Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להציל את אלעל ?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פיקה, אני מסכים שאין בעיה לטוס בלאו קוסט מבחינה בטיחותית וגם אני כנוסע לא אמנע. זה לא NO GO. אבל אם אוכל לבחור בינה לבין מייג’ור, גם בתשלום עודף קטן, אטוס במייג׳ור, לא בגלל הת״ש אלא כי אני יותר סומך על הצוות שלה.

ואתה צודק, ב 99.99% מהזמן אין הבדל ביניהן. אולי אפילו 99.999 :)

 

נהג לילה, הדבר היחיד שמעניין את ההנהלה הוא כמה אני מרוויח אל מול כמה אני נותן בתמורה.

הטענה הזו כבר הופרחה כאן באויר, טייסי אלעל לא מרוויחים יותר מטייסי חברות תעופה זרות, לא נומינלית ובוודאי לא אל מול התפוקה.

אם אתה רוצה - תוכיח, כמה מרוויח קברניט בוותק מסויים בחברת מייג’ור אמריקאית או אירופית לעומת עמיתו הישראלי באלעל ומה שניהם נותנים בתמורה. כמה שעות הם טסים, באיזה הרכב צוותים, כמה ימים פנויים יש להם בחודש ובאיזה גיל הם פורשים לפנסיה ועוברים לטוס בחברה מהמפרץ הפרסי.

אני מסכים איתך לחלוטין, העובדים צריכים להרתם (והם אכן נרתמים) וגם הבעלים. חד משמעית.

ואם הבעלים לא יכול או לא רוצה, נא יפנה את מקומו.

אני לא מצליח להבין את התנהלות הדירקטוריון שבא משקיע ומציע להזרים מזומנים לחברה (ועל הדרך להשיג שליטה כמובן) ובמקום לברך אותו הם דוחים אותו בטענות משונות.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל זכותו של כל עובד לדרוש כמה שהוא רוצה ואם מסתכלים על עלות טיסה לגרמניה למשל אז עוד 5000 שקל שהצוות לוקח לעומת חברות אחרות זה כסף קטל עד זניח.

 

פשוט לפני שבאים לציבור שיתרום יש  את בעלי האינרס שהחברה תשרוד ויכניסו יד לכיס.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה קצת דפוק שהשרשור קיבל תפנית על שכר טייסים. אין שום בעיה שטייס יקבל שכר גבוה מאוד (גם 1000 שקלים לשעת טיסה), כשמדובר בחברה פרטית שמוכנה לשלם לו את השכר.

הבעיה מתחילה כשיש ועדים שסוחטים את החברה בשביל תנאים ואת המחיר משלם הלקוח. תמיד. עדיין, כנראה שזה עובד לאלעל.

בסוף השאלה המהותית היא האם המדינה צריכה לרכוש את אלעל (ואז היא באמת חברה לאומית) או לא.

אני חושב שסתם לתת לאלעל מענק כספי ולהשאיר אותה בידיים של בעליה הנוכחיים זה מעשה לא ראוי, לאור המצב הנוכחי.

גם הלוואה זה שקר, משום שאני סבור שהיא בסוף תקוזז כמו כל ענייני התספורות וקשרי ההון שלטון שפוליטיקאים אוהבים. מה שנקרא "אבא שלי סידר לאבא ש'ך עסקת צוללות".

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערך. אפשר לעשות מה שקורה בחו"ל - מענק, אפילו גדול, תמורת הרבה מאד הגבלות על ההנהלה - לגבי שכר, דיווידנדים וכו'. לא לחזור על הטעויות של הממשל האמריקאי עם הבנקים ב-2008. הכסף צריך להגיע לתפעול החברה, לא רוצה לראות מעשה הראל ויזל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה בשרשור הנחה סמויה, ושגויה לדעתי, שמצבה של אל על נובע כמעט אך ורק מבנה השכר של עובדיה.

בפועל, גורמים מסחריים אחרים הם הרבה יותר משמעותיים כמו מחירי הנפט, או מבנה הצי, גילו והמימון שלו. שלא לדבר על החסמים הגיאו-פוליטיים.

אז זה נחמד להתעסק בשכר של הטייסים, בסולידריות בין הועדים אבל כל זה בשוליים. בדיוק כמו שמדברים על חשמל חינם במקום לדבר על אופי ופריסת תחנות כוח (בבקשה אל תגררו את הדיון לחברת חשמל, זו סתם דוגמה).

כי במשכורת מנופחת של אחרים כולנו מבינים, אבל במבנה מסחרי של תחום צר כמו תעופה בינלאומית למעט יש ידע.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, borsood כתב:

יש פה בשרשור הנחה סמויה, ושגויה לדעתי, שמצבה של אל על נובע כמעט אך ורק מבנה השכר של עובדיה.

כבר כתבתי לא פעם שזו לא הסיבה כי עלות הפרש השכר של הצוות זניחה לעומת שאר עלויות הטיסה. מה שאמרתי זה שמי שנלחם על הצלת הבית שלו שיכניס את היד קודם כל לכיס שלו לפני שהוא מכניס לכיס שלי.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, shais01 כתב:

אני קברניט לא בכיר באלעל למי ששאל.

 

אותי מסקרן לשמוע איך זה להטיס מטוס תובלה כמו אנטונוב An-225.

 

כמה זמן צריך הכשרה לבהמה הזו ?

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, מרק10 כתב:

אותי מסקרן לשמוע איך זה להטיס מטוס תובלה כמו אנטונוב An-225

 

נראה לי שבתוך האנטונוב אפשר להכניס 2-3 737 כמו ששי מטיס... :-)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, מרק10 כתב:

 

אותי מסקרן לשמוע איך זה להטיס מטוס תובלה כמו אנטונוב An-225.

 

כמה זמן צריך הכשרה לבהמה הזו ?

 

 

 

לא עד כדי כך שונה מהטסת מטוסים גדולים אחרים, הוא ארוך יותר מה 747-8 במשהו כמו 8 מטרים ועם מוטת כנף ארוכה ב 9 מטרים מזו של ה A380. כלומר, כן, זו בהמה עצומה ברמות, אבל ההבדל בין זה לבין איירליינרים מודרניים גדולים הוא לא כמו, נגיד, ההבדל בין 737 ל 747. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיקה, אתה טועה מאוד.

מהתמונות שראיתי האנטונוב אינו גלאס קוקפיט.

הטסת מטוס כזה שונה מאוד מהטסת מטוס מודרני.

ההבדל בין הטסת ג’מבו 747-400 לבין 737-800 קיים, אבל הם בגדול מגיבים די דומה.

הרעיון המדהים של בואינג (להבנתי הם פתחו אותו לראשונה) שהקוקפיטים יחסית דומים והתפעול דומה.

באיירבס הדמיון אפילו גדול יותר בין הדגמים השונים.

הסבה מבואינג ל בואינג איננה מסובכת כלל.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין היה לדעת - הסבה ממטוס יותר מיושן בצי של אלעל (כמו למשל ה-767 שהיו עד לפני כשנה) למטוס הכי מודרני (787) קשה יותר מאשר מעבר בין שני מטוסים שהושקו בהפרש של כעשור? (744 ו-737NG)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shais01 כתב:

פיקה, אתה טועה מאוד.

מהתמונות שראיתי האנטונוב אינו גלאס קוקפיט.

הטסת מטוס כזה שונה מאוד מהטסת מטוס מודרני.

 

 

אתה מדבר על מערכות וקוקפיט, אני מדבר יותר על תגובה לאינפוט מסוים. מבחינת מערכות למיטב הבנתי גם ALS אין לדבר הזה.

בא להגיד, ההבדלים במה שנדרש להטסה שלו קשורים לקישקע שבחרו לשים בו , ולא ממש בגודל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שלהטיס מטוס של 400 טון כמו 747-400 שונה מלהטיס מטוס של 75 טון כמו 737-800.

אבל לא מאוד שונה.

יש יותר תנע, אבל זה לאו דווקא חסרון.

הטסת ג’מבו יותר קלה מהטסת 737.

להסיע ג’מבו זו חוויה בפני עצמה.

בכלל ג’מבו זה מטוס נפלא.

 

האנטונוב הזה חיה בכלל מעולם אחר.

יש שם עוד שלושה אנשי צוות בקוקפיט מלבד הטייסים.

מניח שמהנדס טיסה, עוזרו/פקח העמסה ונווט.

זה באמת טיסה בסטייל שנות ה 50. לטוב ולרע.

 

ההבדל הממש דרמטי הוא בין מטוס גלאס קוקפיט למטוס שאינו כזה.

זה בערך כמו לנווט בעיר זרה עם מפות נייר לבין לנווט עם GPS איכותי.

כל זה בתוספת ניווט אנכי, טיפול בביצועי מטוס, מערכות ועוד.

 

ההבדל בין מטוס גלאס מיושן למודרני קיים, אבל מהרגע שהבנת את הרעיון של הטסת מטוס גלאס, ההבדל לא גדול.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין ומודע לזה, שוב, אני פחות מכוון למה המערכות עושות עושה בשבילך ויותר ל "אם נזיז את המשטח הזה ב x מה התגובה שנקבל" (משטח. לא הגאים)

מטוסים סוביטיים זה מערב פרוע. מצד אחד יש שם חיות מהמעניינות ביותר שקיימות, ומצד שני- אלו בדיוק הדברים שלא הייתי חושב לעלות עליהם אפילו בצחוק.

 

באופן כללי קל יותר להטיס מטוסים כבדים יותר מהסיבות הברורות מאליו, אם אנחנו כבר מתחשבים במה שהמערכות עושות- יש את הבדיחה הנפוצה שבשביל להטיס איירבאס רחב גוף צריך רק דופק. 

מסכים שהג'אמבו מטוסים נפלאים לתקופתם ויש לי הרבה חיבה גם ל 747-8, אבל אודה שאיירבאס לגמרי קנו אותי (חווית נוסע) מהשניה שעליתי ל A330 ומרגע שמשפחת ה 320 שודרגה ל NEO. הבואינגים ככלל רועשים ורועדים יותר, גם רחבי הגוף וגם צרי הגוף. הבעיה הגדולה יותר היא שהתדרים בבואינגים בשיוט גבוהים יותר, אז לא רק שהרעש חזק יותר- הוא גם מפריע יותר.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...