Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1343 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את האמת שאני כמעט אף פעם לא מבין את התלונות על המחירים של אלעל.

כמעט תמיד כשטסתי לחו"ל, המחירים שאלעל הציעו היו דומים לחברות סדירות זרות שאינן חברות לואוקוסט.

אי אפשר להשוות את אלעל לחברות לואוקוסט שמציעות לרוב סלוטים פחות טובים, יוצאות מטרמינל 1, נוחתות לעיתים בשדות משניים (לעומת חברות מהסוג שציינתי וחברות כמו אלעל שבדרך כלל נוחתות דווקא בשדות הראשיים), הטיסה פחות נוחה (מושבים ללא יכולת הטיה למשל) וכו'.

 

לצורך העניין על הקווים לאירופה בתור מי שטס במחלקת תיירים, אני לא רואה לאיזו חברה זרה יש יתרון משמעותי על אלעל מבחינת מה שהם מציעים לי בתור נוסע (מושב יותר נוח, מערכת בידור יותר מתקדמת, אוכל הרבה יותר טוב וכו'). דווקא יש קווים שבהם אלעל מוציאה מטוסים יותר טובים מבחינת מה שהם מציעים לנוסע.

למשל לפריז, אייר פראנס שולחת A320, אלעל הייתה שולחת הרבה פעמים 787-9, מטוס די חדש (בן 3 לכל היותר).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 11 שעות, shais01 כתב:

חזירים יש בכל מקום.

 

 

ושאלה תיאורטית.

אתה בעל מכולת. מתוקתקת ומשגשגת. כל המוצרים מסודרים, טריים, תאווה לעיניים.

לידך חנות ירקות, לא מתחרה בך בשם צורה. אבל היא מוזנחת, הבעלים לא משקיע, הכל מלוכלך, מבולגן ודוחה.

עסקיך משגשגים ושלו, מה לעשות, לא.

וזה לא מפתיע, כמובן.

אז אתה רומז פעם, ומייעץ פעמיים והוא בשלו.

אז אתה תלך לסדר לו את החנות? לריב עם הספקים שלו? לנהל לו את החשבונות ולעקוב אחרי התשלומים?

יש גבול.

 

כשמגזרים אחרים יטפלו ביחסים שלהם בתוך עצמם הם לא יזדקקו לעזרה.

 

 

 

 

האנלוגיה שלך מחזקת את דעותי.
אתה תופש את המגזרים האחרים כחנות מתחרה ולא חלק סינרגי מהעסק שלך

אצל המתחרים... מה אכפת לך תן להם להרקב

אבל אצל בני ביתך... עשה את סדר כראש השבט ותדאג להם אם הם לא מסוגלים

וכל זה לא מתיישב עם הויתורים המאוד כואבים שכל המגזרים עשו - היות והם הבינו את צו השעה בשעה שמגזר הטייסים מחפש כפיות בכדי ללק את הקרם מהסיר.

וגם כשיהיו פיטורים - הרי אצלכם סניוריטי זה לוחות הברית.
טייסים בני 65 ישארו במשכורת גבוהה מבלי לתרום לחברה - כי סניוריטי ולא יפטרו את הוותקים

את מי יפטרו? את הצעירים, היחסית זולים, שבטווח הארוך הם אלו שיעילים לחברה.

אגב... כפי שכתבתי זה לא לגופו של אדם.
היו אנשים טובים ונחמדים והיו כאלו שלא.
לפחות לפני 25 שנה, האחרונים היו הרוב. 

 

מאחל לכם לרדת מהעץ, לחזור לטוס ולפרנס בכבוד את משפחות העובדים המסורים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, shais01 כתב:

אז תגיד - זו הנורמה המתבקשת, וכמובן שאתה צודק.

 

אמרת הכל - זו הנורמה המתבקשת. אחווה בין כל העובדים, כיון שאתה לא תצא לטיסה בלי שההוא מהנהלת חשבונות שרק אתמול סיים תואר ראשון וכנראה צעיר ממך בלא מעט שנים יעביר תשלומים לספקים על הדלק/חניה/ווטאבר שלך ב BRU (כדוגמה)...

 

באמת שלא יודע מה קורה באל על, מכיר את הנושא רק בתור נוסע מתמיד, ויכול להגיד שהם לא טובים יותר ולא  טובים פחות מכל מייג'ור איירליין אחר - בקווי אירופה הם לעיתים יותר טובים מבחינת מטוסים (בקווים שהם מטיסים רחבי גוף כשהאירופאים מטיסים צרי גוף), אבל מבחינת שירות - אפילו לי בתור נוסע פלטינה - הם מתחת לכל ביקורת (אבל גם לופטהאנזה פח באותה מידה).

 

האם צריך להציל דווקא אותם? לא יודע. אני משוכנע שצריך להציל את ענף התעופה בארץ - אבל דווקא ישראיר הראו יכולת התמודדות עם המצב וגמישות מחשבתית מקסימה כשהם טסו עם ה ATR והאירבאסים הקטנים שלהם לכל חור בעולם, ואצלהם אתם לא ממש שומעים כל יומיים בתקשורת את הטייסים בוכים שהם לא מרויחים מספיק או שהם רוצים אופציות בחברה כדי שימשיכו לטוס.

 

לדעתי האישית (וכאמור, אני לא מכיר את הנושא מבפנים) אל על צריכה תוכנית הבראה, שלא מתעלמת מזה שיש אנשי צוות בכירים וותיקים שמרויחים הון עתק (אבל שהרויחו את זכויותיהם כדין ולא גנבו דבר מאף אחד) והם צריכים לצאת לפרישה מוקדמת, ויש לא מעט ישראלים צעירים, שמרויחים הרבה פחות למרות שהם מוכשרים לא פחות, שרוצים להטיס את האוירונים האלו - ואני בטוח שזה המצב גם במגזרים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סולל הדרך ופייזר,

אמרתי וחוזר ואומר שהעובדים האחרים ותנאיהם לא מתחרים בנו.

אשמח שיצליחו לשפר אותם אבל בינינו, יש גם במגזרים האחרים משכורות יפות מאוד, יפות יותר ממה שמרוויח בעל מקצוע דומה מחוץ לאלעל. לא כולם, אבל חלקם. בוודאי הבכירים והוותיקים.

אבל כל עוד מישהו לא מצליח לאסוף את עצמו ואת עמיתיו ולהתחיל שינוי, אני לא רואה שאני צריך לעודד את התהליך הזה. הוא צריך לבוא מהם. יבוא - אני בטוח שנשמח לסייע.

איך תתפוש אותנו ההנהלה אם בראייתה אנחנו גם נמריד את העובדים האחרים כנגדה? ניצור מהומות במגזרים שעד עכשיו היו שקטים?

ממה שאני יודע הויתורים בעקבות הקורונה במגזרים האחרים הם רק פיטורים. שזה אכן מאוד כואב, אבל המשכורות של אלו שנותרו לא נפגעו. גם לא של הבכירים. מעיד משהו על קולגיאליות, לא? לא היית מצפה לירידת שכר בהסכמה בתמורה להשארת יותר עובדים?

 

אצלנו עם פרוץ משבר הקורונה הועד (הקודם...) הציע ביוזמתו קיצוץ מיידי של 20% בשכר הטייסים.

ההנהלה לא הגיבה.

בהמשך הוועד הציע הפחתת שכר ומשרה ל 2/3 לכלל הטיייסים כדי להכניס יותר טייסים למעגל העבודה, מתוך קולגיאליות בנינו וגם להנהלה זה היה חוסך כסף (טייסים זוטרים יותר טסים - משכורות נמוכות יותר) - שוב ללא תגובה.

 

אנחנו בהחלט בעד אפשרות פרישה מוקדמת לבכירים/ותיקים מבין הטייסים.

אתם מוזמנים לשאול את ההסתדרות וההנהלה מדוע אפשרות שכזו לא נכנסה להסכם שהם חתמו ביניהם, למיטב ידיעתי לראשונה מעולם, בין ההסתדרות להנהלה/בעלים, מעל הראש של העובדים, ללא הסכמתם וללא מו״מ.

 ההסכם הזה נדון בבית הדין לעבודה ואני בטוח שיתברר, מעבר לטענות המשפטיות והענייניות שהוא מעלה, כטעות אסטרטגית של ההסתדרות.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי פרישה מוקדמת זה לשלם משכורת למישהו שלא עובד.

 

מצד אחד תפקיד ועד העובדים לדאוג לתנאים מיטביים לעובדים אבל מצד שני ועד העובדים לא מנהל את החברה ובמקרה של אל על (ועוד לא מעט ארגונים) הוא שופך את התינוק עם המים.

 

במקרה של אל על זה פחות נושא שכר הטייסים (סכום זניח לעומת שאר העלויות) אלא מצד  יותר הגנה על עובדים שלא ראויים להישאר במערכת ומצד שני שביתות איטלקיות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את עלות הפרישה המוקדמת צריך לחשב באופן שיהיה סביר לכל הצדדים.
צריך לקחת בחשבון את מצב החברה מול המצב הכלכלי של המגזר הספציפי.
אתם חושבים שהם יוותרו... אני בספק


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור שלעולם התעופה יקח עוד לא מעט זמן לחזור למה שהיה שזה אומר עובדים בכל הרמות שזמינים ומחפשים (ומן הסתם גם מוכנים להתפשר בתנאים).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד נקודה למחשבה.

 

ההנהלה ברמה האישית מסתכלת שנה - שנתיים קדימה. בונוסים כן/לא, ויאללה לתפקיד הבא בחברה אחרת.

משבר הקורונה באמת מאוד מבאס מבחינתם כי כנראה לא יהיו בונוסים.

אם אלעל תקרוס זה במכסימום נקודה שצריך להצניע בקו״ח.

 

העובדים בחברה מחוייבים להצלחתה לא פחות, כנראה הרבה יותר.

לי יש עוד 15 שנה לעבוד באלעל (בתקווה כמובן).

לצעירים ממני - עשרות שנים.

ברור שיש לנו אינטרס בהצלחתה ובשגשוגה, חלק גדול מהעובדים בעלי מקצוע וכישורים ייחודיים שבלא אלעל יהיה להם ביקוש מועט אם בכלל בישראל.

תאמינו לי שכל זה בהחלט במודעות ובמערכת השיקולים של כל עובד ועובד, גם אם הוא טייס.

להציג את העובדים ואת הוועד כמי שחומסים את החברה בלא כל מודעות למצבה ועתידה זו דמגוגיה.

 

אין דרך לנהל חברה גדולה ומורכבת כמו אלעל בלא וועדים.

לא מכיר חברת תעופה בעולם שאיננה לאו קוסט (שם הטייסים ושאר העובדים הם עבדים) ושמפעילה יותר ממטוס וחצי שאין בה וועדים.

אז זה מאוד פופולרי לקרוא לביטול הוועדים, אבל הם הכרחיים.

והם בהחלט פועלים כשלטובת החברה ועתידה לנגד עיניהם.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא קורא לביטול הועדים אלא קורא לריסון הועדים.

 

שים לב שרוב התלונות פה על אל על זה לא עלויות אלא שירות ויחס לנוסע. שהועד יטפל בתנאי ההעסקה ולא יתערב באת מי מעסיקים, לאן החברה טסה ואיזה אוכל מחלקים בטיסה. הוועד לא מנהל את החברה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, shais01 כתב:

אין דרך לנהל חברה גדולה ומורכבת כמו אלעל בלא וועדים.

תכל'ס, לא מבין איך אין ועדים בגוגל, מייקרוסופט, אפל, טסלה...צריך להציע להם את הרעיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, BarryG כתב:

תכל'ס, לא מבין איך אין ועדים בגוגל, מייקרוסופט, אפל, טסלה...צריך להציע להם את הרעיון.

דמגוגיה.

אל תשווה חברות הייטק לחברות תעופה.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, shais01 כתב:

אין דרך לנהל חברה גדולה ומורכבת כמו אלעל בלא וועדים.

בכל חברות התעופה, הרכב והאלקטרוניקה יש ועדים?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אלו עולמות תוכן שונים לגמרי.

אל תשווה חברה לכריתת עצים באלסקה לחברה ליצור גלידות בגרמניה לחברה שבונה מטוסים בברזיל.

הניידות של עובדי הייטק מטורפת.

אתה לא מרוצה מהתנאים באפל ואתה טוב, מייקרוסופט/גוגל/מישזה לא יהיה - יחטפו אותך.

בחברת תעופה זה ממש לא ככה. הניידות מאוד מוגבלת.

 

אני לא מכיר חברת תעופה מערבית, גדולה (יותר מ 2-3 מטוסים) שאיננה לאו קוסט ללא וועדים.

ארה״ב, אירופה - זה הסטנדרט.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למעשה מה שאתה אומר זה בחרתי תחום שמשלם משכורת שנתית ממוצעת כל חודש אבל בלי מבחר גדול של מקומות עבודה לטעמי אז אני אכריח את המעסיק להחזיקרותי בתנאים שאני החלטתי עליהם.

 

זה נשמע לך סביר?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...