר קשה? מה ההבדל? המטוסים שיש כאן זהים למטוסים שיש בארה"ב ובאירופה.

יש הבדל גדול.

 

בגלל שמעל זמן טיסה מסויים הטייסים מקבלים עוד טייס וזמן מנוחה יותר ארוך הם טסים יותר לאט בקוים הארוכים (בגלל זה הטיסות של אל על לניו יורק לוקחות יותר זמן).

 

לגבי שכר הטייסים, 1000 שקל לשעה זה שכר בכלל לא רע.

https://www.israelhayom.co.il/article/603303

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קצת עובדות.

 

טיסות אל על לאירופה ליעדים קרובים (מה שקוי בעגה quicky) בקושי ממלאות יום עבודה (תל אביב- אתונה-תל אביב, אותו הצוות הלוך חזור) הקו ללונדון די דומה למרות שהוא כבר ארוך יותר (12 שעות הלוך ושוב) . טיסות כאלה הן כמעט שוות ערך ל regional בחברות הזרות, אלא שבחברות זרות יש יותר טיסות אזוריות כאלה ביום (כמו אוטובוס) צוות (שני טייסים ודיילת) כזה עושה 3-4 טיסות כאלה ביום (בוסטון-שיקגו-בוסטון, מיאמי-אורלנדו-מיאמי) 

לכן אפשר להשוות. 

אגב  טיסות כאלה, טייס שעובד בהן צובר יותר נסיון בהמראות ונחיתות מאשר  טייסי חיל האוויר שלנו וטייסי אל על בתחילת דרכם . בנוסף מוציא יותר שעות טיסה ביום לעומת קו ארופאי קצר של אל על. 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, bobi כתב:

אבל למה שזאת תהיה דווקא אלעל?

בגלל שהקימו לפני 72 שנים חברה לאומית, זה אומר שאנחנו לנצח צריכים להיות כבולים רק אליה?

 

נניח שיקרה מה שאתה מבקש כמו שקרה עם סוויסאייר, תקום חברה חדשה שנקרא לה עלאל.

האם הטורקים יתנו מייד לעלאל לטוס? והסעודים יאפשרו לה לטוס למזרח במסלול קצר (מה שיאפשר לה ליצור קונקשן כלכלי בין אירופה לדרום אסיה)?

סטאר\סקייטים\וואן ורלד יפנו אליה בבקשה שתצטרף אליהן?

הבעיות העקרוניות לא ייפתרו. כל השאר זה בשוליים.

 

לפני 2 שעות, shais01 כתב:

זו החלטה עסקית של אלעל, זה ממש לא אילוץ.

עדיין החלטה של הממשלה המגובה במניית הזהב.

עסקית זה ממש לא משתלם למרות שאלעל היא אלופת העולם באקרובטיקה של לוח טיסות, ותחזוקה מוגברת בסופ״ש.

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, dorsht כתב:

אני לא יודע כמה מרוויח מנהל מחלקה בבית חולים,

מהנדס בכיר בחברה לא מרוויח את המשכורות שציינו שמרוויחים טייסי אלעל.

 

למה טייס ישראלי עובד יותר קשה? מה ההבדל? המטוסים שיש כאן זהים למטוסים שיש בארה"ב ובאירופה.

 

לפני 1 שעה, מרק10 כתב:

 

במטוסים של אל-על ההגאים (סטיק/קולקטיב) בצד שמאל ולא כמקובל בארה"ב בצד ימין לכן הם מקבלים תוספת "הגאים" 

 

לפני כשעה, Night Driver כתב:

יש הבדל גדול.

 

בגלל שמעל זמן טיסה מסויים הטייסים מקבלים עוד טייס וזמן מנוחה יותר ארוך הם טסים יותר לאט בקוים הארוכים (בגלל זה הטיסות של אל על לניו יורק לוקחות יותר זמן).

 

לגבי שכר הטייסים, 1000 שקל לשעה זה שכר בכלל לא רע.

https://www.israelhayom.co.il/article/603303


עונה לשלושתכם ביחד כי הטענות דומות (וגם הציניות).

טייסי אלעל מאז סוף 2018 עת נחתם הסכם התייעלות עובדים בגדול במגבלות החוק.

אם לפני כן בטיסת לילה לניו יורק טסו ארבעה טייסים, שני קב׳ ושני קצינים ראשונים, מאז טסים שלושה.

האמריקאים עדיין טסים ברביעיה.

זה לעבוד יותר קשה.

זה אומר שגם אם השכר בתלוש זהה בין הישראלי לאמריקאי, ואני בכלל לא בטוח שזה המצב,  הישראלי יותר יעיל. נותן יותר תפוקה ועובד יותר קשה.

אותו העיקרון תקף גם ללגים האירופאיים. טסים קוויקי בזוג ליעדים שהאירופאים (בחלקם) טסים לשהייה או בשלישיה.

 

רבות מהחברות שטסות בשלישיה מציבות קברניט ושני קצינים ראשונים.

זה חוסך כסף כמובן אבל זה אומר שבשיוט יש פרקי זמן ארוכים בהם אין קברניט בקוקפיט כי הוא ישן.

באלעל תמיד שני קברניטים וקצין ראשון בודד. תמיד קברניט בתפקיד בקוקפיט.

 

בבואינג הסטיק באמצע, תמיד.

באיירבס תמיד בדופן.

יש יתרונות וחסרונות. 

זה נובע מפילוסופיה ותפיסת עולם.

גדלתי על בואינג ולכן ברור שאני משוחד אבל התפיסה שלה יותר ׳טייסית׳.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה אבל מה זה "עובד יותר קשה"?

 

לטייס האמריקאי אין את התנאים בסוציאליים של טייסי אל על והוא עובד אותו מספר שעות. אתה מדבר על פאקינג 1000 שקל לשעה ומתלונן שהוא צריך להיות ער בעבודה?

 

 

בשורה התחתונה הבדלי השכר העצומים נובעים רק מהכוח של הועדים וגורמים לאל על להיות על סף קריסה כבר הרבה זמן.

 

צריך לזכור שיש תחרות בענף ואם השירו חרא, הטיסה יותר ארוכה ובסוף גם יותר יקרה אז שלא יתפלאו שבוחרים בחברות אחרות.

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

~

לא טסתי עם אלעל בשנים האחרונות, אבל כשעוד כן הייתי עושה זאת מדי פעם זכורות לי בעיקר בעיות של גורם אנושי:

  • על ה'בטחון' מוכה הסגמת שלהם כבר דובר כאן, אבל זה לא רק איך הם התייחסו לישראלים, אלא בעיקר חוסר הכבוד שהם הפגינו כלפי תיירים ומבקרים זרים.
  • כל חוויית הטיסה הרגישה פרובינציאלית משהו, עם פרסומות דפוקות וקטעי וידאו מהסוג שפונה לעמך ושאר דברים שרק ישראלים יבינו. זה נראה ונשמע ממש גרוע לתיירים.
  • ארגוני הצדקה שאוספים את הכסף הקטן שלך בסוף הטיסה -  חידוש מעניין אולי בשנות השמונים אבל היום כולם עושים את זה, וכל הטקס מסביב די מיושן ומביך כשמביטים עליו בעיניים מערביות.
  • מעל הכל - הנרטיב הקבוע של 'הכי בבית בעולם' ברמה שבא להקיא... אני לא רואה את לופטהאנזה, אייר פראנס או בריטיש מתבוססים ככה באהבה עצמית ופטריוטיזם. מקסימום מזכירים את זה בחצי משפט פה ושם.

הסעיף האחרון הוא לדעתי גם הסיבה לכך שיש כלפי אלעל הרבה אנטגוניזם בציבור, בלי שום קשר לרמתם המקצועית של הטייסים. יש הרבה חברות תעופה עם מטוסים בעלי עיצוב פנים מיושן, דיילות עטופות בשטיח וחוויית לקוח בינונית בכל פרמטר, אבל אף אחת מהן לא מנסה לצייר את עצמה כמשהו מיוחד/ציוני/לאומי וכו'. סתם עוד חברה. ואם אלעל הייתה פועלת בהיבט הזה כמו ארקיע או ישראייר, נראה לי שזה היה חוסך לה הרבה יח"צ שליליים.

 

אמ;לק - תודעת שירות ומודעות עצמית לוקות בחסר.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@shais01 אם אתה איש צוות אויר - אולי תסביר לקהל איזה עבודה עושים אנשי הצוות מחוץ לשעות הטיסה פרופר, מהכנת הטיסה ועד האימונים?

 

דריש - כל חברה עם שיטות המיתוג שלה, חלקן לאומי וחלקן אחר. אפילו בחירה בשם המדינה כבסיס לשם החברה הוא מיתוג לאומי.

 

בורסוד - מה שאתה אור יותר קיצוני. כמה זמן לוקח לחברה חדשה לקבל רישיון הפעלה? זה ממש לא מהיום להיום, ויש סיבה לביורוקרטיה - האופרציה הזו מורכבת ברמות שכנראה קשה להבין. זו גם הסיבה לכך שמדובר בתעשיה בטוחה מאד.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שנכתב בתקשורת על ידי כתבי תעופה על שכר טייסי אלעל נכתב מפוזיציה ומטעם.

משאיר לך לנחש מטעם מי.

רק אגיד שרני רהב, היחצ״ן, מועסק על ידם.

 

זו בכלל כותרת מ 2018.

אני לא מרוויח 1000₪ לשעה, רחוק מזה מאוד.

אני מטיל ספק רב מאוד אם יש טייס באלעל כך.

 

לא מתלונן, השכר לפני הקורונה היה הוגן ויפה, אבל גם התמורה שאלעל קיבלה תמורתו היה כזה.

שוב, אם התנאים באלעל היו כל כך קורצים, איך זה שיש חברות ישראליות אחרות שיש בהן טייסים ישראלים?

איך הם לא כולם באלעל?

כנראה שהשוק מאזן את עצמו.

מי שבכיר בחברה אחרת מעדיף להשאר שם ולא לעבור לאלעל ולהתחיל מלמטה, גם אם שכרו בסוף יהיה גבוה מעט יותר.

 

לטייס אמריקאי וגם אירופאי יש הרבה יתרונות לעומתנו.

גם בשכר, גם בתנאים בטיסה, גם בגיל הפרישה.

התנאים בחברת לגאסי/מייג’ור טובים יותר בחו״ל. חד משמעית.

היתרון העיקרי בלהיות טייס באלעל (או בחברה ישראלית אחרת) הוא לגור בארץ.

למי שזה חשוב זה שווה גם לרדת בתנאים.

יש כאלו שגרים בארץ וטסים בחברה זרה, זה נראה לי מטורף מבחינת אורחות חיים ומשפחה.

לפני 2 דקות, sperial כתב:

@shais01 אם אתה איש צוות אויר - אולי תסביר לקהל איזה עבודה עושים אנשי הצוות מחוץ לשעות הטיסה פרופר, מהכנת הטיסה ועד האימונים?

אם יש לזה ביקוש - בכיף.

אני בחל״ת כבר 4 חודשים ואחרי שסיימתי לסייד את הבית ולמלא את כל המטלות שתמיד דוחים, יש לי זמן...

 

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, shais01 כתב:

זה חוסך כסף כמובן אבל זה אומר שבשיוט יש פרקי זמן ארוכים בהם אין קברניט בקוקפיט כי הוא ישן.

סבתא שלי הייתה אומרת: מרבון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, shais01 כתב:

אני לא מרוויח 1000₪ לשעה, רחוק מזה מאוד.

אני מטיל ספק רב מאוד אם יש טייס באלעל כך

אני מכיר רק 3 טייסים מסחריים 2 באל על שמרוויחים יותר ןאחד בארקיע שמרויח שכר של בני אדם רגילים.

 

טייסים לא עוברים כי אין מקום  אל תשכח שבמונחים בינלאומיים אל על זו חברה קטנה 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, borsood כתב:

 

  לפני 6 שעות, bobi כתב:

אבל למה שזאת תהיה דווקא אלעל?

בגלל שהקימו לפני 72 שנים חברה לאומית, זה אומר שאנחנו לנצח צריכים להיות כבולים רק אליה?

 

נניח שיקרה מה שאתה מבקש כמו שקרה עם סוויסאייר, תקום חברה חדשה שנקרא לה עלאל.

האם הטורקים יתנו מייד לעלאל לטוס? והסעודים יאפשרו לה לטוס למזרח במסלול קצר (מה שיאפשר לה ליצור קונקשן כלכלי בין אירופה לדרום אסיה)?

סטאר\סקייטים\וואן ורלד יפנו אליה בבקשה שתצטרף אליהן?

הבעיות העקרוניות לא ייפתרו. כל השאר זה בשוליים.

החברה החדשה שתזכה במכרז המוביל הלאומי החדש, שנקרא לה נגיד "משה" תקבל סלוטים בגלל עקרון ההדדיות שאומר שאם טורקיש איירליינס רוצה לטוס לישראל, אז טורקיה חייבת לתת גם לחברות ישראליות לטוס אליה.

הבעיות העיקריות כן יפתרו, כי הבעיות העיקריות באלעל הם הסכמי השכר הדרקוניים ושכבות השומן שנשארו מהתקופה שהיא היתה חברה ממשלתית.

החברה חדשה "משה הובלות" שתזכה במכרז שיכלול הטסת עובדי מדינה ומטענים ותשלום על שימוש במטוסים שלה בזמן חירום תהיה דף חלק ויעיל.

כוח אדם בטוח שלא יהיה לה קשה למצוא, זה לא שבחברות תעופה בחו"ל פשוט יחכו לחטוף את עובדי אלעל לשעבר,  אז אחרי שיגדעו את חבל הטבור שלהם לאלעל, לא יהיו להם באמת הרבה אופציות אחרות בחוץ. 

וגם לרוב הדברים המנהליים, ניתן לגייס ולאמן כוח אדם חדש, זה לא שבאף מקום בעולם לא הקימו אף פעם חברת תעופה מאפס.

עריכה אחרונה על ידי bobi
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, shais01 כתב:

השדה נסגר בזמן ׳צבע אדום׳. מי שבאויר ממתין באויר לסיום המטח, מי שעל הקרקע מחפש מחסה קרוב. מי שבמטוס על הקרקע יכול רק לקוות לטוב ולכך שהחברה בכיפת ברזל יפגעו.

אבל הפעילות האוירית נמשכת בין המטחים.

 

במצב הזה, כשמטווחים את נתבג (ולא רק את התושבים האמיצים של העוטף) החברות הזרות מפסיקות לטוס.

לא מאשים אותן.

נראה לי מטורף שטייס אזרחי במטוס אזרחי יטוס לאיזור מאויים.

לא משלמים לו על זה.

עבור אלעל זו מציאות שאנחנו מורגלים אליה, רגילים לעבוד בה וגם, מה לעשות, יש בזה גם קצת ציונות.

אני מניח שכל מי שמתגורר ועובד באיזור העוטף/אשקלון מרגיש מאוד דומה.

אני חושב שאנחנו מדברים על דברים קצת שונים או שאני לא מבין אותך.

 

האם יכול להיות מצב שבו השדה נסגר לחלוטין בגלל ירי? אני מבין שזה כבר קרה, והטענה של קצינים בכירים שמראיינים היא שכן, זה יקרה במקרה של מלחמה רצינית.

האם הסטוטס המיוחד שאתם מנסים להציג שיש לאלעל יש לו איזה ביסוס חוקי? האם יש חקיקה פרטנית כלשהי שמאפשרת לאלעל לטוס במצב כזה? האם הגיוני שאלעל תטוס במצב כזה?

אם  התשובה לשאלות האלו היא "לא", ואנחנו מדברים רק על ניסיון העבר ועל זה שבזמן שחברות זרות בחרו לעצור טיסות, אתם המשכתם לטוס - זה שונה לחלוטין מקביעה חד משמעית שבמצב חירום ומלחמה כוללת אנחנו יכולים לסמוך על אלעל, כי זה מתבסבס על רצונם הטוב של בעלי החברה והמנהלים שלה. אם התשובה היא כן ויש לאלעל איזה מעמד מיוחד בחוק בהקשר הזה, אז סבבה. זה משהו אחר לגמרי.

 

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה אל על לא מקבלת סלוטים בשם "עקרון ההדדיות"? ומה עם סעודיה? והכי חשוב בריתות התעופה?

הבעיות העיקרית של אל על הן המבנה המסחרי המוגבל שלה. חברת תעופה (לא לאוקוסט) שאינה חברה בברית תעופה היא מוגבלת היום מאד מבחינה מסחרית.

"הסכמי השכר הדרקוניים ושכבות השומן" זה בולשיט של בעלי אינטרסים. למחירי הדלק יש הרבה יותר השפעה על המודל הרווחי של אלעל.

 

אם זה כל כך כדאילהקים חברת תעופה למה ארקיע בקאנטים? ואיפה ישראייר? גם שם יש שכבות שומן?

 

הערה: אני לא חובב את אלעל מסיבותי, אבל אם להכנס בהם אז מהסיבות הנכונות.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...