Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, perl1947 כתב:

קרוב למיליון מובטלים, אז ישנם פה כאלה, שמצדדים בלהוסיף עוד לרשימה?

הפוסט היה צריך להיות , איך לשמר מקומות עבודה ולמנוע פיטורים.

 

גם של טייס שמרוויח מאה אלף ש"ח בחודש?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 26 דקות, BarryG כתב:

70 מיליארד? מאיפה הבאת את זה?

 

שיתנו גם 200 מיליארד. מה שנכון לעשות במקרה של לופטהנזה לא בהכרח נכון לעשות במקרה של אל-על. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הולך להתנגח עם אף אחד כאן.

גילוי נאות - עובד אלעל, מהסוג שנהנים להכפיש בתקשורת כשלובש מדי אלעל.

 

לאלעל חסרונות רבים, נכון שהיא תעבור התייעלות, הכל נכון.

כמו גופים וחברות רבות אחרות במשק.

 

אבל כמה נקודות למחשבה:

- הוצגה כאן אקסיומה לפיה כל כמה שנים אלעל קורסת וזקוקה לסיוע ממשלתי. למיטב ידיעתי זה לא קרה מאז שהופרטה, אי שם ב 2004-2005. אני לא מכיר סיוע ממשלתי לאלעל מאז.

- אלעל פועלת באחד מהשווקים הכי אגרסיביים ותחרותיים שיש, נאמנות לקוחות (שאינם עסקיים) כמעט ואינה קיימת וכל אחד שמוצא דיל זול ב 10$ הולך עליו, ועדיין אלעל שורדת (בלי סיוע ממשלתי) לפחות 15 שנה.

- לא רק שאין סיוע ממשלתי, נראה שהדבר היחיד שמעניין את מדינת ישראל בשגרה זו עלות הכרטיסים. כל זב חוטם טס לפה. חברות זרות מקבלות הטבות אדירות שפוגעות בתחרות ואלעל מתמודדת בידיים חצי קשורות - אייר אינדיה טסה בנתיב מקוצר, טורקיש טסה בטירוף לתל אביב אבל הטורקים מונעים מאלעל להטיס נוסעים לטורקיה, והמדינה שותקת.

- בטחון זה יתרון שיווקי לפעמים, אבל מעצבן הרבה נוסעים ומעכב את הפעילות. מי שמגדיר את הבטחון הוא המדינה, לא אלעל. השבכ מכתיב את הנהלים, אלעל צריכה לפעול בתוכם. הכעס כלפי אנשי הביטחון מופנה כלפי אלעל, ולא תמיד בצדק.

- אלעל לא יכולה להתקבל לאף ברית תעופה עולמית, בגלל ווטו (עד היום לפחות) של החברות הערביות. זה חסרון שיווקי אדיר.

- משבר הקורונה תפס את אלעל בנקודה הכי רגישה שיכולה להיות, בדיוק בסוף המהלך של החלפת צי המטוסים בעלויות אדירות. מטוס חדש זה חווית טיסה טובה יותר לנוסע אבל בעיקר חסכון בדלק ובעלויות אחזקה. כאשר לא טסים, עלויות המימון נשארות מטורפות אבל מנגד אין חיסכון. 

- כל ענקיות התעופה העולמיות קרסו בעקבות משבר הקורונה, חברות התעופה האמריקאיות וחלק גדול מהאירופיות קיבלו מענקים עצומים, לא הלוואות מהממשלים המקומיים אלא מענקים, אולי הם מבינים משהו שאנחנו לא? היחידות שאיך שהוא שרדו הן חברות הלאו קוסט, שהמודל העסקי שלהן שונה.

- משעשע אותי לראות את כמות השנאה (העצמית?) שאנשים מפתחים לאלעל. אני יכול להבין שנאה וכעס כלפי מונופולים שאתה מחוייב במגע איתם - דואר ישראל, חברת החשמל, העיריה וכו׳. היתה לך חוויה שלילית עם אלעל? דפדף הלאה וטוס בכיף בלופטנזה/בריטיש או אייר פראנס שמטוסיהן אף פעם לא מתעכבים וטייסיהם אף פעם לא שובתים (חחח). למה לבזבז זמן על השנאה הזו?

 

לא מחפש את הדמעות שלכם, לא רוצה לבכות על הכתף של אף אחד.

מחפש יחס ענייני מכבד והוגן מצד המדינה, זה הכל.

  • אהבתי 8

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7 מיליארד. שגיאת הקלדה.

 

תודה על ההערה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, shais01 כתב:

משעשע אותי לראות את כמות השנאה (העצמית?) שאנשים מפתחים לאלעל. אני יכול להבין שנאה וכעס כלפי מונופולים שאתה מחוייב במגע איתם - דואר ישראל, חברת החשמל, העיריה וכו׳. היתה לך חוויה שלילית עם אלעל? דפדף הלאה וטוס בכיף בלופטנזה/בריטיש או אייר פראנס שמטוסיהן אף פעם לא מתעכבים וטייסיהם אף פעם לא שובתים (חחח). למה לבזבז זמן על השנאה הזו?

כתבת תגובה עניינית ברובה, אבל איבדת אותי פה, עם הרטוריקה החביבה על "שנאה עצמית".

אתה סותר את עצמך בגישה, אולי אפילו בלי לשים לב. 

אלעל היא חברה ישראלית, נתפסת כחברת תעופה לאומית. כרגע מדברים על ההלאמה שלה. בגלל זה יותר מעניין, כנראה, לנהל דיון עליה מאשר על בריטיש. תלונות על שתיהן אתה יכול למצוא, כנראה, בפורומים או שרשורים רלוונטים. ואף אחד לא "מבזבז זמון" על שנאה לאלעל יותר ממה שמבזבזים זמן על כל שרשור אחר בכל נושא אחר בפורום.

אלעל היא חברה ישראלית. אבל היא לא ישראל. וגם אם לך (כמו לרבים אחרים בישראל, אלוהים יודע למה) נורא אינטואיטיבי לייצר הסקים ברמה של "אלעל זה ישראל אזי ישראלי ששונא את אלעל שונא את עצמו" זה לא הופך אותם לנכונים. אפשר לחשוב שמדובר בחברה בינונית ומטה ברמת השירות שלה, ולא לשנוא את עצמך. באמת. 

 

לגבי סידורי הבטחון - אני חושב שהרעיון מאחורי הסידורים ברור לכולם. לתשאל אנשים לפני טיסה, גם אם הם מאוד חשודים, אפשר גם בלי להפגין מה שנראה כמו התקף קשה של סג"מת, שבדרך כלל יש לילדים בני 19 וזה עובר להם עם הגיל. וחלק מאנשי הבטחון של אלעל שיצא לי לדבר איתם או לשמוע מדברים לאחרים בהחלט נשמעו כמי שלא מבין שהם נותני שירות. לא שום דבר אחר.

 

 

  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shais01 כתב:

- משעשע אותי לראות את כמות השנאה (העצמית?) שאנשים מפתחים לאלעל. אני יכול להבין שנאה וכעס כלפי מונופולים שאתה מחוייב במגע איתם - דואר ישראל, חברת החשמל, העיריה וכו׳. היתה לך חוויה שלילית עם אלעל? דפדף הלאה וטוס בכיף בלופטנזה/בריטיש או אייר פראנס שמטוסיהן אף פעם לא מתעכבים וטייסיהם אף פעם לא שובתים (חחח). למה לבזבז זמן על השנאה הזו?

 

שנאה הם הרוויחו ביושר החל מטייסים שהתעללו בנוסעים (שביתות וימי מחלה על ימין ועל שמאל), השירות הפח שהם נתנו והתקפלות שלהם בפני אלימות של הציבור החרדי פעם אחר פעם אחר פעם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
שנאה הם הרוויחו ביושר החל מטייסים שהתעללו בנוסעים (שביתות וימי מחלה על ימין ועל שמאל), השירות הפח שהם נתנו והתקפלות שלהם בפני אלימות של הציבור החרדי פעם אחר פעם אחר פעם. 
בס"ד
אני מבין שאתה לא מסמפט חרדים, תשתדל להצמד לעובדות ולספר, על איזה אלימות חרדים מדוברת פה?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • רעיון טוב! 2

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שאני לא חשוד בשנאת חרדים אבל למשל להעביר אנשים ממקום שקנו במיטב כספם כי חרדי לא מוכן לשבת ליד אישה.

אולמרט צדק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכות ואיומים על הצוות בטיסה של אלעל. לא רק חרדים, לפי הסרטון.

טיסה של אוסטריאן לא מצליחה לצאת בזמן כי חרדים מסבים לשבת ליד נשים.

טיסה אחרת של אלעל יוצאת באחור מאותה הסיבה.

כמובן, יש גם את ההרגל החביב לקום ולסתום את כל המעבר במטוס כדי להתפלל.

שאנשים יסתדרו בלי אוכל או שתיה. שיעשו פיפי במכנסיים. 

אבל אני יודע. אני שונא את עצמי ולכן רואה בזה בעיה. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט אי אמון וחא מעט שנאה כלפי כל מה שישראלי. לא פעם אני שואל את עצמי מדוע.

 

אישית נתקלתי בהתנהלות מרגיזה עד מגעילה בלא מעט חברות. אלעל לא בינינן. דרך אגב, ישראייר כן. וגם כמה חברות נחשבות. ברור לי שגם לאלעל לא חסר, אבל היא בחברה טובה. התנהגות לא ראויה של נוסעים יש בכל מקום. שמחתי מאד כאשר בית משפט בריטי פסק שנוסע שיכור שגרם להסטת טיסה של איזי חוייב לשלם פיצוי בערך 100,000 ליש"ט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.8.2020 בשעה 22:19, sperial כתב:

יש לא מעט אי אמון וחא מעט שנאה כלפי כל מה שישראלי. לא פעם אני שואל את עצמי מדוע.

 

מה זה "יש לא מעט"? אצל מי? איפה? באיזה הקשר?

 

צאו מהפרובינציאליות החביבה שלכם. גם אם לא הייתם כבר חצי שנה שלמה בחול. באמת. תלונות על מוסדות לאומיים, או כאלו שנתפסים כלאומיים, תשמע בכל מקום ומקום בעולם בו מותר להתלונן. לצד השני, גם "ארומה" או "קסטרו" זה רשותות ישראליות, לדוגמא, אבל אני לא זוכר דיונים דומים עליהן, או איזה ניסיון לייצר זהות בינן לבין ישראליות. ואם אתה באמת שואל את עצמך מדוע, אז אפשר להסביר את זה בערך באותו הגיון פשוט שמסביר למה אנחנו הולכים להצביע פעם ב-4 שנים. 

  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התכוונתי לפתח את הדיון לכיוון של שנאה, עצמית או לא, ישראלית או לא. זו לא הסוגיה וחבל להיתפס אליה.

 

השורה התחתונה שלי היא אחרת.

 

אם נדרשת תעופה ישראלית, צריך לתת לה לכל הפחות תנאים שיוויונים להתחרות.

שיוויוני זה לדאוג שלחברות זרות לא יהיה יתרון בחסות המדינה.

שיוויוני זה לדאוג שבעת מגה משבר חיצוני-עולמי הסיוע שהחברות הישראליות מקבלות דומה באופיו והיקפו למה שחברות זרות מקבלות.

נכון לעכשיו זה רחוק מלהיות המצב.

 

  • רעיון טוב! 2

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, shais01 כתב:

לא התכוונתי לפתח את הדיון לכיוון של שנאה, עצמית או לא, ישראלית או לא. זו לא הסוגיה וחבל להיתפס אליה.

 

השורה התחתונה שלי היא אחרת.

 

אם נדרשת תעופה ישראלית, צריך לתת לה לכל הפחות תנאים שיוויונים להתחרות.

שיוויוני זה לדאוג שלחברות זרות לא יהיה יתרון בחסות המדינה.

שיוויוני זה לדאוג שבעת מגה משבר חיצוני-עולמי הסיוע שהחברות הישראליות מקבלות דומה באופיו והיקפו למה שחברות זרות מקבלות.

נכון לעכשיו זה רחוק מלהיות המצב.

 

מסכים עם כל מילה, ה"שנאה" היא של פקידי/שרי הממשלה שיעשו הכל ויפגעו במי שלא צריך לפגוע בשביל לקבל כותרת חיובית בעיתון הבוקר במקרה הפחות טוב ובמקרה המעולה לקבל עוד מנדט או שתיים בבחירות.

 

אבל,

 

שיוויוני זה גם שהטיסה תצא בזמן ולא לגלות שהטייסים "חולים" , יש דרך לנהל מאבקים ולא להוריד את השלטר לציבור הלקוחות במשבר פנימי בחברה.

 

"שנאה" כלפי עובדי אלעל , נמל , רכבת וכל קבוצה נוספת שמורידה את השלטר לאזרחים אותם הם אמורים לשרת - בעיני היא פשוט חוסר סולידריות ברגעי משבר בעקבות התנהגות ילדותית של ועדי ועובדי החברות האלו.

 

עצוב שטייסים (המוניטין שלהם מאוד גבוהה בחברה הישראלית) מתנהלים לפי הגחמות של איזה נציג ועד.

יש דרך להביע מחאה וזה בטח לא באמצעות ביטול טיסות.

 

איך היו מתייחסים לתעשייה אווירית אם במבצע / מלחמה הבאה  הועד היה מחליט להוריד את השלטר בפס ייצור הפצצות/טילים/מטע"דים וכו' ?

תעשייה אווירית סובלת מתחרות לא הוגנת מול המתחרות הישירות, לדוגמא, דרגות שכר (קרי הגבלות שכר) לא רלוונטיות  לשנת 2020 מה שמוביל לתנועה חזקה של עובדים לאלביט, רפאל ושאר החברות הקטנות שעוסקות בתחומים האלה.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, shais01 כתב:

לא הולך להתנגח עם אף אחד כאן.

גילוי נאות - עובד אלעל, מהסוג שנהנים להכפיש בתקשורת כשלובש מדי אלעל.

 

לאלעל חסרונות רבים, נכון שהיא תעבור התייעלות, הכל נכון.

כמו גופים וחברות רבות אחרות במשק.

 

אבל כמה נקודות למחשבה:

- הוצגה כאן אקסיומה לפיה כל כמה שנים אלעל קורסת וזקוקה לסיוע ממשלתי. למיטב ידיעתי זה לא קרה מאז שהופרטה, אי שם ב 2004-2005. אני לא מכיר סיוע ממשלתי לאלעל מאז.

- אלעל פועלת באחד מהשווקים הכי אגרסיביים ותחרותיים שיש, נאמנות לקוחות (שאינם עסקיים) כמעט ואינה קיימת וכל אחד שמוצא דיל זול ב 10$ הולך עליו, ועדיין אלעל שורדת (בלי סיוע ממשלתי) לפחות 15 שנה.

- לא רק שאין סיוע ממשלתי, נראה שהדבר היחיד שמעניין את מדינת ישראל בשגרה זו עלות הכרטיסים. כל זב חוטם טס לפה. חברות זרות מקבלות הטבות אדירות שפוגעות בתחרות ואלעל מתמודדת בידיים חצי קשורות - אייר אינדיה טסה בנתיב מקוצר, טורקיש טסה בטירוף לתל אביב אבל הטורקים מונעים מאלעל להטיס נוסעים לטורקיה, והמדינה שותקת.

- בטחון זה יתרון שיווקי לפעמים, אבל מעצבן הרבה נוסעים ומעכב את הפעילות. מי שמגדיר את הבטחון הוא המדינה, לא אלעל. השבכ מכתיב את הנהלים, אלעל צריכה לפעול בתוכם. הכעס כלפי אנשי הביטחון מופנה כלפי אלעל, ולא תמיד בצדק.

- אלעל לא יכולה להתקבל לאף ברית תעופה עולמית, בגלל ווטו (עד היום לפחות) של החברות הערביות. זה חסרון שיווקי אדיר.

- משבר הקורונה תפס את אלעל בנקודה הכי רגישה שיכולה להיות, בדיוק בסוף המהלך של החלפת צי המטוסים בעלויות אדירות. מטוס חדש זה חווית טיסה טובה יותר לנוסע אבל בעיקר חסכון בדלק ובעלויות אחזקה. כאשר לא טסים, עלויות המימון נשארות מטורפות אבל מנגד אין חיסכון. 

- כל ענקיות התעופה העולמיות קרסו בעקבות משבר הקורונה, חברות התעופה האמריקאיות וחלק גדול מהאירופיות קיבלו מענקים עצומים, לא הלוואות מהממשלים המקומיים אלא מענקים, אולי הם מבינים משהו שאנחנו לא? היחידות שאיך שהוא שרדו הן חברות הלאו קוסט, שהמודל העסקי שלהן שונה.

- משעשע אותי לראות את כמות השנאה (העצמית?) שאנשים מפתחים לאלעל. אני יכול להבין שנאה וכעס כלפי מונופולים שאתה מחוייב במגע איתם - דואר ישראל, חברת החשמל, העיריה וכו׳. היתה לך חוויה שלילית עם אלעל? דפדף הלאה וטוס בכיף בלופטנזה/בריטיש או אייר פראנס שמטוסיהן אף פעם לא מתעכבים וטייסיהם אף פעם לא שובתים (חחח). למה לבזבז זמן על השנאה הזו?

 

לא מחפש את הדמעות שלכם, לא רוצה לבכות על הכתף של אף אחד.

מחפש יחס ענייני מכבד והוגן מצד המדינה, זה הכל.

 

אייר אינדיה זו דוגמא מצויינת, כי במשך שנים לאלעל היה מונופול בקו הזה והלקוחות שילמו הרבה יותר מחוסר ברירה. זה נכון גם לקווים אחרים עד שנכנסה תחרות. 

אל על ממתגת את עצמה או לפחות נתפסה כחברת התעופה הרשמית של ישראל, רק שכחו שהרבה ישראלים, אם לא הרוב, *כן* רוצים לטוס לשבת. 

כמו שציינת כיום זה שוק קשה מאוד ולכן את הלקוחות צריך לשמר בכל דרך אפשרית, לא לאחר, להצטיין בשירות, ובקיצור לתת חוויה שהיא טובה יותר משל המתחרים, גם אם לא במחיר.

מדדי השוואה אובייקטיבים מראים שאלעל ממש לא שם. 

אף אחד לא שונא את אלעל מתוך עיקרון, רוב הלקוחות בוחרים את מה שנוח וזול וטוב להם. לכן רבים בוחרים לטוס עם חברות אחרות כשהאופציה קיימת. 

אל תתפלא אם הרבה לא רוצים להציל את אלעל, הרבה שנים מה שאלעל מכרה לציבור היה "תטוסו איתנו כי אנחנו ישראלים" - כלומר מתוך פטריוטיות וסולידריות, לא מסיבות ענייניות. 

היום כשהישראלי הממוצע טס פעם בשנה לחו"ל, הוא כבר מבין לבד שיש חלופות שלא נופלות בשום דבר מאלעל.

אז למה לטרוח? 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh
  • מעניין 1

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...